Onko kaikki kokeiltu?

Anonyymi-ap

Hei!

Olen sairastanut ahmimishäiriötä lapsesta saakka.
Olen käynyt 3vuoden terapian, olen käynyt ravitsemusterapeutilla, olen käynyt "Taltuta makeanhimo" - kurssin ja olen lukenut "The Brain over Binge" - kirjan ja tehnyt sen tehtävät kahteen kertaan.
Olen kokeillut hypnoosia.
Olen kokeillut kaikki ruokavaliot lautasmallista ketogeeniseen. Nykyinen ruokavalioni on ravitsemusterapeutin mukaan hyvä.
Täsmäsyön.
Olen lopettanut laihduttamisen vuosia sitten.
Elämäni ei ole stressaavaa.
En kärsi masennuksesta tai ahdistuksesta.
Nukun riittävästi.

Silti, kaikkien näiden vuosien paranemisyritysten jälkeen, ahmin yhä.

Paranemisprosessin alkuun verrattuna erona on se, että nykyään koen ahmimishäiriön pelkkänä riesana, josta haluan eroon, en minään "salarakkaana" tai "bestiksenä".

Olen suoraan sanottuna toivoton tapaus.

Mietin, voiko olla niin, ettei kaikki ihmiset vain parane, vaikka miten tekisivät työtä paranemisen eteen?

5

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ei sitten vastata

• Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne,

On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia. Et viestissäsi kertonut oletko ollut mukana vertaisryhmissä. Niitä löytyy myös netistä. Esimerkiksi Etelän-SYLI ry:llä on Tukineissä Ahmimistyyppisesti oireilevien ryhmächat https://tukinet.net/teemat/ahmimistyyppisesti-oireilevien-ryhmachat/ryhmachatit/ ja myös muita ryhmächattejä https://tukinet.net/toimijat/etelan-syli-ry/

Myös Syömishäiriöliitto – SYLI ry:llä on Tukinetissä ryhmächattejä, joissa voi keskustella kehosuhteesta ja syömishäiriöistä. https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/

Tukinetistä löytyy paljon muitakin palveluita, joista voi saada sekä henkilökohtaista että ryhmämuotoista tukea. https://tukinet.net/

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Silloin kun ahmit niin ota omena ja sano itsellesi että se riittää .

• Anonyymi

harmi, että näemmä lääkehoidot kokeilematta....

• Anonyymi

Onko tutkittu toimiiko sun suolistobakteerit normaalisti? Tuohon ehkä lääkehoidollakin viitattiin ylhäällä, en ole varma. Mutta joillakin suolisto ei vain osaa lähettää oikeita signaaleja, jolloin tarvitaan lääkitystä.

Lisäksi se, et olet sairastanut BED:iä lapsesta saakka ja käynyt terapiassa loppujen lopuksi vain 3v voi myös vaikuttaa. Terapian olisi kuitenkin ymmärtääkseni tarkoitus tukea prosessia eli jos et ole vielä ns. valmis niin olisi varmasti hyvä, että voisit edelleen avata ammattilaiselle noita ahmimishetkiä?

Lisäksi en tiedä oletko kuullut käsitteestä primary foods ja secondary foods? Näissä primary foodsit ovat siis kaikkea muuta kuin fyysistä ruokaa: harrastukset, ihmissuhteet, työ, liikunta jne. Ajatuksena on, että kun ensiksi "ruokailee" itsensä täyteen tässä ensimmäisessä kategoriassa niin secondary foodsia eli fyysistä ruokaa ei tarvitse täyttääkseen tuosta ensimmäisestä kategoriasta jäänyttä tyhjyyttä.

Itselläni myös edelleen 15 vuoden jälkeen välillä ahmimista, mutta tuo primary/secondary food on auttanut mua tosi paljon! Koska oikeasti totta se on: jos mun arki on täynnä mua inspiroivia, motivoivia ja aikaa kuluttavia asioita niin mulla ei yksinkertaisesti riitä aikaa miettimään mättömistä tai etenkään toteuttamaan sitä.

Eli eläthän tällä hetkellä oikeasti unelmaelämääsi, jolla saat itsesi täytettyä ja koet, että mikään ei voisi olla paremmin? Tsemppiä tosi paljon! En usko, et kukaan on toivoton tapaus, mutta jotkut vaan joutuu etsimään omaa poispääsyään pidempään. :(

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe