Sanotaan että numero 13

🇫🇮🤔👍 on huonon onnen luku. Taikauskoisia varten joissakin jenkkien kerrostaloissa on 13. kerros ja huone 13 jätetty pois. Jotkut ihmiset jopa pelkäävät numeroa 13. Toivottavasti kukaan triskaidekafobiasta kärsivä ei ole syntynyt 13. päivä.

Tuolla numerolla ei ole yleismaailmallista merkitystä. Esimerkiksi Aasiassa huonon onnen numero on 4 ja Italiassa 17.

Joten onnea vaan Suomen 13:sta presidentti Stubb 🇫🇮

Mukavaa perjantaita 👍

26

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo ihan höpönlöötä. Mä olen synty 13. Perjantaina.
      Kai ne sellaset uskoo vsikka mitä, jotka vielä nykyäänkin uskoo horoskooppeihin ja muuhun pskaan

• Onpas sulla käynyt säkä. Vuodessa ei montaa perjantai 13 päivää ole. Mä en itse usko horoskooppeihin tai myihin kummallisuuksiin. Ihmisen elämästä tulee sellainen miksi sen itse tekee.

• Anonyymi

Mulla on sattunu keskiviikoksi k.o.synt.pv. (13).

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

❤️ ­N­y­­­m­­f­­­o­­m­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Suomalaisten oma keksintö tämä nro.13 olisi jotenkin epäonnen numero.

• Amerikassa 13 on yleisemmin pahan onnen luku. Kiirastorstaina oli 13 henkeä illallispöydässä. Jeesus ja 12 opetuslasta. Siitä kristinuskoon on tullut tuo 13 huonon onnen lukuna.

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Amerikassa 13 on yleisemmin pahan onnen luku. Kiirastorstaina oli 13 henkeä illallispöydässä. Jeesus ja 12 opetuslasta. Siitä kristinuskoon on tullut tuo 13 huonon onnen lukuna.

Lueppa Apollo 13 lento kuuhun....kyllä ne sen ainakin jenkit lähetti 13 numerolla..

• Anonyymi kirjoitti:

Lueppa Apollo 13 lento kuuhun....kyllä ne sen ainakin jenkit lähetti 13 numerolla..

Tiedemaailmassa ei uskota numeroiden taikauskoisiin merkityksiin. Tom Hanks loistaa Apollo 13 leffassa, jonka olen nähnyt monta kertaa.

• Anonyymi

Teme pelasi nrolla 13, teki mm. Tulokkaiden maaliennätyksen NHL ssä, joka on vieläkin voimassa oleva ennätys se niistä epäonnen numeroista. Luku voi olla myös sellainen, joka mahdollistaa asioita, sen Teemukin taisi tiedostaa uran lopulla biliksen kasipallona?

• Joku suomalainen seura poisti just pelipaidoista numeron 13.

• Anonyymi

Kartan numeroa 13 kuin ruttoa. En esimerkiksi television äänitasoa pidä koskaan numerolla 13 !

• Kenellä minkäkin laisia uskomuksia. Mä en karta muuta kuin korkeita paikkoja.

• Anonyymi

Huomasin eilen että lapissa se hostelli paloi 13. päivä ja henkiin jäi 31 tyyppiä. Onko sekin joku merkki?

• Oho. 31 on 13 väärinpäin 😳

• Anonyymi

En usko tuohon. Luku muiden joukosssa.

• Pikkutytöille on olemassa numeroihin perustuvia uskomuksia. Esim lasketaan syntymäpäivän numeroita niin kauan yhteen, että saadaan luku, joka on alle 10. Saadun numeron perusteella kerrotaan millainen luonne on. Tätähän voi tehdä ihastuksen synttäripäivän perusteellakin jos tietää milloin tämä on syntynyt:
        1
        Luonteenomaista on kunnianhimo, tehokkuus, yritteliäisyys, itsevarmuus, rohkeus, kekseliäisyys, itsekeskeisyys ja päättäväisyys.
        Ongelmia synnyttävät kärsimättömyys, dominointi, omahyväisyys ja aggressiivisuus.
        2
        Luonteenomaista on herkkyys, vaatimattomuus, kärsivällisyys, uskollisuus, yhteistyökykyisyys, diplomaattisuus ja ystävällisyys.
        Ongelmia synnyttävät yliherkkyys, päättämättömyys, masentuneisuus, epävarmuus, pessimistisyys ja ujous.
        3
        Luonteenomaista on sosiaalisuus, taiteellisuus, mielikuvituksellisuus, optimistisuus, avoimuus, lämpö ja ystävällisyys.
        Ongelmia synnyttävät laiskuus, kriittisyys, tuhlaavaisuus, turhamaisuus, alakuloisuus, suvaitsemattomuus ja tunteiden peittäminen.
        4
        Luonteenomaista on vastuuntunto, järjestelmällisyys, sitkeys, maltillisuus, käytännöllisyys, rehellisyys, kärsivällisyys ja ahkeruus.
        Ongelmia synnyttävät pikkumaisuus, jyrkkyys, suvaitsemattomuus, vastuuttomuus, tahdittomuus, itsepäisyys ja dominointi.
        5
        Luonteenomaista on monipuolisuus, aktiivisuus, nopeaälyisyys, innokkuus, levottomuus, kärsimättömyys, vaihtelunhalu, seurallisuus ja seksikkyys.
        Ongelmia synnyttävät vastuuttomuus, lyhytjännitteisyys, liiallinen nautinnon halu, elämänpelko, ja säännölliset elämäntavat.
        6
        Luonteenomaista on vastuuntunto, palvelunhalu, uskollisuus, lapsirakkaus, tasapainoisuus, taiteellisuus, sympaattisuus ja emotionaalisuus.
        Ongelmia synnyttävät holhoamishalu, mustasukkaisuus, itserakkaus, vastuuttomuus, kateellisuus, kriittisyys, epäavoimuus ja toisten asioihin sekaantuminen.
        7
        Luonteenomaista on tasapainoisuus, sielukkuus, syvällisyys, erilaisuus, eristyneisyys ja itsensä havainnointi.
        Ongelmia synnyttävät itsekeskeisyys, tunteettomuus, kriittisyys, ja sulkeutuneisuus.
        8
        Luonteenomaista on organisointikyky, sisukkuus, jyrkkyys, itsepäisyys, kunnianhimo, tehokkuus, realistisuus, energisyys ja käytännöllisyys.
        Ongelmia synnyttävät ahneus, tasapainottomuus, ahdasmielisyys ja suvaitsemattomuus.
        9
        Luonteenomaista on ihmisystävällisyys, taiteellisuus, avoimuus, herkkyys, sympaattisuus, suvaitsevaisuus, idealistisuus ja luovuus.
        Ongelmia synnyttävät kevytmielisyys, moraalittomuus, vastuuttomuus ja suvaitsemattomuus.

Taisin laskea oman numeroni väärin🤔

• Anonyymi

13 voi olla onnenpäivä. Joillekin on ollut, näin on.

• Anonyymi

Niin,,13 päivä ja perjantai,,vissiin peruja,,temppeliritareiden,,kokemaan kohtaloon,,jonka Ranskan silloinen,,kuningas,,laittoi täytäntöön,,siitä sen enempää,,mut eilisestä,,päivästä,,mayojen,,kalenteriin ko ,,se perustuu,,jotenkin kuitenkin,,kummallinen päivä,,kuunkiertoa se ei,, noudata,,joten mihin ,,veikkaan jotta kuunkierto,, joka kerta sama ja vuosikin aina sama ,,päivinä, tunteina,,ni miks 28,29,30,31,p/kk,, no ehkei,,mun sitä,,tarvitse,,ymmärtää,,se vaan on,,niin,,pöh

• Anonyymi

Kyllä se taitaa olla tasausta kun maa kiertää aurinkoa..?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se taitaa olla tasausta kun maa kiertää aurinkoa..?

Sepäs se, karkauspäivä tasaa vuodet, kun maapallon kiertoaika auringon ympäri ei ole 365 päivää vaan 365,2425 päivää. Ja kun tuo desimaali 2425 ei ole ihan neljäsosa päivästä, niin sen takia joka 400:s vuosi ei ole karkausvuosi. Näitä joskus joutunut töissä laskemaan.

• Anonyymi

Muinoin Viru hotellissa KGP:n kerros.

• Joutivat siinä kerroksessa olemaan!

• Anonyymi

Senkö takia vuodessa on vain 12 kk, eikä 13 tai enemmän? Ajatella, jos joku olisi syntynyt perjantaina 13.13 kl. 13? Varmaan olisi sairastunut syöpään jo syntyessään ja ensimmäiset vuodet olisi kärsimystä. Ja olisi kaikki mahdolliset allergiat? Eläisikö vain 13- vuotiaaksi ja kuolisi suolisto syöpään, kun äiti ruokki lastaan vain hamppari aterioilla, ja lapsi tykkäsi erityisesti hampparin majoneesi kastikkeista? Kuidut ei maistunut hyvälle, siksi niitä ei kelpuuttanut. Energiajuomat oli mieleinen janojuoma?

• Anonyymi

Tarkoitin,,lähinnä kuukausi,,tai siis se kuun kierto ,,koska kuun ollessa,,täysikuu,,olisi se viimeinen,,päivä,,vai olisiko,,puolessa välissä,,kuun alkaessa täysikuu,, puolessa välissä,,näkyvä kuu pienimmillään,,jne ,,täydestä kuusta täyteen kuuteen,,ni montako päivää,,tuntia,,minuuttia,,siihen menee,,eikä sit mennä,,mettään, kello kaulassa,,

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🔞 K­­u­u­m­­­a­t­­­ ­t­­y­t­ö­­t­­­ ­o­d­o­­t­­t­a­v­­­a­t­­ ­­­s­i­n­­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18293020

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe