Pääministerin palkka?

Utelias

Tänään on uutisoitu kansanedustajien palkkojen korotuksista. Riviedustajan palkka nousee vähän päälle 5000 euron. Puheenjohtajan palkka on lähes kaksinkertainen, 9590 euroa kuussa. Kuka tietäisi, mikä on pääministerin palkka? Kumpi on suurempipalkkainen, Maito-Matti vai Paavo-Ponteva? Mulla on käsitys, että pääministerin palkka ei olisi noin korkea, mutta varma en ole. Kertoisiko hän, joka tietää, please!

7

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

      mutta Paperiliiton Jouko Ahosen palkka on Kauppalehden mukaan:

      Peruspalkka noin 6500 euroa kuukaudessa. Lisäksi autoetu, puhelinetu ja hallituspalkkio. Kuukausipalkka on yhteensä 8000 euroa.

      Saakos muuten lakkojohtaja palkkaa lakon aikana?

      • ...

        Otsikossa melkein kaikki.

        Kysy sellaisilta johtajilta, jotka tällä hetkellä meneillään olevia lakkoja "johtavat".


    • JormaKKorhonen

      ...nuo valtioneuvoston jäsenten palkat olivat julkisuudessa, kun niihin tämä nykyhallitus sai aikaan roimat korotukset. Mutta en minäkään muista, mitkä ne palkat olivat.

      Muistelen kuitenkin, että pääministerinkin palkka jäisi puhemiehen palkkaa pienemmäksi. Näin kai on siksikin, että virallisessa hierarkiassa puhemies on pääministerin yläpuolella, toinen heti presidentin jälkeen.

      Mutta eihän se kerro tosiasiallista ansiotasoa se virallinen palkka, kun ministerit - niin muuten kansanedustajat ja puhemieskin - saavat runsaasti erilaisia matka- ja kulukorvauksia. Niiden aiheiden keksimisessä tiettävästi jotkut ovat huomattavan eteviä - paljon etevämpiä, kuin mitä heidän virassaan osoittamasta kyvykkyydestä voisi päätellä!

    • ne ajat ovat menneet

      Paitsio-Lipponen on sossujen ja Suomen kansan paitsiossa eli sivussa. Hänen aikansa on mennyt.

      • JormaKKorhonen

        ...ja vaikutusvalta myös "johtavaan hallituspuolueeseen" säilyy. Valitettavasti Paavokaan ei ehdi kaikkea kaitsea, ja töppäilyjä sattuu, ja väärään suuntaan myös politiikkaa kammetaan. Mutta varmaan me kestämme vielä nämä vajaat kaksi vuotta. Ja sitten riemu repeää jossakin muualla kuin kepussa! Ja Suomi jatkaa taas sillä oikealla uralla, josta nyt hieman sivuun poikettiin.


      • Paavo Kekkonen
        JormaKKorhonen kirjoitti:

        ...ja vaikutusvalta myös "johtavaan hallituspuolueeseen" säilyy. Valitettavasti Paavokaan ei ehdi kaikkea kaitsea, ja töppäilyjä sattuu, ja väärään suuntaan myös politiikkaa kammetaan. Mutta varmaan me kestämme vielä nämä vajaat kaksi vuotta. Ja sitten riemu repeää jossakin muualla kuin kepussa! Ja Suomi jatkaa taas sillä oikealla uralla, josta nyt hieman sivuun poikettiin.

        taas iltalääkkeet ottamatta, ja sen huomaa.
        MINÄ, MINÄ, MINÄ, ITSE!!!!


      • JormaKKorhonen
        Paavo Kekkonen kirjoitti:

        taas iltalääkkeet ottamatta, ja sen huomaa.
        MINÄ, MINÄ, MINÄ, ITSE!!!!

        ...yömyssyni (viski-sooda sillä kertaa) ottanut ja olin jo nukkumassa tuohon aikaan kun tuon olet vaivalla väsännyt. Vaivalla siksi, että sinä olit ottanut silloin jo lääkitystä liikaa, kun olit nähnyt minut monena ja puhuvan minä, minä, minä...jota sanaa en kertaakaan tuossa mainitse - kun puhun ihan muusta kuin itsestäni.

        Ja sitäpaitsi olit jo tuolloin kadottanut itsesi, vai lienetkö sitä koskaan nimeltä löytänytkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe