🤔🩺💊 Ennalta ehkäisevä terveydenhoito on siksi tärkeää. Neuvolajärjestelmä toimii maillä hyvin, mutta siihen se huolehtiminen loppuukin. Muistan miten kivaalta tuntui, kun raskausaikana minusta yhtäkkiä huolehdittiinkin hyvin. Jatkuvat leikkaukset huonontavat terveydenhoitoa. Hoitojonot kasvavat ja moni ei edes viitsi hakeutua hoitoon, kun tietää että saa jonottaa iät ja ajat.
Työntekijöillä on toimiva työterveydenhuolto, mutta työttömät tipahtavat siitä pois. He ovat kuitenkin potentiaalista työvoimaa, joista tulisi huolehtia. Mitä pidempään eläkeläisetkin pysyvät pois palvelulaitoksista, niin sen edullisemmaksi se yhteiskunnalle tulee. Vuodesta 2010 lähtien säästötoimien ansiosta suomalaisten terveystilanne ja elinajanodote ovat kääntyneet laskuun.
Tuo nyt ei ollut se juttu, mitä aioin kirjoittaa vaan se oli mun punoittava silmä. Se on ihan tomaatin näköinen. Aamulla se vain kutisi, mutta nyt tuntuu kuin olisi hiekkapaperia silmäluomessa. Alkoholia en käytä, eikä täällä sisällä ole satanut, joten niistä se ei johdu. Kolmenlaisia silmätippojakin olen kokeillut. Laittaisko aurinkolasit suosiolla ulkoillessa?
Terveet ihmiset ovat Suomen hyvinvoinnin perusta
22
313
Vastaukset
Tuolla toisella sivulla näkyi vielä syy, miksi aloin tuota Suomen terveydenhuoltoa pohtimaan. Nykyhallitus yrittää pakottaa lääkärit etävastaanottoihin niin, että pelkät kipsaukset hoidetaan terveyskeskuksissa. Ihmisiä ohjataan itsediagnosointiin. Terveyskeskukseen soittaessa pitää tietää mikä vaivaa ennenkuin saa ajan johonkin kolmen viikon päähän. Netti on kyllä pullollaan ohjeita niinkuin tähän mun punaiseen silmäänkin:
"Ihmisten punaiset silmät on helpoin korjata Red Eye Removal – työkalulla. Valitse työkalu paletista ja klikkaa pupillin punaisessa kohdassa. Lemmikkien silmät on usein vaikeampi korjata, sillä pupillit ovat usein muun kuin punaisen väriset. Tällöin koko pupilli on maalattava uudelleen."
Mistähän tuollaisen paletin saa?- Anonyymi
Eikö sinulle oikeasti ole muuta palstaa tähän kuin Ikävä.
Oletko jotenkin tyhmä? Tiedätkö mitä ikävä on?- Anonyymi
Ihan hyvää tekstiä. Tosin ei meillä ole mitään toimivaa työterveydenhuoltoa tai toimii se lääkäreiden rikastumista ajatellen todella hyvin. Oikeasti parantaminen onkin sitten sivuseikka. Diagnooseja arpoessa usein on useita mahdollisia syitä ja lääkärit valitsevat sen mikä ei haittaa työnantajaa. Kuuluvat samaan johtoryhmään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvää tekstiä. Tosin ei meillä ole mitään toimivaa työterveydenhuoltoa tai toimii se lääkäreiden rikastumista ajatellen todella hyvin. Oikeasti parantaminen onkin sitten sivuseikka. Diagnooseja arpoessa usein on useita mahdollisia syitä ja lääkärit valitsevat sen mikä ei haittaa työnantajaa. Kuuluvat samaan johtoryhmään.
Natsisaksan aikana kerättiin tietoa työleireillä mitä oireita työntekijöille tulee mistäkin työpaikan myrkyistä ja niihin keksittiin toinen selitys. Kuten itsekin mainitsit alkoholin tai huumeet tai joku muu joka voidaan tuupata omaksi viaksi. Mitään todellista vastuuta ei tarvitse ottaa johtajien ja lääkäreiden yhtään mistään vaan aina voidaan valita se toinen. Eivät lääkärit työntekijöiden kanssa vapaa-aikaansa vietä vaan johtajien samaa kastia olevien.
Olen kyllä niin tyhmä, etten ymmärrä miten kirjoitukseni sinua noin järkyttävät. Minähän kirjoitan rekkautuneena, niin että voit jättää lukematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natsisaksan aikana kerättiin tietoa työleireillä mitä oireita työntekijöille tulee mistäkin työpaikan myrkyistä ja niihin keksittiin toinen selitys. Kuten itsekin mainitsit alkoholin tai huumeet tai joku muu joka voidaan tuupata omaksi viaksi. Mitään todellista vastuuta ei tarvitse ottaa johtajien ja lääkäreiden yhtään mistään vaan aina voidaan valita se toinen. Eivät lääkärit työntekijöiden kanssa vapaa-aikaansa vietä vaan johtajien samaa kastia olevien.
Natsisaksan aikana joka on myös nykyaikaa työleireille laitettiin hullut. Silläkin saadaan peiteltyä ongelmia kun työntekijät nähdään hulluina. Helposti työpaikoilla kuten olemme todistetusti nähneet esim. postin tapauksessa kahvin joukkoon voidaan sujauttaa huumeita ja luoda lisää hulluja. Tietylle sisäpiiriporukalle se on hyvinkin kannattavaa. Ei tarvitse tehdä ruumiillista työtä.
Anonyymi kirjoitti:
Minä kun välttelen lääkäriä viimeiseen asti, niin en osaa sanoa työterveyden laadusta mitään. Sanovat, ettei tarvitse jonottaa niin kauan kuin julkiselle. Erikoissairaanhoitoasioissa mielellään tyrkkäävät julkisen puolen hoitojonoihin.
Anonyymi kirjoitti:
Terveyskeskuksessa kerraan jonottaessani silmäilin seinillä olevia tulostuksia. Yksi oli sellainen, joka kertoi lääkärien tehokkuudesta. Tehokas lääkäri hoiti itse paljon potilaita. Hän ei lähetellyt potilaita erikoissairaanhoitoon. Tuli vaan yksinkertaiseen mieleeni, että eikö se ohjaa lääkäreitä keksimään "helppoja" diagnooseja niin, että potilaan hoito jää vajaaksi.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Terveyskeskuksessa kerraan jonottaessani silmäilin seinillä olevia tulostuksia. Yksi oli sellainen, joka kertoi lääkärien tehokkuudesta. Tehokas lääkäri hoiti itse paljon potilaita. Hän ei lähetellyt potilaita erikoissairaanhoitoon. Tuli vaan yksinkertaiseen mieleeni, että eikö se ohjaa lääkäreitä keksimään "helppoja" diagnooseja niin, että potilaan hoito jää vajaaksi.
Sairaat ovat kiinnostuneita parantumisesta eivät tehokkuudesta. Itse olen odottanut sitä parantamispuolta vuosikausia. Kaikki pitää lopuksi itse hoitaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sairaat ovat kiinnostuneita parantumisesta eivät tehokkuudesta. Itse olen odottanut sitä parantamispuolta vuosikausia. Kaikki pitää lopuksi itse hoitaa.
Totta että lääkärissäkäynnin pääasia on parantua vaivasta. Mietin vaan, että erikoissairaanhoitoon lähettäminen ei voi olla tehokkuuden peruste lääkärillä. Erikoissairaanhoito on kalliimpaa, joten siksi se on otettu mittariksi. Kyllä se lähete sinne pitää saada jos se on tarpeen.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Totta että lääkärissäkäynnin pääasia on parantua vaivasta. Mietin vaan, että erikoissairaanhoitoon lähettäminen ei voi olla tehokkuuden peruste lääkärillä. Erikoissairaanhoito on kalliimpaa, joten siksi se on otettu mittariksi. Kyllä se lähete sinne pitää saada jos se on tarpeen.
Minulla on samat vaivat olleet jo vuosikausia ja se miten niiden kanssa on selvinnyt on ollut välttäminen parhaansa mukaan. Tietyt liikkeet ja asioiden välttäminen on se miten on tähän saakka joten kuten pärjännyt. Lääkäripuolelta ei ole apua näkynyt ja yksi ongelma paheni ja teki tietyt tulevaisuuden suunnitelmat mahdottomiksi. Tai toki voi mutta kärsimyksen määrä tulee lisääntymään moninkertaiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on samat vaivat olleet jo vuosikausia ja se miten niiden kanssa on selvinnyt on ollut välttäminen parhaansa mukaan. Tietyt liikkeet ja asioiden välttäminen on se miten on tähän saakka joten kuten pärjännyt. Lääkäripuolelta ei ole apua näkynyt ja yksi ongelma paheni ja teki tietyt tulevaisuuden suunnitelmat mahdottomiksi. Tai toki voi mutta kärsimyksen määrä tulee lisääntymään moninkertaiseksi.
Mullakin on esim. selkä vaivannut lapsesta lähtien. Hoidosta en voi valittaa kun en ole lääkärissä siitä syystä käynyt, Selän kanssa olen oppinut elämään. Kai sitä iänkin mukana itse kullekin tulee kaikenlaisia vaivoja. Se on harmillista, jos joutuu tulevaisuuden suunnitelmia muuttamaan niiden takia.
Harmittaa tuo julkinen sairaanhoito, kun se menee huonommaksi. Ei etälääkäri mitenkään voi tehdä kuuden minuutin puhelun perusteella tehdä kunnollista diagnoosia, kun se ei aina onnistu naamakkain vartin vastaanotollakaan.
- Anonyymi
Niin mutta ketään ei kiinnosta sinä vaan ne sun lapset.
Suomi on ainoa maa jossa neuvola. Mitataan j punnitaan ja käydään muuten vain.
Silti esim miehet tap pa vat puolisoitaan enemmän kuin missään ja tähän ei ole rahaa laittaa.Totta on, että raskaudenaikainen huolenpito terveydestä loppui kun lapsi syntyi. Hyvä kun oli edes silloin.
- Anonyymi
Toivottavasti silmä paranee. Hienoa pohdintaa. Olisi aineksia vaikka sosiaaliministeriksi. Kyllä varmaan kaikki hoidetaan, ainakin jos sairaalakuntoon joutuu. Olisi juu hyvä tuo ennaltaehkäisevä terveydenhoito myös. Ettei pitkittyisi ja pahenisi vaivat.
On se silmä vähän parempi tänään, kun olen sitä silmätipolla liottanut. Olen kolmea syöpätapausta seurannut vieressä ja todennut, että jos on tuollainen vakava sairaus, niin kaikki tapahtuu rivakasti ja tutkitaankin viimeistä hiustupsua myöten kaikki mahdolliset pesäkkeet.
- Anonyymi
Matt10:16 https://youtu.be/_WxfjWnuEno?si=qbx7LEPgLbATIE5P
Pian nämä on ohi ja aivan äkisti.
-smellslike- Vaivojen summa on vakio. Kun silmä on melkein terve niin iski taas tämä flunssanpoikanen, joka vähentää ulkoilua. Olispa nyt koiran taluttaja.
- Anonyymi
Opiskelen terveyden edistämistä ja motivoivaa keskustelua asiakkaan kanssa. Työttömät on ryhmä, joka jää terveydenhuollon ulkopuolelle. Opiskelijoilla on yths ja työssäkäyvillä työterveyshuolto. Toivon mukaan työttömät huomioitaisiin paremmin, koska he tarvitsisivat terveyden edistämistä.
Jonkun tilaston mukaan työttömien terveys huononee mitä pidempään työttömyys jatkuu. Veronmaksajat ovat Suomen pääomaa joten terveydestä huolehtiminen kannattaa. Työttömyyden takia vähentyneet rahat aiheuttaa sen, että ruokavalio ei enää ole riittävän monipuolinen. Siitä tulee helposti kaikenlaisia vaivoja. Tutkimuksen mukaan terveellinen ravinto vähentää kalliita sairaalapäiviäkin joten ruuasta ei saisi liikaa säästää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481