En saa töitä suomessa

Anonyymi-ap

Amk ja yliopistutkinnolla en saa töitä suomesta. Siis en siivoojan enkä kassatyötä. Olen miettinyt yrityksen perustamista jotta voisin työllistyä. Kannattaako? Millä aloilla olisi alhainen riski menettää rahat? Olen miettinyt että näistä jokin: siivousyritys, kirjanpito, kuljetus?

12

329

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ala jolla pärjää on se jossa ei ole juurikaan kilpailuua ja ala jolla sinulla on ylivoimaisesti paras ammattitaito ja tarjoat parhaimman laadun.

      Itse aloin 91 kyseiselle alalle kun kilpailija oli pedannut paikan minulle osaaamattomalla työllä ja törkeällä asiakaspalvelulla.
      Olin paikkakuntani ainoa urakoitija n. 17v ajan, muutama kokeilija oli mutta aika pian ajautuivat konkurssiin.
      Yrittäjäurani jatkuin kilpailijasta huolimatta kun asiakassuhteet hoidin hyvin ja pidin laadun korkeana.

      • Anonyymi

        Hyvä vastaus.


    • Anonyymi

      Kirjanpitoalalla pitäisi osata kirjoittaa, joten en suosittele sitä.

      • Anonyymi

        Kyllä osaan kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Ja lisäksi vähintään yhtä tärkeää, on että on jollain tavoin tunnettu ja hyvämaineinen sekä mieluusti jo jotain todennäköisiä asiakkkaita ennen aloituista. On lähes mahdotonta muuten saada tämmösellä hyvin sensitiivisellä asiantuntija-alalla yritystä käyntiin ja menestyyn.
        Jos haluat tälle alalle, mä suosittelisin ostaan jonkun pikkufirman, jos suinkin mahdollista. Toki paperit ja taustat pitää syynätä tarkkaan ja käyttää asiantuntijoita apuna. Saman ohjeen saat todennäköisesti uusyrityskeskuksista yms. Rahoitus pitää olla varmaan pitkälti omasta takaa.
        Siivousalalla ja muuten olen samoilla linjoilla, kun eka vastaaja

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Yksi idea olisi nettisivujen tekeminen?

    • Anonyymi

      Sinun pitää olla alan osaajien parhaimmistoa, hankkinut sitä kautta myös suhteita mahdollisiin asiakkaisiin, sekä omaa pääomaa, joiden turvin yritys pyörii ensimmäiset puolivuotta ja jolla maksat omat henkilökohtaiset kulusi. Rahaa yritystoiminnasta harvemmin itselle voi nostaa alkutaipaleella.

      • Anonyymi

        Jos ostaa valmiin yrityksen, kunnossa olevan tietysti, niin kassavirta alkaa pyöriä heti, mutta tämä on helpommin sanottu kuin tehty noviisilta ja varsinkin jos ei omaa pääomaa, mutta mm. siivousalalla on myös tuntemattomuudesta noustu tähtiin, niinku esimerkiksi Auri Kananen ja Saana Tyni.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostaa valmiin yrityksen, kunnossa olevan tietysti, niin kassavirta alkaa pyöriä heti, mutta tämä on helpommin sanottu kuin tehty noviisilta ja varsinkin jos ei omaa pääomaa, mutta mm. siivousalalla on myös tuntemattomuudesta noustu tähtiin, niinku esimerkiksi Auri Kananen ja Saana Tyni.

        lajijasuris

        ...ja yrityskaupassa jos mahdollista niin kannattaa pyytää luopuuja vähän niinku mentoriksi ja sillanrakentajaksi asiakkaisiin päin. Noin muuten hyvillä papereilla ja varsinkin ktm pärjää kirjanpidossakin aikas hyvin pikkufirman pyörityksessä ilman pitkää kokemusta jos ja kun asiakkaat ovat tavallisia kotimaisia pienyrityksiä enimmäkseen, joissa ei juuri mitään ihmeellistä ole. Mutta paperit pitää kyllä olla sitten priimusluokkaa ja sitten pitää olla oikeesti yrittäjätyyppiä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ostaa valmiin yrityksen, kunnossa olevan tietysti, niin kassavirta alkaa pyöriä heti, mutta tämä on helpommin sanottu kuin tehty noviisilta ja varsinkin jos ei omaa pääomaa, mutta mm. siivousalalla on myös tuntemattomuudesta noustu tähtiin, niinku esimerkiksi Auri Kananen ja Saana Tyni.

        lajijasuris

        ...ja mulla käy siivoomassa just ekan vastauksen tapainen yrittäjä. Nollasta aloitti ja alunperin jälki oli erinomaista ja taitaa olla paikallisesti suurimpia siivousyrityksiä, ja täällä ei isoja ylipäänsä ole. Tiedän myös vastaavia kuljetusyrityksia. Ja jos sitten katsoo mielipiteitä vaikka Rantalaisesta ja Talenomista niin ei ne kovin mairittelevia ole. Kovin houkutteleva ei ole myöskään tällä alalla täysin tuntematon yrittäjä ja tästä syystä luopuja olisi paitsi hyvä mentori niin myös sillanrakentaja (asiakkaiden luottamusta parantava), kun kyseessä on ei-luonnollinen sukupolvenvaihdos.
        Aika monta yritystä tässä maassa olis jäänyt perustamatta, jos liian tiukat vaatimukset Suurin kompastuskivi taitaa olla rahoitus, jos sitä tarvii, sen saanti on tosi tosi vaikeeta, jos ei ole sopivia suhteita pankkeihin, Finnveraan tai enkelisijoittajiin yms.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      vankilaan? siellä riittää tekemistä.

    • Anonyymi

      Yrittäjyyteen vaaditaan paloa, sitä samantyyppistä peräänantamatonta halua tehdä asia kuin nuorilla on pelaamiseen. Jos sinulla on idea ja uskot siihen, niin siitä vain. Jos ala on vielä hakusessa ja sitä pitää täällä kysellä, älä ala hetken mielijohteesta, se ei pitkälle kanna.

      Kun kyselet vaihtoehtona yrittäjyyttä, olet lähtenyt oikealle polulle, olet havahtunut muutoksen pakollisuuteen. Sitä se on yrittäjänä olo, aina joku potkii persuksiin, ainakin tyhjä pankkitili. Siinä kysytään luovuutta tehdä asia paremmin, halvemmalla tai nopeammin, niistä se yritysideakin syntyy. Ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen, mutta jos pystyt tekemään mielestäsi jonkin asian paremmin kuin joku toinen, niin siitä vaan.

      Varoitus vielä Käyttöpääomasta. Moni yritystä perustava laskee vain investointeja ja aloituskuluja, perustaa yrityksen kun rahat ovat koossa. Varsinainen kriisi iskee kun pitääkin maksaa 4 kk jälkeen maksaa palkkoja, laskuja jne jne eikä kassaan tulekaan laskettua virtaa. Eli toiminnan rahoitus, käyttöpääoma, loppuu kesken.

      Pankit tarjoavat luotollisia tilejä tasaamaan lamaa tai kausivaihteluja. Minullakin on 15000 euron limiitti, tosin tili on 25000€ plussalla. Tuo tilin käyttö elämiseen eli käyttöpääomaan, sen kanssa pitää pitää varansa, pitää todella tarkasti laskea, muuttuuko tilanne paremmaksi ja milloin. Ja koko ajan kannattaa miettiä, että miten tältä kriisiltä vältytään ensi vuonna. Eli luovuutta peliin, Tämä on selviytymistaisteulua joka päivä.

      Tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe