Kyllä PKO Joensuun kaupungin hyväksymänä teki huonon, suostaan surkjean VR: n ja Matkahuollon yhteisen ns. asemaparkin.
Ensinnäkin tosi typerä vinopysäköinti, sitten saatto- ja noutoliikenne. Kun junat tulevat ja lähtevät on autoruuhka eteen ja taaksepäin todella suuri. Toiset peruuttelevat ja silloin pitää olla silmät pitää olla eteen ja taaksepäin yhtä aikaa.
Siis kouluarvosanaa ei voi edes antaa kun suunnitelma on täys torso.
Ongelmallinen Joensuun asemaparkki
85
902
Vastaukset
- Anonyymi
Taas yksi turhanpäiväinen hanke.
- Anonyymi
Mikä täällä nyt toimis.
- Anonyymi
ruuhkan välttämiseksi oli hyvä saada autotunneli pielisjoen ali niinivaaralta tulevan ruuhkaisen liikenteen takia keskustaan ja pois päin. Ovatko päättäjät jo hereillä tässä tunnelikysymyksessä. Tällä saataisin lisää turvaa liikenteeseen.
- Anonyymi
Se mikä tässä on kummallisinta on että sama Ari Varonen joka tämän
sotkun teki jatkaa susien suunnittelua aivan kuin mitään ei olisi
tapahtunut, - virkavastuulla !!!!!!!- Anonyymi
Laita palautetta, vastausta et ikinä saa.
- Anonyymi
Purkaa joutaisi.asuin talo rakentaa
- Anonyymi
Oikeessa oot.kerrostalo aiotaan rakentaa,entistä sotkusempi tehdään,piloilla asemanseutu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeessa oot.kerrostalo aiotaan rakentaa,entistä sotkusempi tehdään,piloilla asemanseutu..
Kyllä se vähän kummastuttaa, kun täytyy ahtaa asema-aukiolle kerrostaloja. Joensuu kasvava kaupunki, asemaa tullaan tarvitsemaan yhä enemmän ja parkkipaikkoja.
Siihen asema-aukiolle ei pitäisi rakentaa mitään mikä ei palvele juna-, matkustajaliikennettä.
Asema-aukio, tottakai tämän kokoisessa paikassa ja kaupungissa, Jioensuussa.
Jos siiheen on ihan pakko rakentaa kerrostaloja, niin rakentakaa ne tolppien nenään, että alle mahtuu asema-aukio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vähän kummastuttaa, kun täytyy ahtaa asema-aukiolle kerrostaloja. Joensuu kasvava kaupunki, asemaa tullaan tarvitsemaan yhä enemmän ja parkkipaikkoja.
Siihen asema-aukiolle ei pitäisi rakentaa mitään mikä ei palvele juna-, matkustajaliikennettä.
Asema-aukio, tottakai tämän kokoisessa paikassa ja kaupungissa, Jioensuussa.
Jos siiheen on ihan pakko rakentaa kerrostaloja, niin rakentakaa ne tolppien nenään, että alle mahtuu asema-aukio.Pitää olla todella kyvytön kaupunki joka sallii kaavoituksellaan keskeisimmän
liikenneasemansa alueen keskelle yksityisen rakentamisen .
Kuka sellaiselle alueelle tulisi edes asumaan, asunnon ostamisesta puhumattakaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla todella kyvytön kaupunki joka sallii kaavoituksellaan keskeisimmän
liikenneasemansa alueen keskelle yksityisen rakentamisen .
Kuka sellaiselle alueelle tulisi edes asumaan, asunnon ostamisesta puhumattakaan?En tiedä, mutta mun mielestä ihan hyvä idea! Erityisesti opiskelijalle oikein passeli!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mutta mun mielestä ihan hyvä idea! Erityisesti opiskelijalle oikein passeli!
Kunhan hallitus on asumistuet poistanut kelpaa opiskelijoille luukut kaukana
keskustasta.
- Anonyymi
Mistähän löytyy asukkaat linja-auto- ja rautatieaseman viereen. Lähin ruokakauppa on joen takana.
- Anonyymi
Niinpä joku hyvä veli on taas toiselle järjenjättiläiselle myyny hyvän tontin ei voi muuta kuin nauraa.
Tuohon olis saanu maanalusparkin helposti toki ei niin halvalla kuin nyt.
Susi on tuo parkkitalo ajotiemutkineen ja liikennesuunnittelu mennyt aivan metsään asemalla.
Ja vielä liikenneympyrän meinaavat rakentaa sotkemaan lisää..tuosta saisi joillain muutoksilla vielä toimivan.Kuten parkkihallin ajoluiskan siirto sivulle suoraan ja saattoautoilun kumpaankin suuntaan sinne misdä on bussien ajokaista.
Toivottavasti ei kukaan saa aikaiseksi niitä taloja tuohon.
Tosin kun purkivat sen linkkiaseman viereisen puutalon meni jo vituralleen koko asema.
- Anonyymi
Oottakaahan kun saadaan kohta liikenneympyrä tikkamäentien ja karjalankadun risteykseen. Voi sitä sekamelskaa kun pyöräilijät ja jalankulkijat yrittää sekaan. Toinen hyvä esimerkki siltakatu nelikaistaisen kavennus.? Puhumattakaan utrantien liikennevalojen ajoituksesta!!!!
- Anonyymi
Kuka lie vastuussa epäonnistuneista hankkeista..
- Anonyymi
Siltakadun kavennus oli kuin suoraan hölmöläisten tarinoista. Samalla ahdettiin bussiliikenne kapealle Koskikadulle jossa talvisin ei mahdu enää kohtaamaan molemminpuolisen bussipysäköinnin vuoksi. Lisäksi busseja kierrätetään nyt turhan takia monien ahtaitten valoristeysten kautta. Kiertoliittymiä työnnetään liian ahtaisiin paikkoihin kuten Sirkkalan sillan Rantakadun ja Yläsatamakadun risteys. Jopa Karjalaisessa ns "ammattiautoilija" ajoi pakettiautolla tässä ympyrässä ja ihmetteli sen arvostelua, mutta tekisipä sen perävaunullisella rekalla jossa takana voi lukea jopa pitkä ? Kiertoliittymä Karjalaista mainostettiin parhaaksi kaupunginjohtajaksi mutta paljon on sutta ja sekundaa miehen jäljiltä ja varsinkin hänen alaisensa Ari Varosen jäljiltä.
- Anonyymi
Onko Siltakadulla ollut jotakin ruuhkaa kaventamisen jälkeen? Ihan hyvin vetää, vaikka väitettiin, että liikenne alkaa tökkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Siltakadulla ollut jotakin ruuhkaa kaventamisen jälkeen? Ihan hyvin vetää, vaikka väitettiin, että liikenne alkaa tökkiä.
Sillä pätkällä joka siitä on jäljellä ei ole, ruuhkahan siirrettiin Koskikadulle.
Taidat ajella polkupyörällä joille tämä kaupunki on muutettu ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä pätkällä joka siitä on jäljellä ei ole, ruuhkahan siirrettiin Koskikadulle.
Taidat ajella polkupyörällä joille tämä kaupunki on muutettu ?Olen ajellut pienellä ja isolla Joensuussa jo 60-luvulta alkaen ja muistan minkälainen täällä oli ajella esim. 60-luvulla. Vaikka vehkeet oli pienempiä, niin ei ollut kehumista. Kauppaliikkeitä oli sadoittain ja pihat pieniä. Harvemmin sinne pihoihin silloinkaan tungettiin rekalla, joskus kuitenkin.
Mitä taas tulee siihen pitkällä yhdistelmällä ajeluun keskustassa, niin olisikohan mahdollista, että käytettäisiin järkeä? Ei vaan ole mitään tolkkua moisessa. Jätät kärrin esim. sopivan liikenneaseman parkille tai terminaalille ja käyt nupilla tekemässä jakelun, jos se on ihan välttämätöntä. Nuo seikat on otettava huomioon jo lastatessa.
Kaupunkialueen jakeluun on olemassa myös ihan oma kalustonsa. Epäilen kyllä, ettei teistä yhdelläkään ole rekkakokemusta.
Jos ei bussien takia mahdu ajamaan henkilöautolla Koskikatua, niin pitää hankkia leveydeltään kykyjä vastaava pirssi. Fiat Punto tai joku Hundai taitaa olla alle 1,5 metrinen leveydeltään.
Jos sekään ei auta, niin kävele tai käytä julkista.
Mulla on ikää jo yli 70 ja sanovat, että ikä tekee omat juttunsa liikennöintiin, mutta kyllä minä edelleenkin mahdun ajelemaan ihan mukavasti - myös Koski- ja Siltakatua, vaikka ajokki on pikkasen leveähkö. Vähän varovammin tietysti.
Joensuun keskustassa on paljon pysäköintitaloja ja sinne löytää jos osaa lukea opasteita.
Monella tapaa kiva kaupunki, tosi kiva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajellut pienellä ja isolla Joensuussa jo 60-luvulta alkaen ja muistan minkälainen täällä oli ajella esim. 60-luvulla. Vaikka vehkeet oli pienempiä, niin ei ollut kehumista. Kauppaliikkeitä oli sadoittain ja pihat pieniä. Harvemmin sinne pihoihin silloinkaan tungettiin rekalla, joskus kuitenkin.
Mitä taas tulee siihen pitkällä yhdistelmällä ajeluun keskustassa, niin olisikohan mahdollista, että käytettäisiin järkeä? Ei vaan ole mitään tolkkua moisessa. Jätät kärrin esim. sopivan liikenneaseman parkille tai terminaalille ja käyt nupilla tekemässä jakelun, jos se on ihan välttämätöntä. Nuo seikat on otettava huomioon jo lastatessa.
Kaupunkialueen jakeluun on olemassa myös ihan oma kalustonsa. Epäilen kyllä, ettei teistä yhdelläkään ole rekkakokemusta.
Jos ei bussien takia mahdu ajamaan henkilöautolla Koskikatua, niin pitää hankkia leveydeltään kykyjä vastaava pirssi. Fiat Punto tai joku Hundai taitaa olla alle 1,5 metrinen leveydeltään.
Jos sekään ei auta, niin kävele tai käytä julkista.
Mulla on ikää jo yli 70 ja sanovat, että ikä tekee omat juttunsa liikennöintiin, mutta kyllä minä edelleenkin mahdun ajelemaan ihan mukavasti - myös Koski- ja Siltakatua, vaikka ajokki on pikkasen leveähkö. Vähän varovammin tietysti.
Joensuun keskustassa on paljon pysäköintitaloja ja sinne löytää jos osaa lukea opasteita.
Monella tapaa kiva kaupunki, tosi kiva.Selostuksesi osoittaa sen ettei Joensuun keskusta ole nykyrekoille liikennekelpoinen, Olen keskustellut raskaan kaluston liikenneopettajien kanssa ja he ovat yhtä mieltä siitä että liian ahtaita ympyröitä on ahdettu mahdottomiin paikkoihin.
Koskikadun liikenne sujuu kesällä mutta talvisten huonosti hoidettujen aurausten vuoksi se kapenee niin paljon että molemminpuolisen bussipysäköinnin vuoksi joutuu tavan henkilöautoillakin vuorottelemaan kohdatessa.
Olisiko Joensuun keskustan liikennöinti osoitettava liikennemerkein vain Fiat Puntolle ja Hyundaille ?
Joka tapauksessa liikenteen ohjaaminen pois Siltakadulta ja keskittäminen Koskikadulle on tyhmyydessään vailla vertaa, Siltakadulta oli sujuvat yhteydet kaikille pääteille ja bussiliikenne joka tapauksessa ylittää kävelykadun jos se on ollut asian taustalla.
Monella tapaa tyhmyydellä pilattu muutoin kiva kaupunki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selostuksesi osoittaa sen ettei Joensuun keskusta ole nykyrekoille liikennekelpoinen, Olen keskustellut raskaan kaluston liikenneopettajien kanssa ja he ovat yhtä mieltä siitä että liian ahtaita ympyröitä on ahdettu mahdottomiin paikkoihin.
Koskikadun liikenne sujuu kesällä mutta talvisten huonosti hoidettujen aurausten vuoksi se kapenee niin paljon että molemminpuolisen bussipysäköinnin vuoksi joutuu tavan henkilöautoillakin vuorottelemaan kohdatessa.
Olisiko Joensuun keskustan liikennöinti osoitettava liikennemerkein vain Fiat Puntolle ja Hyundaille ?
Joka tapauksessa liikenteen ohjaaminen pois Siltakadulta ja keskittäminen Koskikadulle on tyhmyydessään vailla vertaa, Siltakadulta oli sujuvat yhteydet kaikille pääteille ja bussiliikenne joka tapauksessa ylittää kävelykadun jos se on ollut asian taustalla.
Monella tapaa tyhmyydellä pilattu muutoin kiva kaupunki.Ei väyliä suunnitella maksimitarpeen mukaan, sen enempää kaupungissa kuin maaseudullakaan, muutenhan nuo seututeidenkin risteykset olisi levitetty tuulivoimaloiden osien rahtuut huomioiden.
En kiellä, etteikö Joensuussa(kin) olisi ahtaita paikkoja, joihin ei rekalla pääse, mutta ei joka paikkaan ole tarviskaan isolla päästä. Sitä varten on jakelukalusto.
Lapselliset kitinät voi jättää omaan arvottomuuteensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka lie vastuussa epäonnistuneista hankkeista..
Kieroliittymä Karjalainen ja "Kannattaa varoa" Varonen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei väyliä suunnitella maksimitarpeen mukaan, sen enempää kaupungissa kuin maaseudullakaan, muutenhan nuo seututeidenkin risteykset olisi levitetty tuulivoimaloiden osien rahtuut huomioiden.
En kiellä, etteikö Joensuussa(kin) olisi ahtaita paikkoja, joihin ei rekalla pääse, mutta ei joka paikkaan ole tarviskaan isolla päästä. Sitä varten on jakelukalusto.
Lapselliset kitinät voi jättää omaan arvottomuuteensa.Joensuussa väylät on suunniteltu polkupyörille.
- Anonyymi
Mihin ne uuden ympyrän rakentaa? Minun mielestä ei ole sellaiseen enää tilaa, ainkaan asemanseudulla.
Purkakaa koko asemahalli hökötys ja uusi tilalle, mutta ei samalle suunnittelijalle urakkaa,- Anonyymi
Joo ei kannata..ei täällä osata tehdä mitään oikein..entinen oli parempi..miks pitää tuhota toimivat systeemit..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei kannata..ei täällä osata tehdä mitään oikein..entinen oli parempi..miks pitää tuhota toimivat systeemit..
Jopas on taas viisaat vauhdissa.
- Anonyymi
Menkööt suunnittelijat vesakoita raivaamaan tulevien hankien aikaan, niin ei ehkä niin paljoa tule vahinkoa veronmaksajille.
- Anonyymi
Pahoin pelkään ettei näiltä onnistu edes vesakoitten raivaus.
- Anonyymi
Paras esimerkki liikennesuunnittelun typeryyksistä on mielestäni se ettei
invapysäköintiä ole ajateltu laisinkaan.
Joensuun katujen talvikunnossapidolla pyörätuolilla ei pääse liikkumaan vaan on
pakko päästä riittävän lähelle.
Mutta kuinka ?
Ainoastaan invataksit on huomioitu ja muistaakseni nekin vasta kun asiasta
alettiin muistutella.
Suomessa on arviolta 100 000 -150 000 invapysäköintilupaa ja vastaavasti
noin 5000 invataksia, muuta liikennesuunnittelijamme mielestä nämä kaikki
liikkuvat taksilla. Onko invalidin tai hänen saattajansa siis ajettava pysäköinti-
taloon ja tilattava sinne invataksi.
Toinen ongelmapaikka on sairaalan eduspysäköinti jossa taksiliiton ylivallalla
takseilla pitää olla etuoikeus pysäköidä lähimmäs ovia ja invalidit kauimmas,
Taksilla pitää ja saa viedä asiakkaan ovelle mutta tervejalkainen taksikuski voi
ajaa pirssinsä kauemmas iltalehteä lukemaan ja noutaa asaikkaansa taas
takaisin. Mitään järkiperustetta ei ole heidän pysäköintietuoikeudelleen.
Ja auta armias jos pysäköit taksiruutuun vaikka olisi miten kiire, kyllä
taksimiehet saavat parkkipirkon heti paikalle, mutta pysäköivät itse invapaikoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras esimerkki liikennesuunnittelun typeryyksistä on mielestäni se ettei
invapysäköintiä ole ajateltu laisinkaan.
Joensuun katujen talvikunnossapidolla pyörätuolilla ei pääse liikkumaan vaan on
pakko päästä riittävän lähelle.
Mutta kuinka ?
Ainoastaan invataksit on huomioitu ja muistaakseni nekin vasta kun asiasta
alettiin muistutella.
Suomessa on arviolta 100 000 -150 000 invapysäköintilupaa ja vastaavasti
noin 5000 invataksia, muuta liikennesuunnittelijamme mielestä nämä kaikki
liikkuvat taksilla. Onko invalidin tai hänen saattajansa siis ajettava pysäköinti-
taloon ja tilattava sinne invataksi.
Toinen ongelmapaikka on sairaalan eduspysäköinti jossa taksiliiton ylivallalla
takseilla pitää olla etuoikeus pysäköidä lähimmäs ovia ja invalidit kauimmas,
Taksilla pitää ja saa viedä asiakkaan ovelle mutta tervejalkainen taksikuski voi
ajaa pirssinsä kauemmas iltalehteä lukemaan ja noutaa asaikkaansa taas
takaisin. Mitään järkiperustetta ei ole heidän pysäköintietuoikeudelleen.
Ja auta armias jos pysäköit taksiruutuun vaikka olisi miten kiire, kyllä
taksimiehet saavat parkkipirkon heti paikalle, mutta pysäköivät itse invapaikoille.Tuo on aivan totta ! Invapysäköintimerkkejä jopa poistetaan, luulevatko
suunnittelijat poistavansa vammaisuuden siten ?
- Anonyymi
Opetelkaa liikennesäännöt tai siirtykää kävelylinjalle.Urpot vaan valittaa.
- Anonyymi
Vittuako liikennesäännöillä asemanseudulla pelastetaan, jos ajaisit autolla voisi
näköalasi avautua. - Anonyymi
Opettele sinä ensin kävelemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako liikennesäännöillä asemanseudulla pelastetaan, jos ajaisit autolla voisi
näköalasi avautua.Minä käyn aika usein siinä aseman "lähettämöllä" ja olen ollut itsekin lähtijänä, sekä tulijana. Onhan se vähän sumppu, mutta aina siitä vaan on menty. Joskus olen jäänyt Kimmelin platalle ja kävellyt sen junalle.
- Anonyymi
Typerät kääntymiskiellot!
Keskustaan päin tullessa koskikadulta ei saa kääntyä koulukadulle kajaanin suuntaan, vaan nyt pitää ajaa mutka kirkkokadun kautta.
Samoin koulukadulta kaupunkiin päin tullessa ei saa kääntyä vasemmalle sairaalakadulle, vaan pitää käydä mutka seuraavan risteyksen kautta ja seisoa liikennevaloissa.
Ja sitten tuo että samalla kadulla on tasa-arvoisia ja kolmioristeyksiä, jopa STOP-merkkejä, eli ei mitään logiikkaa.
On siinä muuten turisteilla ajamista, vaikka ei Joensuu tämän kummempi kylä olekaan.
Kuka humanoidi näitä oikein suunnittelee?- Anonyymi
Juuri näin !
Joensuun liikennesuunnittelijalta on viety vähäisetkin järjenrippeet. - Anonyymi
Oletkos joskus ajanut vaikkapa Kuopiossa? Siinä sitä vasta on turistilla turistelemista.
- Anonyymi
Jos ei kelpaa, niin pysy siellä Lieksassa. Pakkoko tänne on tunkea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei kelpaa, niin pysy siellä Lieksassa. Pakkoko tänne on tunkea?
Joensuussa ei osata suunnitella eikä rakentaa mitään järkevästi! Sotketaan toimivat systeemit älyttömillä härpäkkeillä. Autolla liikkuminen tehty mahottomaks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletkos joskus ajanut vaikkapa Kuopiossa? Siinä sitä vasta on turistilla turistelemista.
Mikä ongelma Kuopiossa ?
Yksisuuntaisia katuja kyllä, mutta jopa liikennevalot pelaavat, eikä tarvitse
joka risteyksessä pysähtyä kuten meillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma Kuopiossa ?
Yksisuuntaisia katuja kyllä, mutta jopa liikennevalot pelaavat, eikä tarvitse
joka risteyksessä pysähtyä kuten meillä.Ei minulla Kuopiossa ole ongelmaa, mutta turistilla saattaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla Kuopiossa ole ongelmaa, mutta turistilla saattaa olla.
Taejattii olla ihan oekee savolaene !
- Anonyymi
Eikö noille busseille todellakaan saa mitään muuta paikkaa? Nyt on koskikatu tukossa kun busseja seisoo molemmin puolin katua...
- Anonyymi
Ne bussit vois ajattaa vaikka Mehtimäelle tai Hasanniemeen, kyllä siellä on tilaa. Julkisella kulkevat joutaa kävelemään. Minusta on väärin, että minä ostan kalliin auton, maksan käyttömaksua ja kaikenlaisia veroja, ja sitten keskustaan ei meinaa mahtua sillä autolla.
- Anonyymi
Mie käytän karjaparkkia.
- Anonyymi
Kiirellisimmät liikenne korjaus kohteet Joensuussa olisi jukolankatu riverian kohta suojatie. Utrantien risteykset ruuhitie ja latolankatu. Vaarallisia kohtia. Tuossa suunittelijoille jos eivät vielä tiedä. Kuulemma tekevät liikenne ympyrän aseman parkkitalon luiskan eteen? Uskomatonta mutta totta.
- Anonyymi
Onko liikenteen suunnittelija Ari Varonen yksin kaikki liikenteen kiemurat suunnitellut? Voi voi ! Järjen käyttö ei olisi kielletty näin veronmaksajille kalliiksi tuleviin epäonnistuneisiin ratkaisuihin.
Entä onko Liikunnajohtaja yksin suunnitellut kaikki uimahalli asiat Joensuussa. Liian paljon valtaa yksillä.- Anonyymi
Pitäisikö palkata uusi järjestettypäällikkö?
- Anonyymi
Kyllä spitäisisepi hoitaa liikenteenkin.
- Anonyymi
Joo ei kannata ajella siellä päin. Hermot menee, huonosti suunnittelivat parempi kävellä tai ottaa taksi…
- Anonyymi
Maksatko taksimaksun?
- Anonyymi
Sitä olen ihmetellyt utrantien valoissa miksi sivukadulta tulija pääsee heti ei joudu odottamaan. Ilmaisimet sivulta päästää yksinäisen auton. Pää väylän liikenne pysähtyy yhden auton takia. Onko järkee vai ei no ei oo.
- Anonyymi
Siispä ihan oikea liikenneympyrä sinne.
- Anonyymi
Nuo Joensuun matkakeskuksen paikoitusjärjestelyt olisivat ihan hyvä ratkaisu vaikkapa Viinijärven kokoisessa taajamassa. MUTTA kaupunkioloissa tällainen yhden, kiemuraisen kulkureitin jatkeena oleva ahdas pläntti ei vaan toimi. Sen verran otan takaisin, että homma toimii, kun ei ole lähdössä/tulossa junaa/linjuria.
- Anonyymi
Hyvin on toiminut, kun ajanut parkkitalon ilmaiseen pysäköintiin. Asiat ovat juuri niin vaikeita kuin, miksi ne haluaa tehdä.
- Anonyymi
Eihän se toimi jos kaikkien pitää tunkea sinne matkustajien jättökaistalle jossa on rajallinen määrä pysäköintiruutuja. Sinne tungetaan vaikka tulotiellä oleva opaste ilmoittaa "Täynnä".
Jos opittaisiin kääntymään edellisestä sinne oikealle parkkitaloon ja käyttämään sitä, niin ongelmia olisi vähemmän. Yleensä ongelmat johtuu puhtaasta tyhmyydestä, kuten asemaparkissakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se toimi jos kaikkien pitää tunkea sinne matkustajien jättökaistalle jossa on rajallinen määrä pysäköintiruutuja. Sinne tungetaan vaikka tulotiellä oleva opaste ilmoittaa "Täynnä".
Jos opittaisiin kääntymään edellisestä sinne oikealle parkkitaloon ja käyttämään sitä, niin ongelmia olisi vähemmän. Yleensä ongelmat johtuu puhtaasta tyhmyydestä, kuten asemaparkissakin.Siellä sitten auto ajetaan jalkakäytävälle ja pysähtymiskieltoalueelle, jopa taksien kaistalle kun ei muualle mahduta. Vakituinen pysäköinninvalvontahan tuonne pitäisi saada opettamaan liikennemerkkien ja opasteiden lukemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se toimi jos kaikkien pitää tunkea sinne matkustajien jättökaistalle jossa on rajallinen määrä pysäköintiruutuja. Sinne tungetaan vaikka tulotiellä oleva opaste ilmoittaa "Täynnä".
Jos opittaisiin kääntymään edellisestä sinne oikealle parkkitaloon ja käyttämään sitä, niin ongelmia olisi vähemmän. Yleensä ongelmat johtuu puhtaasta tyhmyydestä, kuten asemaparkissakin.Joskus ongelma voi johtua myös ripulista. Jos sitä ripulia tulee liikaa niin silloin on hankala ajaa parkkihalliin, kun ripuli tulvii ja tulvii. Ripuli voi olla runsasta. Muistakaa myös se.
- Anonyymi
Ulkopaikkakuntalaisten on hyvin vaikeaa ajaa jonnekin kerrokseen, jos on hakemassa junalta vieraita ja sitten laukkujen kanssa ryllätä mennä jonnekin kerrokseen. Ei kertakaikkiaan käy. Kuka on sunnitellut näin pöljän asemaparkin? Vähintää v......a!
- Anonyymi
Siellä on hissit! Jos maalaiset osaa sellaista käyttää...
- Anonyymi
Olen aina ajanut hallin toiseen kerrokseen. Ilmaista ja helppoa, kun sen osaa :)
- Anonyymi
sama juttu.
- Anonyymi
Nämä minä minä ihmiset eivät osaa ajaa kotteroaan muualle kun ruuhkaan aiheuttaen lisää ruuhkaa.Ei aina tarvii oven eteen kaahata.Läskeille tekee hyvää liikunta.
- Anonyymi
No niin onnii, voihan Rantakylästä tai Noljakasta lähteä junalle ja vetää
matkalaukkunsa liikenneasemalle.
Hyvää se vain läskeille tekee !
Sinä tiennet sen parhaiten ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin onnii, voihan Rantakylästä tai Noljakasta lähteä junalle ja vetää
matkalaukkunsa liikenneasemalle.
Hyvää se vain läskeille tekee !
Sinä tiennet sen parhaiten ?Järjen käyttö on sallittu vai eikö urpoilla sitä ole?Ei aina tarvii rappusten eteen ajaa parkkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjen käyttö on sallittu vai eikö urpoilla sitä ole?Ei aina tarvii rappusten eteen ajaa parkkiin.
Jaa että järjelläkö niitä matkalaukkuja vedetään ?
Yhden taliaivoliikennesuunnittelijan takia kärsii koko kaupunki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjen käyttö on sallittu vai eikö urpoilla sitä ole?Ei aina tarvii rappusten eteen ajaa parkkiin.
Asemanseudun liikennesuunnittelusta pitäisi tehdä matkailuvaltti, Suomen
ainoa kaupunki joka ei saa liikenneaseman saattoliikennettä hoidettua.
Katsomoksi se suunniteltu kerrostaloalue. Lipunmyynnin järjestelyjä ei
saa kuitenkaan antaa sille liikennesuunnittelijalle, silloin homma kusee.
- Anonyymi
Liikenne sujuu kun kaikki valoristeykset korvataan kiertoliittymillä, jää turha seisominen, pysähtely ja kiihdyttäminen pois.
- Anonyymi
Ja höpö höpö, hyöty on monesti marginaalinen kustannuksiin verraten ja
kovina ruuhka-aikoina ei vedä yhtään paremmin. Yksi varovainen sulkee
suuntansa pitkäksi aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö, hyöty on monesti marginaalinen kustannuksiin verraten ja
kovina ruuhka-aikoina ei vedä yhtään paremmin. Yksi varovainen sulkee
suuntansa pitkäksi aikaa.Ajan kanssa ihmiset oppii ajamaan kiertoliittymissä ja liikenneopetuksessakin niitä pitää painottaa.
Valoristeykset on menneisyyttä ja kiertoliittymät tulevaisuutta ja hyvä niin.
- Anonyymi
Järjenvastaista muuttaa mitään sellaista mikä toimii ja tuhlata verovaroja
tyhmyyteen samalla kun rahat eivät riitä mihinkään välttämättömään. - Anonyymi
Käykää ajelemassa muuallakin kuin joen tuppukylässä opitte ruuhkissa ajeluun.
- Anonyymi
Mie mään huomenna ilomantsiin...
- Anonyymi
On tullut ajeltua 5 miljoonaisessa kaupungissakin, mutta nämä meidän ruuhkamme
ovat typeryydellä tehtyjä, saanee niitä silloin ihmetellä ja arvostella.
- Anonyymi
Alunperin laituri hissien kävely silta piti tulla parkkitalon toiseen kerrokseen suoraan ja jopa kimmeliin asti. Se helpottaisi parkkitalon käyttöä. Nyt näkyy hissit olevan epäkunnossa. Huonoa tuuria sillä sillalla asensivat siihen väärät lasitkin joutu nekin vaihtaa kerran.
- Anonyymi
Katastrifi katastrofin perään !
Tämä on niin Joensuuta.
- Anonyymi
Pari kertaa jättänyt ja ja noutanut matkustajat. En ymmärrä, mikä tässä on se ongelma.
- Anonyymi
Ja autoni on muuten 5-sarjan BMW5arjalainen ,se aiheuttanee joillekin teistä ongelmia;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja autoni on muuten 5-sarjan BMW5arjalainen ,se aiheuttanee joillekin teistä ongelmia;)
Ostitko osamaksulla niinkuin yleensä teet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja autoni on muuten 5-sarjan BMW5arjalainen ,se aiheuttanee joillekin teistä ongelmia;)
Kyllä ne ongelmat ovat ihan itselläsi, joulun aikaankin hinattavien ykkönen
oli BMW ja useissa suurissa tutkimuksissa kaikkein huonoin auto.
- Anonyymi
hehehehehheehheeheheheheheheheeeeeeeeeehhehehehehhehhehehehhehehehehehehh- --5 sarjan peeämveee ja pissiä tukassa, luulee saavansa rahalla auton mutta saakin pelkkää paskaa--Eheeeeehheheheheeeeeeeeeee.
- Anonyymi
Mittää ei sua eikä pie joinsuuhun rakentoo!
Mittee myö tehhään asemilla, puistoloilla, toriloilla, kauppahalliloilla, siltoloilla ja liikenneympyröillä muka? Ihan turhoo kulunkii ja kaupunkihi muuttuu niin jotta ei ennee tunne entisekseen. Kyllä ois pitänä säilyttee joinsuu nikolain aikasessa kuosissa kun höyrylaivat ja höyryveturit savusivat ja joka mökkii lämmitettiin koivuhallolla. Katuloilla oli pitkospuut ja torilla mukulakivi ja siat ja kanat juoksenteli katuloilla ja lehmät ammu rantapuistossa. Minkä tautta se piti vanaha hyvä joinsuu tämmöseks pilata?- Anonyymi
Totta kai suapi rakentoo !
Mielellään kuitenkin jotakin kunnollista eikä sutta ja sekuntoo niinkuin
tämä asemaparkki.
Yritä ymmärtää lukemasi, vai onko liikaa vaadittu ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai suapi rakentoo !
Mielellään kuitenkin jotakin kunnollista eikä sutta ja sekuntoo niinkuin
tämä asemaparkki.
Yritä ymmärtää lukemasi, vai onko liikaa vaadittu !Mittää ei sua rakentoo, kun en minä taho ja ennen oli paremmin.
Yhtää lahoo puuta ei kuaveta kun ne on olleet siinä aina.
Kirkkokatu pittää pallauttoo takasi nikolainkavuksi.
Semmosta mieltä minä oun ja ylsoutajan siltoja ei tarvita.
- Anonyymi
Olen ajanut vuokra-autolla ns. suuressa maailamassa kuten Amerikoissa. En ole mikään ammmatikuski, mutta oli varsin helppoa ajaa 4-6 kaistailla leveillä teillä.
Täällä Joensuussa on suunniteltu päin honkiä varsinkin aseman seutu. Se vinopysäköini on täysin perseestä suoraan sanottuna. Lisäksi tarpeettomilla katujen kavennuksilla on hidastettu liikenne. Pölkympää liikennettä en ole nähnyt missään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p632779Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta
Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul3702645Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,962200- 661866
Timo Vornanen kilahti
Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise711818Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.41783Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61774Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen
EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti1421687Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11593Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä
https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d61462