Istutin viime syksynä kymmeniä kukkasipuleita; erilaisia tulppaaneja ja narsisseja.
Nyt meidän piha joudutaan kaivamaan ylösalaisin salaojituksen takia, ja haluan pelastaa komeasti kukkivat sipulikasvini kaivinkoneiden alta.
Ajattelin siirtää ne kukkalaatikoihin turvaan. Onko kellään kokemuksia, voiko tällainen onnistua. Ja milloin sipulit kannattaisi laittaa takaisin paikoilleen; heti kun se on mahdollista, vai vasta syksyllä?
Tai olisiko muita vinkkejä, kuinka saisin kasvini pelastettua. Joka tapauksessa joudun ne kyllä siirtämään väliaikaisesti pois.
Kukkasipulien siirto?
Kukkaistyttö
1
5401
Vastaukset
- Siirtelijä
Kaikkein paras vaihtoehto on tietysti siirtää sipulit uudelle/vanhalle paikalle takaisin heti kun se vain on mahdollista. Jos sipuleita on pakko pitää evakossa kukkalaatikossa, menestyvät ne siinäkin, sillä varrethan kuihtuvat kesällä.
Sipulien kuivahtaminenkaan ei haittaa, sillä jotkut ottavat esim. tulppaanien sipulit kukinnan jälkeen pois maasta ja istuttavat ne syysistutettavien tapaan uudelleen syksyllä.
Sipulikasvit pitävät kosteasta maasta keväällä kukinnan aikaan, mutta kukinnan jälkeen kuivahko paikka on niille eduksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197