Naisten saunailta

Tuula

Ajattelimme pitää naisten saunaillan ensi lauantaina. Talossamme lähes kaikki tuntevat toisensa, joten sen ei pitäisi olla vaikea järjestää. Mutta kuinkas. Nuori väki ei tahdo enää ollenkaan tulla meidän nelikymppisten seuraan! Pari nuorta naista on, mutta ujosteleeko ne vai mikä siinä hankaa vastaan? Kuitenkin kun luvassa olisi mukavaa yhdessäoloa muutaman siiderin ja makkaroiden kera.

41

8417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavatonta

      Ei tuossa nyt välttämättä ole kyse iästä, tai ujostelusta (?) vaan kenties vain siitä, etteivät kaikki pidä saunomisesta. Minä esimerkiksi en osallistuisi mihinkään naisten saunailtaan makkaroineen (yäk) ja siidereineen. Ihmiset ovat erilaisia.

      • nakuna

        naapureiden kesken.aivan kammottavaa edes ajatuksena.


    • kohteliasta

      nuorelta väeltä mennä mukaan. Harvoin sitä saa tuollaisia tilaisuuksia missä pääsee kypsään ikään ehtineiden kanssa saunomaan. Minä ottaisin suurena kohteliaisuutena kutsun,enkä kehtaisi kieltäytyä!

      • pilvi

        Asuin muutaman vuoden ajan kerrostalossa,jossa oli kerran viikossa naisten saunailta,minua ei kiinnostanut yhteinen saunailta ja kaiken lisäksi ne naiset oli sellaisia juoruilijoita.
        Moni haluaa suojella itseään ja ei lähde yhteisiin naisten saunailtoihin.
        Miksi ette yksinkertaisesti järjestä yhteistä illanistujaisia makkaroiden ja siiderien kanssa ja eikä ollenkaan saunailtaa,sillä illanistujaisiiin naiset tulee helpommin mukaan kun ei ole kuvioissa saunomista.


      • neljäkymmentä

        Suuri kohteliaisuus... ei kehtaisi kieltäytyä. Ihan oikeasti, onko meidän keski-ikäisten naisten seura muka niin arvostettua ja kysyttyä, että moinen kutsu pitäisi ottaa jonakin armopalana.

        Minulla on kyllä onneksi tarpeeksi ystäviä, että ei tarvitse kerjätä naapureita seuraksi.


    • Mikko 17v

      Voin tulla pesee teidän selät, jos haluutte! Eikä mua haittaa, vaikka oisitte yli 40v :-)

    • The Rat

      Todella outoa...

      Itse olen suhteellisen nuori mies. Saunominen on minulle ja ystävilleni aina ollut varsin luonnollista ja normaalia, eikä siitä nyt niin suurta numeroa ole tehty kenen kanssa saunaan tulee mentyä. Teinivuosina oli ehkä vähän tarkempaa (vastakkaisen sukupuolen kanssa), mutta sitten sitä aikuistui.

      Mutta sitten tapasin nykyisen avovaimoni ja tutustuin hänen ystäviinsä... Ja meillähän on sauna... Ehdotin siinä sitten saunomista joskus illanistujaisissa ja hommahan meni oikein arpomiseksi - kuka uskaltaa kenen kanssa ja kuka saunoo joka tapauksessa pyyhe päällä ja kuka ei sitten sauno ollenkaan...

      Että kai ne ihmiset vain ovat erilaisia. Jotkut meistä rakastavat saunomista ja missä porukassa tahansa, joillekin on ongelma tulla saunaan oman perheensä kanssa... :)

      • Saunamajuriksi

        Käymme tuttujen kanssa yhdessä saunassa naiset ja miehet yhtäaikaa. Mikä siinä alastomuudessa niin ihmeellistä on. Ehkä nuoret ovat ujompia vaikka itsekin olen vasta 30. Mitä iloa on saunomisesta pyyhe päällä? Vähän sama kuin olisi vaatteet päällä.


    • kuka jaksaa

      No eihän se mikään velvollisuus liene. Ja kuka jaksaa kuunnella vanhojen kääkkien höpötyksiä vaihdevuosista ja menetetyistä mahdollisuuksista.

      Ei ei, kutsukaa tosiaan noita poikia sinne. Ne mielellään jynssää ja jyskyttää sitkastakin lihaa.

      • vaaka

        Sä varmaan odotat tollasta kohtelua.Mutta voin kyllä ihan kokemuksesta sanoo että ei ne "täti" mitään tylsiä kyllä ole ja tuskin ainakaan vaihdevuosista puhuvat, on muuten kokemus sinänsä.Kandeis kyllä kokeilla.Voihan sitä pitää pyyhettä ympärillä jos ujostutta... :)


      • ei kutsua
        vaaka kirjoitti:

        Sä varmaan odotat tollasta kohtelua.Mutta voin kyllä ihan kokemuksesta sanoo että ei ne "täti" mitään tylsiä kyllä ole ja tuskin ainakaan vaihdevuosista puhuvat, on muuten kokemus sinänsä.Kandeis kyllä kokeilla.Voihan sitä pitää pyyhettä ympärillä jos ujostutta... :)

        Harmittaa niin paljon, kun meillä ei järjestetä mitään tuommoista. Olenkin koko ikäni odottanut pääsyä naisten saunailtaan kuuntelemassa pienessä sievässä olevien keski-ikäisten tanttojen juttuja...

        Olen nimittäin kuullut kavereilta, että siellä kerrotaan paljon jo sata kertaa kuultuja vitsejä, kaksimielisyyksiä ja juttujen taso on suoraan verrannollinen kammottavan kännisen naurunröhötyksen määrään.


    • Koko

      on ajeltu posliiniksi,eivätkä näin ollen ilkeä tulla vanhempien kanssa saunaan.

      • tai kiitorata,

        no kyllähän se varoituskolmio yleisin on.

        Itse olen käynyt naisten saunailloissa ja hauskaa on ollut.
        Riippuu seurasta.
        Jos on ollut räväköitä luonteenlaatuja, niin sitä hulvattomampia on ollut jutut.


      • ajattelin

        kanssa,että syy voi olla tuo..En ole kyllä itsekkään mennyt anopin ja äiteen kanssa saunaan kun oon posliini ollut jo kauan aikaa.En tiedä kattoisko ne kieroon vai kuinka ne suhtautuisi..Enpä ole viittinyt kokeilla,parempi kun menee oman kullan kanssa vaan aina saunaan.


    • Tuula

      Eihän se mistään alapään karvoituksesta voi olla kiinni tuleeko saunailtaan vai ei, kyllä sitä on nähty tähän ikään mennessä vaikka minkälaista. Luulisi nyt kaikkia kiinnostavan edes niiden makkaroiden ja siiderin ansiosta! Eikö nuorempia naisia kertakaikkiaan kiinnosta meidän vanhempien "tätien" jutut vai missä vika? Kyllä me ihan mukavaa porukkaa ollaan rohkeasti mukaan vain saunomaan!

      • tavatonta

        No, mitä tulee makkaraan, sen voima ei ole niin suuri, että kaikki sen vuoksi saunaan tulisivat. En todellakaan usko, että kyse on iästä, vaan siitä, etteivät kaikki pidä saunomisesta.


      • Mikko 17v

        Voisin tuoda tytöille omaa makkaraa, varmaan maistuis kaikille! Monelta se sauna on?


      • 47v
        Mikko 17v kirjoitti:

        Voisin tuoda tytöille omaa makkaraa, varmaan maistuis kaikille! Monelta se sauna on?

        Sitten kun esipanija Mikko on sotkenut kahdessa minuutissa päältäpäin voisi alkaa tunnin kaks kestävä sisäpesän hoitaminen.


      • minäkin keski-ikäinen

        Kaikki eivät vaan ole niin ihastuneita kuluttamaan aikaansa naapureiden kanssa, että välittäisivät samaan saunaankaan tunkea. Kyllä minä tervehdin naapuria rappukäytävässä ja saatan joskus pihassa juttusillekin ryhtyä, mutta ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa lähteä viettämään jotain saunailtaa niiden kanssa. Ei kai se nyt mikään velvollisuus ole. Vietän vapaa-aikani ystävieni kanssa ja harrastuksissani, että kiitos vaan.


    • että ei

      kiinnosta nakuna tutustua,mielummin vaikka pihalla grillaten

    • Tuula

      Tänään tiputeltiin kutsut postilaatikoista. Laitettiin siihen vielä että osallistuminen on oikeus, ei velvollisuus. :) Ostettiin kasvismakkaroitakin sitä varten jos joku nuoremmista ei syö lihaa. Kyllä tämä otetaan huomenna ihan rentoutumisen ja kokemuksen kannalta!

      • Mikko 17

        kutsun myös mulle? Tuon mukana hyvää makkaraa jokaiselle varttuneemmallekin rouvalle ja lisäksi annan hierontaa hunaja-yrttiöljyllä :-)


      • tikahdun nauruun

        Kummallista naapureiden ahdistelua harrastat kutsuillasi. Mikä tarve sinulla on nähdä naapuruston naisimmeiset alasti?

        Varo vähän, kun paperi voi kaupasta loppua ja sinä vaan raapustat tekohauskan saunailtasi kutsuja, jotka luultavasti menevät monessa huushollissa suoraan paperinkeräykseen. Eikö aikuinen ihminen käsitä, että tuommoinen seuransa tuputtaminen on täysin sivistymätöntä ja yhteiset saunaillat naapuruston naisille kuulostavat vähän epätoivoisilta?

        Jos joku on jo osoittanut sinulle, että kiinnostusta ei ole, lopeta tuommoinen tuputtaminen. Kyllä varmaan saat saunailtaasi jotain seurankipeitä mummoja naapureista juoruamaan ja niitä makkaroita mutustelemaan. Onneksi meikäläisen naapurit antavat toisten elää rauhassa eivätkä luule olevansa jotain niin huippuyksilöitä, joiden seuraan odotetaan kutsua ja pidetään sitä jopa kunnia-asiana. Hanki hei ystäviä.

        No, hauskaa iltaa joka tapauksessa. Toivottavasti kaikki naapurisi nyt ymmärtävät oikeutensa. Kuulostat vähän egosentriseltä suoraan sanoen.


      • nipo
        Mikko 17 kirjoitti:

        kutsun myös mulle? Tuon mukana hyvää makkaraa jokaiselle varttuneemmallekin rouvalle ja lisäksi annan hierontaa hunaja-yrttiöljyllä :-)

        Kuulostaa todella epätoivoiselta. Pari vinkkiä

        a. Hae ikäistäsi seuraa tai
        b. Hanki lähete psykiatrille. Ei siksi, että pidät ilmeisesti vanhemmista naisista, vaan siksi, kun jaksat mainostaa puutetilaasi täällä yleisillä keskustelupalstoilla. Niille on ihan omat foorumit.

        Tai no, hunaja-yrttiöljy kieltämättä on hyvä houkutin...

        Hauskaa viikonloppua, lähde ulos ja etsi itsellesi kiva tyttö (mutta älä ole heti esittelemässä makkaroitasi)


      • Mikko 17
        nipo kirjoitti:

        Kuulostaa todella epätoivoiselta. Pari vinkkiä

        a. Hae ikäistäsi seuraa tai
        b. Hanki lähete psykiatrille. Ei siksi, että pidät ilmeisesti vanhemmista naisista, vaan siksi, kun jaksat mainostaa puutetilaasi täällä yleisillä keskustelupalstoilla. Niille on ihan omat foorumit.

        Tai no, hunaja-yrttiöljy kieltämättä on hyvä houkutin...

        Hauskaa viikonloppua, lähde ulos ja etsi itsellesi kiva tyttö (mutta älä ole heti esittelemässä makkaroitasi)

        Ehkä tosiaan oon epätoivoinen ja saanti on ollu tosiaan aika heikkoa viimeaikoina. Mielestäni kannattaa aina yrittää kalastaa pääsyä pesälle, kyllä siinä joskus on onni myötä. Hyvät saunaillat tytöille, en vonkaa enää. T: Mikko


      • nipo
        Mikko 17 kirjoitti:

        Ehkä tosiaan oon epätoivoinen ja saanti on ollu tosiaan aika heikkoa viimeaikoina. Mielestäni kannattaa aina yrittää kalastaa pääsyä pesälle, kyllä siinä joskus on onni myötä. Hyvät saunaillat tytöille, en vonkaa enää. T: Mikko

        Anteeksi, taisin olla liian tyly. Ainahan tosiaan kannattaa yrittää. Ja mitä olen itse istunut naisten saunailloissa niin jutut ja kunto taitavat olla ainakin loppuillasta siinä mallissa, että voi tärpätäkin nuorella miehellä. Pitäisikö minunkin lopettaa nipottaminen ja lähteä etsimään uusia kokemuksia?


      • Tuula
        tikahdun nauruun kirjoitti:

        Kummallista naapureiden ahdistelua harrastat kutsuillasi. Mikä tarve sinulla on nähdä naapuruston naisimmeiset alasti?

        Varo vähän, kun paperi voi kaupasta loppua ja sinä vaan raapustat tekohauskan saunailtasi kutsuja, jotka luultavasti menevät monessa huushollissa suoraan paperinkeräykseen. Eikö aikuinen ihminen käsitä, että tuommoinen seuransa tuputtaminen on täysin sivistymätöntä ja yhteiset saunaillat naapuruston naisille kuulostavat vähän epätoivoisilta?

        Jos joku on jo osoittanut sinulle, että kiinnostusta ei ole, lopeta tuommoinen tuputtaminen. Kyllä varmaan saat saunailtaasi jotain seurankipeitä mummoja naapureista juoruamaan ja niitä makkaroita mutustelemaan. Onneksi meikäläisen naapurit antavat toisten elää rauhassa eivätkä luule olevansa jotain niin huippuyksilöitä, joiden seuraan odotetaan kutsua ja pidetään sitä jopa kunnia-asiana. Hanki hei ystäviä.

        No, hauskaa iltaa joka tapauksessa. Toivottavasti kaikki naapurisi nyt ymmärtävät oikeutensa. Kuulostat vähän egosentriseltä suoraan sanoen.

        Vihdatkin on jo valmiina. Ei ole mitään tarvetta alasti nähdä, me plikat järjestetään vaan saunailta kaikkien naispuolisten naapureiden iloksi! Tekohauska, ei todellakkaan. Kutsu oli oikeasti pirteä, hieman humoristinen ja kesäinen. Eikä tässä mitään seuraa tuputeta, muistutetaan vaan etteivät jää hienoista riennoista paitsi! Ystävien kanssa juhlitaan sitten muuna aikana tämä lauantai on naapureiden ilta.


      • tikahdun nauruun
        Tuula kirjoitti:

        Vihdatkin on jo valmiina. Ei ole mitään tarvetta alasti nähdä, me plikat järjestetään vaan saunailta kaikkien naispuolisten naapureiden iloksi! Tekohauska, ei todellakkaan. Kutsu oli oikeasti pirteä, hieman humoristinen ja kesäinen. Eikä tässä mitään seuraa tuputeta, muistutetaan vaan etteivät jää hienoista riennoista paitsi! Ystävien kanssa juhlitaan sitten muuna aikana tämä lauantai on naapureiden ilta.

        Oikeasti olen vain katkera siitä kun minua ei koskaan kutsuta mihinkään kun olen niin tympeä yksilö eikä kukaan kaipaa seuraani ja ilkeilen vaan ihmisille jotka koittavat keksiä jotain kivaa naapuruston naisille.

        Silti en voi olla kysymättä että kuka teki kutsut. Ja millaiset niistä tuli. Jos haluaa nimittäin itsekin järkätä saunaillan naapureille niin miten muotoilla saunakutsu ihmisille joita ei tunne? Teillä on varmaan siellä kiinteämpi naapuriyhteisö kuin näissä betonikolosseissa missä ei tiedä missä kukakin asuu.


    • Tuula

      Kävimme ostamassa syötävää ja juotavaa saunailtaan: 6 pakettia makkaroita, 3 pakettia kasvismakkaroita, korillinen päärynäsiideriä, perunasalaattia ja paprikoita. Iltapäivällä koristellaan saunan pesutupa serpentiineillä ja ilmapalloilla. Musiikkia hiukan mietitään vielä olisiko Paula Koivuniemen Aikuinen Nainen hyvä? Tauskia soitetaan ainakin! Kaikki kutsutut ovat tulossa paitsi yhdellä naapurilla on kuumetta. Tänään otetaan ilo irti! :)

      • kertakaikkiaan

        Laitapa sitten huomenna tänne pääpiirteittäin kuka kävi kenen kimppuun ja miksi sekä ketkä suuttuivat toisilleen lopullisesti. Mainitse ne jotka menivät yöksi väärän miehen luo nyt ja ketkä paljastuivat viimevuotisiksi pettureiksi.Kerro myös tarvittiinko poliisia vai selvisittekö tällä kertaa omin neuvoin. Oksenteluista ja tapaturmista yms normaalista ei kannata kertoa.


      • Maija
        kertakaikkiaan kirjoitti:

        Laitapa sitten huomenna tänne pääpiirteittäin kuka kävi kenen kimppuun ja miksi sekä ketkä suuttuivat toisilleen lopullisesti. Mainitse ne jotka menivät yöksi väärän miehen luo nyt ja ketkä paljastuivat viimevuotisiksi pettureiksi.Kerro myös tarvittiinko poliisia vai selvisittekö tällä kertaa omin neuvoin. Oksenteluista ja tapaturmista yms normaalista ei kannata kertoa.

        Laskehan, kori siideriä 24 pulloa. Jos saunojia on esim. 8, naista kohden tulee 3 pulloa. Tosi hurja humala... ;)

        Eikä noissa naisten illoissa niin riehuta. Ainoastaan rentoudutaan ja kerrotaan juttuja. Ihan sivistyneesti niinkuin kunnon kansalaisten kuuluukin... :)


    • Tuula

      Hienosti meni saunailta! Nuoremmat naisetkin sanoivat että aluksi epäröivät tulla, mutta kovin hauskaa heilläkin oli. :) Makkarat maistui ja yhteislaulettiinkin! Koristeet saivat myös paljon kehuja kuten myös hienot kutsut. Kaksi naapuria muisteli menneitä aikoja ja siinä sitten vähän itkeskeltiin. Vertaistaan vailla oleva saunailta tällaisia järjestetään lisää! Olen oikein positiivisesti yllättynyt varsinkin nuorten puolesta että rohkenivat tulla. Ensi kerralla sitten uudet kujeet!

      • alakerran Timo

        Ottakaa myös miehiä mukaan ensi kerralla, saatte kunnon lihaista A-luokan käivärää.


      • Tuula
        alakerran Timo kirjoitti:

        Ottakaa myös miehiä mukaan ensi kerralla, saatte kunnon lihaista A-luokan käivärää.

        Nyt heitettiin ilmaan naapureiden yhteinen kylpyläretki. Sinne olisivat tervetulleita myös miehet ja lapset ja kestäisi viikonlopun verran. Hotellissa tietysti yöt ja päivällä vapaata tekemistä joko kylpylässä tai kaupungilla. Illalla olisi sitten juhlaillallinen viineineen! Tämä reissu toteutetaan viimeistään heinäkuussa jolloin lähes kaikilla on lomatkin. Ihanaa viettää laatuaikaa hyvässä seurassa. Ja ehkä Timo sullekin joku paikka vielä löytyy... ;) Työporukankin kanssa vastaava voisi tehdä oikein hyvää joillekin.


      • mietteliäs...
        Tuula kirjoitti:

        Nyt heitettiin ilmaan naapureiden yhteinen kylpyläretki. Sinne olisivat tervetulleita myös miehet ja lapset ja kestäisi viikonlopun verran. Hotellissa tietysti yöt ja päivällä vapaata tekemistä joko kylpylässä tai kaupungilla. Illalla olisi sitten juhlaillallinen viineineen! Tämä reissu toteutetaan viimeistään heinäkuussa jolloin lähes kaikilla on lomatkin. Ihanaa viettää laatuaikaa hyvässä seurassa. Ja ehkä Timo sullekin joku paikka vielä löytyy... ;) Työporukankin kanssa vastaava voisi tehdä oikein hyvää joillekin.

        ehkäpä eivät nuoret tytöt tahdo tulla saunaan koska on se aika kuukaudesta. vanhoilla tädeillähän voi nää ongelmat olla ohi mutta nuorilla ei, eikä välttämättä kaikki käytä tamponeja. miten on?


      • Meitzi
        mietteliäs... kirjoitti:

        ehkäpä eivät nuoret tytöt tahdo tulla saunaan koska on se aika kuukaudesta. vanhoilla tädeillähän voi nää ongelmat olla ohi mutta nuorilla ei, eikä välttämättä kaikki käytä tamponeja. miten on?

        Ei kai nyt kukaan jätä menemättä saunaan kuukautisten vuoksi? *ihmettelee*


      • mietteliäs...
        Meitzi kirjoitti:

        Ei kai nyt kukaan jätä menemättä saunaan kuukautisten vuoksi? *ihmettelee*

        öö, miksei jättäis? emmä ainakaa menis saunan lauteita sottaamaan naapureitten nähden


      • hieno homma

        Nyt kun käytitte ilmapalloja ja serpentiinejä ja jengi oli noin innoissaan niin mitäs jos koristelette sitten seuraavan kerran jouluisesti? Ja tonttu varmaan löytyy jostain alakerrasta...

        No, vitsit sikseen. Tosi hienoa, että iltanne onnistui.


    • ex saunoja

      Varsinkin 45-60 naisilla on tapana parjata ja mollata nuoria naisia suuremmissa porukoissa. Puhutaan kuinka silloin omassa nuoruudessa ei oltu sellaisia ja tällaisia. Ei tunnuta tajuavan että maalima muuttuu. Pidän kyllä näistä tädeistä mutta ei ole kiva mennä mihinkään sauna iltaan mollattavaksi. Ja auta armias jos olet vaikkapa laihduttanut itsesi bikini kuntoon niin alkaa mummot haukkua että kylläpäs olet jo liian laiha ja bla bla. Aina samat jutut, ei niitä vaan jaksa aina kuunnella. Kyllä vanhempienkin ihmisten pitää arvostaa nuoria eikä aina olla haukkumassa ja motkottamassa. Jos rentoa iltaa siiderin ja makkaran kanssa haetaan niin jätetään sitten tuo saarnaaminen pois sieltä...

      • Tuula

        Meidän saunaillassa olikin pääosin 30-45 vuotiaita. ;) Eikä sitä sovi tietenkään mikään anorektaalinen olla! Vanhemmat kunnioittavat nuoria heti kun löytyy jotain kunnioitettavaa tottakai. Kylpyläretkemme esiin tuominen saanut mahtavan vastaanoton sinne lähtee lähes kaikki! Päivänmäärätkin on jo lyöty lukkoon. Aivan mahtavaa päästä myös kokovartalohierontaan samalla kun miesväki istuu olusilla. Itselleni tilasin manikyyrinkin. Suosittelen tällaisia retkiä varauksetta myös muille tehkää ne vaikka työporukan kesken.


      • ex-saunoja
        Tuula kirjoitti:

        Meidän saunaillassa olikin pääosin 30-45 vuotiaita. ;) Eikä sitä sovi tietenkään mikään anorektaalinen olla! Vanhemmat kunnioittavat nuoria heti kun löytyy jotain kunnioitettavaa tottakai. Kylpyläretkemme esiin tuominen saanut mahtavan vastaanoton sinne lähtee lähes kaikki! Päivänmäärätkin on jo lyöty lukkoon. Aivan mahtavaa päästä myös kokovartalohierontaan samalla kun miesväki istuu olusilla. Itselleni tilasin manikyyrinkin. Suosittelen tällaisia retkiä varauksetta myös muille tehkää ne vaikka työporukan kesken.

        En olekaan anorektaali vaan urheilullinen, normaali painoinen mutta yli 40 vuotiaiden mielestä liian laiha...(mistähän johtuu, kateudesta?). Kun puhuit nuorist niin käsitin että 20-30 vuotiaista puhutaan. Mielestäni yli 30 vuotias on jo aikuinen. Itse olen 24 ja pidän itseäni siis nuorisoon kuuluvana henkilönä...Olenpa joskus viettänyt iltaa kolmekymppistenkin kanssa. Silloin sain kuulla jäkätystä siitä kuinka "sitä silloin kakskymppisenä luuli tietävänsä kaiken ym...".Onpa kiva...no kiva kuulla että teillä on kivaa. Tässä oli vain syitä miksi kaikki nuoret ei välttämättä halua osallistua niihin sauna-ilta pippaloihin. Eri asia on tavata pienemmissä poruikoissa näitä täti-ihmisiä, silloin tuo saarnaaminen ja arvostelu jää vähemmälle...
        Niin ja vielä tiedoksi että sekin ärsyttää että ikäänkuin 24 vuotiaalla pitäis olla jo ihan älyttömiä saavutuksia et sais kunnioitusta, pitäs olla ura, mies ja lapset ja tietysti täti-ihmisiä miellyttävä ajatus ja arvomaailma. Minulla ainakin on vakituinen työpaikka minkä luulisi nykyään olevan jo suuri saavutus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14891
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe