Isälleni tuli ilmoitus saantitodistuskirjeestä joka pitää hakea postista, lähettäjänä on poliisilaitos, voisikohan kyseessä olla haaste? Onko kokemusta muilla?
Saantitodistuskirje poliisilaitokselta
13
5191
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikuttaa ennenminkin lupakanslian/lupavalonnan asialta. Haasteet toimittaa ensisijaisesti käräjäoikeuden haastemiehet. Jos he eivät onnistu tavoittamaan, poliisi haastaa henkilökohtaisesti. Ei kirjeellä
- Anonyymi
Vähän sinne päin. Viimekädessä poliisikin toimii haastemiehenä, mutta ensin haastettava etsintäkuulutetaan haasteen tiedoksiantoa varten.
Sakkoa ei saantitodistuksella anneta. Sakotettavalle ilmoitetaan asia, - saavuttava silloin ja silloin ragaistusmääräyksen tiedoksiantoa varten.
- Anonyymi
Sakko?
- Anonyymi
No hakemalla ja lukemallahan se selviää. Miksi kysellä täällä?
- Anonyymi
Kiitos vastauksista. Tosiaan huomennahan asia selviää, mutta olin niin ahdistunut joten ajattelin jo etukäteen kysellä mistähän voisi olla kyse.
- Anonyymi
Saattaa olla kyse ajokorttimuutoksesta. Esim että ajaessa pitää käyttää silmälaseja. Aloite tällaiseen muutokseen tulee lääkäriltä, joka tarkastaa ajokunnon kun on täyttänyt 50 ja muutaman vuoden välein sen jälkeen.
- Anonyymi
Minä kadotin passin ja tein siitä katoamisilmoituksen poliisin sivuilla. Tänään hain uuden passin eli 1 vk myöhemmin ja samalla päivällä myöhemmin tuli Postiin Poliisin saantitodistuskirje.
Olisiko joku kuittaus kadonneesta passista, mut tää maksaa jotain varmaan tää nouto?
On joskus laiton haastekin tullut joka kaatui myöhemmin ja veronmaksajat joutuivat maksumieheksi, mut ei se saantitodistuskirjeenä silloin tullut vaan suoraan kotiin postilla. - Anonyymi
Minulla on postissa kirjattu kirje viranomaiselta kun arvaan asian. En aio hakea kirjettä ja se palautuu lähettäjälle ensi viikolla. Mitähän sitten tapahtuu?
Viranomaisen palvelut pitää pääsääntöisesti olla maksuttomia. Toteutuuko maksuttomuus jos asiakkaalle tulee kuluja kirjatun kirjeen noutamisesta postista jopa kymmenien kilometrien päästä?- Anonyymi
"Toteutuuko maksuttomuus jos asiakkaalle tulee kuluja kirjatun kirjeen noutamisesta postista jopa kymmenien kilometrien päästä?"
Kyllä. Ei viranomainen ota sinulta mitään maksua toiminnastaan tässä tapauksessa, vaan päinvastoin viranomainen (=veronmaksajat) maksavat todisteellisen tiedoksiannon kustannukset. Omia normaaleja elämisen kulujasi, joiden suuruuteen olet itse vaikuttanut asumalla jossain skutsissa, voit minimoida vaikkapa valitsemalla sähköisen todisteellisen tiedoksiannon tai reippailemalla polkupyörällä postin palvelupisteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toteutuuko maksuttomuus jos asiakkaalle tulee kuluja kirjatun kirjeen noutamisesta postista jopa kymmenien kilometrien päästä?"
Kyllä. Ei viranomainen ota sinulta mitään maksua toiminnastaan tässä tapauksessa, vaan päinvastoin viranomainen (=veronmaksajat) maksavat todisteellisen tiedoksiannon kustannukset. Omia normaaleja elämisen kulujasi, joiden suuruuteen olet itse vaikuttanut asumalla jossain skutsissa, voit minimoida vaikkapa valitsemalla sähköisen todisteellisen tiedoksiannon tai reippailemalla polkupyörällä postin palvelupisteeseen.Se ettei viranomainen ota maksua ei riitä vaan maksuttomasta palvelusta ei saa tulla mitään kuluja asiakkaalle, sitten se on vasta maksuton. Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa eikä asuinpaikka saa vaikuttaa palvelun maksullisuuteen. Tuosta löytyy laillisuusvalvojien ratkaisuja.
Mitäs mahtavat kun ei hae kirjettä.
Viranomaisella on turvaposti jota voisivat käyttää ja suosittelevat sitä asiakkaille ja olen pyytänyt postin sähköisenä mutta kiusaavat näkövammaista lähettämällä paperipostia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ettei viranomainen ota maksua ei riitä vaan maksuttomasta palvelusta ei saa tulla mitään kuluja asiakkaalle, sitten se on vasta maksuton. Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa eikä asuinpaikka saa vaikuttaa palvelun maksullisuuteen. Tuosta löytyy laillisuusvalvojien ratkaisuja.
Mitäs mahtavat kun ei hae kirjettä.
Viranomaisella on turvaposti jota voisivat käyttää ja suosittelevat sitä asiakkaille ja olen pyytänyt postin sähköisenä mutta kiusaavat näkövammaista lähettämällä paperipostia."reippailemalla polkupyörällä postin palvelupisteeseen"
Matkaa on 30 km ja polkupyörää ei ole joten se pitäisi ensin hankkia ostamalla, lainaamalla tai varastamalla.
Koska jokaisella on eri matka postiin ei yhdenvertaisuuskaan toteudu ellei lähettäjä maksa kirjatun kirjeen kotiin kuljetusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"reippailemalla polkupyörällä postin palvelupisteeseen"
Matkaa on 30 km ja polkupyörää ei ole joten se pitäisi ensin hankkia ostamalla, lainaamalla tai varastamalla.
Koska jokaisella on eri matka postiin ei yhdenvertaisuuskaan toteudu ellei lähettäjä maksa kirjatun kirjeen kotiin kuljetusta.Lyhyt matka aikuiselle miehelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyt matka aikuiselle miehelle
Mistähän sinäkin persläpi kuvittelet tietäväsi että kirjeen saaja on aikuinen mies? Joillekin tuo 30 km matka voi olla lyhyt mutta joillekin jo 300 m on liikaa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882