Jatkuva ahdistus /päivittäiset paniikkikohtaukset

Anonyymi-ap

Olen kymmeniä vuosia kärsinyt paniikkikohtauksista ajoittain, siihen minulla rauhoittavaa lääkettä.On joskus ennenkin ollut kokopäiväisiä paniikkikohtauksia,mutta nyt lisääntyneet ihan hirveiksi,lääkekin auttaa joskus vain 2 tuntia.Ahdistun vähän joka asiasta ja sitten iskee kohtaus tällä hetkellä paljon stressiä elämässä,tiedän että se lisää näitä.Terapiassa käyn lääkkeet on!Mutta nyt täysi pelko uudesta kohtauksesta koko ajan, sekin tietty lisää niitä!!! Onko muita jotka kärsivät koko päivän tästä helvetistä,kirjoittakaa please jos samanlaista Tulen kohta oikeesti Hulluksi!!!Olen jo iäkkäämpi en mikään nuori.Ei pidä paikkaansa ainakaan minulla,että kohtaus tulee yhtäkkiä(,no ehkä se?)ja menee ohi muutamassa minuutissa ei todellakaan!!Tällä hetkellä täydellinen oravanpyörä olo
Kiitos jos tulisi vertaistukea!

24

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erikoislääkärille ja verikokeet laajennetulla + muita oman maun mukaan.
      Voihan se olla jotain muutakuin paniikkikohtaus.
      Kaikissa meissä yli 50 vuotiaissa jokin "vika" on.

      • Anonyymi

        Kiitos Sinulle, mutta ne on just otettu kilppari+verikokeet Ok.kaikki.Minä olen nyt oikeesti varmaan sekoamassa 😵‍💫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Sinulle, mutta ne on just otettu kilppari verikokeet Ok.kaikki.Minä olen nyt oikeesti varmaan sekoamassa 😵‍💫

        Et ole sekoamassa, jostain syystä on tilasi huono, aina ei edes löydetä syytä asiaan.
        Ajattelin tuota kilpirauhasen koetta. Ystävälläni oli aikoinaan myös kaikki kokeet OK, kun vaihtoi lääkäriä niin joutui välittömästi leikkaukseen ja kilpirauhasesta otettiin toinen puoli pois . Siitä alkoi hänen parantumisesensa .
        Joten moni lääkäri ei edes osaa tulkita kilpirauhas kokeiden tulosta , sanovat että normaalin rajoilla , ja kaikki tietää että pienetkin heittelyt kilpirauhasen toiminnassa aiheuttaa huonon olon. Joten toivon sydämmestäni että saat avun vaivoihisi


    • Anonyymi

      Lääkäriin ja lääkkeen vaihto tai jotain lisänä,ei tästä tarvi kärsiä.Pelkkä rauhoittava ei nyt auta jos olet paniikista kärsinyt vuosikausia. Stressi ja myöskin kun on rennoimmillaan voi paniikki iskeä ihan yllättäen ja voimia se vie mut, sit vaan lepoa ja mahdollisimman normia elämää.

      • Anonyymi

        Kiitos, kysyisin kärsitkö itse paniikkikohtauksista tai oletko kärsinyt?Jos niin miten pärjäät syötkö lääkkeitä? Kun en millään saa nyt itseäni ruotuun!!!Ei uni virkistä ,jatkuva levottomuus, ajatukset pyörii,perus kotityöt saan kyllä tehtyä,minulla kyllä ystäviä ,jotka käyvät ,mutta en oikein jaksa mihinkään lähteä,kun koko elämä näyttää nyt pyörivän tän huonon olon ympärillä, kuten sanoin vuosikymmeniä tämä ollut ,mutta välillä ollut hyvinkin pitkiä aikoja ihan siedettävää oloa(ns.normaalia)nyt tuntuu ihan epätoivoiselta ,terapeutin/lääkärin mukaan Olen Ihan Tervepäinen?!Liian paljon kuulemma mietin ja kannan huolta asioista,jotka sitten aiheuttaa näitä tiloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kysyisin kärsitkö itse paniikkikohtauksista tai oletko kärsinyt?Jos niin miten pärjäät syötkö lääkkeitä? Kun en millään saa nyt itseäni ruotuun!!!Ei uni virkistä ,jatkuva levottomuus, ajatukset pyörii,perus kotityöt saan kyllä tehtyä,minulla kyllä ystäviä ,jotka käyvät ,mutta en oikein jaksa mihinkään lähteä,kun koko elämä näyttää nyt pyörivän tän huonon olon ympärillä, kuten sanoin vuosikymmeniä tämä ollut ,mutta välillä ollut hyvinkin pitkiä aikoja ihan siedettävää oloa(ns.normaalia)nyt tuntuu ihan epätoivoiselta ,terapeutin/lääkärin mukaan Olen Ihan Tervepäinen?!Liian paljon kuulemma mietin ja kannan huolta asioista,jotka sitten aiheuttaa näitä tiloja.

        Olen kärsinyt aikoinaan kun oli paljon ressiä muttei niin pahana että lääkkeitä olisin tarvinnut vaan altistus ja elämästä sain karsittua asiat jotka veivät voimavaroja. Läheinen kärsi tästä voimakkaana joka johti sängyn pohjalle mutta aika ja lääkitys on auttanut niin ettei kohtauksia juurikaan enää tule. Nyt vaan aikaa itsellesi,uskalla myös sanoa ei jos et jotain jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kärsinyt aikoinaan kun oli paljon ressiä muttei niin pahana että lääkkeitä olisin tarvinnut vaan altistus ja elämästä sain karsittua asiat jotka veivät voimavaroja. Läheinen kärsi tästä voimakkaana joka johti sängyn pohjalle mutta aika ja lääkitys on auttanut niin ettei kohtauksia juurikaan enää tule. Nyt vaan aikaa itsellesi,uskalla myös sanoa ei jos et jotain jaksa.

        Kiitos Sinulle kannustuksesta!Stressi se mullakin varmasti nyt suurin syy ,mutta loppua ei näy ... t Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Sinulle kannustuksesta!Stressi se mullakin varmasti nyt suurin syy ,mutta loppua ei näy ... t Ap.

        Tulee aika suora kysymys, mutta mieltä olet itsestäsi ? Tykkäätkö itsestäsi ?
        Onko sinulla jotain huonouden tai riittämättömyyden tunnetta ?
        Tunnetko tulevasi hyväksytyksi, vai onko siinä ongelmia ?
        Kaikki nuokin voivat pitää ahdistusta yllä, ja paniikkihan liittyy ahdistukseen, yksi ahdistuksen oire, ei toki kaikilla.
        Kannattaa miettiä omia tuntemuksiaan, itseään ja ajatuksiaan, suhtautumistaan asioihin. Jos huomaa jotain epäkohtia, olisi hyvä miettiä voisiko niille yrittää saada aikaan jotain muutosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee aika suora kysymys, mutta mieltä olet itsestäsi ? Tykkäätkö itsestäsi ?
        Onko sinulla jotain huonouden tai riittämättömyyden tunnetta ?
        Tunnetko tulevasi hyväksytyksi, vai onko siinä ongelmia ?
        Kaikki nuokin voivat pitää ahdistusta yllä, ja paniikkihan liittyy ahdistukseen, yksi ahdistuksen oire, ei toki kaikilla.
        Kannattaa miettiä omia tuntemuksiaan, itseään ja ajatuksiaan, suhtautumistaan asioihin. Jos huomaa jotain epäkohtia, olisi hyvä miettiä voisiko niille yrittää saada aikaan jotain muutosta.

        En pidä tämänhetkisestä itsestäni. Riittämätön olen mielestäni, koska usein elämäni aikana pystynyt ratkomaan ja selvittämään vaikeudet,nyt en ,enkä jotenkin suostu sitä ymmärtämään.Kyllä mielestäni tunnen muiden hyväksyvän minut tällaisena ,minulla todella hyviä kannustavia Ystäviä jotka yrittävät saada minua nousemaan tästä kuopasta, mutta itse jotenkin vaan ajattelen aina negatiivisesti ja pahimman kautta. Jokapäivä yritän muuttaa katsontakantaani,ehkä vaadin liikaa? Perheessäni tällä hetkellä paljon sairautta (vaikeastikin)niitähän .inä mietin ,vaikka järki sanoo ettei se auta vaikka kuinka pyöritän niitä,huonontaa vaan omaa oloa nää kohtaukset on tosi kamalia,vaikka vuosien kokemuksella luulisi ihmisen tottuvan,ei Totu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tämänhetkisestä itsestäni. Riittämätön olen mielestäni, koska usein elämäni aikana pystynyt ratkomaan ja selvittämään vaikeudet,nyt en ,enkä jotenkin suostu sitä ymmärtämään.Kyllä mielestäni tunnen muiden hyväksyvän minut tällaisena ,minulla todella hyviä kannustavia Ystäviä jotka yrittävät saada minua nousemaan tästä kuopasta, mutta itse jotenkin vaan ajattelen aina negatiivisesti ja pahimman kautta. Jokapäivä yritän muuttaa katsontakantaani,ehkä vaadin liikaa? Perheessäni tällä hetkellä paljon sairautta (vaikeastikin)niitähän .inä mietin ,vaikka järki sanoo ettei se auta vaikka kuinka pyöritän niitä,huonontaa vaan omaa oloa nää kohtaukset on tosi kamalia,vaikka vuosien kokemuksella luulisi ihmisen tottuvan,ei Totu!!!

        Ei kukaan voi tottua jatkuvaan pahaan oloon, se on mahdotonta.
        Kerrot, ettet pidä tämänhetkisestä itsestäsi, vaadit itseltäsi liikaa. Tuossa olisi juuri ne kohdat, joihin ei oikeastaan pysty vaikuttamaan kukaan muu kuin sinä itse.

        On täysin ymmärrettävää, että läheisten sairaudet rasittavat myös omaa henkistä vointia.
        On niin helppoa sanoa, älä ajattele liikaa, mutta ei se niin mene. Jokainen on erilainen ja ajattelee ja huolehtii omalla tavallaan.

        Yritä painaa jarrua vaatimustasosi kanssa ja löytää jotakin ratkaisutapoja asioihin. Hyvä asia on se, että sinulla on kannustavia ystäviä.
        Ja muista, että vielä tulee myös parempia aikoja, kun vain jaksaa niiden huonompien yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tämänhetkisestä itsestäni. Riittämätön olen mielestäni, koska usein elämäni aikana pystynyt ratkomaan ja selvittämään vaikeudet,nyt en ,enkä jotenkin suostu sitä ymmärtämään.Kyllä mielestäni tunnen muiden hyväksyvän minut tällaisena ,minulla todella hyviä kannustavia Ystäviä jotka yrittävät saada minua nousemaan tästä kuopasta, mutta itse jotenkin vaan ajattelen aina negatiivisesti ja pahimman kautta. Jokapäivä yritän muuttaa katsontakantaani,ehkä vaadin liikaa? Perheessäni tällä hetkellä paljon sairautta (vaikeastikin)niitähän .inä mietin ,vaikka järki sanoo ettei se auta vaikka kuinka pyöritän niitä,huonontaa vaan omaa oloa nää kohtaukset on tosi kamalia,vaikka vuosien kokemuksella luulisi ihmisen tottuvan,ei Totu!!!

        Ei niihin olotiloihin koskaan totu ja vaikka miten ymmärtää asian miten se on niin matalapaine jatkuu.
        Joskus auttaa lääkkeiden vaihto , toisilla terapia on hyvänä tukena , joidenkin paniikkikohtaukset ovat loppuneet kun jotain uutta on tapahtunut elämässä.
        Perheen sairaudet stressaa , syitä on niin monia huonoon olotilaan .
        Tiedän että ystäväni tytär oli kysynyt terapeutilla että olisiko mitään ryhmäterapiaa olemassa, jossa ihmiset joilla oli samat vaivat voisivat kohdata yhdessä.
        Terapeutti järjesti kiinnostuen ajatuksesta kahdeksan naisen ryhmän, ja se oli ollut tälle tyttärelle se joka sai hänet ja jaloilleen . Heillä oli ollut paljon kerrottavaa toisilleen ja jokainen huomasi ettei ole yksin maailmassa näiden ongelmien kanssa .
        Joten usein juuri jokin uusia asia katkaisee aivoissa sen ikävän spiraalin josta tavallisesti ei pääse irti arkipäivässsä.
        Usein myös herkät ihmiset tuntevatkin yhtä äkkiä itsensä vahvaksi silloin kun joku toinen tarvitsee heidän apuaan .
        Joten keinoja on niin monia näiden sairausten voittamiseksi, kun vaan jokainen löytäisi sen omansa joka auttaa.
        Usein sanotaan paniikki kohtauksia älykkäiden ihmisten vaivaksi ,
        Tsemppiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niihin olotiloihin koskaan totu ja vaikka miten ymmärtää asian miten se on niin matalapaine jatkuu.
        Joskus auttaa lääkkeiden vaihto , toisilla terapia on hyvänä tukena , joidenkin paniikkikohtaukset ovat loppuneet kun jotain uutta on tapahtunut elämässä.
        Perheen sairaudet stressaa , syitä on niin monia huonoon olotilaan .
        Tiedän että ystäväni tytär oli kysynyt terapeutilla että olisiko mitään ryhmäterapiaa olemassa, jossa ihmiset joilla oli samat vaivat voisivat kohdata yhdessä.
        Terapeutti järjesti kiinnostuen ajatuksesta kahdeksan naisen ryhmän, ja se oli ollut tälle tyttärelle se joka sai hänet ja jaloilleen . Heillä oli ollut paljon kerrottavaa toisilleen ja jokainen huomasi ettei ole yksin maailmassa näiden ongelmien kanssa .
        Joten usein juuri jokin uusia asia katkaisee aivoissa sen ikävän spiraalin josta tavallisesti ei pääse irti arkipäivässsä.
        Usein myös herkät ihmiset tuntevatkin yhtä äkkiä itsensä vahvaksi silloin kun joku toinen tarvitsee heidän apuaan .
        Joten keinoja on niin monia näiden sairausten voittamiseksi, kun vaan jokainen löytäisi sen omansa joka auttaa.
        Usein sanotaan paniikki kohtauksia älykkäiden ihmisten vaivaksi ,
        Tsemppiä

        Kiitoksia varsinkin näistä kahdesta viimeisimmistä viesteistä!Todella ihania,tuntuu ,että tosiaan ymmärrätte.Tänäänkin taas ollu kelju päivä,onneksi ei ahdistus ole ollut kokopäiväistä on antanut välillä"puhaltaa".Tuollainen ryhmä juttu olis varmaan hyvä,mutta täällä meillä ei sellaisia ole ikävä kyllä. Olen tosiaan myös sellainen melko vieraidenkin ihmisten asioiden murehtia,se ei hyvä! Toivotaan että on älykkäiden sairaus(vähän huumoriakin)tällä hetkellä tuntuu olo kyllä ihan "vähä älyiseltä"Kiitos kaikille lisääkin saa laittaa jos löytyy ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia varsinkin näistä kahdesta viimeisimmistä viesteistä!Todella ihania,tuntuu ,että tosiaan ymmärrätte.Tänäänkin taas ollu kelju päivä,onneksi ei ahdistus ole ollut kokopäiväistä on antanut välillä"puhaltaa".Tuollainen ryhmä juttu olis varmaan hyvä,mutta täällä meillä ei sellaisia ole ikävä kyllä. Olen tosiaan myös sellainen melko vieraidenkin ihmisten asioiden murehtia,se ei hyvä! Toivotaan että on älykkäiden sairaus(vähän huumoriakin)tällä hetkellä tuntuu olo kyllä ihan "vähä älyiseltä"Kiitos kaikille lisääkin saa laittaa jos löytyy ,

        Kenelläpä ei olo joskus tuntuisi " vähä-älyiseltä ", varmaan itse kullakin silloin tällöin.
        Mutta silloin kun tuntuu, niin kannattaa antaa tunteen tulla ja olla, kyllä se menee ohikin.
        Jos siihen tunteeseen jää ns. jumiin, se jää herkästi pyörimään ajatuksissa, ja tietysti se haittaa olemista ja olotilaa.
        Ikävätkin tunteet ja tuntemukset on hyvä opetella ottamaan vastaan, koska jokaiselle niitä ajoittain tulee. Mutta ei ne yleensä pilaa koko elämää, vaikka juuri sillä hetkellä saattaa siltä tuntuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Sinulle kannustuksesta!Stressi se mullakin varmasti nyt suurin syy ,mutta loppua ei näy ... t Ap.

        Moni joka saa näitä stressi juttuja saa usein myöskin ripulin samalla kun vatsa menee sekaisin ahdistuksesta .
        Niin että nämä ei ole mitään mitä kukaan haluaa kohdalleen mutta eräöt meistä,ovat herkempiä stressille ja sille ei oikein voi mitäön , mutta kun muistaa että ahdistuksesta ja paniikki kohtauksista aina selviää , ja sitten voi alkaa voimaan paremmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia varsinkin näistä kahdesta viimeisimmistä viesteistä!Todella ihania,tuntuu ,että tosiaan ymmärrätte.Tänäänkin taas ollu kelju päivä,onneksi ei ahdistus ole ollut kokopäiväistä on antanut välillä"puhaltaa".Tuollainen ryhmä juttu olis varmaan hyvä,mutta täällä meillä ei sellaisia ole ikävä kyllä. Olen tosiaan myös sellainen melko vieraidenkin ihmisten asioiden murehtia,se ei hyvä! Toivotaan että on älykkäiden sairaus(vähän huumoriakin)tällä hetkellä tuntuu olo kyllä ihan "vähä älyiseltä"Kiitos kaikille lisääkin saa laittaa jos löytyy ,

        Hei!
        Jos englanninkieli sujuu niin etsi tietoa netistä hakusanalla C-PTSD. Eli kompleksinen traumaperäinen stressihäiriö kyseessä. Alkanut jo lapsuudessa. Sinulla voi olla ollut selviytymiskeinona taistele tai pakene -tyyli. Se tekee mm. juuri ahdistuneisuutta, pakko-oireita, paniikkihäiriötä. Tämä traumakasauma vaikuttaa koko loppuelämän. Tubesta löytyy mm. Crappy Childhood Fairyn kanava joka käsittelee monipuolisesti mistä tässä on kyse.
        Regressioterapialla pystytään avaamaan traumoja ja poistamaan niiden vaikutusta kehosta. Ensiapuna kokeile EFT -naputtelua/tapping. Löytyy You tubesta myös. Silmänliiketerapia EMDR auttaa. Vagushermon rentoutus lievittää ahdistusta. Yin -jooga on tehokas rauhoittaja. Mindfullness ja meditointi. Itsekin olen erittäin ahdistunut ja paniikkihäiriöinen ollut koko elämäni ja alan olla jo kävelevä vinkkipankki kaikenmaailman keinoissa mitä liittyy ahdistukseen ja paniikkiin. Luonnontuotteissakin on vaikka mitä apua tarjolla.


    • Anonyymi

      Tarkasta ruokavalio. Syötkö esim. paljon lisäaineita sisältävää valmisruokaa? Mulla loppui paniikkikohtaukset ja yölliset heräilyt kun lopetin kaikkien viljojen käytön ja siirryin ketogeenisen ruokavalioon. Jompi kumpi auttoi.

    • Anonyymi

      Ette tiedä paniikkihäiriöstä paljoakaan jos uskotte,
      että paniikkikohtauksiin auttaa ruokavaliot.

      Podin paniikkihäiriötä lähes 10 vuotta.
      Se alkoi hiipivällä ahdistuksella ja lopulta tuntui,
      että saan "sydänkohtauksenomaisia" kohtauksia monta päivässä.

      Paniikkikohtaushan menee muutamassa minuutissa ohi,
      mutta alituinen pelko ja ahdistus saa sydämen oireilemaan
      kohtausten välilläkin. Paniikkihäiriöinen on kierteessä.
      Häiriö "ruokkii itseään".

      Kun ihminen potee paniikkihäiriöitä hänen autonominen hermostonsa
      on "pois päältä", silloin ihminen ei kykene hallitsemaan tunteintaa,
      ahdistustaan ja pelkojaan,
      ne "hyökkäävät" koko ajan kimppuun.

      Oman paniikkihäiriöni aiheutti minua vihaava äitini, joka käytti
      henkistä väkivaltaa minua kohtaan vuosikymmeniä.
      Henkisen väkivallan käyttäjä on itsekin mieleltään sairas,
      mutta hän sairastuttaa myös uhrinsa.

      Onko sinulla arveluja mikä sinun paniikkihäiriösi saattaisi aiheuttaa ?
      Usein se liittyy ihmissuhteisiin.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä Ei Tähän Ruokavaliot Auta!!!Onpa ikävä ,että äitisi on ollut tuollainen.Minulla kyllä ollut aivan hyvä lapsuus,sieltä en mielestäni voi syitä hakea olooni.Aikuisiällä tai oikeastaan vasta nyt vanhe.pana minulla alkoivat oireet kovaa stressiä pitkät ajat ,selvisin terapialla "kuntoon"mutta elämä kuljettaa ja tuo murheita isojakin ...joten taas vuosia voinut tosi huonosti.Minulla ei kyllä se itse paniikki mene minuuteissa ohi kestää kauan,ja seuraavaksi alkaakin tosiaan se uuden kohtauksen pelko niin kierre on valmis!Elikkä minulla jatkuva stressi pitää tätä yllä,tiedostan sen.Mutta tilanteelle ,elikä noille murheille en voi mitään on vaan odotettava...t Ap


    • Anonyymi

      Sinulla saattaapi olla allergia johon ei auta psyykelääke"

    • Anonyymi

      Aloittajalla on ihan samallaiset oireet. Kyllä ne vie minut aivan pohjalle tuntuu et haluaa lopettaa tämän kaiken. Ahdistus kestää päiviä. Masennuslääke ei auta muuta ei ole.

      • Anonyymi

        Sinun pitää pyytää lääkäriltä jotain rauhoittavaa myös.Ne katkaisee edes vähän sitä pahinta oloa,ei masennuslääkitys yksin riitä, ihan kokemuksesta puhun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää pyytää lääkäriltä jotain rauhoittavaa myös.Ne katkaisee edes vähän sitä pahinta oloa,ei masennuslääkitys yksin riitä, ihan kokemuksesta puhun!

        Masennuslääkkeet on masennusta ja unta varten. Apteekista löytyy rauhoittavaa ilman reseptiä; toimii hyvin pelko-/huoliperäiseen ahdistukseen - jolla ei ole yhteyttä masennukseen.


    • Anonyymi

      Niinhän se paniikki toimiikin kun pelkää uutta kohtausta, siis itse silloin sen aiheuttaa. Yksimkaveri oli niin kyllästynyt paniikki kohtauksiinsa että päätti että lähtee kauppaan ostoksille missä ei ollut käynyt kolmeen vuoteen. Ja oli ajatellut että tulkoon paniikki jos on tullakseen että nyt olen herra omalle itselleni , ja jos pökerryksissä niin joku kyllä auttaa. Ähän sanoi ettei koskaan ollut tuntenut sellaista rauhaa kun pääsi kaipaan sisälle jamihmettelimiten hyvin kaikki kävi. . Joten siitä sai alun taistella paniikkinsa kanssa, sillä jos sitä yrittää koko ajan estää niinsitä useammin se tulee.
      Mutta kun päättää että antaa tulla koska se kestää aikansa niin sitten taas voi jotakin tehdä , hän ei saanut paniikki kohtauksia montakaan sen jälkeen ja tervehtyi nopeasti täysin terveeksi . Siis älä taistele vastaan kun paniikki on päällä istu vaikka tuolille jalat tukevasti lattialla ja hengittele rauhallisesti nenän kautta sisään hitaasti ja sitten ilma ulos yhtä hitaasti , niin paniikki ei tunnukaan niin kovalta , siis ottaa sen vaan vastaan , ja tiedät ettei siihen kuole , vaikeampana se tuntuu kun taistelee sitä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe