Onko kylpyhuone remontti ennenaikainen vm 2003 luhtitalo?

Anonyymi-ap

Meidän kodissa alkuperäis kuntoinen peilikaappi, lavuaari, kaakelit. Kalusteet ovat uusimisen tarpeessa mutta laattalattia ja seinät ovat "ookoo" kunnossa ,ikä tietenkin näkyy. Mietittiin että onko järkevää uusi nuo kaikki pelkät kalusteet vaiko kerralla koko huone lattiasta kattoon? ns täyden remontin tekeminen maksaisi 15-20 000 joten sitä mietin että onko se liian suuri sijoitus vuoden 2003 kylpyhuoneeseen?

12

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vesieristeiden nimellinen käyttöikä on tapauksesta riippuen 20-30 vuotta, joten ihan just nyt ei vielä kotikäytössä (kevyempi rasitus) ole tarvetta totaaliremontille, toisaalta ei sitä kovin kauas enää voi lykätä -> ei kannata ainakaan mitään kalliita tuunauksia enää tehdä.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­o­­­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Kiitos asiantuntevasta vastauksesta!
      AP

• Anonyymi

Uusin itse viime vuosikymmenen loppupuolella kylpyhuoneen lattian ja seinien laatoitukset sekä saunan oven. Työ maksoi vähän yli 1000 euroa kun tein työt itse.

• Anonyymi

Niin, työ maksoi 1000 € (sähköasennuklset)? Ja sen päälle sitten
        - vesieristys ja laatoitus
        - kalusteet
        - putkityöt ja hanat

Joka riviltä tonni tai kaks päälle, mutta kuka näitä nyt laskee.

Nimim tein KPH remontin valtaosin itse reilu 20 vuotta sitten ja silti hinta lähempänä 10 kuin 1 tonnia, vaikka kamat sieltä halvemmasta päädystä.

Vai tuliko tehtyä sellainen roskat maton alle remontti = laatat vanhan laatoituksen / ikivanhan muovitapetin päälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- kalusteet
        - putkityöt ja hanat

Nimim tein KPH remontin valtaosin itse reilu 20 vuotta sitten ja silti hinta lähempänä 10 kuin 1 tonnia, vaikka kamat sieltä halvemmasta päädystä.

Vai tuliko tehtyä sellainen roskat maton alle remontti = laatat vanhan laatoituksen / ikivanhan muovitapetin päälle?

Ja teetettynä hinnat tosiaan aika julmia. Kollegat puhuneet jopa 35 tonnin tarjouksista rivitalon pesutilojen tapauksessa (KPH+sauna).

Nykyhinnat vähän jotain muuta kuin 15 vuotta sitten. Inflaatio on palannut kuvioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- kalusteet
        - putkityöt ja hanat

Kun kirjoitin että työ maksoi vähän yli 1000 euroa tarkoitin että se oli koko hinta eli tarvikkeiden hinta koska tein itse. Sähköasennuksia ei ollut. Purin seinien laatoitukset repimällä laatat ja niiden alla olevat levyt yhdessä. Asensin seiniin uudet levyt. Suihkuseinät asennettiin takaisin laatoituksen jälkeen. Putkitöitä ei ollut, hana kelpasi edelleen koska oli uudehko. Tein vesieristykset lattiaan ja seiniin määräysten mukaan. Seinät laatoitettiin kokonaan, samoin tietysti lattia. Olen rakennusalan ammattilainen evp.

• Anonyymi

Ei tarvitse tehdä vielä tällä vuosikymmenellä.

• Anonyymi

Peilikaapit ja lavuaari ovat niin pikkujuttuja että ei ole mitään järkeä lähteä uusimaan muuta samalla. Kylpyhuoneen käyttöikää voi jatkaa järkevästi niin että aina suihkun jälkeen kuivaa lastalla suihkualueen lattian.

• Anonyymi

2003 rakennettu WC-kylpyhuone lienee ihan oikeasti vesieristetty. Onko lattialämmitys OK? Ei ehjää kannata korjata, meillä uusittiin pari vuotta sitten alkuperäinen vuonna 1975 ilman kunnon vesieristystä rakennettu WC-tila. Voin vakuuttaa että se kannatti uusia katosta lattiaan ja kaikki siltä väliltä!
      Kuka teidän talon on tehnyt alunperin ja miten, löytyykö peräti kuvia?

• Anonyymi

Kylpyhuoneen tapauksessa kuvista ei ole mitään hyötyä. Se että onko tehty määräysten mukaan, ei ilmene kuvista.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 K­u­­­u­­­m­­a­­t­­­ ­t­­y­­­t­­ö­­­t­ ­o­­d­­­o­­­t­t­­a­­v­­­­a­­t­ ­­s­i­­n­­­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18301814

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe