Ammattiliiton jäseneksi pakottaminen on tehtä rangaistavaksi teoksi. Samoin ay-liittojen

Anonyymi-ap

ilmoitukset typaikkojej ilmoitustauluilla kiellettävä.

Opiskeluaikana eräässä kesätyöpaikassa minun molemmille puolin ruokalassa istahti kaksi korstoa ja etupuolelle suulas ay-jyrä. Hän alkoi kysellä, että mitä suunnitelmia minulla on uudessa työpaikassa , onko sukulaisia samalla tehtaajja ja meinaanko pitkkäänkin olla. Kun vastasin, että kivahan täällä on olla., ay-jyrä sanoi, että siinä tapauksessa kannattaa liittyä liittoon, ettei tilanne muutu. Vierelläni istuvat nykkäilivät, että näin on. Olivat selvittäneet myös, että onhan minulla serkkukin töissä samassa tehtaassa. Sanoin, että ai jaa, kukahan se mahtaa olla. Lupasin harkita liittymistä. Parin viikon päästä tulivat muistuttaan asiasta uudestaan. En ksokaan kuitenkaan liittynyt.

Ay-liitot ovat pelkkiä rikollisjjärjestöjä ja niiden painostuskeinot on tehtävä rangaistaviksi. Monella työpaikalla ja --alalla liittoon kuulumattomat joutuvat syrjityiksi ja jatkuvan painostuksen alaiseksi. Samat ay-valtuutetut käyttäytyvät kuin suuretkin päälliköt ja leikkivät, että he määräävät kuka mitäkin tekee, kuka etene urallaan ja mitä palkaa saa. Seksuaalinen häirintäkään ei ole mikään poikkeus. Koska työpaikoilla poliittiset mainokset on kielletty, niin ayn järjestäess poliittisa lakkoja niiden mainokset on myös kiellelttävä sakkojen uhalla.

7

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiaan tulee muutos, kun toveri Eloranta on saanut hallituksen kuriin.
      Sitä ennen on kuitenkin pari tärkeämpääkin asiaa tehtävänä.

      Prustuslakiin tulee täsmennys yhdistymisvapauden suhteen. Nyt vapautta tulkitaan niin, että se antaa myös mahdollisuuden olla liittymättä yhdistykseen. Se mahdollisuus poistetaan ammattiliittojen kohdalta.

      • Anonyymi

        Siis ensimmäiseksi pitää ottaa eduskunta puhutteluun. Sinne väärin äänestettyjen kanssa käydään keskustelu, jossa he päättävät hakea eroa, joka onkin jo etukäteen myönnetty.

        Sen jälkeen muutetaan prustuslakia niin, ettei sen muuttaminen jatkossa ole monimutkaista.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­N­y­m­­f­o­­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      AY-jyrät ovat pakottaneet työntekijöitä liittymään liittoihinsa vuosikymmeniä ja kukaan ei siihen ole rohjennut puuttua. Onhan se muka tasa-arvoista ja solidaarista, mutta onko?. Eihän siinä ole mistään muusta kyse kuin siitä, että joku luottamusmies tuntee itsensä tärkeäksi ja käyttää sitä hyväksi myös härinnässä. Luotamusmiestähän ei voida erottaa moisen "pikkuasian" vuoksi ilman että ay-liiton jäsenet pääkonttorista käyvät jurosteineen toteamassa asian. Luuletetko, että tällaisia tapauksia on Suomessa useita? Ei taida löytyä yhtään. Sen sijaan luottamusmiesten väärinkäytöistä löytyy lähes jokaisesta suuremamsta työpaikasta.

      Suomessa on aika päästä eroon sosialistisista perinteistä ja politrukeista.

    • Anonyymi

      Ammattikouluaikanakin pakotettiin liitton.
      Oliko sekään laillista?

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Itse en myöskään ole koskaan ravintola alalla liittoon liittynyt. Ja 25 vuotta olen tehnyt töitä. Ja säästänyt tältä 25 vuodelta liittojen maksut omaan käyttööni.

    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      ❤️ K­u­­­u­­m­­a­­­t­­ ­­t­­­y­­t­­­ö­­­t­ ­­­o­d­­o­­t­t­­a­­v­­­­a­t­­­ ­s­­i­­n­u­­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18302468

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe