Teippi saalinkien päiden suojana

Anonyymi-ap

Näin uutena purjehtijana kyselen. Kun syksyllä otettiin masto pois, saalinkien päät oli teipattu valkoisella teipillä. Tällä ilmeisesti oli haluttu suojata purjetta ettei se hankautuisi saalinkiin. Samaa teippiä oli myös vanttiruuveissa pienet kierrokset. Teippi irtosi jälkiä jättämättä, mutta kuitenkin pysyi hyvin paikallaan koko kesän. Onko tämä jokin normikäytäntö saalingeissa, ja minkä merkkistä ja laatuista teippiä tässä pitäisi käyttää?

14

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen itse tehnyt joskus virheen ja käyttänyt harmaata ns. roudarinteippiä. Loppukesästä siitä on siitä on jäljellä enää liimapinta ja harmaa verkko. Sen poissaaminen on ollut tuskallista. Voisit saada aikaiseksi miellyttävän lopp jos hommaat adhesoituvaa teippiä. Se on venyvää tavaraa, jolla saa tehtyä kumimaisen pinnan. Sen poistaminen helppoa. Syksyllä saalinkien päissä ja vanttiruuveissa ei ole inhottavaa liimapintaa. Kyseistä teippiä myydään venetarvikeliikkeissä.

      • Anonyymi

        Ei kestä aurinkoa, vaan murenee loppukesästä.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­N­­­y­­m­­f­o­­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Liukasta pitäisi teipin olla, saalinkeihin on ollut myös sellaisia pyöreitä kiekkoja, jotka rullaavat purjeen pois, tai sillee.

    • Anonyymi

      Niinpä tosiaan, saalinkiteippiä on myytävänä veneilyliikkeissä. Kiitokset tiedosta.

    • Anonyymi

      Aika yleistä on käyttää veneessä saalinkien, vanttiruuvien ja kaikkien terävien kohtien suojata ihan tavallista sähköteippiä.

      Ikävät liimajäljet välttää sillä, että laittaa ensimmäisen kerroksen liimapinta ylöspäin.

      Teippi kierretään kohteen ympäri venyttäen, jolloin se muotoutuu kohteen ympärille ja pysyy kivasti paikoillaan, vaikka sitä liimaa ei kohdetta vasten olekaan. Viimeisillä kierroksilla ei venytetä, jotta ei lähde irtoamaan jännityksen takia.

      • Anonyymi

        Sähköteippi voi toki erehdyttävästi näyttää samanlaiselta, mutta todennäköisesti kyse on ollut ihan oikeasta saalinkiteipistä. Sitä ja vanttiruuviteippiä myydän asiantuntevissa purjehdustarvikeliikkeisä.

        Purjeet on sen verran kallis investointi, ettei oikein voi suositella säästämään muutaman kympin suojateipissä. Se on säästöä väärässä paikassa.

        Itsellä tullut rutiiniksi teipata keväällä saalingit, samalla kun olen irroittanut nostinköydet pesua ja rasvasusta varten. Ja tässäkin kannattaa olla tarkkana, ettei käytä vääriä aineita. Skuuttiköyden rasva ei sovellu nostinköysiin ja päinvastoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköteippi voi toki erehdyttävästi näyttää samanlaiselta, mutta todennäköisesti kyse on ollut ihan oikeasta saalinkiteipistä. Sitä ja vanttiruuviteippiä myydän asiantuntevissa purjehdustarvikeliikkeisä.

        Purjeet on sen verran kallis investointi, ettei oikein voi suositella säästämään muutaman kympin suojateipissä. Se on säästöä väärässä paikassa.

        Itsellä tullut rutiiniksi teipata keväällä saalingit, samalla kun olen irroittanut nostinköydet pesua ja rasvasusta varten. Ja tässäkin kannattaa olla tarkkana, ettei käytä vääriä aineita. Skuuttiköyden rasva ei sovellu nostinköysiin ja päinvastoin!

        Juuri näin jos ei ole varaa, vaan pitää miettiä "man tar vad man har" tyylillä, niin parempi pysyä pois mereltä, satamista ja muualta...

        Segelmän blir bättre människor när du spenderar mycket pengar runt dem, eller hur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin jos ei ole varaa, vaan pitää miettiä "man tar vad man har" tyylillä, niin parempi pysyä pois mereltä, satamista ja muualta...

        Segelmän blir bättre människor när du spenderar mycket pengar runt dem, eller hur.

        No tulihan se sieltä kuin Orpon suusta: köyhät seuratkoon rannalla, kun bättre folk seglar ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköteippi voi toki erehdyttävästi näyttää samanlaiselta, mutta todennäköisesti kyse on ollut ihan oikeasta saalinkiteipistä. Sitä ja vanttiruuviteippiä myydän asiantuntevissa purjehdustarvikeliikkeisä.

        Purjeet on sen verran kallis investointi, ettei oikein voi suositella säästämään muutaman kympin suojateipissä. Se on säästöä väärässä paikassa.

        Itsellä tullut rutiiniksi teipata keväällä saalingit, samalla kun olen irroittanut nostinköydet pesua ja rasvasusta varten. Ja tässäkin kannattaa olla tarkkana, ettei käytä vääriä aineita. Skuuttiköyden rasva ei sovellu nostinköysiin ja päinvastoin!

        Se purje ei kyllä varmasti tiedä mitä teipin myyntipakkauksessa on lukenut tai mikä sen hinta on ollut. Oleellista on, että mikään terävä ei pääse kosketuksiin purjeen tai köysien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköteippi voi toki erehdyttävästi näyttää samanlaiselta, mutta todennäköisesti kyse on ollut ihan oikeasta saalinkiteipistä. Sitä ja vanttiruuviteippiä myydän asiantuntevissa purjehdustarvikeliikkeisä.

        Purjeet on sen verran kallis investointi, ettei oikein voi suositella säästämään muutaman kympin suojateipissä. Se on säästöä väärässä paikassa.

        Itsellä tullut rutiiniksi teipata keväällä saalingit, samalla kun olen irroittanut nostinköydet pesua ja rasvasusta varten. Ja tässäkin kannattaa olla tarkkana, ettei käytä vääriä aineita. Skuuttiköyden rasva ei sovellu nostinköysiin ja päinvastoin!

        Joo ja jarrut kannata rasvata myös ja vinssien koneistoihin ehdottomasti hiekkaa.

        Köysilukkoihin kunnolla vaseliinia, samoin ison mastouraan.


    • Anonyymi

      Paras suojaus purjeille saadaan kun sinne asennetaan ” Spreader Boots” .
      En tiedä näiden suomenkielistä nimeä, mutta netistä sellainenkin varmasti löytyy.

      Nahkaiset bootsit kestävät pitkään ja ovat siistinnäköiset. Ei jää liima tahroja ja ovat muutenkin ympäristöystävälliset.

      • Anonyymi

        Jep, löytyy ainakin SVB:ltä.


    • Anonyymi

      Vihreä sählypallo oikeaan ja punainen vasempaan saalingin päähän pikkunarulla kiinni. Hieman vaatii puukolla muotoilua mutta toimii. Teipit voi unohtaa. Sählypalloja saa urheiluliikkeestä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe