Ostin käytettynä pakettina ja nyt haasteita objektiivin kanssa. Objektiivissa on kiekko, jossa esim. lukuja 3, 1,5, 1, 0, 0,7 ja 0,45. Mitä nämä tarkoittavat? Entä valinta M/A tai M? Olen osannut kuva ihan hyvin hyödyntäen F-lukua, mutta täkkä optiikalla se ei meinaa onnistua. Yritin etsiä manuaalia optiikkaan, mutta sitä ei löydy. Haluaisiko joku auttaa minua?
Nikon D750 ja Nikkoe AF-S 24-120 mm1.4 G ED VR
4
312
Vastaukset
- Anonyymi
Kuukleta nikon af-s 24-120mm f/4 ed vr manual ja ylin vaihtoehto pitäisi olla Nikon Download Center niin tuolta löytyy manuaali englanniksi.
Jos haluaa käyttää automaattitarkennusta niin vipu asentoon M/A (Autofocus with manual override) ja M jos manuaalitarkennusta eli pyöritetään objektiivissa olevaa tarkennusrengasta. Se ikkuna on manuaalitarkennuksen etäisyysasteikkoikkuna ja ylärivin numerot jalkaa ja alemmat metriä ja mutta eipä tuosta tarvinne välittää, valtaosassa objektiiveista sitä ei edes ole. Tarkempaa tietoa löytyy kun kuuklettaa esim. lens distance window. - Anonyymi
Kyllähän ne F-luvutkin löytyy, mutta vain etsimestä.
Uusissa objektiiveissa ei ole himmenninrengasta, vaan säätö tehdään rubgon säätimillä, mikä on varsinkin tottumattomalle hitaampaa, kuin renkaan pyöritys käden jo ollessa objektiivissa. - Anonyymi
Kiitos vastauksiksita 🤗
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802898Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka482284Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051654Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771171