Moi!
Voisitteko kertoa mikä auttaisi
kuivaan päänahkaan? Omia kokemuksianne. :)
Lääkäri on määrännyt minulle Locoid Crelo o.1% emulsiota.
Eikä se oikein tunnu auttavan.
Kuiva päänahka
29
44789
Vastaukset
- Atoopikko
Tietenkin tää unohtu... eli lisäys edelliseen..
Ja minusta tuntuu, että mulla on lähtenyt
hirveästi hiuksia..
Mitäköhän vitamiineja minun pitäis alkaa syömään??- sama ongelma
Re: "Ja minusta tuntuu, että mulla on lähtenyt
hirveästi hiuksia.. "
Setä-Adolf puolestaan totesi huolestuneena, että hänen sotilailtaan katosi tukka rintamilla kuin tuhka tuuleen. Samaan aikaan liittoutuneilla ei kyseistä ilmötä havaittu.
Aatu pani oitis parhaat lääkärinsä - kenties Mengelenkin - tutkimaan vakavaa ongelmaa ja lopputulos oli varsin hämmästyttävä: Saksalaisten sotilaiden ruokavaliosta puuttui soijaöljy!
Siis meidänkin perheen ruokavalioon on - jopa emännän hiusten katoamisongelmien vuoksi - lisätty vain soijaöljyä ja tukka hulmuaa nyt iloisesti leppeissä pasaatituulissa.
Saksalaistenkin tukka alkoi kasvaa II WW:n aikana soijan saavuttua vihdoinkin ruokalistoille.
"Aloe vera tepsii kaikkin", sanotaan. Kuitenkin se kuivattaa tukkaasi ja päänahkaasi yhä enemmän, joten unohda tuo 250 taudin yleislääke.
Itseeni iskeytyi samalla myös vaikea hilse, joka satojen kalliiden rohtojen turhauttavien kokeiluiden jälkeen korjaantui soijan lisäksi tavallisesta kaupasta ostettavalla superhalvalla "head & shoulders" hiustenhoitoineella, jossa on mentolia joukossa. En tiedä onko myynnissä Suomen kaupoissa!
Siitä vaan soijaa sapuskaan ja pian kestät kovatkin tukkapöllyt ilman karvaisia menetyksiä! - ...?
sama ongelma kirjoitti:
Re: "Ja minusta tuntuu, että mulla on lähtenyt
hirveästi hiuksia.. "
Setä-Adolf puolestaan totesi huolestuneena, että hänen sotilailtaan katosi tukka rintamilla kuin tuhka tuuleen. Samaan aikaan liittoutuneilla ei kyseistä ilmötä havaittu.
Aatu pani oitis parhaat lääkärinsä - kenties Mengelenkin - tutkimaan vakavaa ongelmaa ja lopputulos oli varsin hämmästyttävä: Saksalaisten sotilaiden ruokavaliosta puuttui soijaöljy!
Siis meidänkin perheen ruokavalioon on - jopa emännän hiusten katoamisongelmien vuoksi - lisätty vain soijaöljyä ja tukka hulmuaa nyt iloisesti leppeissä pasaatituulissa.
Saksalaistenkin tukka alkoi kasvaa II WW:n aikana soijan saavuttua vihdoinkin ruokalistoille.
"Aloe vera tepsii kaikkin", sanotaan. Kuitenkin se kuivattaa tukkaasi ja päänahkaasi yhä enemmän, joten unohda tuo 250 taudin yleislääke.
Itseeni iskeytyi samalla myös vaikea hilse, joka satojen kalliiden rohtojen turhauttavien kokeiluiden jälkeen korjaantui soijan lisäksi tavallisesta kaupasta ostettavalla superhalvalla "head & shoulders" hiustenhoitoineella, jossa on mentolia joukossa. En tiedä onko myynnissä Suomen kaupoissa!
Siitä vaan soijaa sapuskaan ja pian kestät kovatkin tukkapöllyt ilman karvaisia menetyksiä!Joku haluaisi ottaa Hitleristä mallia?
- sama ongelma
...? kirjoitti:
Joku haluaisi ottaa Hitleristä mallia?
Ottaisin mallia vaikka Ukko-Pirusta, Leninistä, Mussolinista tai jopa Idi Aminista päästäkseni eroon kuivasta ja kutiavasta päähahasta puhumattakaan hiusten lähdöstä.
Don't speak tai ajattele pahaa entisestä ja niin rakkaasta aseveljestämme, Setä-Adolfista ihanine viiksineen.
- ei sovi
Aloita vaihtamalla shampoota toiseen.
- Atoopikko
Oon vaihtanu jo monesti.
Nykyään käytän Doven shampoia ja hoitoaineita,
eikä ole niin kuiva kuin ennen.
Osaatko muuten neuvoa.. :) - jen
Atoopikko kirjoitti:
Oon vaihtanu jo monesti.
Nykyään käytän Doven shampoia ja hoitoaineita,
eikä ole niin kuiva kuin ennen.
Osaatko muuten neuvoa.. :)kuivan päänahan ongelmaan kuuluu useinmiten hiustenlähtö...syy ei siis välttämättä ole vitamiineissa tms ravinnossa. kalaöljyä (ei siis kalanmaksaöljyä) kuitenkin kannattaa syödä kuten myös esimerkiksi avokadoja, rasvaista kalaa ja oliiviöljyä. itse hieron joskus oliiviöljyä päänahkaan ja annan olla yön yli. auttaa hetkellisesti. kampaajalta kannattaa kysyä myös öljyhoitoja (joko päänahkaan jätettäviä tai huuhdeltavia) niistä on ollut mulle ainakin apua.
- Atoopikko
jen kirjoitti:
kuivan päänahan ongelmaan kuuluu useinmiten hiustenlähtö...syy ei siis välttämättä ole vitamiineissa tms ravinnossa. kalaöljyä (ei siis kalanmaksaöljyä) kuitenkin kannattaa syödä kuten myös esimerkiksi avokadoja, rasvaista kalaa ja oliiviöljyä. itse hieron joskus oliiviöljyä päänahkaan ja annan olla yön yli. auttaa hetkellisesti. kampaajalta kannattaa kysyä myös öljyhoitoja (joko päänahkaan jätettäviä tai huuhdeltavia) niistä on ollut mulle ainakin apua.
Kiitos sinulle, jen vastauksesta (ja muillekkin)
- sair.hoit.
Minulle auttoi shampoon vaihto apteekista saatavaan 4-system therapeutic shampooseen (keltainen 2) Hilse ja kutina ja hiusten lähtö loppuivat. En tarvitse edes hoitoaineita, shampoo riittää.
- Atoopikko
Kiitos vastauksesta!
Onko ne tuotteet kalliita? Kerran yksi tuttu suositteli
minulle System 4 oil cure tuotetta, joka on kuoriva öljyhoito. Auttaiskohan tuo.
Taitaa olla kuitenkin sama asia tuo 4-system ja system 4 :D - Atoopikko
Unohtu kysyä, että paljon nämä tuotteet maksaa?
- sai.hoit.
Atoopikko kirjoitti:
Unohtu kysyä, että paljon nämä tuotteet maksaa?
4 system shampoon hinta n. 11 euroa. Shampoo on hyvin riittoisaa verrattuna markettien tuotteisiin. Ei sisällä siliconeja.
- Lapanen
Kuivasta päänahasta itsekkin kärsineenä, ja kymmeniä merkkejä kokeilleena löysin halvan ja toimivan ratkaisun. Erittäin Hieno Suomalainen koivushampoo...se on sellainen vihertävä purkki. Vaadin sinua kokeilemaan...huomaat eron heti eka pesun jälkeen. Eikä se putelikaan maksa kuin 2 euroa, joten et mitään voi menettää. Itselläni toiminut loistavasti jo useita vuosia...on hellävarainen ja suunniteltu suomalaiselle päänähälle. KOKEILE!
- Atoopikko
Kiitos neuvosta. Olenkin joskus käyttänyt niitä shampoita joksus, siis sitä tavallista eli sinistä, ja sillon ei kyllä ollut mitään.
Mainasin taas kokeilla sitä kun on tuo hiuspohja ollut niin kuiva. Pitääpä kokeilla tuota koivushampoota. - spiritkid
Atoopikko kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Olenkin joskus käyttänyt niitä shampoita joksus, siis sitä tavallista eli sinistä, ja sillon ei kyllä ollut mitään.
Mainasin taas kokeilla sitä kun on tuo hiuspohja ollut niin kuiva. Pitääpä kokeilla tuota koivushampoota.Suomalaisella Cutrin-valmistajalla on erinomaisia
Bio shampoita erilaisiin hiuspohjan ja hiusten ongelmiin - vähintään yhtä hyviä kuin ulkomaiset merkit, ja parempiakin :)
Kerran nuorempana pilasin hiukseni ja päänahkani kunnolla runsailla kemiallisilla käsittelyillä, ja sain lääkkeeksi tuota bio tuotetta. Auttoi nopeasti normalisoitumaan!! :))
Sisäisesti kannattaa kokeilla esim. Vividan puristeita, niillä on saatu hyviä tuloksia atooppisen ihon vahvistumiseen yleensä, ja hiuksia varten on kehitetty oma tuotteensa. Niitä myyvät ainakin luontaistuotekaupat ja Sokokset, ja netistä saa usein halvemmalla :))
E-epa-kalaöljy ei varmasti tekisi pahaa myöskään. - Atoopikko
spiritkid kirjoitti:
Suomalaisella Cutrin-valmistajalla on erinomaisia
Bio shampoita erilaisiin hiuspohjan ja hiusten ongelmiin - vähintään yhtä hyviä kuin ulkomaiset merkit, ja parempiakin :)
Kerran nuorempana pilasin hiukseni ja päänahkani kunnolla runsailla kemiallisilla käsittelyillä, ja sain lääkkeeksi tuota bio tuotetta. Auttoi nopeasti normalisoitumaan!! :))
Sisäisesti kannattaa kokeilla esim. Vividan puristeita, niillä on saatu hyviä tuloksia atooppisen ihon vahvistumiseen yleensä, ja hiuksia varten on kehitetty oma tuotteensa. Niitä myyvät ainakin luontaistuotekaupat ja Sokokset, ja netistä saa usein halvemmalla :))
E-epa-kalaöljy ei varmasti tekisi pahaa myöskään.Kiitos vinkeistä!
Ostin eilen Helokkiöljy- E-vitamiini kapseleita, että ei kai niitä kalakapseleita kannata nyt ostaa. - Atoopikko
Heti piti käydä ostamassa sitä koivu shampoota,
ne oli vielä Halpa hallissa alennuksessa :)
Pesun jälkeen oli helppo harjata hiukset,
yleensä menee hirveän takkuiseksi.
Kuivuttua oli ihanat sileät ja kiiltävät.
Katsotaan tässä sitten, että
miten se vaikuttaa tohon päänahkaan. - E-Epa
Atoopikko kirjoitti:
Kiitos vinkeistä!
Ostin eilen Helokkiöljy- E-vitamiini kapseleita, että ei kai niitä kalakapseleita kannata nyt ostaa.Kalaöljyssä on omega 3-rasvahappoja, jotka ovat elimistön tasapainolle ja hyvinvoinnille jopa tärkeämpiä kuin helokkiöljynkin sisältämät omega 6-rasvahapot. Monet elimistön sairaus-ja tulehdustilat ovat kuulemma seurausta siitä, että on pulaa just noista omega 3:sta, ja elimistössä on liikaa tuota omega 6:ta.
Söin itsekin pitkään helokkia ilman huomattavia tuloksia, mutta tuo e-epa kalaöljy on kohentanut yleiskuntoa huomattavasti (yhdessä muiden vitamiinien kanssa, yhteisvaikutus on näissä ravintojutuissa tärkeä.)
Lisätietoa on mm. osoitteesa http://www.biovita.fi
Vielä helokkiöljyä parempia kasviöljykapseleita muuten ovat tyrniöljykuorilot, niiden käytöstä on monella atoopikolla hyvät kokemukset. - Atoopikko
E-Epa kirjoitti:
Kalaöljyssä on omega 3-rasvahappoja, jotka ovat elimistön tasapainolle ja hyvinvoinnille jopa tärkeämpiä kuin helokkiöljynkin sisältämät omega 6-rasvahapot. Monet elimistön sairaus-ja tulehdustilat ovat kuulemma seurausta siitä, että on pulaa just noista omega 3:sta, ja elimistössä on liikaa tuota omega 6:ta.
Söin itsekin pitkään helokkia ilman huomattavia tuloksia, mutta tuo e-epa kalaöljy on kohentanut yleiskuntoa huomattavasti (yhdessä muiden vitamiinien kanssa, yhteisvaikutus on näissä ravintojutuissa tärkeä.)
Lisätietoa on mm. osoitteesa http://www.biovita.fi
Vielä helokkiöljyä parempia kasviöljykapseleita muuten ovat tyrniöljykuorilot, niiden käytöstä on monella atoopikolla hyvät kokemukset.Voiko esim. niitä kalakapseleita ja helokkikapseleita syödä yhtä aikaa?
- Omegat
Atoopikko kirjoitti:
Voiko esim. niitä kalakapseleita ja helokkikapseleita syödä yhtä aikaa?
Kyllä voi, on hyvä syödä eri ravinteita yhdessä ja siten edistää niiden vaikutusta. On olemassa myös valmisteita, joissa eri öljyjä on yhdistetty valmiina "coctailina" oikeassa suhteessa.
Nappailen itsekin sekä helokkia että e-epa-kapseleita. Tärkeää on, ettei elimistöön tule liikaa noita omega 6-happoja niiden kolmosten kustannuksella, koska silloin voi alkaa kropassa kehittyä häiriötiloja. Kalaöljyä ei siis tule laiminlyödä. :)
Hyvää ja iloista kesää :))
Ihana tuote! Poistaa hilsettä tehokkaasti. Tuotetta löytyy prismasta ja hyvin varustetuista kampaamoliikkeistä.Ei sisällä väri tai hajusteaineita.
- musca
system 4 hiusvesi toimii mulla ainakin kuivaan päänahkaan. Olen kokeillut myös Bio kosteusgeeliä (keltaisessa tuubissa)päänahalle, se ei ainakaan mulla pelannut kovin hyvin. Oli liian paksu, ja iho tulehtui, kun se ei päässyt hengittämään. Lääkäri tosin suositteli mulle hiusten aukipitämistä, niin päänahka voi paremmin...
- Mariamuria09
musca kirjoitti:
system 4 hiusvesi toimii mulla ainakin kuivaan päänahkaan. Olen kokeillut myös Bio kosteusgeeliä (keltaisessa tuubissa)päänahalle, se ei ainakaan mulla pelannut kovin hyvin. Oli liian paksu, ja iho tulehtui, kun se ei päässyt hengittämään. Lääkäri tosin suositteli mulle hiusten aukipitämistä, niin päänahka voi paremmin...
Mulle hisakatemia Helsingissa ei suositellut bio , koska sen on kuulema todettu kuivattavan päänahkaa, ja aiheuttavan lisää kutinaa....
- lahteska
ihanan töhryistä puuhaa,mutta on toiminut itselläni kuuriluontoisesti todella pahaan kutinaan.Enää en ole tarvinnut aikoihin.
Ohjeen sain aikoinani yliopistollisesta apteekista ja tietty se/mittasuhteet on kateissa,mutta muistan kuitenkin suurinpiirtein sen:kananmunankeltuaista,(kylmäpuristettua ruoka-)öljyä ja alkoholia (konjakkia).Mönjä päänahkaan ja huppu päälle,pesu parin tunnin päästä.Pesu vaivalloista.Mikä funktio sillä keltuaisella on,niin en tiedä todellakaan.Mutta oletan ravitsevan jollain lailla päänahkaa.
Itse olen kokeillut/käyttänyt satunnaisesti myös teepuuöljyä paikallisesti kutinaan.Mutta paras apu on ollut hyvä,mieto shampoo ja pesu mahdollisimman haalealla vedellä ja loppusuihkutus kylmällä.Shampoona minulla on toiminut Widmerin Remederm hyvin kutinaa hillitsevänä.Mutta tuo koivushampoo täytyykin testata seuraavaksi :-). - taru-tar
Kuivaan päänahkaan auttaa aitoa neitsytoliiviöljyä sisältävä shampoo Prima Spremitura. Löytyy useista apteekeista ja netistä www.primaspremitura.fi tai www.ideatoscana.fi . Käytämme koko perhe sitä ja täytyy ehdottamasti suositella sitä, jos vähänkin päänahka kutiaa tai kuivuu.
- jotoivoton
Kiitos hyvästä tuotevinkistä! Reilun viikon Prima Spremitura shampoon käytön jälkeen päänahkani on ollut erityisen hyvässä kunnossa. Suosittelen lämpimästi.
- ongelmapäänahkainen
Vihdoin ostin tätä Idea Toscana -shampoota ja olen erittäin tyytyväinen. En ole tarvinnut päänahan hoitoon enää voiteita tms.
- Not-skin-head
...päänahkaan hiustenpesu (jos hiuksia on), suosittelen hyvällä kokemuksella shampoopesun sijasta pesua perusvoiteella. Esim. Aqualan L, Decubal jne.
- la7654
Kuivaan päänahkaan paras shampoo on hieno suomalainen tervashampoo. Toimii minulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802