En päässyt hoitoon ja nyt masentaa

Anonyymi-ap

Lääkäri teki lähetteen psykiatrian polille mutta ne eivät hyväksyneet minua hoitoon joten olen tehnyt tästä valituksen valviralle ja husille potilas muistutuksen joten kertokaa auttaako ne asiassa mitään rupeavatko etes tutkimaan asiaa koska olen mielenterveys ongelmainen niin tekevätkö asialle mitään? Nyt minulla on lääkärille aika tässä kuussa ja aion valittaa kahta kauheammin että kun masentaa ja vituttaa kun ei päässyt hoitoon ja on itsemurha ajatuksia mitä luulette että lääkäri reagoi? Sen verran voin kertoa itestäni että oon pysyvällä eläkkeellä ja mulla on skitsofrenia ja muitakin diagnooseja ja en ala tähän keroo koko elämän tarinaani kun se ei ole tämän asian pointti vaan kaipaan asiallisia vastauksia kiitos teille jotka jaksatte perehtyä asiaa ja vastata.

16

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tsemppiä! Hyvä kun jaksat valittaa asiasta,kumma juttu kun psykiatrialta plokkaavat vaikka sulla selkeä tarve.Nykyään sinne ei edes helpolla pääse kun jonot pitkiä ja kaikki kuormittuneita. Onko oma kannassa sanottu mitään jos olo huononee mihin yhteys?Toisaalta voi olla niin kun olet pysyvällä eläkkeellä ja diagnoosit niin psykiatrialta ei ole tarjota mitään uutta ja sen takia lähete palautuu,tosi karua.Toivottavasti kuitenkin pääset polille koska oireet on vakavat.

    • Anonyymi

      Niinhän se usein on että jos ihminen itse haluaa hoitoon niin ei oteta. Siis kummallista touhua sinänsä , siis jos itse huomaa ettei oikein jaksa niin eikö se olisi jo hyvä syyn saada hoitoa , moni muukin on tästä asiasta kirjoittanut. En tiedä millaisia potilaita otetaan hoitoon kun ei huonosti voivat sinne pääse.
      Sillä olen huomannut että moni ihminen on sanonut että,kun pääsisi hoitoon että saisi taas tasapainon elämäänsä. Onko sekin asia rahasta kysymys.

    • Anonyymi

      Miksi aloittaja ei mene kriisikeskukseen juttelee?

    • Anonyymi

      Hämmennystä herättää oikeastaan se, kun aloittaja kertoo olevansa skitsofreenikko, eikä siltikään ilmeisesti ole psykiatrian poliklinikan asiakkaana.
      Yleensähän skitsofreenikoilla pitäisi olla jatkuva kiinteä kontakti johonkin hoitavaan tahoon.

      • Anonyymi

        ohan mullakin psykoosipiirteinen persoonallisuus. ja ei ole lääkitystä tai hoitosuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ohan mullakin psykoosipiirteinen persoonallisuus. ja ei ole lääkitystä tai hoitosuhdetta.

        Miksi ei ole hoitosuhdetta, etkö ole itse halunnut, vai etkö ole sellaiseen päässyt ?
        Kun on sairaus todettu, ja jos alkaa olla oireita ja voi huonosti, kyllä silloin pitäisi apua ja tukea saada.
        Miten kukaan voi väittää jonkun olevan sairas, jos sairauden mahdollisesti pahetessa ei saa mistään apua tilanteeseensa ?

        Ihmisiä diagnosoidaan, heidät luokitellaan sairaiksi, ja sitten jätetään oman onnensa nojaan.
        Hienosti toimiva yhteiskunta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole hoitosuhdetta, etkö ole itse halunnut, vai etkö ole sellaiseen päässyt ?
        Kun on sairaus todettu, ja jos alkaa olla oireita ja voi huonosti, kyllä silloin pitäisi apua ja tukea saada.
        Miten kukaan voi väittää jonkun olevan sairas, jos sairauden mahdollisesti pahetessa ei saa mistään apua tilanteeseensa ?

        Ihmisiä diagnosoidaan, heidät luokitellaan sairaiksi, ja sitten jätetään oman onnensa nojaan.
        Hienosti toimiva yhteiskunta.....

        Koska mä sain lukea sen lääkärintodistuksesta joka meni kelaan kun hain työkyvyttömyyseläkettä. Siis mulla vaihtui diagnoosi ahdistuneisuushäiriöstä tuohon vaikka lääkäri ei ollut nähnyt mua. Lääkäri lopetti hoitosuhteen tuohon diagnoosiin ja ei tyrkyttänyt mitään lääkkeitä saatika mitää hoitosuhdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska mä sain lukea sen lääkärintodistuksesta joka meni kelaan kun hain työkyvyttömyyseläkettä. Siis mulla vaihtui diagnoosi ahdistuneisuushäiriöstä tuohon vaikka lääkäri ei ollut nähnyt mua. Lääkäri lopetti hoitosuhteen tuohon diagnoosiin ja ei tyrkyttänyt mitään lääkkeitä saatika mitää hoitosuhdetta.

        Mä en voinut kysyä uudesta diagnoosista kun mulla oli hoitosuhde päättynyt. Ja lääkärinlausunnossa oli vaan diagnoosi. Mä olisin halunnut tietää mitä diagnoosin oireita lääkäri näki mussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en voinut kysyä uudesta diagnoosista kun mulla oli hoitosuhde päättynyt. Ja lääkärinlausunnossa oli vaan diagnoosi. Mä olisin halunnut tietää mitä diagnoosin oireita lääkäri näki mussa.

        No miten sen työkyvyttömyyseläkkeen kanssa kävi, saitko sen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten sen työkyvyttömyyseläkkeen kanssa kävi, saitko sen ?

        Sain. Pelkkä diagnoosi riitti. Ei siis tarttenut perustella miten sairaus vaikuttaa työkykyyn. Tai oli siellä sanottu etten erikoisuudessaan sovellu työyhteisöön. Tämä riitti kelalle. Toki lausunnossa oli mainittu miten asun ja mitä teen ystävien kanssa. Oli mainittu etten mennyt klubitalollo vaikka sitä ehdotettiin. Siinäpä se. ja sitten pukeutuminen ja hiusten harmaantuminen oli mainittu. Itse diagnoosista ei oltu mainittu kuin diagnoosi kohdassa. Oli myös mainiittu syömishäiriö eli ahmintahäiriö.Ja maininta etten oksenna enää mikä kylläkin on bulimiassa. Terapian hän mainitsi. Oli vaan muuttanut yhden vuoden kolmeksi vuodeksi.Mitään siitä miten tämä psykoosipiirteinen persoonallisuus vaikuttaa työkykyisyyteen ei oltu mainittu. Joten pääsin helposti eläkkeelle vain diagnoosin mukaan.


      • Anonyymi

        Siitäkin jo näkee mikä on taso Suomessa mt sairauksien hoidossa.
        Kamala ajatellakin että ihminen joka haluaa saada hoitoa ei saa sitä. Meinaako ne että hänen on pärjättävä yksinolotilansa kansaa , eikös paikan nimi pitäisi olla psykiatrinen sairaala , tietääkö ne edes mitä psykiatria on edes .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole hoitosuhdetta, etkö ole itse halunnut, vai etkö ole sellaiseen päässyt ?
        Kun on sairaus todettu, ja jos alkaa olla oireita ja voi huonosti, kyllä silloin pitäisi apua ja tukea saada.
        Miten kukaan voi väittää jonkun olevan sairas, jos sairauden mahdollisesti pahetessa ei saa mistään apua tilanteeseensa ?

        Ihmisiä diagnosoidaan, heidät luokitellaan sairaiksi, ja sitten jätetään oman onnensa nojaan.
        Hienosti toimiva yhteiskunta.....

        Nykyään on kaikki tälläiset asiat retuperällä , yhteiskunta ei auta , kuka heitä auttaa , he ovat eläviä ihmisiä ja eivät voi mitään sairaudelleen ainoa halu on että tulisivat terveeksi.


    • Anonyymi

      Tiedän erään joka ei myöskään päässyt vaikka oli syvästi masentunut , lopuksi hän vaan meni sinne ja sanoi että jää hoitoon koska voi huonosti, olivat yrittäneet selittää ettei hän ole niin sairas että tarvitse hoitoa, vaan hän ei antanut periksi. Pääsi hoitoon ja kotiin kolmen viikon päästä .
      Joten minä en ymmärrä sitä että jos on lähete ja siltikin kielletään. Kun menet lääkäriin niin kerto hänelle miten meni sen hoidon kanssa ja ettet saanut sitä ollenkaan .
      Mielestäni jos ihminen itse tuntee tarvitsevansa apua niin miksi helkkarissa sitä ei silloin saa. Vai ottaako ne nykyisin vaan sellaiset jotka itse eivät tiedosta omaa sairauttaan .
      Sellaisella potilaalla joka itse tuntee avuntarpeen pitäisi olla oikeus sairaala paikkaan .
      Paraneminenkin käy nopeammin se kun odotellaan että menee niin huonoksi että viedään pakosta hoitoon.

    • Anonyymi

      Minulla kaksi läheistä joilla kummallakin mielenterveysongelmia vähän erilaisia tosin.Toinen on avun piirissä,saa kaikki tuet ja avut ja liikaakin tuputetaan jos jonkinlaista apua.Toinen ei meinaa millään saada apua ja masentuu entisestään. Pistää oikein vihaksi kun tuhlataan aikaa ja resursseja toimimattomiin asioihin mutta matalan kynnyksen apu on totta vie niin byrokraatista ettei kukaan jaksa hakea apua kun tyrmätään tai pallotellaan eikä kukaan ota vastuuta.

    • Anonyymi

      Yhtenä syynä siihen, ettei pääse osastohoitoon on yksinkertaisesti se, ettei aina ole tilaa osastoilla.
      Lääkäritkin ovat myöntäneet, ettei ole kiva sanoa potilaalle, ettei hoitoon nyt pääse ja täytyy lähteä kotiin.
      Vaikka lääkäri näkee, että ihminen tarvitsisi osastohoitoa, mutta kun ei ole osastoilla tilaa, niin..... ei se ole lääkäreillekään helppoa, kun ajattelevat potilasta ja sitä, mikä olisi potilaalle parasta, mutta ei sillä hetkellä mahdollista.
      Ei ole aina lääkärin vika, jos hän ei ota osastolle, vaan pula paikoista.
      Valitettava totuus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      182
      1757
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1230
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      56
      976
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      42
      827
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      710
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      668
    Aihe