mikä sopiva paikka tuliliskoille? APUA!!

sonja:)

oon tässä ajatellu ottaa kaks tuliliskoa oon vaan miettiny että kannattaako ne sijoittaa ihan lasi akvaarioon vai johonki muoviseen niille tai muille matelijoille tArkoitettuun paikkaan?onko kellään tuliliskoa?missä sinä niitä pidät?kuinka iso paikka kahdelle täytyisi suurin piirtein olla? kiitos jos etukäteen.. :)

4

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä...

tuliliskon voi laittaa akva terraan eli tavalliseen akvaarioon.60 litran akvaarioon mahtuu n. 2 tularia.
      minulla ei ole tuliliskoja mutta joskus on pitänyt ostaa.

• jumissa

haittaakos se kauheesti ettäkun mie aattelinottaa ne silleen aika pieninä niin jos ne aluks on vaikka siinä 40L akvaariossaniin sit kun ne kasvaa niin sit jos siirtää ne siihen isompaan? että eikait se nyt silleen haittaa :P

• Zuuls
        jumissa kirjoitti:

haittaakos se kauheesti ettäkun mie aattelinottaa ne silleen aika pieninä niin jos ne aluks on vaikka siinä 40L akvaariossaniin sit kun ne kasvaa niin sit jos siirtää ne siihen isompaan? että eikait se nyt silleen haittaa :P

On heti alussa laittaa eläimet siihen 60l tai yli. Toki 40l käy pikkuisille, mutta, kun ajatellaan sisustusta yms. niin 40l ei saa luotua kunnolla sisustusta ja 60l on siinä suhteessa parempi, että sinne mahtuu piilopaikkoja, maa-alue, kasveja yms. ja eläimille jää silti tilaa uiskennellakkin.

Loppujen lopuksi nämä kasvavat suht.koht nopeasti, kun ovat 4-5cm luokkaa ostettaessa niin varsinkin koiraat voivat jäädä C.Orientalis lajissa vain 6cm tai siitä vähän yli, että kokoero ei ole näin ajateltuna suuri. Suosittelisin siis laittamaan ihan suorilta siihen altaaseen missä tulevat asumaankin.

Jos joskus otat lisää salamantereita niin silloin karanteeniaika kannattaa pitää siellä 40l tulokasta, jos on menossa samaan altaaseen näiden kanssa, mutta pitää olla sitten toki samaa lajia ja allas saisi olla jo isompikin, jos useamman haluaa myöhemmin. :)

• ebba

Kyl tulareilla yleensä akvaario on.Mul on 2 tuliliskoo ja mä pidän niitä 60l akvaariossa se sopii 1-3tularille.No eihän ne tietenkää sinne kuolle vaikka niitä oliski vähä enemmän.Se on vaan suositeltavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      150
      8865
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2629
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2407
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      46
      2405
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1713
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      42
      1240
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe