Mulla on vasen takapuolen luu? kipeä. Siihen vihloo ja koskee. Mitkä luut ovat takapuolessa, ikäänkuin jäävät tuolia vasten kun istuu ja kun seisoo niin ovat reiden yläosan ja pepun välissä. Alko pelottamaan, jos mulla onkin syöpä joka on levinnyt niihin luihin. Kipua ollut aina välillä ja nyt taas pahentunut.
En tiiä kuuluuko tää tänne...
7
7250
Vastaukset
- minä vain
Hei.Ne kaksi luuta ovat istuinluut molemmilla puolilla.Eli niinkuin sanoit,niiden päällä luonnollisesti istutaan.Luuhan on aika kipuherkkä, tiedät varmaan tunteen kun lyöt esim. sääriluusi johonkin.Luut voivat kipeytyä esim.itselläni joskus ratsastaessa tai vaan jos painelet voimakkaasti samaa kohtaa,nojailet kauan johonkin jne. Mutta normaalisti ilman mitään syytä luun ei kuulu olla kipeä.Ihmettelen vaan että miksi ensimmäisenä epäilet syöpää?Tämä viesti kosketti juuri minua,koska minun kohdallani luukivut olivat sitä pahinta,eli syöpää.Kysessä on non-hodgkin lymfooma eli imukudossyöpä joka minulla esiintyy epätavallisesti vain luissa.Tämä oli vain ja ainoastaan minun tarinani,sinun tilanteestasi ei osaa sanoa muu kuin lääkäri.Joten älä panikoi. Syöpääkin on niin monenlaista,ei kaikki luissa olevat ole sinne levinneet,vaan saattavat saada alkunsa sieltä ja olla vielä pieniä.Onko luu kipeä myös painelemalla, esim. kun istut?Pelkkä vihlominen voi johtua esim. lihaksista.Usko tai älä,myös pakaralihakset voivat mennä jumiin.Jos kyseessä olisi syöpä, kipu olisi kokoajan ja vaan pahentuisi.Ei se välillä katoaisi.Jos vaiva on jatkunut jo jonkin aikaa,mene lääkäriin ja vaadi tutkimuksia,niin saat mielenrauhan.
- sonja
Mulla ei ole ollut kuin siinä pepun luussa. Ja eilen kipua oli ehkä tunnin ja sen jälkeen ei taas ole koskenut. Mulla ei ole suurentuneita imusolmukkeita, en ainakaan ole itse huomannut. Vähän aikaa sitten otettiin lääkärissä tvk ja oli ok. Sitä kipua on kestänyt ehkä yhteensä pari kuukautta, joinakin päivinä ei ollenkaan ja toisina taas koskee, mutta ei kovasti, sillein vihloo ja kipua kestää max. tunnin. Voikohan sitä tulla jos istuu paljon tietokoneella, saatan istua aina huonossa asennossa ja toinen jalka pepun alla. Ja monesti se tulee sen jälkeen kun istuu.
- marika
sonja kirjoitti:
Mulla ei ole ollut kuin siinä pepun luussa. Ja eilen kipua oli ehkä tunnin ja sen jälkeen ei taas ole koskenut. Mulla ei ole suurentuneita imusolmukkeita, en ainakaan ole itse huomannut. Vähän aikaa sitten otettiin lääkärissä tvk ja oli ok. Sitä kipua on kestänyt ehkä yhteensä pari kuukautta, joinakin päivinä ei ollenkaan ja toisina taas koskee, mutta ei kovasti, sillein vihloo ja kipua kestää max. tunnin. Voikohan sitä tulla jos istuu paljon tietokoneella, saatan istua aina huonossa asennossa ja toinen jalka pepun alla. Ja monesti se tulee sen jälkeen kun istuu.
Todennäköistä voi myös olla, että olet liian laiha. Takapuolessa pitää olla lihasten lisäksi hieman rasvaa. Toinen aiheuttaja voi olla huono ryhti ja tämä tietsikan edessä röhjöttäminen luonnottomassa asennossa. Nämä kaksi seikkaa yhdessä saattavat aiheuttaa kuvaamasi vaivan.
Harrasta liikuntaa tietiskan edessä istumisen sijaan ja hanki itsellesi hyvä ryhti, niin säästyt monelta vaivalta. - minä vain
sonja kirjoitti:
Mulla kipu alkoi ristiselästä ja levisi pikkuhiljaa aina laajemmalle. Lopulta se oli molemmissa lonkissa, reiden yläosassa, SI-nivelessä ja yllätys yllätys, vielä päänkin luissa. Mistä lie tiensä sinnekkin löytänyt. En pystynyt lopulta enää ottamaan panoa toiselle jalalle. Minullakaan ei ollut suurentuneita imusolmukkeita missään, sitä ei siis nähnyt päällepäin. Ainoat oireet kipu ja iltaisin flunssainen olo. Verikokeissa hieman kohonnut CRP ja matala HB. Kuulostaisi siltä, että tuo sinun kipusi johtuu juuri tuosta istumisesta, se ei ole pidemmän päälle kenellekkään hyväksi. Varsinkin jos pidät jalkaa alla, painosi on enemmän toisella puolella. Ja verikokeetkin otettu, ei syytä huoleen.
- iita
minä vain kirjoitti:
Mulla kipu alkoi ristiselästä ja levisi pikkuhiljaa aina laajemmalle. Lopulta se oli molemmissa lonkissa, reiden yläosassa, SI-nivelessä ja yllätys yllätys, vielä päänkin luissa. Mistä lie tiensä sinnekkin löytänyt. En pystynyt lopulta enää ottamaan panoa toiselle jalalle. Minullakaan ei ollut suurentuneita imusolmukkeita missään, sitä ei siis nähnyt päällepäin. Ainoat oireet kipu ja iltaisin flunssainen olo. Verikokeissa hieman kohonnut CRP ja matala HB. Kuulostaisi siltä, että tuo sinun kipusi johtuu juuri tuosta istumisesta, se ei ole pidemmän päälle kenellekkään hyväksi. Varsinkin jos pidät jalkaa alla, painosi on enemmän toisella puolella. Ja verikokeetkin otettu, ei syytä huoleen.
Eikö tuo lymfooman esiintyminen vain luustossa ole aika harvinaista?saanko kysyä mitä tyyppiä se oli?oletko parantunut?toivottavasti!!!Minkä verran tuo crp:si oli koholla,entä mitä tarkoitat alhaisella hb:llä(esim. siis toiselle jo 120 on alhainen,toiselle se on normaalia...).
Itsellä kanssa alaselkäkipua ja kipua nivelissä,mutta ei ainakaan verikokeissa(täydellinen verenkuva normaaleja verikokeita monet kerrat ym.)ole mitään ollut.liekö jotain reumaattista sitten.
Joka tapauksessa,toivotan sinulle parempaa jatkoa ja hyvää kesää! - minä vain
iita kirjoitti:
Eikö tuo lymfooman esiintyminen vain luustossa ole aika harvinaista?saanko kysyä mitä tyyppiä se oli?oletko parantunut?toivottavasti!!!Minkä verran tuo crp:si oli koholla,entä mitä tarkoitat alhaisella hb:llä(esim. siis toiselle jo 120 on alhainen,toiselle se on normaalia...).
Itsellä kanssa alaselkäkipua ja kipua nivelissä,mutta ei ainakaan verikokeissa(täydellinen verenkuva normaaleja verikokeita monet kerrat ym.)ole mitään ollut.liekö jotain reumaattista sitten.
Joka tapauksessa,toivotan sinulle parempaa jatkoa ja hyvää kesää!Joo, aika harvinaista on että tämä follikulaarinen lymfooma esiintyy ainoastaan ns. ekstranodaalisissa elimissä(varsinaisten imusolmukealueiden ulkopuolella). Mulla oli sellanen hassu tilanne vielä että löytyi sekä follikulaarista että suurisoluista B-solutyyppiä. Eli follikulaarinen oli ilmeisesti jo muuntunut nopeakasvuiseksi.CRP oli jotain 20-30 luokkaa ja HB 110(norm. 130).Puoli vuotta meni oireiden alkamisesta diagnoosiin. Ja kaikki oikeastaan siksi koska eka lääkäri epäili reumaa.Tutkimuksiin pääsin kyllä mutta jonoteltua tuli.Rämmin läpi 6 x R CHOEP, jättimetotreksaatti ja toksorubisiini, eli yht. 8 hoitoo. PET näytti puhdasta. Joku jatkohoito kuitenkin vielä tarvittiin varmuuden vuoksi ja koska tauti ei ollut paikallinen, päätettiin tehdä vielä kantasolusiirto. Nyt olen lomaillut pari kuukautta ja odotellut siirtoon lähtöä. Mulla se on edessä heinäkuussa. Vähän jännittää, lähinnä huonovointisuus ja et miten pää kestää laitoksessa kuukauden.Mutta jos tästä jotain täytyy oppia, niin se on yksi asia että vaatikaa tutkimuksia ja kokeita ja järkevällä aikataululla!Älkää alistuko ja luottako liikaa lääkäreihin.Kuulostelkaa itse oloanne.Itselläni edes magneettikuvissa näkyvistä "mysteereistä", niinkun lääkäri totesi, ei osattu paikkakunnallani sanoa muuta kuin että ei tämä pahalaatuiselta näytä.Kuulemma jotain mätäpaiseita.Oikeen huvittaa näin jälkeenpäin.No,Töölössä kyllä tiedettiin heti mistä on kysymys.En ole katkera,olenhan saanut toistaiseksi parantua.Mutta ainahan sitä tulee mietittyä että jos olisi silloin sitä ja tätä.Hyvää kesää toivotan myös kaikille,nautitaan!
- ja sulla on
korkeintaan kaks viikkoa elinaikaa. herää nyt hetkeksi!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835