Flättäri- kello vs. käyttämämme 12 tunnin kello.....

Näiden erojen julkituonti aiheuttaa ärtyneisyyttä ja jopa raivoa.
Eihän tuollaista vertailua saisi edes tehdä koska eihän se mitään todista.

Sanoisin kuitenkin että flättäreiden maailmankello on "hieman" infermaatiorikkaampi kuin jopa tyhmäksi väittämäni 12 tunnin kello.

Katsokaapa tästä itse:
https://www.youtube.com/watch?v=e6RDDUIKoGk

11

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas toi vanha juttu.

      Et ole vieläkään kertonut miksi Australiassa Aurinko on puolet vuodesta nousun ja laskun aikaan selvästi eteläisellä puolella taivasta; suunnassa jossa sen ei tuon mukaan pitäisi olla koskaan.

      Suurimillaan sijainti taivaalla on luokkaa 90 astetta eri suunnassa vuodenvaihteen aikaan.

      Ja pisimillään se menee taivaalla yhteen suuntaan yli 14 tuntia. Jälleen asia jota tuon "kellon" mukaan ei pitäisi tapahtua.

      Olet edelleen tervetullut sitä katsomaan ihan itse.

      • Anonyymi

        Ennen lupasit maksaa ees-taas matkat Australiaan.
        Eihän sinne tule hullukaan pelkästään aurinkoa kahtomaan jos ei muuta asiata ole.


      • Päivien pituudet toki vaihtelevat suuresti paikasta ja vuodenajasta riippuen.
        Meillä puhutaan jopa yöttömistä öistä joita jopa aussitkin pällistelevät kummastellen.

        Keskipäivän tasaus on 20 tai 21 maaliskuuta jolloin päivä ja yö ovat kaikkialla yhtä pitkiä.

        Tässä on asiasta kiinnostuneille palvelusivu jonka avulla voi katsoa auringon nousu- ja laskuajat sekä hämärän keston:
        www.moisio.fi/taivas/aurinko.php

        Tämä flättärien kello näyttää mainiosti kellonajat kaikkialla maailmasta yhdellä vilkaisulla. Mielestäni se hakkaa 12- tuntisen kellon kirkkaasti jota sanon tyhmäksi tähän maailmankelloon verraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lupasit maksaa ees-taas matkat Australiaan.
        Eihän sinne tule hullukaan pelkästään aurinkoa kahtomaan jos ei muuta asiata ole.

        Lupaus on edelleen voimassa.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Päivien pituudet toki vaihtelevat suuresti paikasta ja vuodenajasta riippuen.
        Meillä puhutaan jopa yöttömistä öistä joita jopa aussitkin pällistelevät kummastellen.

        Keskipäivän tasaus on 20 tai 21 maaliskuuta jolloin päivä ja yö ovat kaikkialla yhtä pitkiä.

        Tässä on asiasta kiinnostuneille palvelusivu jonka avulla voi katsoa auringon nousu- ja laskuajat sekä hämärän keston:
        www.moisio.fi/taivas/aurinko.php

        Tämä flättärien kello näyttää mainiosti kellonajat kaikkialla maailmasta yhdellä vilkaisulla. Mielestäni se hakkaa 12- tuntisen kellon kirkkaasti jota sanon tyhmäksi tähän maailmankelloon verraten.

        En puhunut pelkästään päivän pituuedesta, vaan 14 tunnista jossa Aurinko menee YHTEEN SUUNTAAN TASANOPEUTTA taivaalla.

        Litan päällä ei voi mennä kuin 12 tuntia laidasta laitaan kehän ulkopuolisen tarkkailijan havainnoimana; ja silloinkaan ei tasanopeutta. Koska se toinen 12 tuntia Litalla tarvitaan että Aurinko on siellä toisella laidalla uudestaan nousemassa.

        Tuo Littakello minkä URLia aina tarjoilet EI SIIS KERRO oikeasti missä päin taivasta Aurinko kulloinkin on; varsinkaan sen kiertokehän ulkopuolella olevalle havainnoitsijalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut pelkästään päivän pituuedesta, vaan 14 tunnista jossa Aurinko menee YHTEEN SUUNTAAN TASANOPEUTTA taivaalla.

        Litan päällä ei voi mennä kuin 12 tuntia laidasta laitaan kehän ulkopuolisen tarkkailijan havainnoimana; ja silloinkaan ei tasanopeutta. Koska se toinen 12 tuntia Litalla tarvitaan että Aurinko on siellä toisella laidalla uudestaan nousemassa.

        Tuo Littakello minkä URLia aina tarjoilet EI SIIS KERRO oikeasti missä päin taivasta Aurinko kulloinkin on; varsinkaan sen kiertokehän ulkopuolella olevalle havainnoitsijalle.

        Eihän tuo littakello näytä horoskooppejakaan eikä muita taivaan ihmeellisyyksiä.
        Se näyttää kyllä oikein hyvin mitä kello on missä milloinkin.
        Ja ihan yhdellä vilkaisulla mitä 12 tunnin seinäkello ei kyllä tee.


      • ViktorAtaman kirjoitti:

        Päivien pituudet toki vaihtelevat suuresti paikasta ja vuodenajasta riippuen.
        Meillä puhutaan jopa yöttömistä öistä joita jopa aussitkin pällistelevät kummastellen.

        Keskipäivän tasaus on 20 tai 21 maaliskuuta jolloin päivä ja yö ovat kaikkialla yhtä pitkiä.

        Tässä on asiasta kiinnostuneille palvelusivu jonka avulla voi katsoa auringon nousu- ja laskuajat sekä hämärän keston:
        www.moisio.fi/taivas/aurinko.php

        Tämä flättärien kello näyttää mainiosti kellonajat kaikkialla maailmasta yhdellä vilkaisulla. Mielestäni se hakkaa 12- tuntisen kellon kirkkaasti jota sanon tyhmäksi tähän maailmankelloon verraten.

        Vaikka 24-tuntinen kellotaulu on ihan ok, tossa kellossa ei ole mitään "flättäri"-juttua sillä siitä esimerkiksi siitä ei voi nähdä oikein missä suunnassa aurinko on mistäkin katsottuna, eli taas yksi näistä mikä (valitettavasti) todistaa littumaan mahdottomuutta :)


    • Anonyymi

      En teistä muista tiedä, mutta itse kyllä näen helposti paikallisen ajan 12 tunnin kellosta; ei ole vaikeuksia tietää onko se 12 päivällä vai yöllä.

      • Anonyymi

        Kyllä pöljä on sitten yksinkertainen. DDD


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      🍑 K­u­­­u­­­m­a­­­t­ ­­t­­­y­­­t­ö­­t­­­ ­o­d­­­o­t­t­­a­v­­­­a­­t­ ­­s­i­n­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18315303

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe