Asiallisia neuvoja tarvitsen

Anonyymi-ap

kysyisin neuvoja että mitä lääkäri tekee jos sille kertoo itsetuhoisista ajatuksista ja hyvinkin tarkoista suunnitelmista? joutuuko suljetulle osastolle? minulla on diagnooseja joista en halua sen kummemmin kertoa ja pitkä sairas historia takana ja olen pysyvällä eläkkeellä mitä siis lääkäri tekee jos kertto itsemurha ajatuksista? olen ollut kaksi kertaa suljetulla osastolla lukkojen takana ja en haluaisi joutua sinne minulla on pian lääkärin vastaan otto aika se on ihan tavallinen yleis lääkäri olen jo aikuinen mies ja olen syrjäytynyt elämästä ja ihan erakko ei ole ketään ihmistä mulla elämässä tai muutakaan mutta joo pointti varmaan tuli selväksi asiallisia neuvoja kaipaisin ja kiitos

12

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä siis toivoisit että lääkäri tekisi? Riippuu siitä joudutko vai paremminkin pääsetkö osastolle.Psykoottisuus on varmin tie osastolle mutta muista asioista ei niinkään.Toivoisitko keskustelu käyntejä vai lääkitys asioita(näihin ei tarvi vastata tässä).Ehkä kuitenkin lääkärin arvioon joka sitten päättää jatkosta.

    • Anonyymi

      Heikkonan puolena voi olla uskottavuuden vähentyminen, henkilökunnan pelkotilat ja harhaluulot - heidän harhaluulonsa on silloin pelkojen lisäksi oletus, että sulla on niitä, ja et siten ole uskottava etkä saa apua yhtä todennäköisesti.

      Vakuutuksen hankinta voi tulla kalliiksi tai tulla saamatta (sen voi koskea myös ulkomaita), ja toki joku voi lisäksi urkkia sun tietoja, jota tosin ei tarvita, koska kymmenet ja sadat henkilökunnan jäsenet myös mm. Kelaa myöten näkee ja kuulee toisiltaan ne, ja hammasterveydenhuolto voi katsella kaikkea melko vapaasti, mitä et ole blokannut, ja jopa silloin se on mahdollista, jollain tekosyyllä ja ilman varsinkin sun tapauksessa.

      Lokitiedot on melko hankalia, kun niitä tilattava monesta paikasta ja ne on ison paketinkin kokoisia kun tulee paperisena, ja toki ne tulostettaessa nähdään, ja sitä helpommin jos digitaalisena, eikä niistä papereista näe kuin nimiä toisensa perään, jotka yleensä hoitajien, jotka katsoo niitä kuten lääkäri hoitojesi ympärillä ja joka sekunti tyyliin on kirjattu. Mutta et tiedä varmasti ilman päättelyä ainakaan ja ei mikään takaa niiden pitävän tiedot ominaan.

      Näet myös väärää tai puuttellista tietoa raporteissa, varisinkin psyyken asioissa. Jota nykypäivänä helpompi korjauttaa mm. Kannasta nähden, mutta ei kaikki tiedot ole siellä.

      Hyvänä puolena psyykkisen hoidon edistyminen ja osiltaan luontevampi asenne, tosin pelot ja harhaluulot pois luettuna.

    • Anonyymi

      Mitä varten sinä lääkärille haluaisit kertoa ajatuksistasi? Ja mitä sinä lääkäriltä odotat, jos uhkailet itsemurhalla?
      Voit saada rauhoittavaa lääkettä, ehkä. Ei lääkäri sinun ajatuksillesi mitään voi. Saat ajatella, mitä haluat. Eikä sillekään lopulta kukaan mitään voi, jos toteutat suunnitelmasi.

    • Anonyymi

      Ehkä on kuitenkin hyvä, jos pystyy jollekin puhumaan omista ajatuksistaan, vaikka sitten lääkärille.
      Ei tosiaankaan selvinnyt, miksi aloittaja kyselee tuollaista, koska on varmaan tiedossa, että saattaa osastollekin joutua/päästä.

      • Anonyymi

        Ei ole pakko suljetulle avo osastokin usein on ratkaisu
        Sitä parempi apu mitä rehellisempi on


    • Anonyymi

      Löytyisikös paikkakunnalta jotain päivätoimintaa mihin lekuri voisi antaa puoltavaa lausuntoa?

      • Anonyymi

        Päivätoimintaan ei tarvita lääkärinlausuntoa


    • Anonyymi

      Sano lääkärille ihan moten ajattelet ja ett et haliaisi suljetulle avi paikka plus ehkä parempi.
      Kyllä he kuuntelee

    • Anonyymi

      Poistaako suljettu osasto sun itsemurha-ajatukset. Tiedät varmasti ettei osastolla olo ole sulle ilmaista.Maksat jokaisesta osastopäivästä.

    • Anonyymi

      ymmärrän pakkohoito ja ylipänsä sen ammattilaisten kanssa käyminen tekee itsemurhaiseksi.
      varmasti 💊annos kolminkertaistuu.
      sun vaan pitää jaksaa ne traumat joita pakko hoito aina tuottaa, ikuisen pelon julkisterveyttä ja mielivalta valtion toimia vastaan

      itsemurha on murhan henkivalta.

      kun rukoilet illalla :jesuksen nimessä lähde saatana ja itsemurhan-epätoivon-lsmannutksen henkivalta jesuksen veressä en ota siinua murhan henki vastaan.

      saatana valehtelee sinulle, "et sinä selviä" kato nyt siinäkin epäonnistuit ja rumakin olet, näin saatana saa sinut koukkuun, et selviä tastä, tapa vaan ittes.

      saatana pelkää vain ja ainoastaan jeesuksen verta.
      saatana ei pelkää äänen voimakkuutta,eikä sinusta lähtevää voimaa, vaan ja ainostaan jeesuksen veressä saatana joka käyttää ihmistä itseään murhaajana pitää sitoa lähtemään sinusta.

      saatana on tullut tappamaan-tuhoamaan-varastamaan-
      ja hän haluaa tappaa sinut oman käden kautta.

      lapseni älä pelkää se on vain saatana, joka vapisee ja pelkää ja pakenee jeesuksen veressä. usko mua ja ole valmis ajamaan se pois heti.

      muista saatana haluaa sinun vanhempien-,lasten ja kaikkien jälkeen jääneiden omaistesi kärsivän-varsinkin lapsesi, sitä saatana haluaa kärsimystä ja syytöksiä omaisillesi, jotka syyttää, miksi en tehnyt sitä ja tätä estääkseen itsemurhasi tai niiden aikeet.

      RAAMATTU SANOO ÄLÄ TAPA JA SE KOSKEE SINUA ITSEÄSI TAI SAATAT TULLA TUOMITUKSI MURHAAJANA.
      IHMISELLÄ EI OLE LUPA PÄÄTTÄÄ PÄIVIÄÄN ENNEN LUOJAN SÄÄTÄMÄÄ AIKAA.

      SINULLA ON VIRLÄ ONNELLINEN ELÄMÄ ELETTÄVÄNÄ SANON TÄMÄN PROFETIAN SANANA RAKAS JUMALALLE KALLIS LAPSI.

    • Anonyymi

      On paljon ihmisiä, jotka ovat saaneet avun psykiatrian suunnalta. Kaikki eivät koe psykiatrista hoitoa pahana asiana.
      Jos tuntee apua tarvitsevansa, on sitä silloin hyvä hakea/pyytää.

    • Anonyymi

      Kerro lääkärille rehellisesti miten asiat ovat. Mitä menetettävää siinä on?
      Voit saada ihmisiä elämääsi jos haluat menemällä ihmisten ilmoille.
      Elämä on arvokas lahja, sinun pitää saada mielestäsi itsetuhoiset ajatukset pois ja tilalle parempaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe