🤔🇸🇪☕ohjelmia että kielitaito jotenkin säilyy. Nyt ykkösellä studio65:ssä jutellaan ruuasta. Ruotsi on kyllä vaikeata. Suomi on siitä helppoa, että täällä sanotaan maalata ja ateria. Ruotsiksi ne on måla ja måltid. Siis ??? Puhumattakaan siitä että kieli menee solmuun kun yrittää puhua kielillä. Varsinkin jos ei yhtään harjoittele välillä.
Tuo maalaaminen on kyllä helppo muistaa ihanasta lastenlaulusta:
Jag ska måla hela världen lilla mamma
Kuuntelen joskus ruåttinkielisiä
4
125
Vastaukset
- Anonyymi
Minä myös. Vaikka ikää alkaa oleen niin haluan edelleen olla utelias kielen suhteen.
Niinkin teen että yön pimeydessä rukoilen ruotsinkielellä. Autoa ajaessa yritän selittää ja selventää asioita ruotsinkielellä.
Olen rannikkoseudulta kotoisin ja vanhempani puhuivat suomea. Mutta kun lapsilta piti salata jotain vaihtoivat ruotsinkielelle.
Joskus täytyy googlesta tarkistaa sanoja.
Mutta ei haittaa,pidän sitä "opiskeluna"Englantia tulee telkkarista enemmän ja tekstityksestä voi tarkastaa sanoja. Mä kuuntelen radio vegaa pitkillä automatkoillla. Säätiedotussanat on hyvin hallinnassa kun niissä on niin paljon toistoa 😃
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826411- 353521
- 443108
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402302Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282181- 1212097
- 1902032
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292009- 401732
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241628