Hei! Meillä on tytöt 7 ja 5 v. Vanhempi pelkää muurahaisia tosi paljon. Usein murkut ovat pieniä ja pistävät tosi kovaa ja niilä taitaa olla pesä tosi lähellä taloamme. Sisällä ei ole murkkuja. Miten voin häätää murkut pihalta pois, ilman ettei kissamme tai muut kärsi siitä
Muurahaiset pihalla, lapset pelkää,auta!
4
1194
Vastaukset
- paljon pesiin ja
hajoita ne näin. Jotain mietoa myrkkyä voit kysyä puutarhamyymälästä lisäksi.
- virhe40
Tietänet, että muurahaisia on jos jonkinmoisia. Yleensä ne ovat asustaneet paikalla jo paljon ennen kuin rakensitte talon (ovat alkuperäisasukkaita)tai sitten ne on siirretty täytemaana omasta olinpaikastaan rivi-tai omakotitalon alle. Kerro seitsenvuotiaallesi, niiden muuttokohtalosta, tai se, että ihminen on tullut niiden kotipihalle. Lapsi ymmärtää tämän, eikä huutele "hyi, hyi, kamalaa", jos aikuinen on ensin selvittänyt muurahaisista niiden elämäntarkoitusta. Itse en mielelläni tappaisi niitä, mutta kun tulevat ihan vuoteeseen saakka, listaan ne kuolemalle. Rivitalomme ympättiin kivetyksellä ja samalla sinne ruiskutettiin kaksi kertaa myrkkyä, jolla mm. saa hyvin pois juolaheinän ja muut rikkakasvit, sekä kielokukon hengiltä. Tärkeämpää kuin muurahaisten tappaminen on saada lapsesi pelko pois ja miettiä, mistä se on tullut. terv. 7 ja 5 v. lastenlasten mummeli.
- kirsku
vanha perinnejuttu. Elikastelukannuun etikkavettä ja muurahaispesän kasteluun.
Tai sitten voit aina ostaa jotain myrkkyä.. suopursu on luonnossa kasvava kasvi joka myös karkottaa... - Järki käteen
Maailma on täynnä kaikenlaisia kippiäisiä ja kappiaisia tsiljoonittain ja miljoonttain. Ei niistä pääse täydellisesti eroon mitenkään. On ryömivää ja lentävää otusta. Helpompaa on oppia elämään niiden kanssa, edes joten kuten. Jos lotraat etikalla ylenpalttisesti, ei pihallasi kohta kasva edes ratamoa. Luontoa vastaan on aika hankala taistella aiheuttamatta vahinkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882