Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oletko fakkiutunut

Anonyymi-ap

tapoihisi, että kahdelta kahvit, viideltä väliuutiset ja kymmeneltä kymppiuutiset?

113

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mulla ole mitään tuollaisia tapoja.

      • Anonyymi

        Oletko hapan kuin hapankorppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hapan kuin hapankorppu.

        Jaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hapan kuin hapankorppu.

        Niin jos tämä miehen tekaisemista hahmoista olis ns esim se jörö seitsemästä veljeksestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko hapan kuin hapankorppu.

        Oletko tyhmä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos tämä miehen tekaisemista hahmoista olis ns esim se jörö seitsemästä veljeksestä?

        Miksi kirjoitat, että miehen? Ehkä kyseessä ovat miehet. Siis ihan sikana salapoliisiagentteja, jotka tehtailevat kuvitteellisia naishahmoja vain vakoillakseen sinua.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Miksi kirjoitat, että miehen? Ehkä kyseessä ovat miehet. Siis ihan sikana salapoliisiagentteja, jotka tehtailevat kuvitteellisia naishahmoja vain vakoillakseen sinua.

        Niin… mistä voisitte tietää, vaikka tämänkin nikin takana olisi joku peitepoliisi? 😏


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Miksi kirjoitat, että miehen? Ehkä kyseessä ovat miehet. Siis ihan sikana salapoliisiagentteja, jotka tehtailevat kuvitteellisia naishahmoja vain vakoillakseen sinua.

        No en viitsiny kirjoittaa, että seitsemän kääpiötä, se olisi ollut tarpeetonta


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Niin… mistä voisitte tietää, vaikka tämänkin nikin takana olisi joku peitepoliisi? 😏

        No olisipa sillä köyhä toimeksianto sitten, ehkä emme usko ätmi sinuun


      • Anonyymi kirjoitti:

        No olisipa sillä köyhä toimeksianto sitten, ehkä emme usko ätmi sinuun

        No onhan täällä nettikiusaamista paljon ja jopa uhkauksia, sekä pedofiliaan viittaavia tekstejä. Että ihan hyvin täällä voisi joku poliisi vakoilla.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­y­­­m­­­f­o­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      En katso enää teeveetä. Huono signaali
      Liikaa ruutuja

    • Ei. En ihan sillä tavalla. Kahvit keitän heräämisen jälkeen, mutta sitten kyllä elän ihan sen mukaan miten mieli tekee...

    • Anonyymi

      Viideltä 💩, kuudelta herätys sano

    • Päiväni ovat liian vaihtelevia tuollaisiin rutiineihin, eli en. - Parisuhteessa ollessani, viikonloppuisin ja lomillani meillä kyllä oli vähän toistuvampi päiväohjelma, mieheni tapojen mukaan. 🙂

    • En tietysti.... mutta tiistaina on mureketta..😀

      Torstaina hernekeitto ja roiskeläppä....

      Muuten on saikkua kome viikkos..järkytyksestä...😄

      • Anonyymi

        Oletko A-studio miehiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko A-studio miehiä?

        En, kun naisia..😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En, kun naisia..😃

        Anteeksi rouva, madam.


    • Anonyymi

      Juu, täysin joustamaton

    • Anonyymi

      Miksi kysyt? Oletko tyhmä? Kaikki on tyhmyyttä.

    • Anonyymi

      Minä olen. Rutiineista ei poiketa.

    • Kaikilla on tietyt, omat rutiininsa joihin on jäänyt kiinni, vaikkeivät ne välttämättä ole niin selkeitä kuin jokailtainen kymppiuutisten katsominen.

      • Anonyymi

        Esimerkkeinä ovat sinulla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkeinä ovat sinulla?

        Vähän vaikea sanoa, kun vuorokausirytmi on rikkonainen. Mutta esim. hampaiden pesu tapahtuu toistuvasti automaattisena toimintona.


    • Nah, kahvi kahden kieppeillä siinä kaikki, kupponen meni just ja sen takia tässä nyt istunkin. Pahempi tapa tämä tänne sotkeutuminen on kuin tuo kahvinjuonti 🤔

      • Minä tykkään kun tänne sotkeudut, sotket minun ajatuksia kun näen sinut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä tykkään kun tänne sotkeudut, sotket minun ajatuksia kun näen sinut.

        Toivottavasti positiivisessa mielessä ja nyt taitaa olla poikkeuksellisesti toisen kahvikupillisen aika ☕



      • E-Lukka kirjoitti:

        Toivottavasti positiivisessa mielessä ja nyt taitaa olla poikkeuksellisesti toisen kahvikupillisen aika ☕

        Suunnittelen pikkuisten päivärytmiä, mikä olisi tasapainoisempi, joka päivä erilaista tekemistä tasapainoisemman. Tilaan myös uudestaan pelilautoja jotka tuhottu ja uusia lisää.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Toivottavasti positiivisessa mielessä ja nyt taitaa olla poikkeuksellisesti toisen kahvikupillisen aika ☕

        Tämmöisen tulostutin https://aijaa.com/nUimxM


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Suunnittelen pikkuisten päivärytmiä, mikä olisi tasapainoisempi, joka päivä erilaista tekemistä tasapainoisemman. Tilaan myös uudestaan pelilautoja jotka tuhottu ja uusia lisää.

        Kuka ne tilailemasi romut maksaa? Eikai vaan KELA tai sossu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ne tilailemasi romut maksaa? Eikai vaan KELA tai sossu?

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??

        Kiitos sinulle rakas🥰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ne tilailemasi romut maksaa? Eikai vaan KELA tai sossu?

        Miksi koet ne on romuja?


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??

        Kerettiin pelaan kuin näkyy leikkasin pelilaudat ja pikkuset sai leikata pelinappulat voitinkin eka erän.


        https://aijaa.com/0WhKVp


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??

        Voitin toisenkin lapsen jee. Pistin nyt häviävät vastakkain🥰


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??

        Kerkesi maalatakkin tuossa leikatessa osa
        pelin aikana.
        https://aijaa.com/CfyAuv

        https://aijaa.com/dT0KkR

        Onneksi on kaikkea jotka voi tuhotakkin mutta yritän säilyttää edes muutaman päivän 😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Kerkesi maalatakkin tuossa leikatessa osa
        pelin aikana.
        https://aijaa.com/CfyAuv

        https://aijaa.com/dT0KkR

        Onneksi on kaikkea jotka voi tuhotakkin mutta yritän säilyttää edes muutaman päivän 😅

        Parhaimmisto täälläkin on säilytetty, kaikkea ei millään pysty vaikka haluaisikin. Pikku taiteilijat onneksi unohtavat luomuksensa aika äkkiä, yleensä siinä vaiheessa kun seuraavaa valmistellaan 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jaa?, entäs sitten jos maksaakin, miksi kelan maksamat tuet suurperheelle koskettavat jotain yksin elelevää anonyymiä suomi24 palstalla. 😏??

        Nyt piti dinosauruksia, spidermanejä, paavopesusieni ja mariokin tulostaa vuorostaa. 😅
        Aktiivisia maalareita.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Parhaimmisto täälläkin on säilytetty, kaikkea ei millään pysty vaikka haluaisikin. Pikku taiteilijat onneksi unohtavat luomuksensa aika äkkiä, yleensä siinä vaiheessa kun seuraavaa valmistellaan 🙂

        Seinäkin värittyy 1v värittelee seiniikin ne nyt näyttääkin kovaa kohdanneet kovia että joutui itsekin maalaan seiniä vuorostaa ne maalit nyt maksaakin.
        🥰


      • E-Lukka kirjoitti:

        Parhaimmisto täälläkin on säilytetty, kaikkea ei millään pysty vaikka haluaisikin. Pikku taiteilijat onneksi unohtavat luomuksensa aika äkkiä, yleensä siinä vaiheessa kun seuraavaa valmistellaan 🙂

        Isukki tottakai pelaa CS 2 nuorten kanssa.🥰
        Counter-Strike 2 https://g.co/kgs/wKu4oho


      • E-Lukka kirjoitti:

        Parhaimmisto täälläkin on säilytetty, kaikkea ei millään pysty vaikka haluaisikin. Pikku taiteilijat onneksi unohtavat luomuksensa aika äkkiä, yleensä siinä vaiheessa kun seuraavaa valmistellaan 🙂

        Yllätyin ettei näitä ole silläin kuin ryhmille vain mahdollista järjestää harrastuksena ei niinkuin löytynyt yksittäisille. Olisi toi esikoindn lähtenyt harrastaa jos olisi ollut.
        https://www.varjola.com/elamykset/varikuulasota


      • E-Lukka kirjoitti:

        Parhaimmisto täälläkin on säilytetty, kaikkea ei millään pysty vaikka haluaisikin. Pikku taiteilijat onneksi unohtavat luomuksensa aika äkkiä, yleensä siinä vaiheessa kun seuraavaa valmistellaan 🙂

        Hauska tämä 😅😂
        https://www.varjola.com/elamykset/tulevan-vaimon-selviytymiskoulu


      • valtakunta kirjoitti:

        Yllätyin ettei näitä ole silläin kuin ryhmille vain mahdollista järjestää harrastuksena ei niinkuin löytynyt yksittäisille. Olisi toi esikoindn lähtenyt harrastaa jos olisi ollut.
        https://www.varjola.com/elamykset/varikuulasota

        10 henkilön ryhmä, no huh sehän rajaa jo pois 80% mahdollisista käyttäjistä 🙄


      • E-Lukka kirjoitti:

        10 henkilön ryhmä, no huh sehän rajaa jo pois 80% mahdollisista käyttäjistä 🙄

        Pitäisi itse lähtee valmentajaksi, jos tuollaiseen jostain tukipaketteja(harrastukseen ) hakisi kunnalta tai valtiolta mutta minulla on vähän epävarma noi säännöt. Ei paljon pärjää jos tietää ase ja panokset ja varustukset pitäisi niihin kilpailuta käydä tukia miten ne pelaa. . Siinä vois ihan harrasteena jos tukipaketin sais perustaa yritys😅


        ”10 henkilön ryhmä, no huh sehän rajaa jo pois 80% mahdollisista käyttäjistä 🙄”

        Mitä tarkoitit? Mahdollisista käyttäjistä?


      • valtakunta kirjoitti:

        Pitäisi itse lähtee valmentajaksi, jos tuollaiseen jostain tukipaketteja(harrastukseen ) hakisi kunnalta tai valtiolta mutta minulla on vähän epävarma noi säännöt. Ei paljon pärjää jos tietää ase ja panokset ja varustukset pitäisi niihin kilpailuta käydä tukia miten ne pelaa. . Siinä vois ihan harrasteena jos tukipaketin sais perustaa yritys😅


        ”10 henkilön ryhmä, no huh sehän rajaa jo pois 80% mahdollisista käyttäjistä 🙄”

        Mitä tarkoitit? Mahdollisista käyttäjistä?

        No jos parin /neljän henkilön porukoita ei huolita lainkaan niin kyllähän siinä tippuu aika suuri osa pois mahdollisista käyttäjistä, ns satunnaiset kokeilijat ainakin


    • Anonyymi

      Joo! Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan.

    • Anonyymi

      Varmaan mulla joitan pinttyneitä tapoja on, mutta ei tuollaisia. Aika vähän mulla ylipäänsä on mitään ehdottomia rutiineja.

    • Arkiaamuissani on rutiini.. pakko olla, jotta suoriudun töihin. Kuljen julkisilla ja nehän ei tunnetusti odota, joten rutiini pitää minut aikataulussa.

      Muutoin ei minulla ole rutiineja niin mittavassa määrin.

      • Anonyymi

        Aikoinaan, kun menin töihin... tokikaan suurteollisuusalueelle ei kulkenut julkista liikennettä.

        Ei siinä. Ajattelin reippailla ja mennä polkupyörällä mokoman 8Km:n matkan. Lähes pääsin perille. Oli enää kilsa jäljellä, kun kumi ryökäle poksahti.

        Kun hyvinkin harmistuneena kerroin siitä, niin kaikki ryhtyvät nauraan mulle. Tokikaan kaveria ei jätetä ja yksi vetäisi kaapistaan paikkarasian. Eipä tarvinnut sitten illtakymmeneltä ryhtyä työntämään polkupyörää kotiinpäin.

        Kaiken hyvän päälle sain vielä täytettyä molemmat renkaat paineilmalinjastosta.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan, kun menin töihin... tokikaan suurteollisuusalueelle ei kulkenut julkista liikennettä.

        Ei siinä. Ajattelin reippailla ja mennä polkupyörällä mokoman 8Km:n matkan. Lähes pääsin perille. Oli enää kilsa jäljellä, kun kumi ryökäle poksahti.

        Kun hyvinkin harmistuneena kerroin siitä, niin kaikki ryhtyvät nauraan mulle. Tokikaan kaveria ei jätetä ja yksi vetäisi kaapistaan paikkarasian. Eipä tarvinnut sitten illtakymmeneltä ryhtyä työntämään polkupyörää kotiinpäin.

        Kaiken hyvän päälle sain vielä täytettyä molemmat renkaat paineilmalinjastosta.

        >simiti<

        Ei ollenkaan paha.. kaveria ei jätetä. Niin se kuuluu ollakin.


    • En, mä lopetin telkkarin kattelun, kun tuli digisiirtymä ja jo ennen sitä mulla oli vaikeuksia olla oikeeseen aikaan ruudun ääressä. Nyt on tullut hiukan, kun oon kattellu ruotsin svt, eli sieltä uutiset Rapport joka päivä ja mahdollisesti myös Actuelt ja Agenda. Pikkuhljaa alkaa tottuun, eikä mene enää ohi. Muutoin päivät menee aika epäjärjestyksessä. Töissäkin pidän tauot mieluummin työvaiheiden kuin kellon mukaan.

    • Anonyymi

      Sen verran, että aamulla on aamupala ja sen jälkeen lounas klo 10.30. Miten niihin onkaan niin fakkiutunut.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Nyt sheena oikeesti! Mullakin on ruokatunti puoli yhdeltätoista! Siitä ei tingitä!

        Toki joskus voi hieman tinkiä ja punaisen pullan tilalla syödä ruskean pullan. Mutta ruoka on 10:30 ja sillä siisti!

        >simiti<


      • Anonyymi

        5 stä päivästä 4 pvää saikkuu normaali touhuu ehtii palautuu ressistä huhu huu paska duuni vie veronsa


    • Minun elämänfilosofiani on, ettei minulla ole rutiineja. Teen kaiken silloin kun huvittaa.

    • En juo kahvia, enkä katso kympin uutisia. Arkipäivät menevät saman kavan mukaan. Viikonloppuisin heittäydyn laiskottelemaan. 😁

      • Soon kyllä kamaleellista, et kahvi ei kelpaa. Ettet sää vaan sittenkin oo kantasuomalaiseks tekeytyvä maahanmuuttaja. 🌹👀


      • Kahvin juomatta jättäminen on suorastaan epätervettä, seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä kannattaa tarkistuttaa makuhermonsa 🙂


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Kahvin juomatta jättäminen on suorastaan epätervettä, seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä kannattaa tarkistuttaa makuhermonsa 🙂

        Ei se ole pelkästään sitä. Se lasketaan jo eläinrääkkäykseksì.

        >simiti<


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Soon kyllä kamaleellista, et kahvi ei kelpaa. Ettet sää vaan sittenkin oo kantasuomalaiseks tekeytyvä maahanmuuttaja. 🌹👀

        Näin se on. Kun en ole koskaan oppinut kahvia juomaan, ei sitä viitsi enää harjoitella. 😁


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kahvin juomatta jättäminen on suorastaan epätervettä, seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä kannattaa tarkistuttaa makuhermonsa 🙂

        En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset käynnistyvät vasta, kun saavat kahvikupposen eteensä. En kykene samaistumaan.
        Joku siellä mättää pahasti. Kansalaisille pitäisi tilata kallon kuvaus. 🩻😁


      • tosi.typy kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset käynnistyvät vasta, kun saavat kahvikupposen eteensä. En kykene samaistumaan.
        Joku siellä mättää pahasti. Kansalaisille pitäisi tilata kallon kuvaus. 🩻😁

        En minäkään aamukahvia juo, iltapäivällä sitten ihan elintoimintojen ylläpitämiseksi😋. Eräänlainen osa päivittäistä survival kittiä. Elämä tuntuu vähemmän kamaleemmisemmalta nauttien kahvista ja sitä ei kuulu hörppiä eikä slurppia kiireessä 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        En minäkään aamukahvia juo, iltapäivällä sitten ihan elintoimintojen ylläpitämiseksi😋. Eräänlainen osa päivittäistä survival kittiä. Elämä tuntuu vähemmän kamaleemmisemmalta nauttien kahvista ja sitä ei kuulu hörppiä eikä slurppia kiireessä 🙂

        Oletko koskaan ajatellut, että elollista elämää on ilman rutiini-iltapäiväkahvejakin? Sen tilalla voi nauttia vaikka omenan. 😁🍎
        Itse en muistaisi koko kahvitaukoa, ellei työkaverit häviäisi ympäriltä aina iltapäivisin. Joukkopako. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset käynnistyvät vasta, kun saavat kahvikupposen eteensä. En kykene samaistumaan.
        Joku siellä mättää pahasti. Kansalaisille pitäisi tilata kallon kuvaus. 🩻😁

        Kofeiini ei ole siten rappeuttava, kuin kovimmat huumeet, alkoholi, heroiini ja psykedeelit, mutta stimulantti kuitenkin ja siihen syntyy riippuvuus. Jos ei saa tavallista kofeiiniannostansa, vieroitusoireet voivat olla hyvinkin vahvat. Ne katoavat varttitunnissa, kun on saanut kofeiiniannoksensa.

        Pula-aikana erityisesti miehet kärsivät nikotiiniriippuvuudesta ja naiset kofeiiniriippuvuudesta silloisen sukupuolittuneen tavan mukaisesti. 🌹👀


      • tosi.typy kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, että elollista elämää on ilman rutiini-iltapäiväkahvejakin? Sen tilalla voi nauttia vaikka omenan. 😁🍎
        Itse en muistaisi koko kahvitaukoa, ellei työkaverit häviäisi ympäriltä aina iltapäivisin. Joukkopako. 😊

        Juju onkin siinä että että kahvin nauttiminen ei ole rutiinitoimi huolimatta siitä että se toistuu vaan ainutkertainen päivittäin toistuva siemaus suoraan elämänlähteestä, ei semmoista nyt kukaan mene omppuun vaihtamaan 😁


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Kofeiini ei ole siten rappeuttava, kuin kovimmat huumeet, alkoholi, heroiini ja psykedeelit, mutta stimulantti kuitenkin ja siihen syntyy riippuvuus. Jos ei saa tavallista kofeiiniannostansa, vieroitusoireet voivat olla hyvinkin vahvat. Ne katoavat varttitunnissa, kun on saanut kofeiiniannoksensa.

        Pula-aikana erityisesti miehet kärsivät nikotiiniriippuvuudesta ja naiset kofeiiniriippuvuudesta silloisen sukupuolittuneen tavan mukaisesti. 🌹👀

        Pula-aikana laitettiin kahviin korviketta. Ei siinä niin paljoa kofeiinia ollut. Tuosta kofeiiniriippuvuudesta voi opetella eroon, jos haluaa. 👍


      • E-Lukka kirjoitti:

        Juju onkin siinä että että kahvin nauttiminen ei ole rutiinitoimi huolimatta siitä että se toistuu vaan ainutkertainen päivittäin toistuva siemaus suoraan elämänlähteestä, ei semmoista nyt kukaan mene omppuun vaihtamaan 😁

        Kröhöm .... Kylläpäs menee. 😃 Valitsen omenan, tai jonkin muun hedelmän, iltapäivän välipalaksi. Näin olen toiminut jo vuosikausia. 😊👍

        En tietenkään arvostele muiden valintoja, mutta huonot valinnat kyllä pistävät ihmetyttämään. Enkä sano tätä ikinä ääneen. Näin itsekseni vaan tuumailen ... 🤔😆


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kröhöm .... Kylläpäs menee. 😃 Valitsen omenan, tai jonkin muun hedelmän, iltapäivän välipalaksi. Näin olen toiminut jo vuosikausia. 😊👍

        En tietenkään arvostele muiden valintoja, mutta huonot valinnat kyllä pistävät ihmetyttämään. Enkä sano tätä ikinä ääneen. Näin itsekseni vaan tuumailen ... 🤔😆

        Aatamille meni joku Eeva kuulemma aikoinaan omppua tarjoamaan, huonoista valinnoista puheenollen...en mä nyt oikein tiedä onko tuo omppu paras mahdollinen valinta loppujen lopuksi 😁 jos otetaan etiikka peliin mukaan


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pula-aikana laitettiin kahviin korviketta. Ei siinä niin paljoa kofeiinia ollut. Tuosta kofeiiniriippuvuudesta voi opetella eroon, jos haluaa. 👍

        Kahvinkorvikkeena käytettiin myös sikurijuurta. Muistan, miten naapurin tyttö järsi sikuripötköä. Se oli myös makeisten korvike aikana, jolloin makeisia ei ollut saatavilla. Sikuripötkö oli n. 4 senttiä paksu, päällä kirjava paperi, violettiin vivahtava. 🌹👀


      • E-Lukka kirjoitti:

        Aatamille meni joku Eeva kuulemma aikoinaan omppua tarjoamaan, huonoista valinnoista puheenollen...en mä nyt oikein tiedä onko tuo omppu paras mahdollinen valinta loppujen lopuksi 😁 jos otetaan etiikka peliin mukaan

        Aatamilla oli aina mahdollisuus kieltäytyä, joten on turha syyttää Eevaa omenan tarjoamisesta. Jotain itsekuria pitäisi mieheltä löytyä sentäs. 😆

        Jos omena ei kelpaa, ota vaikka mandariini. Muistaakseni siitä ei ole liikkeellä mitään kauhutarinoita. 😃


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Kahvinkorvikkeena käytettiin myös sikurijuurta. Muistan, miten naapurin tyttö järsi sikuripötköä. Se oli myös makeisten korvike aikana, jolloin makeisia ei ollut saatavilla. Sikuripötkö oli n. 4 senttiä paksu, päällä kirjava paperi, violettiin vivahtava. 🌹👀

        Kaikke sitä ihminen keksii, kun on pakko. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Aatamilla oli aina mahdollisuus kieltäytyä, joten on turha syyttää Eevaa omenan tarjoamisesta. Jotain itsekuria pitäisi mieheltä löytyä sentäs. 😆

        Jos omena ei kelpaa, ota vaikka mandariini. Muistaakseni siitä ei ole liikkeellä mitään kauhutarinoita. 😃

        Tappajatomaateista olen kyllä kuullut kauhutarinoita ja varmaan jonkin Fu Manchu tarinan saisin aikaan mandariineistakin, mutta piinaan niillä sitten joskus toiste 🙂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kaikke sitä ihminen keksii, kun on pakko. 😊

        Mut on niitä semmosiikin, jotka nuiskii herkkukahvii, vaikkei ois pakkokaan. Mut on siinäkin sulattelemista, miten kulttuuri on muuttunu. Kummää olin snadi, lahna ja tilliliha olivat ihan erityisherkkua. Nyt kumpikin on nykynuorison mielestä aivan kamaloitteellisia. 🌹👀


    • Anonyymi

      Kuka noita pessimistisiä uutisia viitsii työkseen kuunnella?

    • Anonyymi

      En todellakaan ole!

    • Mää oon kyl vakkiutunu. Ja sit moon tottunu siihen, et mua alvaria passataan. Sillei niiku elämä on kaikem mukavempaa.

      • Anonyymi

        Marsu kulta, se on ny sun vuki keittää iltakahveet meille kaikill


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marsu kulta, se on ny sun vuki keittää iltakahveet meille kaikill

        Marsut on kyl kultasii ja herttasii, mut mää oon kamaloitteellinen HIRMULISKO, triceratops eli kolmisarvipärstä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Triceratops


    • Anonyymi

      Kokeilepa joskus olla muutama päivä avaamatta televisiota, radiota ja lukematta lehtiä ollenkaan.

      Huomaat, että maailma jatkaa radallaan kuten ennenkin, siitä riippumatta, kyyläätkö sinä sitä vai et.
      Miksi imeä tapahtumista jatkuvalla syötöllä tietoa, kun et kuitenkaan voi asioiden kululle yhtään mitään?

      • Anonyymi

        Täysin selvää, minähän teenkin sitä. Turhia asioita voi karsia ja sitä on hyvä suositella myös jokaisen lähipiiriin. Se tekee hyvää. Ei ihminen ennenkään ollut näin tietoähkyyn topattu ja oltiin hemmetin paljon terävämpiä omilta aivoiltamme kun koneet eivät olleet maailman asioita huutamassa ja tiedottamassa. Sitä vaan jatkaa elämää.


    • Anonyymi

      Oletko tyhmä kuin Teemu?

    • Anonyymi

      Ei kuuu mikään noista omiin rutiineihin, sillä tajusin et mulla ei kertakaikkiaan oo rutiineja ollenkaan, paitsi se et käyn 5×viikko töissä. Siellä meneekin sitten koko aamu, päivä, iltapäivä ja puolet illasta ja kotona käyn vaan nukkumassa 🤔
      N30+

    • Taas mä sotken täällä vaikka en edes pidä tästä 🙄

      • Sinut minun piti etsiä kun pidän sinusta🥰


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinut minun piti etsiä kun pidän sinusta🥰

        No kiva ja kivat sinullekin 🙂, siirtyilen juuri elokuvan pariin tästä. Huomenissa kai sotken taas täällä


      • E-Lukka kirjoitti:

        No kiva ja kivat sinullekin 🙂, siirtyilen juuri elokuvan pariin tästä. Huomenissa kai sotken taas täällä

        Mikä elokuva?


      • valtakunta kirjoitti:

        Mikä elokuva?

        Jäi lopulta katsomatta kun sopivaa ei löytynyt


      • E-Lukka kirjoitti:

        Jäi lopulta katsomatta kun sopivaa ei löytynyt

        Ouh.😅
        Dystopiasta oletko nähnyt😁

        mitä suosittelin esim sarja ” see” on
        https://youtu.be/7Rg0y7NT1gU

        Myös handmaid's tale

        https://youtu.be/uhCnRjxPJuA

        Ehkä ymmärrät myös kuvaukseni paremmin profiilissa. 😅



      • valtakunta kirjoitti:

        Ouh.😅
        Dystopiasta oletko nähnyt😁

        mitä suosittelin esim sarja ” see” on
        https://youtu.be/7Rg0y7NT1gU

        Myös handmaid's tale

        https://youtu.be/uhCnRjxPJuA

        Ehkä ymmärrät myös kuvaukseni paremmin profiilissa. 😅

        Kumpikin on jäänyt katsomatta, "see" katsoin alkua mutta pää sotii sitä vastaan että sokeat ihmiset pystyvät toimimaan sarjassa kuvatulla tavalla. Jäi sitten katsomatta.
        Momoan uusin aquaman 2 on sitten surkea tekele, ei kannata katsoa.

        Tuon katsoin viimeksi, True Detective 4:
        https://www.youtube.com/watch?v=WkL7cpG2UhE


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kumpikin on jäänyt katsomatta, "see" katsoin alkua mutta pää sotii sitä vastaan että sokeat ihmiset pystyvät toimimaan sarjassa kuvatulla tavalla. Jäi sitten katsomatta.
        Momoan uusin aquaman 2 on sitten surkea tekele, ei kannata katsoa.

        Tuon katsoin viimeksi, True Detective 4:
        https://www.youtube.com/watch?v=WkL7cpG2UhE

        ”katsoin alkua mutta pää sotii sitä vastaan että sokeat ihmiset pystyvät toimimaan sarjassa kuvatulla tavalla.”


        Suosin katsomaan ohjelman oikeasti sokeasta elämästä meidän keskellä
        https://areena.yle.fi/1-63867745


      • valtakunta kirjoitti:

        ”katsoin alkua mutta pää sotii sitä vastaan että sokeat ihmiset pystyvät toimimaan sarjassa kuvatulla tavalla.”


        Suosin katsomaan ohjelman oikeasti sokeasta elämästä meidän keskellä
        https://areena.yle.fi/1-63867745

        Aito sokea mies ja mihin pystyy, Johan on Venninen, https://areena.yle.fi/1-1372251


      • E-Lukka kirjoitti:

        Aito sokea mies ja mihin pystyy, Johan on Venninen, https://areena.yle.fi/1-1372251

        ”katsoin alkua mutta pää sotii sitä vastaan että sokeat ihmiset pystyvät toimimaan sarjassa kuvatulla tavalla”


        En sitten ymmärrä mikä tuossa sotii sinulla, jospa selität sen.


        Minullakin on aisteja kehittynyt ja tämän vuoksi erityisen lapsen elämän eri aisti kehittynyt asteita kun poikkeusta/ häiriötä on jossain aistissa.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Aito sokea mies ja mihin pystyy, Johan on Venninen, https://areena.yle.fi/1-1372251

        Tuohan sarja perustuu siihen että sukupolvelta siirtynyt sokeus eli evoluution tulosta ylikehittyneet muut aistit.
        Mutta jooh ehkä koen enemmän yhteen kuuluvuutta eri hahmojen kera miksi juuri nämä vetoavat minua. Ymmärrän heitä paremmin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuohan sarja perustuu siihen että sukupolvelta siirtynyt sokeus eli evoluution tulosta ylikehittyneet muut aistit.
        Mutta jooh ehkä koen enemmän yhteen kuuluvuutta eri hahmojen kera miksi juuri nämä vetoavat minua. Ymmärrän heitä paremmin.

        Siis ”SEE”sarja mutta perusteluni on nämä ehkä luovutit liian aikaisin?



      • E-Lukka kirjoitti:

        Aito sokea mies ja mihin pystyy, Johan on Venninen, https://areena.yle.fi/1-1372251

        Enemmän minua kiinnostaa menetttikö sokeutensq kun oli oppinut kaikki perusasiat aikuisena kuin menettänyt lapsena jolloin aivot ei ollut vielä kehittynyt. Noh joo kaikella poikkeuksella on merkitystä tarvitseeko apua ja miten ja kuinka hän selviytyi sokeudessa ensimmäiset vuodet. ?


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis ”SEE”sarja mutta perusteluni on nämä ehkä luovutit liian aikaisin?

        Voi olla, itse aihepiiri ei oikein kiehtonut vaikka näinkin aineksia parempaan. Otan tuon videon jälkeen ehkä uudelleen harkintaan 🙂

        Katsoin sokeiden elämää linkin videon ja paljoon tuntuu sokeatkin pystyvän.
        Nappulana kuljeskelin metsissä aika paljon ja opin luultavasti siellä kuulemaan vähän eri tavalla, hiljaisuuskin kertoo loppujen lopuksi aika paljon ja metsän äänet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Enemmän minua kiinnostaa menetttikö sokeutensq kun oli oppinut kaikki perusasiat aikuisena kuin menettänyt lapsena jolloin aivot ei ollut vielä kehittynyt. Noh joo kaikella poikkeuksella on merkitystä tarvitseeko apua ja miten ja kuinka hän selviytyi sokeudessa ensimmäiset vuodet. ?

        Nuorena jossain vaiheessa, ikää en muista. Syntymästään sokea ei ollut


    • Onhan sitä tiettyjä rutiineja, jotka helpottavat arjen pyöritystä, mutta mitään niin tiukkaa kelloon sidottua rutiinia minulla ei ole, ettäkö voisin sanoa olevani täysin jumissa niissä. Tietenkin aamulla herätään, touhutaan aamupuuhat ja ilta toisensa jälkeen iltarutiinit toistuvat melko lailla samanlaisina. Ja joitain tiettyjä tapoja on tullut, esim haemme teinin kanssa usein sushia juuri perjantaisin. Olen kuitenkin aika joustava arjen aikataulujen ja tekemisten kanssa. Minun ei ole pakko vaikkapa siivota aina samana päivänä vaan siivoan tarpeen ja fiiliksen mukaan.

    • Anonyymi

      Olen, ja olen fakkiutunut muidenkin tapoihin silleen että tiedän kuka milloinkin soittaa ja mitä on suunnilleen asianaan.

      -harmiseikirj-

      • En ihmettele että sinulle on muodostunut puhelinralli minökin soittelisin, jos olisin vapaa.🥰


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En ihmettele että sinulle on muodostunut puhelinralli minökin soittelisin, jos olisin vapaa.🥰

        No mulla on sanotaanko suhteellisen harvoja ihmisiä joiden kanssa olen yhteyksissä mutta niiden kaikkien kanssa juttua aina vaan syntyy ihan luonnostaan niin toisinaan ottaa aikaa ne rupattelut, tavallaan ihan turhaa jaarittelua enimmäkseen mutta ihan mukavaa :) ja siinä yksi syy miksen oikeastaan kaipaa edes parisuhdetta kun tuntuu että olisiko siihen edes oikeasti aikaa kun tavallaan olen erakkoluonne joka haluaa olla yksin ja rauhassa ison osan ajasta ja toisaalta sitten kun on noita kontaktejakin niin joku parisuhde sitten väkisin laittaisi karsimaan jostain, joko siitä omasta rauhassaoloajasta tai sitten kontakteista muihin niin vaikea olisi sovittaa niin että kaikki olisivat tyytyväisiä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mulla on sanotaanko suhteellisen harvoja ihmisiä joiden kanssa olen yhteyksissä mutta niiden kaikkien kanssa juttua aina vaan syntyy ihan luonnostaan niin toisinaan ottaa aikaa ne rupattelut, tavallaan ihan turhaa jaarittelua enimmäkseen mutta ihan mukavaa :) ja siinä yksi syy miksen oikeastaan kaipaa edes parisuhdetta kun tuntuu että olisiko siihen edes oikeasti aikaa kun tavallaan olen erakkoluonne joka haluaa olla yksin ja rauhassa ison osan ajasta ja toisaalta sitten kun on noita kontaktejakin niin joku parisuhde sitten väkisin laittaisi karsimaan jostain, joko siitä omasta rauhassaoloajasta tai sitten kontakteista muihin niin vaikea olisi sovittaa niin että kaikki olisivat tyytyväisiä :)

        -harmiseikirj-

        Ehkä et ole vielä tarpeeksi rakastunut kyllä silloin luopuu asioista. Minäkin luovun kaikista kun häntä pyysin luopumaan ystävästä , tuntui kuin jonottavan vuoroa miestä hänen kanssaan jolla suhteet vaihtui tiuhaan.
        Myös se lopetti miehen edellisen suhteen se oli aika kova pala olla siinä. Kyllä miehen etsinässä oli vähän niinkuin valikoimaa. Käytin myös tx: tä.

        Sen vuoksi katosinkin buddy-loven suhteen alkuaikoina kun naisystävänsä pyysi ymmärrän täysin enkä halunnut olla siinä kuin sekoittamassa ja tuomassa turhaa mielipahaa toiselle puolisolle.

        Tottakai jos mies kieltäisi katoisin täältä mutta hän ei tee sitä kun tietää miten tärkeätä minulle on sosiaalinen kanssa käyminen, hän on enemmän pois ja erakko. Isäni kanssa juttelen muutama kertan viikossa yhden siskoistani muutaman kerran vuodessa sit on oma perhe minkä kehittänyt ja tämä some.

        Minulle riitää tämäkin muutama viesti ennen vanhaan se oli se kirjevaihto ainoa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä et ole vielä tarpeeksi rakastunut kyllä silloin luopuu asioista. Minäkin luovun kaikista kun häntä pyysin luopumaan ystävästä , tuntui kuin jonottavan vuoroa miestä hänen kanssaan jolla suhteet vaihtui tiuhaan.
        Myös se lopetti miehen edellisen suhteen se oli aika kova pala olla siinä. Kyllä miehen etsinässä oli vähän niinkuin valikoimaa. Käytin myös tx: tä.

        Sen vuoksi katosinkin buddy-loven suhteen alkuaikoina kun naisystävänsä pyysi ymmärrän täysin enkä halunnut olla siinä kuin sekoittamassa ja tuomassa turhaa mielipahaa toiselle puolisolle.

        Tottakai jos mies kieltäisi katoisin täältä mutta hän ei tee sitä kun tietää miten tärkeätä minulle on sosiaalinen kanssa käyminen, hän on enemmän pois ja erakko. Isäni kanssa juttelen muutama kertan viikossa yhden siskoistani muutaman kerran vuodessa sit on oma perhe minkä kehittänyt ja tämä some.

        Minulle riitää tämäkin muutama viesti ennen vanhaan se oli se kirjevaihto ainoa vaihtoehto.

        Juu voi olla että joku totaali ihastuminen/rakastuminen asettaisi asioita uusiin uomiin ja varmaan niihin sopeutuisikin mutta toisaalta taas kun nykytilannekin ihan hyvä, ei tunne kaippaavansa mitään lisää elämäänsä niin näillä mennään toistaiseksi :)

        Juu, tuo ihan hyvä että antaa tilaa tarvittaessa, elää ja antaa toistenkin elää :)

        Teillä ihan hyvä tilanne, tiedätte että kuulutte toisillenne eikä mikään tule siihen väliin. Noin juuri, hän voi antaa vapauksia, ei tarvitse tuntea sitä uhkana ja täällä voidaan rupatella kaveripohjalta :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu voi olla että joku totaali ihastuminen/rakastuminen asettaisi asioita uusiin uomiin ja varmaan niihin sopeutuisikin mutta toisaalta taas kun nykytilannekin ihan hyvä, ei tunne kaippaavansa mitään lisää elämäänsä niin näillä mennään toistaiseksi :)

        Juu, tuo ihan hyvä että antaa tilaa tarvittaessa, elää ja antaa toistenkin elää :)

        Teillä ihan hyvä tilanne, tiedätte että kuulutte toisillenne eikä mikään tule siihen väliin. Noin juuri, hän voi antaa vapauksia, ei tarvitse tuntea sitä uhkana ja täällä voidaan rupatella kaveripohjalta :)

        -harmiseikirj-

        ” tiedätte että kuulutte toisillenne eikä mikään tule siihen väliin”
        En nyt tuohon usko kuulutaan mutta en halua hajoittaa 21vuoden suhdetta ihastuksien ja lapsien takia. ja uskon että seeiseisyys tulee kun lapset on isoja voi toteuttaa haaveita. Kyllä me ihan erilaisia olemme mikä erottaa meitä mutta löydetään yhteistä tekemistä.

        Enemmän sinä tunnut minun ihmiseltä mutta sekin vain johtunee kun meillä on ajatusjuoksut osuu yhteen. Uskon näin ollen sopiminen on helpompaakin. Mutta luopuisinko ihmisestä toisen takia, mikä on vakaa kuin ottaisin riskin vain koejuoksuun enkä edes itselleni antaisi anteeksi jos toimisin itsekkäästi ajattelematta muita perheenjäseniäni kohtaa.


    • Anonyymi

      Eipä oikeastaan ole varsinaisia rutiineja vaikka tekisi todennäköisesti hyvää, jos olisi esimerkiksi liikuntarutiini. Ennemminkin on kyse siitä, että en juurikaan enää kokeile uusia asioita, koska vaikka kuinka yrittäisin tehdä muutoksi, ei mikään kuitenkaan muutu ja elän hemmetin tylsää elämää.

      • Anonyymi

        Ajattelin vähäb samaa :) Enemmän ihanteellisena olen alkanut pitämään rutiineja. Tai oikeastaan jo nuorempanakin, mutta en vain näytä siihen pystyvän.

        Esim. kun lapsia, on tarpeellista ja tärkeää pitää yllä säännöllistä vuorokausirytmiä, mikä luo turvallisuudentunnetta. Lämmin ajatus jo menneelle anopilleni, joka loi aina ympärilleen lämpimän ja turvalisen ilmapiirin. Ja miksei juurikin ne iltapäiväkahvit ja uutiset kuuluisi siihen samaan vanhemmiten. Kyläänkin sai kutsun aina samaan aikaan :)


      • Anonyymi

        Rutiineja pitää rakastaa. Ne tekevät hyvää :)


    • Anonyymi

      Kyllä! Välipulla!

    • Anonyymi

      Ei. En ole. Olen oman itseni herra.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe