Vanhan suhteen haamut ja mustasukkainen nainen

Anonyymi-ap

Onkohan muita samassa tilanteessa? Ollaan uuden kumppanin kanssa seurusteltu jo reilu pari vuotta. Kumpikin eronnut aiemmin pitkästä liitosta ja ollaan tinder swaippailun jälkeen toistemme ensimmäiset pitkät ja vakavammat suhteet.

Ongelma on kun nainen on melko mustasukkainen ja pahoittaa mielensä helposti. Hänellä on takana vaikea suhde, jossa mies kohteli pitkään kaltoin henkisesti ja fyysisesti. Varsinkin mun pakollinenkin yhteydenpito exään lähinnä lapsiasioissa on isopunainen vaate. Olen turvallisempi ja tasaisempi tyyppi kuin hänen ex, enkä oikeasti ole antanut mitään syytä mustasukkaisuuteen. Mutta toisinaan hänet valtaa omin silmin käsittämätön kiukku ja marttyyriasenne. "Olen sulle ikuinen kakkonen" kuulen usein, kun käyn vaikka remppaamassa lasten huoneita exän asunnolla, vien omasta halusta lapsia leffaan äiti viikolla tai muuta omasta mielestä ihan tavallista.
Asumme vielä erillään ja luonnollisesti lähes kaiken ajan olemme yhdessä ja autan naisenkin kotona sen minkä pystyn ja osaan. Exän kanssa en kahdestaan ole missään tekemisissä.

Voiko tämä olla jotain psyykkistä traumaa edellisestä suhteesta äkkipikaisen miehen kanssa? Odottaako nainen aina pahinta kun olettaa mun olevan samanlainen? Tuntuu ettei aina luota mun sanaan missä olen ja mitä teen. Rakkautta on paljon, mutta aika raskasta on ajoittain, kun joudun olla olkapäänä asialle jota ei oikeasti edes ole. Kaikki on vain naisen mielikuvissa. Toki aiemmista suhteista tulee aina kullakin painolastia, mutta joskus olen vähän varpaillani miksi tätä tapahtuu ja tyhmä olo itsellä ajoittain kun ei aina uskalla puhua vanhasta elämästä mitään. Jostain pienestä kommentista vaikka aiemmista perheenä tehdystä lomamatkasta kunpuhutaankyseisestäkohteesta nousee äkkiä myrsky. Vaikka se olisi että nimenomaan en halua sinne mennä, koska on siellä oltu perheenä ja muistot voi olla kipeitä.

Erityisesti samoin tuntevien ja käyttäytyvien naisten kommentit olisi tervetulleita. Miten sujuu toisessa aallossa vaikean suhteen jälkeen?

1

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
        Oulainen
        20
        5004
      2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
        Haapavesi
        86
        1792
      3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
        Maailman menoa
        289
        1646
      4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
        Maailman menoa
        74
        1615
      5. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
        Oulainen
        2
        1561
      6. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
        Maailman menoa
        256
        1458
      7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
        Ikävä
        135
        1227
      8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
        Ikävä
        12
        1190
      9. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
        Ikävä
        104
        1139
      10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
        Ikävä
        69
        1131
      Aihe