Liikaa oireita pelottaa ahdistaa

Hei,

olen varusmiespalvelusta suorittava 20 vuotias mies. Ihan tähän alkuun haluan sanoa että ennen armeijaa olin todella harvoin sairas, tarkoitan että ihan parin vuoden välein oli flunssakaan. Nyt armeijassa kuitenkin olen ollut lähes kokoajan kipeänä, palvelusta on takana 257 päivää ja tuntuu että ainakin 200 noista olen ollut enenmän tai vähemmän kipeänä. Veikkaan että siitä johtuen olen tullut todella vainoharhaineksi terveyteni suhteen. Ensinmäinen asia minkä huomasin (tästä onjo siis hetki aikaa) oli että henkeäni rupesi helposti ahdistamaan, leposyke oli korkea, rintaa alkoi satunnaiesesti pistämään, tuli sekava olo kaikkea vastaavaa. Hakeuduin sitten varuskuntalääkäriin vastaanotolle ja siellä otettiin useampi sydänfilmi, verikokeet ja jopa sydämen ultraäänitutkimus. Mitään normaalista poikkeavaa ei löytynyt ja oireet rauhoittuivat. Edelleen niitä vähän on mutta eivät ole läheskään yhtä pahoja eivätkä aiheuta paniikkia niinkuin silloin. Siitä meni hetki niin mahassani alkoi tuntua oudolta, vääntelyä nyintää, pistelyä. Päädyin taas googlaamaan oireet, ja sen jälkeen pelkäsin että vatsa-aorttani on repeämässä. Kuitenkin pari päivää rauhoittelin itseäni ja oireet katosivat. Yhteen väliin pelkäsin niin että uskon että sain paniikkikohtauksen. Sen jälkeen ja nyt vastikään minulla alkoi aivan uudenlainen päänsärky. Sitä kesti viisi päivää yhtäsoittoisesti ja kokosen ajan olin ihan täysin varma ja valmiina siihen että minulla on aivoverenvuoto. Odotin kokoajan että milloin näkö alkaa heittämään tai milloin en saakkaan enään sanaa muodostettua. Todella stressaavaa ja voimia raastavaa, ja tämä vei unianikin aika monta tuntia yössä pois. Nyt sitten uusimpina oireina on alaraajojen puutuminen ja oudot tuntemukset, edelleen sekavuus, väsymys, lihasheikkous ja ylipäätään tuntuu että jalat olisivat turvonneet ja jotenkin heikot tai tukkoiset. Mietin että meneekö se taas parissa päivässä parin paniikkikohtauksen kera ohi, mutta päätin kuitenkin huomenna hakeutua varuskuntalääkäriin tutkittavaksi. Kauhua pitää MS-tauti, sydämenvajaatoiminta ja muu mukava. Pointtina on se että oireet eivät koskaan ole ollut mitään älyttömän kipeitä tai hälyttäviä, mutta tuntuu että tekisin niistä päässäni sellaisia, samaan aikaan oireet tuntuvat niin todelliselta että olen alkanut kärsimään paniikkikohtauksista ja unettomuudesta. Voisiko kyseessä olla tämä ”luulotauti” vaiko sitten jotain ihan oikeaa esimerkiksi MS-tauti, joka aika hyvin kattaa kaikki oireet mitä minulla on tähän mennessä ollut. Toisaalta en kyllä uskalla vielä mennä sellaista lääkärillekkään väittämään, kun ei oikeen ole mitään konkreettista kunnon selkeää oiretta. Muutenkin en ikinä pelkää sitä jos esimerkiksi nyt vaikka jalat puutuvat yhtäkkiä, vaan pelkään sitä että seuraavaksi pysähtyy sydän ja kuolen siihen paikkaan. Ajattelin että jos nyt huomisista tutmuksista ei löydy mitään tai lääkäri vakuuttaa että ei ole mitään hälyttävää, haen jotain toisenlaista ammattiapua esimerkiksi terapeutilta, tai minne nyt ikinä luulotautisesta kärsivät meneekään. Listaan vielä kaikki tämän hetkiset oireeni:

jalkojen turvotus kuumotus ja kylmän tunne kihelmöinti ja heikkous
paineen tunne päässä, joka välillä leviää inhottavana tunteena nenään ja poskiin
sekavuus väsymys ahdistuneisuus aivosumu
välillä tuntuu että näkökentässä on ikäänkuin ”lumisadetta” niinkuin vanhoissa telkkareissa.

vielä vähän omia speksejä:

tosiaan 20v mies ei synnynäisiä sairauksia tai muutakaan sairautta.
ei suvussa perintönä sairauksia
intin puolesta ruokavalio ja liikkuminen kunnossa
nuuskaa käytän ja olen käyttänyt useamman vuoden mutta aika epäsäännöllisesti
ei allergioita
en hirveästi käytä kofeiinituotteita tai muutenkaan roskaruokia vastaavaa sokeria menee karkinmuodossa lomilla jonkun verran
ei mielenterveys ongelmia ollut minulla tai suvussa
suurimmaksi osaksi hyvä uninen

Tälläisillä oireilla olen itse epäillyt MS-tautia ja sydämenvajaatoimintaa, ihan paniikkikohtauksien kera. Saapa nähdä huomenna millainen tuomio sieltä tulee sitten.

Onko teillä ollut samanlaisia oireita, jos on minkälainen diagnoosi tuli? Tai jos teillä on kokemusta luulotaudista niin miten siitä selvisitte tai miten olette oppineet elämään sen kanssa? mistä haitte apua siihen?

Kiitos kuitenkin mikäli kaivoit päivästäsi aikaa lukea ja mahdollisesti vastata tähän! :)

4

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä en muista minkä ikäisenä minulla alkoi karvat kasvamaan, muistan miten kahdelle minua vanhemmalle siskolle oli alkanut kasvaa pimpin karvat, samaan aikaan myös tissit oli tullut esille, mutta ajan myötä alkoi pimpin karvat kiinnostaan ja muistan miten fantasioin tuuheasta pimpin karvoituksessta, kun harrastin masturpointia vaikka en ollut livenä nähnyt tuuhea pimpin karvoitusta, mutta olen tuuhean pimpin karvoituksen kannattaja ja ihailija.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­N­­­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että sulla on paniikkihäiriö. Itselläni ollut samoja oireita ja saatu lääkityksellä kuriin. Optipar 20 mg kaksi aamulla ja kun tuntuu että kohtaus tulossa niin puolikas opamoxia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      236
      16771
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      28
      2155
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1950
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1730
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      121
      1457
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      972
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      741
    Aihe