Lastensuojelu etsii vikoja rangaistusta eikä tukea varten

@Jakke Jaturainen Vanhempien jääräpäisyyden vuoksi lapsi satutti itsensä! Huostaanotto oli paikallaan!

Minä seisoin portaiden yläpäässä metrin päässä Toivosta. Sanoin äidille "ota Toivo". Toivo kaatui ja löi leukansa. Me riitelimme silloin siitä. En sanonut, että jatkoimme riitelyä Toivon kaaduttua vaan että meitä syytettiin riitelystä kaksi vuotta myöhemmin, kun me olimme jo sopineet vuoroista. Portaissa äiti riensi hätäisesti Toivon luokse ja minä kyykistyin siihen ja silitin Toivoa. Ajattelin hiljaa, "niinhän minä sanoin". Minä yritin arvostella häntä siitä, ettei hän ota Toivoa eikä tee työtä lapsenhoidon eteen ja minä teen. MInä tein sen virheen, etten pitänyt kiinni Toivosta. Halusin osoittaa äidille, etten tee sitä, jos hän ei tee sitä. Ja äiti halusi osoittaa minulle takaisin, ettei hän tee sitä, jos minä en tee sitä. Tämä oli se parisuhdeongelma. Tämä oli ainoa kerta, kun me teimme todella väärin. Silloin minun olisi pitänyt tajuta, että tästä ei tule yhtään mitään. Me emme voi jatkaa näin. Me tarvitsemme tukea. Olisin oikeastaan halunnut sen tuen äidin passiivisuuteen. Minä kutsuin sitä parisuhdetueksi, mutta sosiaalityöntekijä antoi meille kaikkea kotityötä. He istuivat siellä kolme kertaa lakkasivat tulemasta. Hän antoi parisuhdeterapeutin, joka käyttäytyi niin kuin sosiaalityöntekijä. Hän kieltäytyi antamasta terapiaa ja uhkasi huostaanotolla, jos me emme muutu. Sosiaalityöntekijä väitti suullisesti huostaanoton jälkeen, että kaikki on epäonnistunut.

Teemu Huostaanotto on äärimmäinen ja tilapäinen keino, jonka aikana vanhempia ja lapsia autetaan tulemaan toimeen ongelmansa kanssa ja ongelman tilaa kohennetaan.

On rikos tehdä huostaanotto siksi, että on tehty jotain väärin, koska laki velvoittaa tukemaan. On rikos valehdella mielenterveydestä ja lapsenhoidosta totteluun pakottamiseksi. Siksi kieltäydyin lastensuojelusta. Siksi tehtiin huostaanotto.

On rikos pilkata minua Youtubessa ja syyllistää vanhempia vioista. On rikos syrjiä minua ja riistää läheinen siksi, että sinusta vika on väärin. Sinähän vain tarkoitat: "On väärin olla pitämättä kiinni lapsesta portaissa". Niinhän minä jo sanoin. Sitähän sinä tarkoitat sanomalla "Huostaanotto oli paikallaan". Sinä ja lastensuojelu rikotte lastensuojelulakia ja korvaatte sen mielivallalla.
On rikos heitellä pysyviä tuomioita, vihaa, stereotypioita ja stigmoja meitä vastaan siksi, että meillä on vikoja.

Jakke Saturainen on ennakkoluuloinen ja vihjaa, että minä en voi korjata vikojani. Minä olen paha ja vaarallinen ihminen ja ansaitsen menettää poikani, tulevaisuuteni ja vapauteni. Vain siksi, että sinä vihaat minua, väität minun olevan peruuttamattomasti sairas ja huostaanoton olevan tarpeen.
Minä en ole jääräpäinen ollessani Toivon kanssa ilman äitiä. Minä pyysin apua parisuhteeseen. joten pyysin apua oikeaan asiaan. Lastensuojelu oli rasisti niin kuin sinä, antoi lapsenhoidon tukea ilman syytä ja rankaisi tottelemattomuudesta tekemällä huostaanoton.

Tunnustin tehneeni väärin, kun en pitänyt kiinni Toivosta portaissa. Se tapahtui kerran syksyllä 2019, kaksi vuotta ennen huostaanottoa. Huostaanottoa ei tehty siksi, etten pitänyt Toivosta kiinni eikä siksi, että me kiistelimme siitä, että kuka pitää Toivosta kiinni. Se tehtiin siksi, pyysin lapsen osoitetta äidin uuden kumppanin sisäänmuuton takia ja kieltäydyin lastensuojelusta.

Parisuhde oli ohi, eikä minulla ole lapsenhoidon puutteita. Huostaanotto tehtiin täysin eri tilanteessa kuin siinä, jossa me kiistelemme siitä, kuka hoitaa lapsen. Äiti saa minusta vuorollaan tehdä niin kuin haluaa, enkä aio olla siellä.
Kotipsykoterapeutti sanoi, että meillä on toisesta erillään vanhemmuutta. Hän tuli meille pyynnöstäni. Hän kieltäytyi antamasta terapiaa ja uhkasi meitä "Suomen valtio tekee sen", jos me emme hoida lasta. Äiti uhkasi jättää Toivon yksin bluffina minulle, koska en hakenut Toivoa töissä olessani.

Huostaanotto ei ole paikallaan siksi, että ainoa syy porrasvahinkoon oli päättynyt ja se oli rangaistus sosiaalityöntekijän uhmaamisesta.

Samalla Jakke sokeutuu ja unohtaa otsikon: Patistin äitiä hoitamaan lasta. Minä en pitänyt Toivosta kiinni portaissa, mutta hoidan Toivoa oikein muuten. Minä välitin äidin kyvystä hoitaa Toivoa. En ole kyvytön hoitamaan Toivoa siksi, että en pitänyt Toivosta kiinni portaissa.

Lisäksi on sairasta leimata parisuhdeongelmat "jääräpäisyydeksi". Vian olemassaolo ei ole vanhempien vika, asenneongelma eikä tahallinen valinta eikä rankaisun syy vaan tuen aloittamisen syy. Koko lastensuojelu on vikojen kyttäämistä. On ihan sama, onko vika portaisiin jättäminen vai työntekijän tunnetila. Asenteet, mielipiteet ja ennakkoluulot ilmiannetaan selän takana ja sosiaalityöntekijä kieltäytyy keskustelemasta niistä. Lastensuojelu pakottaa totteluun ja estää tuen antamisen.

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Teitkö sinä tämän saman psykoosiketjun kahteen kertaan??


    • Anonyymi

      Joskus kirjoitit, että ensimmäinen lastensuojeluilmoitus tehtiin jo synnytysosastolla. Voisiko avata hieman tuota asiaa? Mistä luulet ilmoituksen johtuneen?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe