Olen ilmeisesti nuorin jatkuvasti täällä oleilevista aktiivisista keskustelijoista. Olen ihmeissäni keskustelijoiden ehdottomuudesta. He ovat joko keskustaa vastaan tai sen puolesta. Minun mielestäni he kaikki ovat ainakin puoliksi väärässä, ehkä puoliksi oikeassakin.
Mutta missä ovat todelliset intellektuellit, en usko, että he viitsivät olla mustavalkoisesti jotain mieltä ainakaan tällä palstalla. He lienevät jossain aivan muualla.
Joku kysyy kohta, että mitä se Zarathustra täällä luuhaa; vastaan, että opiskelen.
Opiskelen ihmisluontoa ja politiikan kaatopaikan kotoista ilmentymää täällä Keskustan palstalla. Jos haluat tietää mitä politiikassa tapahtuu vältä tätä paikkaa - täällä on villin lännen meininti edelleen, njaa itse asiassa se on helevetin hauskaa.
Black and White
24
1158
Vastaukset
- neutraalitarkkailija
Sinun on mahdotonta päätellä lukemasi perusteella siitä kuinka vakavissaan, joku on väittäessään joitain ehdottomia totuuksia.
Joillekin tämä voi olla pelkkää hupia ja halua piristää omaa päiväänsä ihmisten kanssa, jotka ottavat nämä tarinat täällä liian vakavasti.
Hyvän esimerkin roolileikeistä voisi olla vaikka tuo alla oleva uskonnollinen keskustelu.
Yksi ja sama jänkkääjä esittää samat madonluvut säännöllisesti muutaman kerran viikossa.
Ajattelin kerrankin vastata siihen ja otin kriittisen kannan hänen uskonnollisen olemuksensa kristillisyyteen. Testasin hieman hänen kykyään puolustaa omaa uskonnolista vakaumustaan.
Tätähän tämä vain on. Roolileikkejä, joita on hauska vapaa-ajalla aika ajoin leikkiä. - antiteesi
Yleensä ajatellaan, että intellektuellit edustavat intellektualismia. Siis sitä, että tieto ja järki ohjaavat kaikkea ihmisen toimintaa. Siitä varmaankin johtuu, että osa tällä palstalla kannattaa kepua kaikissa olosuhteissa ja osa vastustaa aina tavattaessa.
- Zarathustra
"Yleensä ajatellaan, että intellektuellit edustavat intellektualismia. Siis sitä, että tieto ja järki ohjaavat kaikkea ihmisen toimintaa. Siitä varmaankin johtuu, että osa tällä palstalla kannattaa kepua kaikissa olosuhteissa ja osa vastustaa aina tavattaessa."
Vaikka tuo alku lupaa jotain intellektuellia, ei siitä kyllä voi valitettavasti päätellä loppukaneettia. Siis loogisesti premisseistä jotka esitit, ei voi tuota lopputulemaa päätellä tässä maailmankaikkeudessa. Ehkä jossain muualla. - neutraalitarkkailija
Zarathustra kirjoitti:
"Yleensä ajatellaan, että intellektuellit edustavat intellektualismia. Siis sitä, että tieto ja järki ohjaavat kaikkea ihmisen toimintaa. Siitä varmaankin johtuu, että osa tällä palstalla kannattaa kepua kaikissa olosuhteissa ja osa vastustaa aina tavattaessa."
Vaikka tuo alku lupaa jotain intellektuellia, ei siitä kyllä voi valitettavasti päätellä loppukaneettia. Siis loogisesti premisseistä jotka esitit, ei voi tuota lopputulemaa päätellä tässä maailmankaikkeudessa. Ehkä jossain muualla.Ihmisillä on ihmeellinen tarve pyrkiä perustelemaan toimintansa tiedon ja järjen avulla.
Ikään kuin se tekisi heistä jotenkin vakavammin otettavia.
Tosiasia on kuitenkin se, että meitä sosiaalisina eläiminä ohjaa ennen kaikkea emotiot ja vaistot.
Rationaalisuutemme jää parhaimmillaankin vain näennäisrationaaliselle tasolle, huolimatta siitä, että uskottelemme itsellemme jotain muuta.
Ymmärys näennäisrationaalisuudesta tosin tulee ihmisille yleensä vasta hieman kypsyneemmällä iällä. Täällä juttuja lukiessa tosin huomaa, ettei kaikki koskaan saavuta tätä kyseistä tietoisuuden tasoa. - antiteesi
Zarathustra kirjoitti:
"Yleensä ajatellaan, että intellektuellit edustavat intellektualismia. Siis sitä, että tieto ja järki ohjaavat kaikkea ihmisen toimintaa. Siitä varmaankin johtuu, että osa tällä palstalla kannattaa kepua kaikissa olosuhteissa ja osa vastustaa aina tavattaessa."
Vaikka tuo alku lupaa jotain intellektuellia, ei siitä kyllä voi valitettavasti päätellä loppukaneettia. Siis loogisesti premisseistä jotka esitit, ei voi tuota lopputulemaa päätellä tässä maailmankaikkeudessa. Ehkä jossain muualla.-Yleensä ajatellaan- on aivan yhtä tärkeä alkupremissi, kuin -kannattaa kepua, vastustaa kepua- on uusi arvostelma, josta päätöslause johdetaan. Se, että loppukaneetti jätetään vain intellektueille ymmärrettäväksi ei poista todistusvoimaa (logiikkaa edistyneille).
-Yleensä ajatellaan- ei vain kepulaisille aukea tässä maailmankaikkeudessa. Valitan. - Zarathustra
antiteesi kirjoitti:
-Yleensä ajatellaan- on aivan yhtä tärkeä alkupremissi, kuin -kannattaa kepua, vastustaa kepua- on uusi arvostelma, josta päätöslause johdetaan. Se, että loppukaneetti jätetään vain intellektueille ymmärrettäväksi ei poista todistusvoimaa (logiikkaa edistyneille).
-Yleensä ajatellaan- ei vain kepulaisille aukea tässä maailmankaikkeudessa. Valitan.Harmi etten ymmärtänyt. Lienee jotain uutta logiikkaa, jota ei vielä yliopistoissa opeteta. Kirjoitapa tutkielma antiteesi aiheesta, niin sinut tunnetaan laajalti koht'sillään.
- neutraalitarkkailija
antiteesi kirjoitti:
-Yleensä ajatellaan- on aivan yhtä tärkeä alkupremissi, kuin -kannattaa kepua, vastustaa kepua- on uusi arvostelma, josta päätöslause johdetaan. Se, että loppukaneetti jätetään vain intellektueille ymmärrettäväksi ei poista todistusvoimaa (logiikkaa edistyneille).
-Yleensä ajatellaan- ei vain kepulaisille aukea tässä maailmankaikkeudessa. Valitan.Nämä kaksi suomalaisen poliittisen filosofian peruselementtiä ovat yleensä aina läsnä tällä keskustelupalstalla.
Loppupäätelmän teko ei avaudu yleisivistyksen tai loogisen ajattelun koulimille aivoille.
Se johtunee metaanikaasun liiallisesta vaikutuksesta keskustalaisen metafysiikan perusteisiin tutustuneissa aivoissa. - antiteesi
Zarathustra kirjoitti:
Harmi etten ymmärtänyt. Lienee jotain uutta logiikkaa, jota ei vielä yliopistoissa opeteta. Kirjoitapa tutkielma antiteesi aiheesta, niin sinut tunnetaan laajalti koht'sillään.
Ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat tietävät kaiken varmimmin, loogisimmin. Vanhemmiten sitä yrittää liukua pragmatismin suuntaan.
- Zarathustra
neutraalitarkkailija kirjoitti:
Nämä kaksi suomalaisen poliittisen filosofian peruselementtiä ovat yleensä aina läsnä tällä keskustelupalstalla.
Loppupäätelmän teko ei avaudu yleisivistyksen tai loogisen ajattelun koulimille aivoille.
Se johtunee metaanikaasun liiallisesta vaikutuksesta keskustalaisen metafysiikan perusteisiin tutustuneissa aivoissa.Toit keskusteluun premissejä, jotka ovat kemialliasia. Kieltämättä looginen ajattelu saa aivan uuden suunnan kemiallisten aineiden tunkiessa aivolohkojen muuten niin loogisiin prosesseihin.
Väittäisin silti, että metaanikaasu vaikuttaa eniten lehmiin, jotka joutuvat elämään huonosti ilmastoiduissa olosuhteissa. Normaalit keskustalaiset viettävät aikaansa kuitenkin enemmän navetan ulkopuolella kuin sisäpuolella. Nykyisisssä navetoissa tuuletus toimii sitä paitsi hienosti.
Minä en kuulu eläimiä kasvattaviin heppuihin, ja voinkin iloisesti todeta ainoastaan etanolin vaikuttavan muuten niin selkojärkiseen ulosantiini. - Zarathustra
antiteesi kirjoitti:
Ensimmäisen vuosikurssin opiskelijat tietävät kaiken varmimmin, loogisimmin. Vanhemmiten sitä yrittää liukua pragmatismin suuntaan.
Kysäisepä niiltä ykköskurssilaisilta sitten apua. He mielellään auttavat, ovat vielä niin neitseellisiä.
- neutraalitarkkailija
Zarathustra kirjoitti:
Toit keskusteluun premissejä, jotka ovat kemialliasia. Kieltämättä looginen ajattelu saa aivan uuden suunnan kemiallisten aineiden tunkiessa aivolohkojen muuten niin loogisiin prosesseihin.
Väittäisin silti, että metaanikaasu vaikuttaa eniten lehmiin, jotka joutuvat elämään huonosti ilmastoiduissa olosuhteissa. Normaalit keskustalaiset viettävät aikaansa kuitenkin enemmän navetan ulkopuolella kuin sisäpuolella. Nykyisisssä navetoissa tuuletus toimii sitä paitsi hienosti.
Minä en kuulu eläimiä kasvattaviin heppuihin, ja voinkin iloisesti todeta ainoastaan etanolin vaikuttavan muuten niin selkojärkiseen ulosantiini.On aivan totta että metaanikaasu vaikuttaa tuhoisimmalla mahdollisella tavalla suljetussa tilassa eläviin.
Lypsykarjan onni on päästä kesäisin aina ulos laiduntamaan.
Valitettavasti samaa armoa ei ole suotu heidän hoitajilleen.
He ovat kaiken aikaa joko navetassa, neljän seinän sisällä puhumassa metaanikaasuista tai keväällä levittämässä noita ajattelulle vaarallisia suolistokaasuja peltoon.
WHO:n tutkimusten mukaan, noin 90% Suomen maatalousväestöstä, on yli 75 % ajasta enemmän tai vähemmän kyseisen letaalin suolistokaasun välittömän vaikutuksen alaisina. - antiteesi
neutraalitarkkailija kirjoitti:
Nämä kaksi suomalaisen poliittisen filosofian peruselementtiä ovat yleensä aina läsnä tällä keskustelupalstalla.
Loppupäätelmän teko ei avaudu yleisivistyksen tai loogisen ajattelun koulimille aivoille.
Se johtunee metaanikaasun liiallisesta vaikutuksesta keskustalaisen metafysiikan perusteisiin tutustuneissa aivoissa.Kepun valtakunnan politiikka on kuin pienen kunnan politiikka suurennettuna. Se että valtakunnallisesti kepu ei pysty tuhoamaan kaikkea, mihin se koskee, johtuu taajamien järjestä. Kaikki eivät halua ajautua valtapoliittisen hulluuden tuhoamiksi. On huomattava, että henkinen nanus pysyy paikoillaan, kun taas logos siirtyy muualle.
- Zarathustra
neutraalitarkkailija kirjoitti:
On aivan totta että metaanikaasu vaikuttaa tuhoisimmalla mahdollisella tavalla suljetussa tilassa eläviin.
Lypsykarjan onni on päästä kesäisin aina ulos laiduntamaan.
Valitettavasti samaa armoa ei ole suotu heidän hoitajilleen.
He ovat kaiken aikaa joko navetassa, neljän seinän sisällä puhumassa metaanikaasuista tai keväällä levittämässä noita ajattelulle vaarallisia suolistokaasuja peltoon.
WHO:n tutkimusten mukaan, noin 90% Suomen maatalousväestöstä, on yli 75 % ajasta enemmän tai vähemmän kyseisen letaalin suolistokaasun välittömän vaikutuksen alaisina."He ovat kaiken aikaa joko navetassa, neljän seinän sisällä puhumassa metaanikaasuista tai keväällä levittämässä noita ajattelulle vaarallisia suolistokaasuja peltoon."
Ettäkö emäntä aloittaa keskustelun:" Pieraisinpa niin makeasti, että edes lehmien metaanikaasut eivät haisseet siihen verrattuna miltään." ja isäntä vastaa:" Minäpä muuten vaan haluan kertoa, että kohta otan pelkät kaasut talteen ja levitän ne peltoon. Itse paskat jätän toistaiseksi lantalaan". Nerokkaasti ajattelee Nautraalitarkkailija, näin varmaan tapahtuu kaikissa maanviljelijäperheisssä.
Lisää:"WHO:n tutkimusten mukaan, noin 90% Suomen maatalousväestöstä, on yli 75 % ajasta enemmän tai vähemmän kyseisen letaalin suolistokaasun välittömän vaikutuksen alaisina."
Ottaen huomioon, ettei Suomen maanviljelijäväestöstä ole nautakarjankasvattajia kuin about 30 % voisi päätellä em. jutun olevan neutraalitarkkailijan oman mielikuvituksen tuotetta. Sinänsä hienoa, että hänen aivonsa keksivät moisia juttuja - ei siis ihan täysin typerä ja mielikuvitukseton kaveri ole hän.
WHO:n tutkimusten mukaan, noin 90% Suomen maatalousväestöstä, on yli 75 % ajasta enemmän tai vähemmän kyseisen letaalin suolistokaasun välittömän vaikutuksen alaisina. " - Zarathustra
antiteesi kirjoitti:
Kepun valtakunnan politiikka on kuin pienen kunnan politiikka suurennettuna. Se että valtakunnallisesti kepu ei pysty tuhoamaan kaikkea, mihin se koskee, johtuu taajamien järjestä. Kaikki eivät halua ajautua valtapoliittisen hulluuden tuhoamiksi. On huomattava, että henkinen nanus pysyy paikoillaan, kun taas logos siirtyy muualle.
"Kepun valtakunnan politiikka on kuin pienen kunnan politiikka suurennettuna. Se että valtakunnallisesti kepu ei pysty tuhoamaan kaikkea, mihin se koskee, johtuu taajamien järjestä. Kaikki eivät halua ajautua valtapoliittisen hulluuden tuhoamiksi. On huomattava, että henkinen nanus pysyy paikoillaan, kun taas logos siirtyy muualle."
Sinulla on salattua viisautta, olet ilmeisesti paljon viisaampi kuin aiemmista kirjoituksistasi olisi voinut päätellä. Tämä kirjoitelmasi, joka kertoo taajamien järjestä, on niin ufo, että siihen pystyy vain joko uskomattoman viisas ihminen tai täystollo. Haluaisin uskoa, että olet uskomattoman viisas ihminen - tosin huonolla menestyksellä. - antiteesi
Zarathustra kirjoitti:
"Kepun valtakunnan politiikka on kuin pienen kunnan politiikka suurennettuna. Se että valtakunnallisesti kepu ei pysty tuhoamaan kaikkea, mihin se koskee, johtuu taajamien järjestä. Kaikki eivät halua ajautua valtapoliittisen hulluuden tuhoamiksi. On huomattava, että henkinen nanus pysyy paikoillaan, kun taas logos siirtyy muualle."
Sinulla on salattua viisautta, olet ilmeisesti paljon viisaampi kuin aiemmista kirjoituksistasi olisi voinut päätellä. Tämä kirjoitelmasi, joka kertoo taajamien järjestä, on niin ufo, että siihen pystyy vain joko uskomattoman viisas ihminen tai täystollo. Haluaisin uskoa, että olet uskomattoman viisas ihminen - tosin huonolla menestyksellä.Taajamien järki elää koklip-ihmisten varassa. Taajamien hyvinvointi on jatkossa kiinni siitä, miten hyvin he pystyvät kotouttamaan maaltamuuttaneet kepulaiset ihmisten tavoille. Se on ihan kohtalon kysymys taajamille, Suomelle.
- neutraalitarkkailija
antiteesi kirjoitti:
Taajamien järki elää koklip-ihmisten varassa. Taajamien hyvinvointi on jatkossa kiinni siitä, miten hyvin he pystyvät kotouttamaan maaltamuuttaneet kepulaiset ihmisten tavoille. Se on ihan kohtalon kysymys taajamille, Suomelle.
Tuo on itse asiassa suomalaisen yhteiskunnan kohtalon kysymys.
Aivan liikaa keskustelemme maahanmuuttajien kotouttamissuunnitelmista.
Heidän osaltaan kotouttamistoimet sujuvat keskimääräistä paremmin. He ovat lähtökohtaisesti onnellisia päästessään yhteiskuntaan, jossa ainakin periaatteessa ihmisten tasavertaisen kohtelun periaate on kunniassa.
Merkittävämpi ongelma on maatalousperäisen väestön kotouttaminen taajamayhdyskuntien täysivaltaisiksi jäseniksi.
Vietettyään vaikkapa 40-vuotta uunin pankolla, olisi sieltä ihmisten ilmoille tuleminen suuri saavutus kenelle hyvänsä meistä.
Millä tavoin rakennamme kestävän sillan maatalousvaltaisen yhteisön jäsenelle navetan takaa lähiöbaariin? Jo se siirto on sinänsä suuri, mutta jos meidän täytyisi kotouttaa heidät vielä osaksi toimivaa yhdyskuntarakennettamme, niin siinäpä riittää haastetta vähintään kolmelle tai neljälle hallitukselle.
Aikakin tietysti hoitaa osan ongelmista, mutta ei kai sen varaan voida jättäytyä.
Joskus asiat ovat sen luontoisia, ettei niihin voi kertakaikkiaan ottaa kirjavaa kantaa kuten ei valkopyykkiäkään voi pestä vitivalkoiseksi kirjavan ohjelmalla.
Keskustan harjoittama politiikka on ollut sen verran tuhoisaa Suomen kansan enemmistön kannalta sotien jälkeisen ajan, ettei siinä voi kovin helposti nähdä paljon myönteistä.
Toki voidaan väittää, että Keskusta on osallistunut hyvinvointivaltion rakentamiseen yhdessä SDP:n kanssa. Tällainenkin väite on lähemmässä tarkastelussa virheellinen. Keskustan tavoite ei ole ollut hyvinvointivaltion rakentaminen, vaan puolue on antanut muiden sitä rakentaa, jos Keskustalle maksetaan siltarumpurahoja siitä, ettei se pane vastaan.
Ydinasia Keskustan politiikassa on sen tiukka nurkkakuntainen edunvalvonta, joka ajaa aina Suomen kansan enemmistön etujen ohi. Ainoa nyt heti muistamani ilhaduttava poikkeus tästä on Esko Ahon toiminta EU-sopimuksen hyväksi. Aholle on annettava siitä reilu tunnustus. Myöhemminhän Aholle sitten omat kostivatkin, kun alkoivat rakennella niitä Mauri Pekkarisen kuvailemia muureja.
En usko, että monellakaan tulee mieleen puolustaa stalinismia tai natsismia taikka rikollisuutta yms. Tällaiset asiat nähdään vahingollisiksi. Samalla tavalla mutta tietenkin toisenlaisena asiana kepulaisuus on ollut ja on edelleen vahingollinen poliittinen suuntaus Suomen kansan enemmistölle. Kepulaisuus on hyvä poliittinen suuntaus siitä etua saavalle vähemmistölle, mutta vain niin kauan kuin jokavuotisen lypsyn suhde lypsettävän rahamääriin pysyy oikeissa mitoissa. Tällaista matematiikkaa siellä Pohjantähti-opistossa nimenomaan opetetaankin.- sini
Mitäs ne tunkionkiertäjät muuta osaavat kuin olla pättämättömiä ja jahkailla, ollako vai´eikö olla! Häirikköpiskit pyörii ympärillä ja kuseksii joka nurkkaan.
- JormaKKorhonen
...jossa kirjansa hyvin lukeneet ja lukemaansa ajatelleetkin nuorehkot miehet keskustelevat kiinnostavista asioista sivistyneesti ja viisaasti, syvällisestikin. Sellainen on harvinaista herkkua täällä.
Huomaa, että jokaisella on jo sen verran elämänkokemustakin, että puheet eivät ole ihan paperinmakuisia, mutta ihan oikein määrittelee Zarathustrakin itsensä: opiskelija, ja luvalla sanoen - huomaa kyllä, että opinnot ovat vielä häneltäkin kesken. Keneltäpä ei olisi, jos opiskeltavana on ihminen ja elämä? Itseltäni liki 70-vuotiaana ne ovat pahasti kesken, vaikka koko ikäni olen opiskellut sitä aluetta ahkerasti, mutta olen kai ollut huono-oppinen.
Mielipidepankki on vienyt tuon ehkä hieman teoreettisen keskustelun lähemmäs arkea. Hänen näkemykseensä keskustasta ja sen roolista yhteiskunnassamme voin jälleen kerran yhtyä niin täysin, että minulle ei jää mitään sanottavaa, ei lisättävää enempää kuin pois otettavaa. Mielipidepankki lienee tässä keskustelevista iäkkäin, ja hänessä puhuu kuuluvimmin se elämänkoulussa opittu tieto. Tiettävästi hänelläkin on runsaasti myös kouluopintoja, mutta ehkä hän on tutkinut enemmän historiaa silloin, kun te muut filosofiaa ja psykologiaa.
Mutta todella mukavaa, että keskustellaan noin. On siis täälläkin mahdollista keskustella sivistyneesti ja riitelemättä ja varsinkin toista keskustelijaa haukkumatta, vaikka edustettaisiin erilaisia näkökantoja ja jopa eriäviä mielipiteitä. Lähden pois häiritsemästä hyvää keskustelua! - Jaba_43
Teit avauksessasi hyvin mustavalkoisen yleistyksen palstan keskustelijoista.
Mietipä tilanne uudelleen. Jos nimittäin luet jutut tarkemmin, saatat ehkä löytää muitakin sävyjä kuin mustan ja valkoisen. Sävyjen löytäminen toki edellyttää kirkasta ajattelua, sillä hämärässä kaikki näyttää harmaalta.- Otsikossa hymiö
...
- kepulaiseksi
Mielenkiitoinen avaus, mutta avaaja osoitti jo muutaman vastauksen jälkeen olevansa kepun íntohimoinen kannattaja - ja hyvin merkittävä osa tätä epäintellektiä mustavalkoista keskustelua.
Kepulaiseksi Zarathustran paljastaa se että hän alkaa arvioida ja arvostella muiden keskustelijoiden henkilökohtaisia ominaisuuksia, piirre joka yhdistää ainakin tänne kirjoittelevia kepuja.- Huomailija
...eli KKK on intohimoisin kepulainen, johan sen sanoo nimimerkkikin KKK eli Keskustan Kovin Kundi.
- JormaKKorhonen
Huomailija kirjoitti:
...eli KKK on intohimoisin kepulainen, johan sen sanoo nimimerkkikin KKK eli Keskustan Kovin Kundi.
...tuhatkauno...ei kun tuhatnimimerkillä? Valitan, että olet saanut ikävöidä, kun minulla oli puolilta päivin eräs kokous Itä-Pasilassa ja sieltä menin lounasvierailulle Nuuksion Pitkäjärven rannalle, ja siellä useissa maisemisaa upea kesäpäivä vierähti iltaan asti.
Mutta nyt olen taas rivissä, joten kerropa asiasi! Olet muuten ajastasi jäljessä, sillä se KKK eli lyhennys Kepulien Kauhu Korhosesta on jo suurta historiaa; nykyinen OIKEA nimeni on yllä. Voithan käyttää siitä lyhennettä JKK, esim. merkityksellä Jumalattoman Kova Kundi joka on Jälleen Kepun Kaadossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952063
- 1331149
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34731ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46547- 9532