Mikä ihme on lahjaveron idea ?!

Anonyymi-ap

Siis olen kuullut siitä vain ohimennen, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran luin verotoimiston sivulta siitä tarkempaa tietoa. Kuinka moni suomalainen suunnilleen noudattaa tämän lahjaveron maksua ?

En ymmärrä ollenkaan miksi on keksitty tämä outo ylimääräinen vero. Eikös tämä tarkoita käytännössä vain sitä, että valtio varastaa kansalaisten ansaitsemia rahoja nimeämällä kaikki kansalaisten rahan- tai omistuksen siirrot lahjaveron alle ?

Tietääkö kukaan onko kyseessä kuinka vakava rikos, miten siitä jää kiinni ja joutuuko siitä ihan vankilaan vai joutuuko takautuvasti maksamaan loppuelämänsä ajan niitä maksamattomia lahjaveroja sitten vai miten tätä valvotaan ?

Voisin väittää, että lähes jokainen vanhempi on laittanut joskus sekä alaikäisille että aikuisille lapsilleen rahaa tilille. Jos 30 vuotta laittaa säännöllisesti rahaa aikuisen lapsen tilille vaikka 300 euroa 3 kuukauden välein niin on kai se jo yli 30 000 euroa yhteensä.

En ole kuullut ikinä koskaan kenenkään puhuvan, että maksaisi lahjaveron tai olisi tullut jokin ilmoitus kotiin, että pitää maksaa lahjaveroa. Mikä idea tässä lahjaverossa on, jos sitä ei voida edes reaaliajassa valvoa ?

Miten ihmeessä omille lapsilleen voi avata pankkitilin esimerkiksi 15-vuotiaalle, jos heille ei saa laittaa sinne rahaa säännöllisesti ilman, että pitää maksaa lahjaveroa ?

Järkytyin kaikkein eniten siitä, kun luin verotoimiston sivulta, että aviopuolisot eivät voi muka laittaa toisilleen rahaa ilman lahjaveron maksua. Siis itse väitän, että aviopuolisot ovat toisilleen aina elatusvelvollisia eli kummankin on maksettava tasapuolisesti toistensa elämää ja näin ollen vaikka ei olisi yhteispankkitili, niin laaja käyttöoikeus molempiin suuntiin pankkitilillä tarkoittaa sitä, että kumpikin näkee mobiilipankissa toistensa tilit koko ajan ja voivat siirtää toisilleen täysin vapaasti tilisiirtoja eli täysin rajattomasti. Siltikö olisi pitänyt lähes 20 vuoden avioliittovuoden aikana maksaa lahjaveroa koko ajan jokaisesta palkasta, kesälomarahasta, veikkauksen voitoista, isovanhempien tilisiirroista, Tori.fi myynneistä siis ihan kaikestako olisi pitänyt maksaa koko ajan kaikki nämä vuodet valtiolle lahjaveroa ?

Mitkä seuraukset tästä tulee sitten jokaiselle Suomalaiselle ja millä tavoin heitä aletaan jättää tästä asiasta kiinni ?

Milloin tämä karmaiseva ihmisjahti alkaa ?

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Anna vain setelirahana, mutta älä kerro verottajalle !


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­N­­­y­­­m­­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Idea on kateus.
      Kun joku saa lahjan siitä täytyy maksaa lahjaveroa. Onnea vaan lahjojen jakoon. Jouluna on hurja tilanne kuten syntymäpäivinäkin.

    • Anonyymi

      Miksi lahjavero?
      Mietitäämpä miten kävisi perintöveron ilman lahjaveroa, 1 vrk ennen kuolemaa "lahjoitat" omaisuutesi lapsillesi ja vältyt kokonaan lahjaverolta.
      Tai jaat pienennissä erissä omaisuutesi lapsillesi tai muille ja vältetään perintövero.

      Lahjavero on suuruudeltaan samaa tasoa kuin perintövero.

      Tottakai lahjalla voi kikkailla kuten isämme teki lahjoitttaessaan omakotitalon meille lapsille ja pidätti äidin kanssa hallintaoikeuden.
      No kikkailu ei sinäänsä ollut järkevää kun myöhemmin ostin muilta kyseisen talon ja heidän hankintahinnaksi tuli tuo lahjaverotusarvo, eli he maksoivat voitosta veroa 30%.
      Eli olisi tullut halvemmaksi maksaa ne perintoverot, siis muille.
      Minä olin hyötyjä sillä en myynyt omaa osuuttani.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe