Siis olen kuullut siitä vain ohimennen, mutta nyt vasta ensimmäisen kerran luin verotoimiston sivulta siitä tarkempaa tietoa. Kuinka moni suomalainen suunnilleen noudattaa tämän lahjaveron maksua ?
En ymmärrä ollenkaan miksi on keksitty tämä outo ylimääräinen vero. Eikös tämä tarkoita käytännössä vain sitä, että valtio varastaa kansalaisten ansaitsemia rahoja nimeämällä kaikki kansalaisten rahan- tai omistuksen siirrot lahjaveron alle ?
Tietääkö kukaan onko kyseessä kuinka vakava rikos, miten siitä jää kiinni ja joutuuko siitä ihan vankilaan vai joutuuko takautuvasti maksamaan loppuelämänsä ajan niitä maksamattomia lahjaveroja sitten vai miten tätä valvotaan ?
Voisin väittää, että lähes jokainen vanhempi on laittanut joskus sekä alaikäisille että aikuisille lapsilleen rahaa tilille. Jos 30 vuotta laittaa säännöllisesti rahaa aikuisen lapsen tilille vaikka 300 euroa 3 kuukauden välein niin on kai se jo yli 30 000 euroa yhteensä.
En ole kuullut ikinä koskaan kenenkään puhuvan, että maksaisi lahjaveron tai olisi tullut jokin ilmoitus kotiin, että pitää maksaa lahjaveroa. Mikä idea tässä lahjaverossa on, jos sitä ei voida edes reaaliajassa valvoa ?
Miten ihmeessä omille lapsilleen voi avata pankkitilin esimerkiksi 15-vuotiaalle, jos heille ei saa laittaa sinne rahaa säännöllisesti ilman, että pitää maksaa lahjaveroa ?
Järkytyin kaikkein eniten siitä, kun luin verotoimiston sivulta, että aviopuolisot eivät voi muka laittaa toisilleen rahaa ilman lahjaveron maksua. Siis itse väitän, että aviopuolisot ovat toisilleen aina elatusvelvollisia eli kummankin on maksettava tasapuolisesti toistensa elämää ja näin ollen vaikka ei olisi yhteispankkitili, niin laaja käyttöoikeus molempiin suuntiin pankkitilillä tarkoittaa sitä, että kumpikin näkee mobiilipankissa toistensa tilit koko ajan ja voivat siirtää toisilleen täysin vapaasti tilisiirtoja eli täysin rajattomasti. Siltikö olisi pitänyt lähes 20 vuoden avioliittovuoden aikana maksaa lahjaveroa koko ajan jokaisesta palkasta, kesälomarahasta, veikkauksen voitoista, isovanhempien tilisiirroista, Tori.fi myynneistä siis ihan kaikestako olisi pitänyt maksaa koko ajan kaikki nämä vuodet valtiolle lahjaveroa ?
Mitkä seuraukset tästä tulee sitten jokaiselle Suomalaiselle ja millä tavoin heitä aletaan jättää tästä asiasta kiinni ?
Milloin tämä karmaiseva ihmisjahti alkaa ?
Mikä ihme on lahjaveron idea ?!
6
149
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä linkki, jossa vain lyhyesti tietoa lahjaverosta..
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/milloin-pitää-maksaa-lahjaveroa/- Anonyymi
Anna vain setelirahana, mutta älä kerro verottajalle !
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Idea on kateus.
Kun joku saa lahjan siitä täytyy maksaa lahjaveroa. Onnea vaan lahjojen jakoon. Jouluna on hurja tilanne kuten syntymäpäivinäkin. - Anonyymi
Miksi lahjavero?
Mietitäämpä miten kävisi perintöveron ilman lahjaveroa, 1 vrk ennen kuolemaa "lahjoitat" omaisuutesi lapsillesi ja vältyt kokonaan lahjaverolta.
Tai jaat pienennissä erissä omaisuutesi lapsillesi tai muille ja vältetään perintövero.
Lahjavero on suuruudeltaan samaa tasoa kuin perintövero.
Tottakai lahjalla voi kikkailla kuten isämme teki lahjoitttaessaan omakotitalon meille lapsille ja pidätti äidin kanssa hallintaoikeuden.
No kikkailu ei sinäänsä ollut järkevää kun myöhemmin ostin muilta kyseisen talon ja heidän hankintahinnaksi tuli tuo lahjaverotusarvo, eli he maksoivat voitosta veroa 30%.
Eli olisi tullut halvemmaksi maksaa ne perintoverot, siis muille.
Minä olin hyötyjä sillä en myynyt omaa osuuttani.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412571Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3922072Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201782Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381714Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1181571Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151461Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01102Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211083- 69971
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63905