Oiva Härkönen kirjoittaa eräässä kohdin alempana:
"Myös Ahon hallitus oli tällainen, joka syntyi kansan antaessa vaalivoiton kepulle vastalauseeksi Holkerin sinipunalle, joka syöksi maan vuosisadan syvimpään lamaan. Ahon hallitus nostikin maan kuilun partaalta takaisin jaloilleen."
Kun kansa kerran antoi tuomionsa vastalauseeksi Holkerin sinipunalle siitä, että maa joutui vuosisadan syvimpään lamaan, millehän se kansa sitten antoi tuomionsa vuoden 1995 vaaleissa. Kansako ei tykännytkään siitä, että Ahon hallitus muka nosti maan kuilun partaalta takaisin jaloilleen. Kaipasiko kansa entistä kovempaa lamaa, kun se antoi tasan 6 % enemmän ääniä SDP:lle kuin edellisissä vuoden 1991 vaaleissa ja Keskustalle puolestaan tasan 5 % vähemmän ääniä kuin näissä edellisissä vaaleissa. Tällä tavallako se kansa kiitteli Esko Ahoa ja hänen puoluettaan siitä suuresta ylösnostamisesta. Ja vähän kummastuttaa, ettei kansa vielä seuraavissakaan vaaleissa vuonna 1999 innostunut Keskustan muka suorittamasta laman poistosta.
Odotamme tähänkin oivallista sepitystä.
Oivallista sepittelyä
10
521
Vastaukset
- anti keris
"Aho ei missään vaiheessa valehdellut ja syytettynä hänellä on oikeus kertoa asiat omaltaan kannaltaan parhain päin. Sitä paitsi nuo luvut ovat vain keskustalaista oveluutta, jolla hämätään koklipejä."
- oivahärkönen
... on epäkiitollista hommaa. Koklipiläiset, mukaan lukien hallituspuolue Kokoomuksen puheenjohtaja Niinistö, harjoittivat häikäilemätöntä propagandaa leimaten laman Ahon aiheuttamaksi. Tähän uskoo valtaosa teistä koklipiläisistä vieläkin. Ette jkasa syventyä usein julkiaisemaani käyrään, linkki. Muistkaa, että Holkerin hallitus vaihtui Ahon hallitukseen vapun tienoilla -91.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifNiinistö ja koklipit ne harjoittivat vain häikäilemätöntä propangandaa, kun Esko Aho ja kumppanit yrittävät kertoa totuuden. Kummallista on kyllä se, miksi Niinistö olisi harjoittanut propangandaa sellaisen hallituksen talouspolitiikkaa vastaan, jossa keskeisenä henkilönä oli kokoomuslainen valtionvarainministeri Iiro Viinanen. Mutta niinhän se oli, että mediapeli tiputti - omasta mielestään - Väyrysenkin eikä Suomen kansa.
Muistakaa, että laman pohja saavutettiin vasta vuoden 1992 puolivälissä ja että työttömyys kaiken aikaa paheni Ahon hallituksen aikana. Muistakaa myös, että Ahon hallitus kertoi julkisuudessa pankeille piikin olevan auki eli valtion takaavan pankit sattui mitä sattui. Ja siitähän ne rahanpolttamiseen vasta innostuivatkin, kun hallitus näin jalon tempun teki.
Mistähän muuten vuoden 1991 vaalikeväänä jo tiedettiin Suomen ajautuvan vuosisadan synkimpään lamaan, kun lama ei vielä tuolloin ollut läheskään synkimmillään. Vuonna 1995 tuota tietoa oli käytettävissä jo paljon enemmän, mutta silti äänestäjät rankaisivat Keskustaa. Ai niin, se oli sen Niinistön itseruoskimisen syytä.
Pari linkkiä sullekin.
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp01.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp07.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp12.html- ymmärtää
Mielipidepankki kirjoitti:
Niinistö ja koklipit ne harjoittivat vain häikäilemätöntä propangandaa, kun Esko Aho ja kumppanit yrittävät kertoa totuuden. Kummallista on kyllä se, miksi Niinistö olisi harjoittanut propangandaa sellaisen hallituksen talouspolitiikkaa vastaan, jossa keskeisenä henkilönä oli kokoomuslainen valtionvarainministeri Iiro Viinanen. Mutta niinhän se oli, että mediapeli tiputti - omasta mielestään - Väyrysenkin eikä Suomen kansa.
Muistakaa, että laman pohja saavutettiin vasta vuoden 1992 puolivälissä ja että työttömyys kaiken aikaa paheni Ahon hallituksen aikana. Muistakaa myös, että Ahon hallitus kertoi julkisuudessa pankeille piikin olevan auki eli valtion takaavan pankit sattui mitä sattui. Ja siitähän ne rahanpolttamiseen vasta innostuivatkin, kun hallitus näin jalon tempun teki.
Mistähän muuten vuoden 1991 vaalikeväänä jo tiedettiin Suomen ajautuvan vuosisadan synkimpään lamaan, kun lama ei vielä tuolloin ollut läheskään synkimmillään. Vuonna 1995 tuota tietoa oli käytettävissä jo paljon enemmän, mutta silti äänestäjät rankaisivat Keskustaa. Ai niin, se oli sen Niinistön itseruoskimisen syytä.
Pari linkkiä sullekin.
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp01.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp07.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp12.htmlTurha tuhlata paukkuja asian selvittämiseen Oivalle. Oiva on tupailtansa käynyt, sokeaan kepun palvontaan ei sisälly epämiellyttävän totuuden hyväksymistä.
Kepulaisuus on Oivalle niin voimakas tunnetila, että tietoisuus todellisesta ympäristöstä on heikentynyt tai hävinnyt kokonaan.
On parasta ymmärtää ja tukea häntä tässä pyhässä yksinkertaisuudessa - kepulaisille
ymmärtää kirjoitti:
Turha tuhlata paukkuja asian selvittämiseen Oivalle. Oiva on tupailtansa käynyt, sokeaan kepun palvontaan ei sisälly epämiellyttävän totuuden hyväksymistä.
Kepulaisuus on Oivalle niin voimakas tunnetila, että tietoisuus todellisesta ympäristöstä on heikentynyt tai hävinnyt kokonaan.
On parasta ymmärtää ja tukea häntä tässä pyhässä yksinkertaisuudessaNiin, eikä Oiva ainoa ole.
Näitä yksinkertaisia reppanoita riittää. Heille pääasia on uskoa sokeasti Puolueensa johdatukseen. Älylliselle keskustelulle ja asialliselle argumentoinnille siinä ei ole tilaa.
Ymmärretään ja ollaan pilkkaamatta heitä. - oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
Niinistö ja koklipit ne harjoittivat vain häikäilemätöntä propangandaa, kun Esko Aho ja kumppanit yrittävät kertoa totuuden. Kummallista on kyllä se, miksi Niinistö olisi harjoittanut propangandaa sellaisen hallituksen talouspolitiikkaa vastaan, jossa keskeisenä henkilönä oli kokoomuslainen valtionvarainministeri Iiro Viinanen. Mutta niinhän se oli, että mediapeli tiputti - omasta mielestään - Väyrysenkin eikä Suomen kansa.
Muistakaa, että laman pohja saavutettiin vasta vuoden 1992 puolivälissä ja että työttömyys kaiken aikaa paheni Ahon hallituksen aikana. Muistakaa myös, että Ahon hallitus kertoi julkisuudessa pankeille piikin olevan auki eli valtion takaavan pankit sattui mitä sattui. Ja siitähän ne rahanpolttamiseen vasta innostuivatkin, kun hallitus näin jalon tempun teki.
Mistähän muuten vuoden 1991 vaalikeväänä jo tiedettiin Suomen ajautuvan vuosisadan synkimpään lamaan, kun lama ei vielä tuolloin ollut läheskään synkimmillään. Vuonna 1995 tuota tietoa oli käytettävissä jo paljon enemmän, mutta silti äänestäjät rankaisivat Keskustaa. Ai niin, se oli sen Niinistön itseruoskimisen syytä.
Pari linkkiä sullekin.
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp01.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp07.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp12.html... Ahon hallituksen aikana Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Sitä ennen oli puheenjohtajana Salolainen, joka oli teki Ahon kanssa ansiokasta yhteistyötä mm. unioniin liityttäessä. Niinistö otti etäisyyttä hallitukseen kun huomasi sen välttämättömät toimet lamasta nousemiseksi vaativan rajuja toimia, joilla ei voinut kaastaa suosiota. Hän ei esimerkiksi hallunnut tulla ministeriksi Ahon-Viinasen hallitukseen.
Työttömyys oli ja sillä mittarilla laman pohja oli 92 loppupuolella, mutta kansantulon muutoksen syöksy saatiin heti pysähtymään Ahon hallituksen ansimmäisinä kuukausina, jolloin BKT:n väheneminen pysähtyi ja saatiin vähenemisen vauhti hidastumaan. Vasta tuon käyrän mukaan -93 puolivälissä päästiin muutoksessa nollaan, mikä tarkoitti että kansantulo alkoi kasvaa. Näin on itsestään selvää, että lama syveni sinne saakka kun BKT alkoi nousta. (Joudun Sinulle kääntämään nämä asiat rautalangasta, jotta ymmärtäisit etkä enmpää vääristelisi.)
Päätös pankkien piikin aukiolosta oli harvinaisen yksimielinen, ei edes oppositio eikä Niinistökään sitä vastustanut. Silloin kaikki pitivät tärkeänä, että pankkijärjestelmä pitää säilyttää, maksoi mitä maksoi. Siinä menossa tapahtui joitakin ylilyöntejä, mutta pankit selvisivät.
Vaalikeväänä -91 oli selvästi nähtävissä ja myös tuon kansantulon kasvun käyrän syöksymisestä pääteltävissä, minne oltiin menossa. Äänestäjien rankaisusta -95 kirjoitin jo edellä.
En kyllä saanut auki noita linkkejäsi. - ........
oivahärkönen kirjoitti:
... Ahon hallituksen aikana Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Sitä ennen oli puheenjohtajana Salolainen, joka oli teki Ahon kanssa ansiokasta yhteistyötä mm. unioniin liityttäessä. Niinistö otti etäisyyttä hallitukseen kun huomasi sen välttämättömät toimet lamasta nousemiseksi vaativan rajuja toimia, joilla ei voinut kaastaa suosiota. Hän ei esimerkiksi hallunnut tulla ministeriksi Ahon-Viinasen hallitukseen.
Työttömyys oli ja sillä mittarilla laman pohja oli 92 loppupuolella, mutta kansantulon muutoksen syöksy saatiin heti pysähtymään Ahon hallituksen ansimmäisinä kuukausina, jolloin BKT:n väheneminen pysähtyi ja saatiin vähenemisen vauhti hidastumaan. Vasta tuon käyrän mukaan -93 puolivälissä päästiin muutoksessa nollaan, mikä tarkoitti että kansantulo alkoi kasvaa. Näin on itsestään selvää, että lama syveni sinne saakka kun BKT alkoi nousta. (Joudun Sinulle kääntämään nämä asiat rautalangasta, jotta ymmärtäisit etkä enmpää vääristelisi.)
Päätös pankkien piikin aukiolosta oli harvinaisen yksimielinen, ei edes oppositio eikä Niinistökään sitä vastustanut. Silloin kaikki pitivät tärkeänä, että pankkijärjestelmä pitää säilyttää, maksoi mitä maksoi. Siinä menossa tapahtui joitakin ylilyöntejä, mutta pankit selvisivät.
Vaalikeväänä -91 oli selvästi nähtävissä ja myös tuon kansantulon kasvun käyrän syöksymisestä pääteltävissä, minne oltiin menossa. Äänestäjien rankaisusta -95 kirjoitin jo edellä.
En kyllä saanut auki noita linkkejäsi."En kyllä saanut auki noita linkkejäsi."
_______________
Onkohan paljonkin sellaisia, jotka eivät saa niitä avattua? - anti oiva
oivahärkönen kirjoitti:
... Ahon hallituksen aikana Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Sitä ennen oli puheenjohtajana Salolainen, joka oli teki Ahon kanssa ansiokasta yhteistyötä mm. unioniin liityttäessä. Niinistö otti etäisyyttä hallitukseen kun huomasi sen välttämättömät toimet lamasta nousemiseksi vaativan rajuja toimia, joilla ei voinut kaastaa suosiota. Hän ei esimerkiksi hallunnut tulla ministeriksi Ahon-Viinasen hallitukseen.
Työttömyys oli ja sillä mittarilla laman pohja oli 92 loppupuolella, mutta kansantulon muutoksen syöksy saatiin heti pysähtymään Ahon hallituksen ansimmäisinä kuukausina, jolloin BKT:n väheneminen pysähtyi ja saatiin vähenemisen vauhti hidastumaan. Vasta tuon käyrän mukaan -93 puolivälissä päästiin muutoksessa nollaan, mikä tarkoitti että kansantulo alkoi kasvaa. Näin on itsestään selvää, että lama syveni sinne saakka kun BKT alkoi nousta. (Joudun Sinulle kääntämään nämä asiat rautalangasta, jotta ymmärtäisit etkä enmpää vääristelisi.)
Päätös pankkien piikin aukiolosta oli harvinaisen yksimielinen, ei edes oppositio eikä Niinistökään sitä vastustanut. Silloin kaikki pitivät tärkeänä, että pankkijärjestelmä pitää säilyttää, maksoi mitä maksoi. Siinä menossa tapahtui joitakin ylilyöntejä, mutta pankit selvisivät.
Vaalikeväänä -91 oli selvästi nähtävissä ja myös tuon kansantulon kasvun käyrän syöksymisestä pääteltävissä, minne oltiin menossa. Äänestäjien rankaisusta -95 kirjoitin jo edellä.
En kyllä saanut auki noita linkkejäsi.eikä itä-insinööri, kun avaa nuo linkit. Se tapahtuu silleen rauhallisesti klikkaamalla hiiren vasemmalla näppäimellä. Vasen ei tässä tapauksessa ole sama asia kuin itä. Helpottaakseni asiaasi opetan, että vasemman löytää seuraavan ohjeen perusteella: pistä kädet pöydälle sormet harallaan kämmenpuoli alaspäin. Jos ei tässä vaiheessa sattunut pahasti, on se merkki siitä, ettei peukalosi ole ihan keskellä kämmentä. Nyt siis oikean käden peukalo osoittaa vasemmaalle ja taas puolestaan vasemman käden peukalo oikealle. varmaan näillä neuvoilla löytyi se vasen. Sen puoleisella nappulalla klikkaamalla ne linkit avautuvat. Eikä edes satu yhtään, paitsi nähdessään käppyröiden osoittavan jotain muuta kuin Ahon erinomaisuutta.
- synteesi
Mielipidepankki kirjoitti:
Niinistö ja koklipit ne harjoittivat vain häikäilemätöntä propangandaa, kun Esko Aho ja kumppanit yrittävät kertoa totuuden. Kummallista on kyllä se, miksi Niinistö olisi harjoittanut propangandaa sellaisen hallituksen talouspolitiikkaa vastaan, jossa keskeisenä henkilönä oli kokoomuslainen valtionvarainministeri Iiro Viinanen. Mutta niinhän se oli, että mediapeli tiputti - omasta mielestään - Väyrysenkin eikä Suomen kansa.
Muistakaa, että laman pohja saavutettiin vasta vuoden 1992 puolivälissä ja että työttömyys kaiken aikaa paheni Ahon hallituksen aikana. Muistakaa myös, että Ahon hallitus kertoi julkisuudessa pankeille piikin olevan auki eli valtion takaavan pankit sattui mitä sattui. Ja siitähän ne rahanpolttamiseen vasta innostuivatkin, kun hallitus näin jalon tempun teki.
Mistähän muuten vuoden 1991 vaalikeväänä jo tiedettiin Suomen ajautuvan vuosisadan synkimpään lamaan, kun lama ei vielä tuolloin ollut läheskään synkimmillään. Vuonna 1995 tuota tietoa oli käytettävissä jo paljon enemmän, mutta silti äänestäjät rankaisivat Keskustaa. Ai niin, se oli sen Niinistön itseruoskimisen syytä.
Pari linkkiä sullekin.
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp01.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp07.html
http://www.etla.fi/kultap/valik/kp12.htmlsinusta todellakin puuttuu tietynlainen objektiivisyys, mutta näyttää se vain olevan totta. Ja tiettyjen asioiden sopiva unohtelu.
Linkki minultakin..
http://www.iltalehti.fi/2005/06/09/kolumnistit/200506093144410_ko.shtml - Otsikossa hymiö
...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 54741
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32673ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175564Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492