Kansalaisaloite vaihdevuosien hoitoon kaikille sitä tarvitseville julkisessa terveydenhuollossa:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/13142
Nykyisin hoitoa saavat usein käytännössä vain ne, joilla on varaa käydä yksityislääkärillä kaikkine tutkimuksineen, verikokeineen ja seurantakäynteineen. Se ei ole oikein. Käykäähän allekirjoittamassa, että saadaan kaikille sitä tarvitseville ☺️👍
Yleislääkärit eivät monesti tunnista oireita ja määräävät serotoniinisalpaajia tms. masennukseen ja erilaisia nukahtamis/unilääkkeitä. Jokaiselle tulisi saada tarvittaessa paras mahdollinen ja juuri itselle sopiva/räätälöity hoito, jotta terveys ja työkykykin säilyy mahdollisimman hyvänä ja elämästä voi nauttia täysin siemauksin ilman kipuja, tulehduksia, ahdistusta, unettomia öitä jne. ❤️
Kansalaisaloite vaihdevuosihoitoihin kaikille tarvitseville
3
161
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä aloite.
Itse halusin vaihtaa paikallishoidon , estrogeenivalmisteen , puikko kysessä siis, estrogeenigeeliin jakysyin asiaa tk: n sairaanhoitajakta. Ei onnistunut. Tietyn ikäisille naisille ei tehdä enää yhtään mitään.
Eli ei ole mahdollisuutta valita estrofågeenivalmistwen välillä, se on tietyn ikäisille aina se vakio, puikko tai ei mitään.
Miktä muuten johtuu ettei tietyn ikäsillä ole enää mitään sanavaltaa sen suhteen mitä haluavat käyttää?
Ei kai se ikä mikään kriteeri ole mitä estrogeenivalmistetra käyttää?
Jos haluan estrogeenigeelin koska partahuitaleitavalkoi kasvamaan kasvoissa se viittaa estrogeenivajaukseen kehossa, samoin haluttomuus, mutta ilmeisesti vain tietyn ikäiset naiset ovat oikeutettuja niin parrattomuuteen kuin seksielämäänkin.
Lääkärin kannalta sillähän ei ole merkitystä mitä hän määrää. Ei tule yhtään kalliimaksi yhteiskunnallekaan. - Anonyymi
Kyllä hoitoa saa. Työterv.lääkäri tekee gynelle lähetteen. Mulla oli se eka käynti ilm. Ja vuosittain käyn samalla päivittämäs korvaushoidon. Maksaa tietty. Mutta pieni raha siihen että vointi hyvä. Ymmärrän jos varaa ei ole,silloin olisi hyvä juuri tuollainen julkisen puolen neuvolatyyppinen vaihtarivastaanotto paikallaan. Sais edullisemmin gyne käynnit tms. Moni ei osaa epäillä vaivojaan sellaisiksi. Turhaa työkyvyttömyyttä ja sairastamista. Itse olin melk.työkyvytön kun vaihtarit alkoi. Nyt est.hoito ja elämä on sen arvoista. Olen työelämässä siis vielä. Kyllä lääkärit yleensä v.v oireista tietää. Ainakin suurin osa. Ja jokanaisen pitäisi niistä ottaa selvää ennenkuin odotetusti ne alkaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408