Lieksakosken voimalaitoksen rakentaminen.

Anonyymi-ap

30

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko kukaan käynyt paljaalla?

    • Anonyymi

      Hienoja kuvia rakennustyöstä.

    • Anonyymi

      Muistaako kukkaan aikaa kun koski oli vielä vapaa?

      • Anonyymi

        Minä muistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan.

        Muistaako kukaan yhdenkään siellä töissä olleen nimeä. Varmaan jokainen on jo kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan.

        Siinnä riippusillan yläpuolella oli hyvinusein tukkisuma. Pilkkupoikana käytiin sumalla onkimassa.


      • Anonyymi

        Minä muistan. Olin siellä kalassa heti holoseenikauden alussa. Kyllä tuli kalaa lujasti. Väinämöinenkin kävi samalla nuotiolla rokkaamassa. Pohjan akka lensi ohi ja Joukahainen oli jonkun vimanakuskin kanssa tulossa Vänän lämmittelybändiksi, mutta Vänä käski Joken painua suolle. Loppu onkin sitten historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaako kukaan yhdenkään siellä töissä olleen nimeä. Varmaan jokainen on jo kuollut.

        Kammonen oli yksi tunnetuimpia!


      • Muistan hyvin, oli se komea koski.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistaako kukaan yhdenkään siellä töissä olleen nimeä. Varmaan jokainen on jo kuollut.

        Muistan muutamien nimiä, kuten tuon alempana mainitun Kammosenkin. Ajoi mahtavaa Allis Chalmers merkkistä "puskutraktoria" 28 tn. Msuita en nyt ota esiin, vaikka joitain muistankin. Johtava laturi oli melkoinen persoona, samoin porari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan. Olin siellä kalassa heti holoseenikauden alussa. Kyllä tuli kalaa lujasti. Väinämöinenkin kävi samalla nuotiolla rokkaamassa. Pohjan akka lensi ohi ja Joukahainen oli jonkun vimanakuskin kanssa tulossa Vänän lämmittelybändiksi, mutta Vänä käski Joken painua suolle. Loppu onkin sitten historiaa.

        Oli siellä vilskettä kahdesti vuodessa, keväällä kuoreen kauhaamisen aikaan, ja syksyllä siian kalastuksen.


    • Anonyymi

      Kiitos aloittajalle. Pitkästä aikaa jotain muutakin asiaa kuin paljaalla panemista. En edes myötähäpeä palstan häiriköiden vuoksi. He ovat toivottomia tapauksia. Tehoava lääkitys on nykyisin lainsäädännöllä kielletty.

      Kuvia kun katselin sivutolkulla, niin tulipa ikävä nuoruusmuistojen aikakauteen. Sodan jälkeen ei valitettu huonosta syntyvyydestä. Miehet riias naisia, ja mukuloita syntyi aidosta rakkaudesta, ja vähän sen ohikin. Sateenkaarella oli aivan eri merkitys, ja me too oli mie tuun kun tarves on. Voi kakka kökkö tätä tyhjänpäiväistä someitkemistä nykyisin. Ylös, ulos ja lenkille!

      Woke, woke! Voi vatun v***u! Olkaa ja eläkää, etsikää vääriä woke-asenteita kriittisen sosiaalisen oikeudenmukaisuuden asenteiksi. Loppujen lopuksi, osa teistä on jo aivopesty! Vaarallista!

    • Anonyymi

      Tukkilaiskisat oli ja Mäntiin urheilukentälle panemaan paljaalla.

      • Anonyymi

        Sulla ei ole muuta paljasta, kuin järejen puute.


    • Anonyymi

      80-luvulla oli tukkilais kisat ja oli paljasta näkyvillä joen kumminkin puolin. On videoita ja kaikkee. Sitte vaan paljaalla ja kylälle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen video padosta!

    • Anonyymi

      Hyvää matskua

    • Anonyymi

      Hyvää materiaalia on

    • Anonyymi

      Kerro Kamuttaja jotain porarista tai laturista faktaa.

      • Anonyymi

        Eipä ukko tiennyt mitään heistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ukko tiennyt mitään heistä.

        Ei se tiedä muustakaan.


      • Jaa vae vakttoo heistä, no en paljon muista mutta jotain muistan molemmista.

        Porari oli hyvin iso roteva, ja aika tumma kaveri.
        Ensimmäinen ehto oli kun tuli töihin, niin hän vaati muistaakseni 5 mk tuntipalkkaa, ja rukkaset firman puolesta kerran viikossa, siitä käytiin pitkä neuvottelu, ja tehtiin kompromissi.

        Laturi oli keskikokoinen ja hyvin vähäpuheinen, ja erittäin itsepäinen.
        Hän ajoi läpi sen kokeilun 500 kg:n dynamiittiräjäytyksestä yhdellä kertaa.
        Kokemukset oli sen verran karut, että katoksi tuli 150 kg.


    • Serkkupoika oli hitsaajana voimalaitostyömalla. Ajoi Jamalista Jawalla ja kortteerasi Kären leipomon yläkerrassa. Omisti myöhemmin putkiliikkeen Helsingissä. Enpä laita nimeä tähän.

    • Serkkupoika oli hitsaajana voimalaitostyömaalla Lieksassa. Ajoi Jawalla Jamalista ja kortteerasi Kären leipomon yläkerrassa. Omisti myöhemmin putkiliikkeen Helsingissä. Nimeä en kerro.

      • Oliko keskikokoinen, aika laiha kaveri, aivan vain hieman kumarassa työskentelevä.


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Oliko keskikokoinen, aika laiha kaveri, aivan vain hieman kumarassa työskentelevä.

        Tunsitko hänet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunsitko hänet?

        Ketä ei Kamuttaja tuntisi.


    • Anonyymi

      Kaamu on ollut itse siellä töissä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe