Ansiopäivärahat voivat jäädä saamatta. Lakkoilijoita ei tule suosia, itse aiheuttaneet

Anonyymi-ap

Tuore lakimuutos toi uuden perusteen kielteisille päätöksille ansiosidonnaisesta työttömyysturvasta, kertoo työttömyyskassa YTK. Vuoden 2024 kielteisiin päätöksiin on lakimuutoksen myötä uusi syy.

7

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleisin syy hakemuksen hylkäämiselle on se, että työaika osa-aikatyössä ylittää 80 prosenttia kokoaikaisen työntekijän enimmäistyöajasta. Tällöin sovitellun ansiopäivärahan työaikaraja ylittyy.
      Toiseksi yleisin syy päivärahahakemuksen hylkäämiselle on se, että hakija ei ole ilmoittautunut työnhakijaksi.
      ”Ansiopäivärahan maksamisen ehtona on aina se, että hakija on ilmoittautunut työnhakijaksi työvoimaviranomaiselle. Emme voi maksaa ansiopäivärahaa, jos työnhaku ei ole voimassa”
      Asiantuntijan vinkki kuuluu: Voit ilmoittautua työnhakijaksi jo ennen töiden päättymistä tai viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä. Toimi aina työvoimaviranomaisen ohjeiden mukaan ja pidä työnhaku voimassa, vaikka olisit lomautettu tai olisit saanut kielteisen päätöksen.

      esim. Lakosta ei voi siirtyä ansiosinnaiselle. Pitää alkaa uutena työnhakijana.
      Edellinen työpaikka katkeaa lakossa, joka itse aiheutettu. Sitä ei ole muut aiheuttaneet.
      Äärivasemmisto lakkoiluttattaisi vaikka jatkuvasti. Eihän siinä ole työn tekemisen kannata mitään järkeä, että lakkoiluilla saisi etuja, kun työt pitää kuitenkin tehdä, jos ei itse niin toinen.

      Lakot ei ole pätevä syy;
      Jos eroaa yli viisi päivää kestävästä työstä ilman pätevää syytä, ei ole oikeutta ansiopäivärahaan 45 päivän ajalta työsuhteen päätymisen jälkeen.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🔞 ­N­­y­­­m­­f­o­­m­­a­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Peperiliiton Vanhala sanoi väärin, että ansiosinnaiselle 5 päivän jälkeen.
      Näillä monilla ei työsyhde tule jatkumaan, kun tehtaita menee kiinni lakkojen takia.
      Tuotteet pitää tehdä sitten muualla jossa ei lakkoilla. mm Saksassa ja Ruotsissa vastaavissa tehtaissa 30 % pienemmät palkat. Työntekijät antoivat äärivasemmiston vetää höplästä lakkoilemalla, ja siitä hyvää vasemmistolaiset AY-johtajat lupailemalla.

      • Siinähän repii peruspäivärahalla. Toivottavasti on vielä asuntovelkaa. BUHAHAA!


    • Anonyymi

      Mutta persutrolli, ei oikea duunari kuulu työnantajan kassaan, vain työttömät persut.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Puolin; hallitus on kasan valtseman AY liitot vain vasemmistoisten, muilla ei sinne asiaa. Jos eduskunta vaalikin, kuin AY liitoisa että saisi vain vasemmistolaisia äänestää.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe