Mikä on tuo paljon mainostettu YTK?

Anonyymi-ap

Sen kerrotaan ajavan työntekijöiden etuja. Mistään ei kuitenkaa löydy tietoja että miten ajaa ja miten sopii työehdoista. Jos ei kuulu ay-järjestöön niin eikö nuo saa sitten mitään palkakorotuksia ja muita etuja? Vai miten tuohon kuuluvat etenevät työelämässä?

9

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ovat muiden siivellä eläjiä. Osa ei edes itse ymmärrä asiaa, eikä edes sitä mistä heille esimerkiksi palkakorotukset tulee.

    • Anonyymi

      YTK on pelkkä kassa. Ja vielä työnantajien perustama jotta työntekijät eivät kuuluisi ammattiliittoihin ja saisi oikeuksilleen tukea ja turvaa.
      Täytyy olla yksinkertainen, suorastaan typerä tai todella varma ettei omalle kohdalle satu mitään ikävää jos sijoittaa rahansa YTK:lle.
      Siis antaa työnantajille rahansa luottaen että he ovat reiluja ja puolellasi kun on kyseessä sinun tai työnantajasi etu.
      Lisäksi he niistä rahoista keräävät osingot, etkä saa mitään kuin mahdollisesti sen ansiosidonnaisen jonka he nyt siis jo leikkaavat hallituksen toimilla, siis sinun YTK-laisen sijoittamat rahat pitävät enenevissä määrin itsellään ja porrastaen tulevaisuudessa vielä enemmän.
      Näin niitä työpaikkoja luodaan ja Suomi nousuun, nauravat Loimaalla taskut pullolla duunarien pennosia...

      • Anonyymi

        Näinhän se on, sitä eivät kaikki ymmärrä. Tässä myös hyvä kirjoitus YTK:n todellisesta roolista:

        VIRVA ITÄRANTA
        27.10.2022, 12:33
        Koska oikeiston yleishyödylliset yhteisöt saavat itsekin tuloa verottomasti, sitä ei haluta lakkauttaa. Tätä ei kansa ymmärrä. Siksi ei oikeisto sitä myöskään mainitse, mutta käyttävät hyväksi. Se on nostanut ay-liikkeen verottomat osingot esiin kansan vihan nostattamiseksi liittoja vastaan.
        Tarkoituksena on ajaa ay-toiminta alas, jotta saadaan palkat pienennettyä sekä työehdot heikennettyä. Eli yritysten voitot maksimoitua. Se on yksi uusliberalistisen politiikan tapa ottaa lisää valtaa demokratialta.
        Jo yli 20 vuotta sitten perustettu YTK eli ”Loimaan kassa” on myös yksi keino heikentää liittojen valtaa. Se on työnantajien omistama kassa, joka houkuttelee työntekijöitä liittymään muka ”liittoon” halvemmalla hinnalla. Se ei kuitenkaan ole ammattiliitto, vaan Yksityisten työnantajain työttömyyskassa.
        YTK-kassa tarjosi alkuun vain ne samat työttömyyskassapalvelut kuin ns. liiton kassa, mutta ei neuvontaa riitatilanteissa, eikä myöskään ajanut työntekijöiden etuja työehtosopimusneuvotteluissa, vaikka niin luultiin. Myöhemmin alettiin pientä maksua vastaan silmänlumeeksi tarjota myös neuvontaa.
        Moni luulee edelleen, että YTK on liiton kassa. Tästä syystä ”oikeista” liitoista on väki vähentynyt ja neuvotteluvoima vähenee siinä samalla.


    • Anonyymi

      Työttömyyden varalle perustettu. Ei poliittisia lakkoja varten.
      Ei SDP n korruptio organisaatio!

    • Anonyymi

      Tosimies ei ay liittoa kaipaa,neuvottelee sopimukset itse,kuten yrittäjät alihankkijat
      kevyt yrittäjät!

      SAK puolustaa köyhiä,salli mun nauraa! Missä SAK oli kun energia,ruoka ym hinnat
      tapissa? Ne koskee juurikin köyhiä eniten!Ei mennyt satamat kiinni!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos ahkera,miksi minun palkka on sama kuin saikuttajan ,sairaus iskee yleensä pe..ma.eli pitkä vkl!,laiskan,,leuan loksuttajan ,työnsä teettää muille.lisäksi nämät tyypit pilaa
      työilmapiirin! Miksi?

    • Anonyymi

      Hei,ne on valittu suhteilla.

    • Anonyymi

      Kokoomuslaisen aikoinaan perustama kassa. Työnantajien juoni saada ay liike heikkenemään

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe