Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tahmaiset fenderit, miten puhdistatte

Anonyymi-ap

Pallo fenderien pinnat muuttuneet tahmaisiksi ja tuhrivat kyljen tuolla mönjällä. Kylmällä ilmalla kovettuvat ja eivät tahraa, mutta kesällä ne pehmenevät ja tahmastuvat.

Vesipesu + venepesuaineet ei tepsi.

Luin ulkkari sivuilta ehdotuksia ja kysäisin teidän omia kokemuksia.

Tällaisia yksittäisiä heittoja:
-minerali tärpätti
-isopropanoli
-bang clint

Asetonia ei suositeltu.

Itse olen poistanut nuo ikävöt tahrat kyljistä isopropanolilla, kyllä se poistuu, mutta kovalla hinkaamisella ja 5-10 minutin työstämisellä, joten en usko tähän.

Sukat olisi yksi ratkaisu, mutta jotenkin en ole niiden fani...

8

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Töhnä on orgaanista ainetta eli tuhkaa ja hiilivetyjä.
      Sitä voisi yrittää pois sitruunahapolla tai jollain muulla happamalla pesuaineella.
      Liuottimet eivät välttämättä auta, jos lika ei ole rasvaista.

      Mekaanisen hankauksen ongelmana on pinnan karhentuminen, jolloin siihen tarttuu vielä enemmän likaa.

      Minä olen ratkaissut asian sinisillä lepuuttajilla ja hieromalla niitä naapuriveneisiin.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mä ratkaisin ongelman lopettamalla fendarien käytön kokonaan. Onhan paatissa törmäyslista...

    • Anonyymi

      Luin erään vuosikymmeniä maailmalla seilanneen blogista kuinka hän käyttää rälläkkää tuohon työhön.
      En ole itse kokeillut, mutta uskon toimivan, kunhan siihen löytää oikean laikan.

      • Anonyymi

        Se on kuin partaveitsi apinalla....


    • Anonyymi

      Surkeaa huumoria taas tarjolla, kuten yleensä, vaalitettavasti.

      Mitö jos lämmittäisi kuumailma puhaltimella ja kaapimella yms. Vetelisi mähmää pois. Tärpätti saataisi maksaa vaivaa kokeilla...

    • Anonyymi

      Pyyhin rätillä ja ravanpoistajalla pikaisesti. Pidempiaikainen vaikutus pehmentää liikaa. Minuutin parin sisällä huuhtelen huolellisesti puhtaalla vedellä. Sen jälkeen kuivaus ja jokin muovia suojaava spray (ei mielellään silikonia, jos aikoo maalailla joitakin osia venessään), joka levitetään pintaan ja kuivataan rätillä. Suojauskäsittely on välttämätön rasvanpoiston jälkeen. Muuten imee kaikki liat kiinni.

      Tuolla tavalla olen saanut pidettyä nuo vuonna 1989 hankitut valkoiset mustapäiset lepuuttajat uudenveroisina. Käsittelen aina veneilykauden alkaessa.

      Neljän lepuuttajan puhdistus vie 10-15 min. Yksi lepuuttaja on saanut polttoöljyä (siihen aikaan oli sallittua käyttää) ylitäytön ja polttoaineen lämpölaajenemisen seurauksena kylkeensä ja siitä on jäänyt ikuinen ruskea viiru. Ei lähde pois millään tietämälläni keinolla. Muuten on käsittelyn jälkeen vitivalkeat. Päistä edelleen mustat mutta puhtaat.

      • Anonyymi

        "Rasvanpoistajalla" voitko täsmentää tuotetta jolla olet onnistunut, vaikuttaa muuten hyvältä, mutta noita rasvanpoistajia on tuhottomasti eri asioiden puhdistukseen.

        Kiitos jo etukäteen!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1297
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1263
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe