Aika aikaansa kulloinkin

Myös tänne kirjoittelun määrässä. Ollut ainakin minulla. Aikoinaan olin hyvinkin ahkera, jo kauan verkkaisempi, nyt jo pahemmin: edellisestä viestistäni on jo toista kuukautta. Sille on syynsä. Kerron siitä jäljempänä, aluksi ”historiaani”:
'
Tulin näille palstoille n. 21 vuotta sitten. Aluksi kirjoittelin enemmän historian palstoilla, jonne laitoin mm. pitkän ”tutkielmani” Kekkonen vs. Tanner. Taisin sen myöhemmin laittaa tällekin palstalle. Laiton tänne muitakin pitkiä jorinoitani, mm. otteita vuosituhannen vaihteessa kirjoittamistani muistelmistani, joilla v. 2008 voitin Päällystöliiton toimenpaneman ammatillisen perinteen keräyskilpailun.

Sitten kiinnostuin enemmän politiikasta, nimenomaan keskustan politiikasta. Olihan noina alkuvuosina 2003-2011 maassamme keskustajohtoiset hallitukset Jäätteenmäen, Vanhasen ja Kiviniemen johdolla, tässä järjestyksessä. Melko lailla niitä kritisoin, kun en ollut keskustan kannattaja.

Kyllä minua edelleen politiikassa tapahtuva kiinnostaa ja olen sen jossain määrin osoittanutkin, mutta tämän pitkän poissaoloni syy on muu. Pari kuukautta olen ollut yhä huononevassa kunnossa niin, että lähes kaikki ajatukseni kohdistuvat vain tähän omaan tilaani. Edellisissä viesteissäni kerroin, että minulla lienee pitkäkestoinen koronavirusinfektio long covid. Samaan tulokseen tuli toista kuukautta sitten terveyskeskuksessani minut tutkinut hoitaja ja kun sille ei ole lääkitystä hän laittoi minut vain fysioterapiaan.

Siellä olen kaksi kertaa käynyt, on tutkittu ja jumpattu ja annettu jumppausohjeita. Ohjeen mukaisesti olen hankkinut apteekista myös geelitäytteisen lämpötyynyn, jota mikrossa lämmitettynä täytyy pitää monta kertaa päivässä vuoteessa selän alla. Illasta oloni on kohentunutkin, nivel ja lihaskivut hellittäneet ja ihan hyvässä olossa menen vuoteeseen, jossa varhain aamulla aina herään vain entistä pahempiin kipuihin olkapäissä ja käsivarsissa. Tuskasta voihkien täytyy nousta sängystä ja voihketta pääsee vielä pukiessanikin kun liike sattuu niin kovasti varsinkin oikeaan käsivarteen.

Keskiviikkona kävin terveyskeskukseni lääkärillä ja sain häneltä passituksen Maunulan laboratorioon, jossa minut tutkitaan; kuvataan ja otetaan myös laaja verikoe. Sinne täytyy mennä aikaisin aamulla jota ennen ei saa syödä aamiaista, ensimmäinen vapaa-aika oli vasta ensitorstain aamulla. Toivottavasti saan tietää, mitä tämä oikein on. Ehkä se on vain lopun alkua. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, sillä olenhan saanut jo elää pitkän, vaatimattomista lähtökohdistani huolimatta monipuolisesti rikkaan elämän ja olen ihan valmis täältä lähtemään. Toivon kuitenkin, että se loppuni olisi tätä nykyistä tilaani kivuttomampi.

Jatkuu…

22

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatkoa:

      Palaanpa vielä menneeseen. Varsin ahkera olen ollut tällä palstalla. Ei tämä kuitenkaan ole koskaan ollut elämäni pääsisältöä. Yksityiselämässäni on tapahtunut paljon tärkeämpää. Olen näinä parinkymmenen vuoden aikana saanut vielä kaksi lapsenlastakin, aikaisempien kolmen lisäksi. Ja olen saanut peräti viisi lapsenlapsenlasta, kahden vanhimman lapsenlapseni tuottamina. Olen ollut varsin tiiviisti mukana Päällystöliiton evp-yhdistyksen, rauhanturvaajaveteraanien ja myös Valioeläkeläisten riennoissa. 1998 tapahtuneen ohitusleikkauksen jälkeen olen ollut aina kerran viikossa Helsingin sydänkuntoutuksen jumpassa, jonka jouduin nyt maaliskuun alussa keskeyttämään. Innokas olen aina ollut myös lenkkeilemään ja tässäkin tilanteessa olen vielä päivittäin pienen lenkin tallustellut noilla aivan kotini vierestä alkavilla keskuspuiston mainioilla lenkkireiteillä.

      Paljon olen myös matkustellut näiden parinkymmenen viimevuoden aikana. Kotimaassa mm. synnyin- ja lapsuuskuntani Rautavaaran kesäpäivillä ja eri puolilla Suomea asuvien sisarusteni ja muiden ystävieni tapaamisissa. Olen tehnyt myös 40 kaukomatkaa, kaikille muille asutuille mantereille paitsi en Australiaan. Monilta noilta matkoilta olen laittanut tännekin kuvia ja matkakertomuksiakin. Minulla on kyllä listattu luettelo noista kaikista matkoistani aikoineen ja paikkoineen ja voin sen laittaa tännekin jos joku niin haluaa. Viimeinen noista matkoistani oli joulukuussa 2019 Thaimaahan, kun korona peruutti jo kesä-heinäkuun vaihteeseen 2020 varaamani 85-vuotismatkani, joka olisi ollut Irlannin kiertomatka – harmitti, kun Irlanti on niitä harvoja Euroopan maita, jossa en ole käynyt. Kaukomatkat lienevät nyt osaltani tehdyt.

      Alussa mainitsin, että en olut silloin parikymmentä vuotta sitten keskustan kannattaja. En sitä ole varsinaisesti nytkään, mutta asenteeni on muuttunut myönteisemmäksi puolueeseen, joka nyt alkaa olla luonnollisessa koossaan. Toivottavasti puoluekokouksessa kesällä puolueen johtoon valitaan Keskustan sotilas de facto, reservin kapteeni Kaikkonen, joka puolustusministerinä oli vankasti presidentti Niinistön ja pääministeri Marinin tukena viemässä maatamme Naton turvaan!

      • Anonyymi

        Moktar gubtan henkäys


      • Itse pidän kepulaisia typeryksinä, jos he valitsevat Kaikkosen. Iltalehden toimittaja Juha Ristamäki kirjoitti jossain, että Kaikkonen aivan liian munaton mies Kepun puoluejohtajaksi. Olen siitä samaa mieltä. Kaikkonen on sellainen leppoisa ja mukavanoloinen mies, joka ei poliittisena johtajana herätä intohimoja. Ei Kaikkosesta ole vastusta ärhäköille persuille, jotka ovat kuin hyeenat Kepun kimpussa. Persut haistavat hyeenoiden tavoin mätänemään valmiin raadon hajun.

        Kepussa ei ole nyt oikein sopivaa ehdokasta. Saarikon jatkaminen olisi ollut kuitenkin viisainta. Hän edustaa kuitenkin älyllistä kepulaisuutta. Saarikko sentään vihdoin tajusi, että persut ovat Kepulle armoton ja tappava syöpäpesäke. Antti Kurvinen on peruskepulaisen näköinen mies, joka puhuu asiansa pohjanmaalaisella murteella. Hänessäkin on kuitenkin iso annos ärhäkkyyttää ja teatraalisuutta, jota Kepu tässä tilanteessa tarvitsisi paljon enemmän kuin Kaikkosen kokovartaloharmautta.


      • Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

        Itse pidän kepulaisia typeryksinä, jos he valitsevat Kaikkosen. Iltalehden toimittaja Juha Ristamäki kirjoitti jossain, että Kaikkonen aivan liian munaton mies Kepun puoluejohtajaksi. Olen siitä samaa mieltä. Kaikkonen on sellainen leppoisa ja mukavanoloinen mies, joka ei poliittisena johtajana herätä intohimoja. Ei Kaikkosesta ole vastusta ärhäköille persuille, jotka ovat kuin hyeenat Kepun kimpussa. Persut haistavat hyeenoiden tavoin mätänemään valmiin raadon hajun.

        Kepussa ei ole nyt oikein sopivaa ehdokasta. Saarikon jatkaminen olisi ollut kuitenkin viisainta. Hän edustaa kuitenkin älyllistä kepulaisuutta. Saarikko sentään vihdoin tajusi, että persut ovat Kepulle armoton ja tappava syöpäpesäke. Antti Kurvinen on peruskepulaisen näköinen mies, joka puhuu asiansa pohjanmaalaisella murteella. Hänessäkin on kuitenkin iso annos ärhäkkyyttää ja teatraalisuutta, jota Kepu tässä tilanteessa tarvitsisi paljon enemmän kuin Kaikkosen kokovartaloharmautta.

        Eihän mikään puolue esiinny vain yhdellä kärjellä. Heikoilla olisivat persutkin, jos heidän ärhäkkyytensä ja teatraalisuutensa olisi Riikka Purran varassa. Persuilla on Purraa huomattavasti parempia tai ainakin populistisempia esiintyjiä eduskuntaryhmässä, vaikka sieltä nyt Tynkkynen ja Peltokangas ovatkin siirtymässä europarlamenttiin.

        Kaikkonen muistuttaa esiintymistyyliltään lähinnä Orpoa ja Häkkästä. Silläkin tyylillä pärjää, jos äänestäjät ovat maltillisia. Pidän keskustan äänestäjien valtaenemmistöä maltillisena myös. Toki toisenlaista tyyliä edustavillekin on hyvä olla pari kurvistakin, mutta heidän paikkansa on puhujina. Puhuminen on eri asia kuin puheen johtaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mikään puolue esiinny vain yhdellä kärjellä. Heikoilla olisivat persutkin, jos heidän ärhäkkyytensä ja teatraalisuutensa olisi Riikka Purran varassa. Persuilla on Purraa huomattavasti parempia tai ainakin populistisempia esiintyjiä eduskuntaryhmässä, vaikka sieltä nyt Tynkkynen ja Peltokangas ovatkin siirtymässä europarlamenttiin.

        Kaikkonen muistuttaa esiintymistyyliltään lähinnä Orpoa ja Häkkästä. Silläkin tyylillä pärjää, jos äänestäjät ovat maltillisia. Pidän keskustan äänestäjien valtaenemmistöä maltillisena myös. Toki toisenlaista tyyliä edustavillekin on hyvä olla pari kurvistakin, mutta heidän paikkansa on puhujina. Puhuminen on eri asia kuin puheen johtaminen.

        Pensakangas vetoaa lähinnä siihen porukkaan, joka esiintyy kansanradiossa. Pensakangas kilvoittelee vakavasti eduskunnan - miten se nyt nätisti sanoisi - heikkolahjaisimman poliitikon tittelistä. Tynkkyselläkin on näitä perittyjä lahjoja monisnkertaisesti Pensakankaaseen verrattuna.

        Kaikkonen muistuttaa olemukseltaan lähinnä SDP:n pitkäaikaista kansanedustajaa ja ministeriä Johannes Koskista. Edes harmaan eri sävyt eivät tahdo erottua. Kyllä siinä on pitkä matka varsinkin hyvin loogisesti ajattelevaan ja esiintymiskykyiseen Häkkäseen. Orpo nyt ei ole niitä penaalin terävimpiä kynia vaan lähinnä Häkämiehen asettama sätkynukke. Viralliset puhee Häkämies pitää tarvittaessa itse.

        Kepun suurin haaste ja ongelma ovat persut. Ei persujen hävittämisintoa torjuta Kaikkosen harmaudella. Normaalioloissa se saattaisi toki riittää, mutta ei Kepun kriisitilanteessa. Nyt Kepu tarvitsee kriisijohtajaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­­N­­­y­­­m­f­­o­­­m­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Moktar.Gubta mainos Kapi muodossa?

      • Anonyymi

        eikös se moktar sanonut että on vanhus kun joku sp kautta kysyi...


    • Anonyymi

      Sanonnan oikea muoto on "aikansa kutakin".

      • Joo, yleisemmin käytetty sanamuoto on tuo sanomasi. Siinä on kuitenkin vivahde, että mentäisiin vain yksi aika kerrallaan. Laitoin tuon sanamuodon siksi, kun käsittelen avauksessani monia eri aikoja jatkumona, jossa kussakin ajassa erilaisia asioita.


      • Anonyymi

        Molemmat sanontamuodot ovat hyviä.


    • Anonyymi

      OIKEA KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA, Jorma K Korhonen, on kyllä useasti ollutkin kursseillaan Primus inter pares. Samoin hän on ollut 1. täällä kepu-saitilla.

      Kaikki innolla mukaan "kehumaan kepua"... vaikka kyllä JKK on siinäkin ollut Primus inter pares, on totisesti.
      Siksi hän saa vieläkin rumasti rapaa niskaansa tällä palstalla. Eräs takiainen luulee näkevänsä Kapin kaikkialla, yötä päivää. Tämä pillipiipari suorastaan KAPInoi.

      JKK on latonut kiinnostavia ja hyvin jäsenneltyjä juttuja politiikasta ja muistakin aiheista, eri palstoilla siis. Historia - palstan tutkielmat Kekkosesta ja Tannerista herättivät paljon kiinnostusta ja Kekkosjuttu poiki jatkuvan poistovimman sen muutamaan osaan kohdistuen.


      Kiitos niistä kaikista kiinnostavista jutuista ja JKK:lle kaikkea hyvää toivoen.

      T. Se kirjavinkkaaja Oulua liki.

      ---

      Millainen ihminen ja millainen kepulainen?

      Paras on viisas ja ahkera. Tyydyttävä on viisas, mutta laiska. Huono on tyhmä ja laiska. Kaikkein surkein on tyhmä, mutta ahkera. Mihin ryhmään kuuluu Uniper-hankinnan sallinut ministeri?


      Kaikkein surkein on tyhmä, mutta ahkera.

      Pekkarinen on tästä kauhistuttava esimerkki. Kaikki, mihin tämä antimidas koskee, muuttuu katastrofaaliseksi tappioksi suomalaisille. Kemira, Partek jne. Jopa tulimyllytuet maksanee Suomelle 2 mrd.

      Nyt kepuli Lintilä näyttää Pekkarisen manttelinperijältä. Hänen urotekonsa on Fortumin Uniper-sekoilut, joihin viimeinen niitti jo saatiin Venäjältä.


      Kepu toimii kaikissa tilanteissa suomalaisten etujen vastaisesti ja puolue on NIIN VIERAANTUNUT KANSASTA, että vielä ihmettelee kannatuksen laskua!!!

      Aika hoitaa kiihkokeput nurmen alle ja uusia ei tule. Ei niin puusilmäisiä ihmisiä nykyaikana enää ole eikä tule.

      Häpeäisitte valehtelijoiden puoltajat. Tänään pitää sanonta "Missä kepu, siellä rötös" kirjaimellisesti paikkaansa!

      • Kiitos kivasta viestistäsi ja toivotuksistasi! Joo, kirjavinkkaajahan olet ollut minulle. Kun runsas 10 v sitten tapasimme Oulun eteläpuolella olevassa Zeppelinissä taisit silloinkin vinkata kirjaan, jonka sieltä ostinkin.

        Lukuintoinen olen ollut. Hyllyissäni oli enimmillään lähes tuhat kirjaa, mutta poikani ovat niitä jonkin verran tyhjentäneet, saaneet ottaa mieluisiaan ja ihme, että varsinkin historiaan liittyvä noita ”tekniikan ihmelapsia” erityisesti kiinnostaa.

        Lukuintoni on kyllä melkoisesti hiipunut. Mieluisin luettavani taitaa olla nyt Raamattu, joka on yöpöydälläni. Sekin kiinnostaa minua enemmän historian kuin uskonnollisuuden vuoksi. Minulla kun on noiden rauhanturvaajareissujeni tiimoilta myös henkilökohtaista kosketusta Raamatulliseen historiaan.

        Siinain reissullani kävin myös Hoorebin vuorella, jossa Jumala antoi kymmenen käskyään Moosekselle. Leiriydyimme alkuyöksi vuoren juurella olevan Santa Katariinan luostarin ulkopuolelle, josta lähdimme aamuyöllä kiipeämään vuoren huipulle, kymmenen käskyn antopaikalle, jossa n. 2,5 km:n korkeudessa on kymmenenkäskyn antopaikka. Kun luostari on vain kilometrin korkeudessa, kiipeämistä meillä oli 1,5 km ylöspäin. Eräs joukostamme purnasi, että ”oli se Jumala melkoinen simputtaja kun halusi vanhan miehen tänne käskynjakoon”. Siinain aikana tutustuimme moniin muihinkin raamatullisiin tapahtumapaikkoihin.

        Golanilla palvellessani lähellä olivat Uuden testamentin tapahtumapaikat. Aivan vieressämme Damaskoksen tiellä oli paikka, jossa Jeesuksen kerrotaan ilmestyneen kristittyjen vihaaja Paavalille, josta sitten tuli ensimmäinen ja voimakkain kristinuskon apostoli levittäessään uskoa silloiseen Rooman valtakuntaan. Damaskon vahassa kaupungissa on edelleen Suorakatu, jonka varrella on ikivanha talo, jossa kerrotaan Paavalin asuneen ennen Roomaan lähtöään.

        Tulipa taas historiaa, sorry! Tämänhetkisestä tilanteestani kerroin jo avauksella, joten ei siitä muuta kuin vain toteamus, että kurja on kuntoni: jatkuvat kivut niska- ja olkanivelissä ja käsivarsissa. Torstaiaamuna on laajat laboratoriotutkimukset. Jospa niissä selviäisi, että onko näihin mahdollista saada parannusta vai onko tämä jo loppuni alkua.


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Kiitos kivasta viestistäsi ja toivotuksistasi! Joo, kirjavinkkaajahan olet ollut minulle. Kun runsas 10 v sitten tapasimme Oulun eteläpuolella olevassa Zeppelinissä taisit silloinkin vinkata kirjaan, jonka sieltä ostinkin.

        Lukuintoinen olen ollut. Hyllyissäni oli enimmillään lähes tuhat kirjaa, mutta poikani ovat niitä jonkin verran tyhjentäneet, saaneet ottaa mieluisiaan ja ihme, että varsinkin historiaan liittyvä noita ”tekniikan ihmelapsia” erityisesti kiinnostaa.

        Lukuintoni on kyllä melkoisesti hiipunut. Mieluisin luettavani taitaa olla nyt Raamattu, joka on yöpöydälläni. Sekin kiinnostaa minua enemmän historian kuin uskonnollisuuden vuoksi. Minulla kun on noiden rauhanturvaajareissujeni tiimoilta myös henkilökohtaista kosketusta Raamatulliseen historiaan.

        Siinain reissullani kävin myös Hoorebin vuorella, jossa Jumala antoi kymmenen käskyään Moosekselle. Leiriydyimme alkuyöksi vuoren juurella olevan Santa Katariinan luostarin ulkopuolelle, josta lähdimme aamuyöllä kiipeämään vuoren huipulle, kymmenen käskyn antopaikalle, jossa n. 2,5 km:n korkeudessa on kymmenenkäskyn antopaikka. Kun luostari on vain kilometrin korkeudessa, kiipeämistä meillä oli 1,5 km ylöspäin. Eräs joukostamme purnasi, että ”oli se Jumala melkoinen simputtaja kun halusi vanhan miehen tänne käskynjakoon”. Siinain aikana tutustuimme moniin muihinkin raamatullisiin tapahtumapaikkoihin.

        Golanilla palvellessani lähellä olivat Uuden testamentin tapahtumapaikat. Aivan vieressämme Damaskoksen tiellä oli paikka, jossa Jeesuksen kerrotaan ilmestyneen kristittyjen vihaaja Paavalille, josta sitten tuli ensimmäinen ja voimakkain kristinuskon apostoli levittäessään uskoa silloiseen Rooman valtakuntaan. Damaskon vahassa kaupungissa on edelleen Suorakatu, jonka varrella on ikivanha talo, jossa kerrotaan Paavalin asuneen ennen Roomaan lähtöään.

        Tulipa taas historiaa, sorry! Tämänhetkisestä tilanteestani kerroin jo avauksella, joten ei siitä muuta kuin vain toteamus, että kurja on kuntoni: jatkuvat kivut niska- ja olkanivelissä ja käsivarsissa. Torstaiaamuna on laajat laboratoriotutkimukset. Jospa niissä selviäisi, että onko näihin mahdollista saada parannusta vai onko tämä jo loppuni alkua.

        Purista nyt viimeinkin se kylmä pieru niin saadaan tuo länkytys päätökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purista nyt viimeinkin se kylmä pieru niin saadaan tuo länkytys päätökseen.

        Onpas perskepu harvinaisen pettynyt elämäänsä ja pahalla tuulella. Käy lampolossa, ei se helpota mutta naapuri saa taas nauraa.


    • Anonyymi

      Aikansa kutakin, sanoi pässi kun päätä leikattiin.

      Ei se Kekkosen ajan suomettuminen ollut mitään tämän nykyajan suomettumisen rinnalla!
      Tämä nykysuomettuminen on kymmenen kertaa pahempaa ja sen tulokset näkyy kohta.

      • Anonyymi

        Kiinni vain koko Raahen terästehdas, tuo Kekkosen ajan historiallinen reliikki. Sehän myytiin jo Ruotsiin, eli pantiin siten "lopetuslistalle".

        Kekkosen runttaama Yya-ajan poliittinen suhmurointitehdas, jolla ei nykyaikana ole mitään toimintamahdollisuuksia kun kivihiili ja rautamalmi tuodaan ulkomailta. Rautapellettien tuonti loppui Venäjältä ja kivihiilikin on tuontitavaraa ja jo lähes kirosana.
        Antaa Kiinan, Venäjä ja Ukrainan käryyttää terästä maailmaan. Niillä kahdella viimemainitullahan sitä terästä on liikaakin kun sitä pitää kylvää ympäri hurmekenttiä.

        Suomi nousuun: Raahen terästehdas kiinni, sillä se on valtava saastuttaja. Silloin Suomen hiilidioksidipäästöt putoaa liki 10% ja sähkön kulutuskin 9%, siis koko maan kattavista lukemista! Muutama tuhat työtöntä on pieni hinta tästä ekotekosesta.

        Konsulit toimeen! Aivan kuten pyhä isämme Ukk sanoi aikoinaan.

        Hox hox Vihreät ja Kepu. Nämä kaksi tupajumipuoluetta voi hoitaa tämänkin lamautuksen puolueohjelmansa mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinni vain koko Raahen terästehdas, tuo Kekkosen ajan historiallinen reliikki. Sehän myytiin jo Ruotsiin, eli pantiin siten "lopetuslistalle".

        Kekkosen runttaama Yya-ajan poliittinen suhmurointitehdas, jolla ei nykyaikana ole mitään toimintamahdollisuuksia kun kivihiili ja rautamalmi tuodaan ulkomailta. Rautapellettien tuonti loppui Venäjältä ja kivihiilikin on tuontitavaraa ja jo lähes kirosana.
        Antaa Kiinan, Venäjä ja Ukrainan käryyttää terästä maailmaan. Niillä kahdella viimemainitullahan sitä terästä on liikaakin kun sitä pitää kylvää ympäri hurmekenttiä.

        Suomi nousuun: Raahen terästehdas kiinni, sillä se on valtava saastuttaja. Silloin Suomen hiilidioksidipäästöt putoaa liki 10% ja sähkön kulutuskin 9%, siis koko maan kattavista lukemista! Muutama tuhat työtöntä on pieni hinta tästä ekotekosesta.

        Konsulit toimeen! Aivan kuten pyhä isämme Ukk sanoi aikoinaan.

        Hox hox Vihreät ja Kepu. Nämä kaksi tupajumipuoluetta voi hoitaa tämänkin lamautuksen puolueohjelmansa mukaisesti.

        Ei pienpuolueet voi hoitaa näin suuria lamautusohjelmia, vaa kyllä siihen tarvitaan kokoomus ja oikeistososdemit, niiden ohjemien tulosta tämä on.


    • Anonyymi

      Aisa taas kyselee Kapin kirjoituksien (?) innoittamana... Ossi-polo luulee JKK:n olevan kaikkien kirjoitusten takana ja että hän on oikeasti OMNIPOTENTTI.

      Toki näin on kuten tässä kerrotaan:

      Kepu -palstan parasta antia on tietysti Kapi. Aina vaan ja vuodesta toiseen. Kapi on aivan Űber Alles kepu-saitilla.

      Hän aiheuttaa KAPInaa vuodesta toiseen, jo parin vuosikymmenen ajan, olipa sitten paikalla tai ei. Hänet koetetaan yleensä keksiä jopa täysin tyhjästä. Näin on käynyt eräälle pillipiiparille, joka on saanut Kapista ikuisen kutkan... KAPIN!

      Aina alati altis KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA. Primus inter pares.

      Jorma K Korhonen

      https://www.suomi24.fi/profiili/kapi_

      >> Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:

      Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
      jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
      mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
      jos vielä on valkeutta sulla!

      (Eino Leino)

      Ja onhan myös näin:

      Niin kauan, kun on veri suonissas,
      luut, jänteet lujina ja ominas,
      niin kauan älä pyri kohtalon
      majasta ahtaasta pois jalallas!

      (Omar Khaijam) <<



      Kertauksen vuoksi:

      Kapi on ollut paras vertaistensa joukosta eli siis suorastaan jo "parhaista parhain", Primus Inter Pares, moneen kertaan ja se nähtävästi on eräälle, Aisa-Ossille, liikaa. Hän on vain kade.

      >>Kun priimus-käsite näkyy olevan sinulle outo, kerron, että sellainen on koulujensa parhailla. Minulla se oli jo aikoinaan kansakoulussa, alaluokista päästötodistukseen asti, myöhemmin sitten siellä ”rottakoulussa” - kanta-aliupseerien vuoden mittaisella peruskurssilla - myös sitten meistä toimiupseereista upseereita tekevällä luutnanttikurssilla. RUK:ssa - jonka suoritin vasta ylikersanttivaiheessani - sain tyytyä vain n. 600 miehen kiväärilinjan priimukseksi, kun siellä krh-komppaniassa oli yksi minua parempi;)):<<

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      😍 K­­­u­u­­m­a­t­­­ ­­­t­y­­t­­­ö­­t­ ­o­d­o­t­­­t­a­­v­­­­a­­­t­ ­­s­i­n­­­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18342392

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe