Ikäihmisten kohtelu

Anonyymi-ap

Olen eläkeläinen ja Jokilatvan opiston kurssilla. Minua pyydettiin tekemään projektityö, johon kuului monistamista ym. Tätä varten varasin ajan puhelimitse Pyhäjärven kirjastosta. Halusimme rauhallisen ympäristön, ja tämä järjestyikin hyvin Pyhäjärven kirjastossa tietyssä huoneessa, kun selostin puhelimessa tarkkaan kyseessä olevan ko. opistoon liittyvä työ parini kanssa (Kirjasto ei muutenkaan liene ylimitoitetussa käytössä...) Saavuin sovittuun aikaan. Kirjastovirkailija tenttasi vielä tarkkaan, miksi olin erityistilan varannut (vaikka olin siis ajan varatessani jo kaiken kertonut!) Pyydettyäni hän suostui näyttämään varaamani tilan. Tulostaessani ensimmäistä paperia tulostimelle, jona on kirjaston tiskin vieressä, oli tälle kirjastovirkailijan tiskille jo syntynyt kolmen henkilön poppoo, jotka tirskuen totesivat, ettei tulostus ollut vielä onnistunut. Painoin vielä yhtä tietokoneen nappia, ja nyt tulostus onnistui. Tiskin porukka tirskui hieman vähemmän.... Eli näinkö Pyhäjärvellä kohdellaan senioreita, jotka haluavat ylläpitää henkistä vireyttään? Ok, minulle saavat nauraa mennen tullen ja palatessa, mutta pliis, jos joku vastaava 60+ tulee asioimaan (eikä ole ennestään tuttu!), niin yrittäkää olla kohteliaita, auttavia ja asiallisia, sillä vanhuus ei tule yksin ja jokainen meistä kohtaa sen aikanaan, ellei sitten kuole nuorena... Kirjastoko sivistyksen kehto?

15

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjastoon hankittava ehdottomasti Tummelia ja sukkahousuja asiakkaiden käyttöön.

      • Anonyymi

        Älä höpsi, mene hoitoon.


    • Anonyymi

      Maski päähän persut. Yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Maski päähän kepulit, ettei Jallu ja Lonkero tuoksahtele Pääsiäisen jälkeen..


    • Anonyymi

      No, ehkäpä ei, mutta pieni käytöskurssi, jos täällä pyhäjärvisissä on joku, joka osaa käyttäytyä ja siten hyvää käytöstä opettaa? Epäilenpä ettei ole.

      • Anonyymi

        Minkä ikäsi olivat nämä jotka muodostivat 3 hengen poppoon , varmaan koululais nuorisoo ?


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, koulutus ei takaa sivistystä, se on varma.
        "Yliolkat" ovat kaikkein pahimpia, minä, minä, sateenkaareineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäsi olivat nämä jotka muodostivat 3 hengen poppoon , varmaan koululais nuorisoo ?

        Juoruakkoja kirjastossa heillä ei riitävästi töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoruakkoja kirjastossa heillä ei riitävästi töitä.

        No, noh, lopetetaanpa tuo karpaasimainen öykkäröinti.
        Käytös on samaa kuin suullinen taito, kyläpahaisen keskelläkin.
        Ei kannattane jatkaa enempää.


    • Anonyymi

      Kirjaston uusioväki ei ole sitä luokkaa, mitä olivat nuo entiset.
      Olen itsekin käväissyt "tatamilla", pyysin kerran erään kirjan olinpaikkaa, en ilmeisesti jaksanut sitä löytää.
      Pikkutummatyllerö huiskautti kättään, että tuolta se löytyy, oli outoa kömpelöä toimintaa, näytti olevan kavereiden kanssa tärkeämpää rupateltavaa.
      Sittemmin koko kirjaston käyttö jäänyt.
      Joskus voi piipahtaa jossain naapurikunnan puolella, kun asioi muissa jutuissa. Ikäihmiset näyttää olevan ylijäämä jätettä tylleröiden mielestä.
      Jäi tympeä maku, ei voi mitään.

      • Anonyymi

        Oli nuorempaa porukkaa, nuo 40 - 50 osaavat käyttäytyä.
        "Opillinen sivistys ei kerro kaikkea".
        Siitä ei ole tässä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli nuorempaa porukkaa, nuo 40 - 50 osaavat käyttäytyä.
        "Opillinen sivistys ei kerro kaikkea".
        Siitä ei ole tässä kysymys.

        No siis, todellakin olivat n. 40-50 v, ja kirjaston työntekijöitä, erittäin suurella varmuudella, koska olivat kaikki notkumassa lainaustiskillä, kirjasto oli lähes tyhjä silloin, keskipäivällä. Nuorisohan täällä on ihan ok, joitain poikkeuksia lukuunottamatta, ja suurkaupunkeihin verraten.


    • Anonyymi

      No ei, vaan arviolta noin 40-50 v, kirjaston työntekijöitä tai jotain heidän kavereitaan... taitaa olla liian vähän hommaa tällä jengillä... itsekin olen ollut aikoinaan kirjastossa töissä ja tiedän ettei siinä hommat rasita... helposti vois näille laittaa töitä vaikka jonkun vanhusapupalvelun työntekijöiksi osaksi viikkoa, niin tietäisivät jotain työnteosta, eikä vaan turhasta pröystäilystä.

      • Anonyymi

        Ehei eiiiii, vanhukset löytyy kanveesilta, ei sinne.


    • Anonyymi

      Ei siellä kyllä nuorisoakaan näy...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1730
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1349
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1288
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      188
      1223
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1061
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1053
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      902
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe