Olisiko kannatusta kulutuslakkoon, jos eläkkeitä aiotaan leikata?

Anonyymi-ap

Onhan noita keinoja, joilla voisi aiheuttaa hämminkiä, sekä kravattien ja kaulahuivien kiristelyä.

36

424

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannatusta tai ei, niin kulutus supistuu joka tapauksessa jos eläkkeitä leikataan. Samoin verotulot. Ei siinä lakkoakaan tarvita.

      • Anonyymi

        Veroprosenttia nostamalla käteen jäävä osuus kyllä jonkin verran pienenee, mutta valtion verotulot sitä vastoin nousevat. Tollo.


      • Anonyymi

        Tyhmiä ministereitä kulutusvero MEILLÄ ON JO ALV VERO JA valmistevero ja jos me ei kuluteta olette ministeritkin työttöminä teidän palkat maksaa kuluttajat työllä palkoista ostoksista hinnoista veroista ette te saa palkkaa jos ihmiset jää työttömiksi eikä osta mitään. Ei ole silloin tulojakaan kun kukaan ei VALMISTA SUN ROLEX KELLOA ROLEX VERON VOI KOROTTAA KYLLÄ. AUDI VERON VOI NOSTAA JA MINISTERIEN PALKAT PUOLITTAA KOSKA NE EI SAA KULUTTAA ELI OSTAA MITÄÄN EI NE TARVI PALKKAAKAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosenttia nostamalla käteen jäävä osuus kyllä jonkin verran pienenee, mutta valtion verotulot sitä vastoin nousevat. Tollo.

        Tarkoitatte ninisterien palkat nousee vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veroprosenttia nostamalla käteen jäävä osuus kyllä jonkin verran pienenee, mutta valtion verotulot sitä vastoin nousevat. Tollo.

        Jos eläkkeitä leikataan, niin verotulot pienenevät. Tollo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eläkkeitä leikataan, niin verotulot pienenevät. Tollo

        Se leikkaus suoritetaan veroprosenttia nostamalla. Taukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eläkkeitä leikataan, niin verotulot pienenevät. Tollo

        Liian monimutkainen asia näköjään sun käsityskyvyllesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se leikkaus suoritetaan veroprosenttia nostamalla. Taukki.

        No jatketaan saivartelua…

        Eihän se sitten ole eläkkeiden leikkausta, vaan verotuksen nostamista. Pösilö.

        Eläkkeiden leikkaus tarkoittaa eläkkeen leikkausta. Esillä on ollut vuosittaisen iindeksikorotuksen leikkaus tai jäädyttäminen.

        Toki verotuksen keinot olisivat valtiolle tuottoisampia kuin eläkkeen leikkaukset, jotka vähentävät verotuloja.


    • Anonyymi

      Olin juuri aikomassa kirjoittaa kulutuslakosta. Itse olen jo supistanut kulutustani, mutta vielä on asioita, joista nipistää. Tähän asti olen esim lopettanut lehtitilaukset, vähentänyt kampaamokäyntejä, kuntosali on vaihtunut kotikuntoiluun ja luonnossa liikkumiseen, ravintolakäynnit lähes nollassa, ei ole maksullisia viihdepalveluja kuten netflix. yms. jne.
      Olisi ehkä kiinnostavaa tietää, mikä vaikutus olisi, jos kaikki eläkeläiset lakon tapaan esim tietyn ajan karsisivat kulutuksensa minimiin. Itse mietin, että lopettaisin käyttämäni palvelut kokonaan määräajaksi.
      Vähäisistä jäljellä olevista palveluista voisin jättää hierojakäynnit pois, harventaa kampaamokäyntejä ja tyytyä vain perusleikkaukseen, uimahallikäynnit pois, kansalaisopiston piirit pois, loputkin ravintolakäynnit pois, matkailun voisi typistää sukulaisvierailuihin. Kuullostaa näpertelyltä, mutta olen jo karsinut niin paljon, että ei paljon ole jäljellä.
      Kirkostakin erosin, jotta tuloni riittäisivät.
      Jospa joku organisoisi eläkeläisten yleislakon kulutuksesta, osallistuisin ehdottomasti😊

      • Anonyymi

        Takuueläkeläisenä olen elänyt minimikulutuksella jo kymmenisen vuotta, että tästä ei voi enää kulutuksesta leikata, kun en ole ikinä hierojalla käynyt ja hiukseni aina itse leikannut, uimahalleissa en ole käynyt enkä kuntosaleillakkaan laukkaa, matkustelua ei ollenkaan ja ravintoloissakaan en ole käynyt ja alkoholia ja tupakkaa en käytä. Autoakaan ei ole ollut 6 vuoteen, että eipä tästä kulutuksesta voi enää leikata kuin vain lisätä.


      • Anonyymi

        Minä en ole ikinä tilannut mitään juorulehtiä, päivälehdet luen sähköisenä, enkä ole ravintoloissa ollut syömässä, kun työnantajan pikkujouluissa, parturissa en ole myöskään käynyt tyttäreni leikkaa latvat, kun mulla pitkät hiukset, maksullisilla kuntosalilla en myöskään ole käynyt , koska niitä löytyy ilmaisiakin, ja kotona mulla kahvakuula, ja stepperi ja kävelen joka päivä 10 000 askelta.
        Mitään netflixä en ole ostanut, koska telkusta näkee niin monta kanavaa.
        Asun rivarissa ja mulla pieni puutarha , josta saan marjat ja omenat joista jalostan hillot, myös metsä lähellä, poimin mustikat, puolukat ja sienet talteen.
        Osaan myös ommella tuunaan kirppiksetä ostamia vaatteita , tai ostan halvan kankaan ja teen itse vaatteita.
        Ruokani teen aina itse ostan paljon miinus 30 tai 50% tuotteita.
        Mutta yhdestä en tingi , käyn kerran vuodessa Espanjassa katsomassa poikani perhettä, kun hän asuu siellä.


      • Anonyymi

        Sukulaisten luona ei paljoo kannata vierailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole ikinä tilannut mitään juorulehtiä, päivälehdet luen sähköisenä, enkä ole ravintoloissa ollut syömässä, kun työnantajan pikkujouluissa, parturissa en ole myöskään käynyt tyttäreni leikkaa latvat, kun mulla pitkät hiukset, maksullisilla kuntosalilla en myöskään ole käynyt , koska niitä löytyy ilmaisiakin, ja kotona mulla kahvakuula, ja stepperi ja kävelen joka päivä 10 000 askelta.
        Mitään netflixä en ole ostanut, koska telkusta näkee niin monta kanavaa.
        Asun rivarissa ja mulla pieni puutarha , josta saan marjat ja omenat joista jalostan hillot, myös metsä lähellä, poimin mustikat, puolukat ja sienet talteen.
        Osaan myös ommella tuunaan kirppiksetä ostamia vaatteita , tai ostan halvan kankaan ja teen itse vaatteita.
        Ruokani teen aina itse ostan paljon miinus 30 tai 50% tuotteita.
        Mutta yhdestä en tingi , käyn kerran vuodessa Espanjassa katsomassa poikani perhettä, kun hän asuu siellä.

        Kovin on antoisa takapiha, jos rivarin karsinasta vihannekset ja hedelmät ammentaa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takuueläkeläisenä olen elänyt minimikulutuksella jo kymmenisen vuotta, että tästä ei voi enää kulutuksesta leikata, kun en ole ikinä hierojalla käynyt ja hiukseni aina itse leikannut, uimahalleissa en ole käynyt enkä kuntosaleillakkaan laukkaa, matkustelua ei ollenkaan ja ravintoloissakaan en ole käynyt ja alkoholia ja tupakkaa en käytä. Autoakaan ei ole ollut 6 vuoteen, että eipä tästä kulutuksesta voi enää leikata kuin vain lisätä.

        Se nyt vaan on just päin vastoin että maksu ja ostovoimaa pitää lisätä että yhteinen raha pyörii liikkuu kaikki saa osansa ja kaikki voi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on antoisa takapiha, jos rivarin karsinasta vihannekset ja hedelmät ammentaa🤣

        Rivarien pihan voi tehdä puutarhaksi kyllä jopa kerrostalon eka kerroksen terassilla kasvaa mansikkaa ja parvekkeilla punajuuria perunaa ämpärissä ja sipuleita tilliä. Kurkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rivarien pihan voi tehdä puutarhaksi kyllä jopa kerrostalon eka kerroksen terassilla kasvaa mansikkaa ja parvekkeilla punajuuria perunaa ämpärissä ja sipuleita tilliä. Kurkkua.

        Ja varmaan riittää koko talveksi 🤣
        Ei silti, tunnen yhden vanhan ämmän, joka saa yhden pienen broilerin riittämään koko viikoks kahdelle hengelle. Neljä päivää syödään kanaa ihan ähkyksi asti ja sitten luista keitellään vielä kolmeks päiväks soppa. Vielä jää tähteeksikin. Muuta ei kuulemma syödä. Molemmat puolisot silti pitkälti yli satakiloisia 🐔🐽


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on antoisa takapiha, jos rivarin karsinasta vihannekset ja hedelmät ammentaa🤣

        Tuohan kirjoitti että on omenapuita ja marjapensaita, ei mitään muuta, minäkin asun rivarissa ja piha aika suuri, päätyhuoneisto ja minulla myös kaksi omenapuuta ja musta/ punainenviinimarjapensas,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaan riittää koko talveksi 🤣
        Ei silti, tunnen yhden vanhan ämmän, joka saa yhden pienen broilerin riittämään koko viikoks kahdelle hengelle. Neljä päivää syödään kanaa ihan ähkyksi asti ja sitten luista keitellään vielä kolmeks päiväks soppa. Vielä jää tähteeksikin. Muuta ei kuulemma syödä. Molemmat puolisot silti pitkälti yli satakiloisia 🐔🐽

        Kyllä jo yksi omenapuu tuottaa paljon omenia, ja niistä voi tehdä hilloa, joka riittää seuraavaan satoon saakka, ja viinimarjoja tulee jo yhdestä pensaasta paljon, voi tehdä mehua , tai laittaa sellaisenaan marjat pakasteeseen.
        Monissa vähän vanhemmissa rivitaloissa aika suuret pihat.
        Minäkin tykkään käydä metsässä hakemassa marjat ja sienet , niin, kun tuo yksi tuolla edellä.👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on antoisa takapiha, jos rivarin karsinasta vihannekset ja hedelmät ammentaa🤣

        Sinulla tuo luetun ymmärtäminen hiukan hakusessa , ei tuo puhunut mitään vihanneksista , ja vain omenista ja viinimarjoista, ei muista hedelmistä 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on antoisa takapiha, jos rivarin karsinasta vihannekset ja hedelmät ammentaa🤣

        Ei kaikkien rivarien pihat ole mitään karsinoita, monilla aika suuret pihat, ainakin täällä Satakunnassa.


      • Anonyymi

        Hyvä sinä.
        Mallia muille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukulaisten luona ei paljoo kannata vierailla.

        Varsinkin jos on käytäntönä viedä runsaasti tuliaisia sekä lahjoja lapsille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jo yksi omenapuu tuottaa paljon omenia, ja niistä voi tehdä hilloa, joka riittää seuraavaan satoon saakka, ja viinimarjoja tulee jo yhdestä pensaasta paljon, voi tehdä mehua , tai laittaa sellaisenaan marjat pakasteeseen.
        Monissa vähän vanhemmissa rivitaloissa aika suuret pihat.
        Minäkin tykkään käydä metsässä hakemassa marjat ja sienet , niin, kun tuo yksi tuolla edellä.👍

        "Kyllä jo yksi omenapuu tuottaa paljon omenia, ja niistä voi tehdä hilloa, joka riittää seuraavaan satoon saakka, ja viinim..."

        Eipä ole moisella puuhastelulla mitään merkitystä kodin talouteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä jo yksi omenapuu tuottaa paljon omenia, ja niistä voi tehdä hilloa, joka riittää seuraavaan satoon saakka, ja viinim..."

        Eipä ole moisella puuhastelulla mitään merkitystä kodin talouteen!

        Miksi ei , kyllä sitä hyvä on olla omavarainen , ja jotain harrastusta , kun säilöö ja metsästä marjat ja sienet, niin kävelyt metsässä myös hyvää kuntoilua , se on kivaa ulkoilua.


      • Anonyymi

        Jos eläkkeitä verotus nousee niin olen valmis lopettamaan kaiken kulutuksen . Ja jos kaikki eläkeläiset osallistuisivat mahdollisuuksiensa mukaan olisi sillä varmasti vaikutusta . Eli kaikki ylimääräinen karsitaan . Ainoa tapa reagoida hallituksen kohtuuttomaan toimintaan jossa jaetaan yritystukia sellaisellekkin yritykselle joka jakaa tuntuvia osinkoja. Missä vaalilupaukset eläkkeisiin ei kosket,


    • Anonyymi

      Minä myös aloitin uudelleen ompeluharrastuksen. Kun jäin eläkkeelle. Ostin ompelukoneen ja saumurin ja ne ovat käyttövalmiina koko ajan. Teen vaatteita itselle ja lapsenlapsille. Läheisille teen korjausompelut ym.
      Hyvin vähän ostan vaatteita. Onneksi juhlavaatteitakin on muutama monenlaisiin juhliin kun lasten yo-juhliin hankkimani mekot on ajattomia, samoin tyttären valmistujaisiin hankkimani musta mekko jakkuineen.
      Säästyy paljon. Kankaita etsin palalaareista.

      • Anonyymi

        Yksi nainen ompelee myös tyynyliinoja ihmiset tilaa niitä ja verhoja.


      • Anonyymi

        Niin minäkin ,olen aikoinani käynyt ammattikoulussa pukuompelijaksi ja taidot jäljellä, vaikka en ole koskaan sitä työkseni tehnyt, ompelen myös kaikki verhot ja viimeksi verhoilin vanhan soffan.


    • Anonyymi

      Ostaa kerralla kunnon käytänöllisen vaatteen niin se kestää. Metsästyskäyttöön tarkoitettu Jahti jakt yleistakkini on 17 vuotta vanha ja kunnossa. Kesätakki Haglöfs on 20 vuotta vanha ja se siirtyy nyt uuden tieltä. Auto 17 vuotta vanha ja levisi juuri. Uudempi kunnon auto maksaa 20 000 siirryin mielummin bussiin. Tuossa mallia miten rahaa säästyy ja se voi olla mukava harrastus kuten säästyvien eurojen sijoittaminen osakkeisiin. Ulkomailla on tullut nuorempana matkustettua enempikin mutta todennut etten siitä onnea saa, paremminkin rähjääntyy.

      Nykyisin kuuluu matkustaa ja lähetellä sieltä sommiteltuja kuvia tuttaville jotka sitten tekevät samaa. Muuten heistä ei kuulukkaan mitään paitsi sillin kun on tehty tai ostettu jotain mitä voi mainostaa.

      Tuossa lyhyesti orava ja muurahais ihmiset jotka eivät omaa vahvaa minää joka tietää itse mitä tekee ilman ulkopuolista ohjausta.

      • Anonyymi

        Minä lopetin röökin neljä vuotta sitten , siitä on tullut suuuuri säästö.


      • Anonyymi

        Pistän paremmaksi Italian reissulta ostin 10 sitten Giorgio Armanin takin ja kengät , ovat laatutyötä.
        Autoni on Mercedes viisi vuotta vanha , hyvä laatuauto.😂😂😂


    • Anonyymi

      Voitais vähän suunnata kulutusta uusiksi.

    • Anonyymi

      Valtiohan muutaman %maksaa eläkettä,kyllä se on ansaittua työllä suurin osa.Kyllä nyt ollut pitkään jo vaikken vielä eläkkeellä älä osta mitään päiviä..Säästöt kehiin pahan päivän varalta.Kaikki kun nousee sähkö,menovesi kaikki..Voi kun kaikki ymmärtäisi säästää eikä tuhlata ..

      • Anonyymi

        Minä en ainakaan säästä enää mihinkään , elän täysillä loppuun asti , mihin minä vanha 77 v säästän, minulla on kaikki mitä tarvitsen ja pieni puskuri , jos joku hajoo, onneksi olen terve , ei mitään lääkkeitä, liikun paljon syön terveellisesti, kuljen ympäri Eurooppaa , kun tykkään ja nautin. Minulla yksi perillinen , jolle jää mitä jää.
        Siinä viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.


    • Anonyymi

      Olen aina kannustanut ihmisiä tuhlaamaan ja ostamaan. Uutta autoa, vaatteita, ruokailua ja kaikkea krääsää.

      Mitä enemmän muut kuluttavat ja täten välillisesti maksavat veroja, sen vähemmän minä niitä maksan.

      Lisäksi olen ostellut osakkeita yrityksistä jotka näitä kulutustuotteita tekevät niin saan kaksinkertaisen hyödyn. Omistavaan luokkaan pitää pyrkiä, ei siihen kuluttavaan joka juoksee silmät pyöreinä kaupassa haalimassa kaikkea.

      Joten kiitos kuuluu kaikille kuluttajille.

    • Anonyymi

      Mihin ihmeen kulutuslakkoon, eihän eläkkeellä ollessa enää kuluteta vaan kituutetaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      225
      2144
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1436
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1185
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      999
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      85
      891
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe