Yle: motiivina koulukiusaaminen

Anonyymi-ap

Ylen uutisissa kerrottiin, että kouluampumisen motiivina oli koulukiusaaminen. Minusta ampuminen tosi rankkaa kiusaamista, enkä Ylen pitäisi muotoilla lauseensa pareemmin?

17

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ensimmäinen kerta laatuaan kun kiusaajalle liputetaan.

    • Anonyymi

      Mitenkäs sen toisin muotoilisit? Toihan on totuus.

      • Anonyymi

        Outoa. Ulkomaalais taustaiset eivät ikinä kiusaa, vaan kärsivät vain rasismista, näin olen ylen uutisoinnista antanut itselleni ymmärtää.


    • Anonyymi

      Tiedustusvälineiden tulisi olla ulostuloissaan varovaisempia. Kun ne uutisoivat, että motiivina oli koulukiusaaminen, nousee yleisössä ymmärrettävä jatkokysymys, kuka kiusasi ketä.

      Tällä hetkellä kaksi tyttölasta kamppailee sairaalassa hengestään rikollisen kouluampumisen uhreina. Monet palstalaiset ovat jo teilanneet tytöt koulukiusaajina, vaikka tällaista näyttöä tai edes väitettä ei ole missään esitetty. Tytöt saattoivat vain joutua tulilinjalle tahtomattaan, samoin kuin menehtynyt poikakin.

      Mikä tarve meillä on nähdä rikollisen rikollisessa ja mielettömässä toiminnassa jotain mieltä tai hyväksyttävää tarkoitusta? Rikostutkijat tietävät, että hyvinkin tavallisesti mieltä ei ole - hyväksyttävää syytä rikokseen vielä harvemmin!

      Muistaako kukaan presidentti Ronald Reaganin murhayrityksen 1981? Ampujan motiivina oli tehdä vaikutus lapsinäyttelijä Jodie Fosteriin, johon hän oli kaukorakastunut.

      Kyllä hullu aina syitä löytää.

    • Anonyymi

      Nyt annetaan lapsille viestä ,että jos tunnet itsesi kiusatuksi on oikeus ampua oletetut kiusaajat Ja parempi toimia alle 15vuotiaana niin pääsee illaksi kotiin.

      • Anonyymi

        Näin se muuten on. Tästä tapauksesta tulee farssi siksi että alaikäistä ei saa tässä maassa tuomita. Korvaukienkin osalta alakantissa siinä missä aikuiset rikoksien tekijät. Mihin tulokseen aikanaan oikeus päättyy se saattaa olla vaarallinen ennakkotapaus.


      • Anonyymi

        Poliisia on turha moittia jos poliisi joutuu päästämään pojan vapaaksi puhuttelujen jälkeen. Sosiaaliviranomaisia on turha moittia jos pojan kotiolot ovat kunnossa eikä perusteita huostaanotolle ole olemassa. Terveysviranomaisia on turha moittia jos pojalla on nupissa kaikki kunnossa. Jos jotain täytyisi moittia lakia joka mahdollistaa pennuille tälläiset kepposet. Tälläisessä tapauksessa täytyy mennä suoraviivaisesti lakipykälien mukaan ja tällä hetkellä jannu on ainakin kaiken niskan päällä. Häntä ei voi tuomita hänen vapauttaan ei voi riistää huostaanotolla. Suomessa on käytäntö että henkirikokseen syyllistyneelle tehdään mielentilatutkimus. Alaikäisen ollessa kyseessä ei käytäntöä voi suoraan soveltaa. Tapaus on todellakin vaarallinen ennakkotapaus joka provosoi muita pentuja vastaaviin rikoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisia on turha moittia jos poliisi joutuu päästämään pojan vapaaksi puhuttelujen jälkeen. Sosiaaliviranomaisia on turha moittia jos pojan kotiolot ovat kunnossa eikä perusteita huostaanotolle ole olemassa. Terveysviranomaisia on turha moittia jos pojalla on nupissa kaikki kunnossa. Jos jotain täytyisi moittia lakia joka mahdollistaa pennuille tälläiset kepposet. Tälläisessä tapauksessa täytyy mennä suoraviivaisesti lakipykälien mukaan ja tällä hetkellä jannu on ainakin kaiken niskan päällä. Häntä ei voi tuomita hänen vapauttaan ei voi riistää huostaanotolla. Suomessa on käytäntö että henkirikokseen syyllistyneelle tehdään mielentilatutkimus. Alaikäisen ollessa kyseessä ei käytäntöä voi suoraan soveltaa. Tapaus on todellakin vaarallinen ennakkotapaus joka provosoi muita pentuja vastaaviin rikoksiin.

        Joko se tästä sitten alkaa Suamessakin


        https://www.reuters.com/news/picture/shooting-in-copenhagen-idUSRTR4PONT/

        https://yle.fi/a/74-20052323

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009885970.html

        https://yle.fi/a/74-20060171

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/200fe382-036c-4092-b212-8577bccaff48


    • Anonyymi

      Vihervasemmistolaisuus ilmenee kiusaajissa.

    • Anonyymi

      Ampuminen lienee hivenen epäsuhtainen vastaus koulukiusaamiseen.

      Mutta on vaikeaa arvioida kuinka pahaan henkiseen tilaan voi joku joutua kiusaamisen seurauksena. Oli mennyt lopulta sekaisin.

      • Anonyymi

        Aivan sillä koulukiusatun olisi pitänyt ennemmin hirttää itsensä sillä se on oikein kun tulee koulukiusatuksi.


    • Anonyymi

      koulupakko pois. jos ei kouluun huvita mennä saa jäädä kotia pelailee 🥳

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Missä maailman paras,ainakin vasemmisto mielestä ex opetusministeri,LI huutaja
      ANDERSSON?

      Kiva koulut ilmasto sateenkaari woke sukupuolineutraali ..höpinöineen!

    • Anonyymi

      Miksei rikolsenteolle liputettiin? Sehän voi innoittaa muita jästipäitä vastaavaan.

    • Anonyymi

      Aloittaja on epäselvä putinisti.

      Putinin sotilaallisessa erikoisoperaatiossa murhataan jatkuvasti lapsia ja sillä ei ole väliä sillä he ovat ukrainalaisia. Israel murhaa jatkuvasti lapsia Gazassa ja se kelpaa kristityille sillä juutalaiset ovat Jumalan asialla lapsien murhaamisessaan. Nyt sitten tehdään suuri numero Vantaan kouluampumisesta sillä Venäjän hubridivaikuttamisen agentit ovat keksineet käyttää sitä "erikoisoperaatiossaan" rappeutunutta Eurooppaa jakaannuttaen.

    • Kommentoijat kommentoivat aihetta, mutta eivät ihan osu siihen sanomiseni ydinkohtaan, siis Ylen vähän outon muotoiluun. Jos harjotteluni motiivi on ennätyksen tekeminen, niin senhän voi sanoa, että harjoitteluni tarkoitus on ennätyksen tekminen. Niinpä ampumisen tarkoitus oli koulukiusaaminen Ylen mukaan.
      Yle oli olisi voinut muotoilla vaikka, että ampuminen oli reaktio koulukiusaamiseen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1068
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      764
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      605
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe