Muistatteko kun Matkahuolto uhkaili liikenneministeriä? Syynä oli se että liikenneministeri ajoi bussialalle markkinaehtoisuutta, mikä oli kauhistus sukuoikeuksista nauttimaan tottuneille paroneille.
Muistatteko?
23
335
Vastaukset
- Anonyymi
Muistatteko kun Neuvostoliitto uhitteli Suomelle 1939?
- Anonyymi
Juuri Neuvostoliittoon Pekka ja Lauri Linja-autoliittoa vertasivatkin!
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Liekkö siitä markkanaehtoisuudesta johtuen, ei juuri monellakaan kylällä enää linjuria näy
- Anonyymi
Aikamoista kohtalon ivaa: äärivasemmistolainen liikenneministeri vaati liberaalia markkinataloutta ja itseään muka oikeina yrittäjinä ja kapitalisteina pitäneet paronit vaativatkin neuvostoliittolaista suljettua markkinaa!
- Anonyymi
"Aikamoista kohtalon ivaa: äärivasemmistolainen liikenneministeri vaati liberaalia markkinataloutta ja itseään muka oikeina yrittäjinä ja kapitalisteina pitäneet paronit vaativatkin neuvostoliittolaista suljettua markkinaa!"
Oli tuo tapaus. Kokoomusvetoinen hallitus sosialisoi Suomen vakiovuoroliikenteen, sekä osan pikavuoroliikennettäkin, ELY-keskusten virkamiehille. - Anonyymi
Aikamoista voiteluahan se on varmaan vaatinut, mutta voiko kukaan rehellisesti sanoa, että Suomessa on hyvä ja edullisesti toteutettu linja-autoliikenne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aikamoista kohtalon ivaa: äärivasemmistolainen liikenneministeri vaati liberaalia markkinataloutta ja itseään muka oikeina yrittäjinä ja kapitalisteina pitäneet paronit vaativatkin neuvostoliittolaista suljettua markkinaa!"
Oli tuo tapaus. Kokoomusvetoinen hallitus sosialisoi Suomen vakiovuoroliikenteen, sekä osan pikavuoroliikennettäkin, ELY-keskusten virkamiehille.Nuo ELY-vuorot ovat sellaista liikennettä, jota ei markkinaehtoisesti syntyisi lainkaan. Sukuoikeuksien käyttöönotto olisi vieläkin huonompi ratkaisu. Nyt sentään ELYjen tilaamaan liikenteeseen sisältyy kilpailutus ja voittajan yksinoikeudet ovat lyhytaikaiset kunnes taas on uusi kilpailukierros.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ELY-vuorot ovat sellaista liikennettä, jota ei markkinaehtoisesti syntyisi lainkaan. Sukuoikeuksien käyttöönotto olisi vieläkin huonompi ratkaisu. Nyt sentään ELYjen tilaamaan liikenteeseen sisältyy kilpailutus ja voittajan yksinoikeudet ovat lyhytaikaiset kunnes taas on uusi kilpailukierros.
No jos tuollaiset elyjen vuoden mittaiset sopimukset ovat hyviä, niin mikäpä siinä sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aikamoista kohtalon ivaa: äärivasemmistolainen liikenneministeri vaati liberaalia markkinataloutta ja itseään muka oikeina yrittäjinä ja kapitalisteina pitäneet paronit vaativatkin neuvostoliittolaista suljettua markkinaa!"
Oli tuo tapaus. Kokoomusvetoinen hallitus sosialisoi Suomen vakiovuoroliikenteen, sekä osan pikavuoroliikennettäkin, ELY-keskusten virkamiehille.Kokoomus on itse sanonut olevansa työväenpuolue. Minun mielestäni se on työväenpuolue juuri niille, jotka saavat palkkansa yhteiskunnan verovaroista täysin turhilla suojatyöpaikoillaan. Kokoomus edustaa siis pahempaa vasemmistolaisempaa linjaa kuin Neuvostoliitto aikoinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus on itse sanonut olevansa työväenpuolue. Minun mielestäni se on työväenpuolue juuri niille, jotka saavat palkkansa yhteiskunnan verovaroista täysin turhilla suojatyöpaikoillaan. Kokoomus edustaa siis pahempaa vasemmistolaisempaa linjaa kuin Neuvostoliitto aikoinaan.
Sukuoikeudet oli härskiyden huippu ja niistä oli päästävä eropn!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokoomus on itse sanonut olevansa työväenpuolue. Minun mielestäni se on työväenpuolue juuri niille, jotka saavat palkkansa yhteiskunnan verovaroista täysin turhilla suojatyöpaikoillaan. Kokoomus edustaa siis pahempaa vasemmistolaisempaa linjaa kuin Neuvostoliitto aikoinaan.
Juuri näin. Kokoomus on vasemmistopuolueita suurempi syyllinen siihen, että Suomen joukkoliikenne on sosialisoitu lähes täysin. Kokoomus toimi tavalla, josta vasemmistopuolueissa ei uskallettu edes unissaan unelmoida. Surkuhupaisaa on se, että nyt Kokoomus hakee säästöjä valtiontalouteen kissojen ja koirien kanssa, mutta on omalla toiminnallaan aiheuttanut kurjuudesta ainakin osan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sukuoikeudet oli härskiyden huippu ja niistä oli päästävä eropn!
Ainakin Koiviston Autolla päästiin paatuneista paroneista eroon, konkurssin uhatessa jouduttiin myymään firma.
Toivottavasti saivat taskunpohjalle edes muutaman millin eläkepäiville, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Kokoomus on vasemmistopuolueita suurempi syyllinen siihen, että Suomen joukkoliikenne on sosialisoitu lähes täysin. Kokoomus toimi tavalla, josta vasemmistopuolueissa ei uskallettu edes unissaan unelmoida. Surkuhupaisaa on se, että nyt Kokoomus hakee säästöjä valtiontalouteen kissojen ja koirien kanssa, mutta on omalla toiminnallaan aiheuttanut kurjuudesta ainakin osan.
Linja-autoliiton nimi olisi pitänyt olla sukuoikeusaikana Linja-autoneuvostoliitto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos tuollaiset elyjen vuoden mittaiset sopimukset ovat hyviä, niin mikäpä siinä sitten.
Lyhyet sopimukset on ihan hanurista. Isännät ei investoi mihinkään, kun ei kannata, jos ei voitakkaan seuraavaa sopimusta. Tästä kärsii työntekijät ja matkustajat
- Anonyymi
Aloittajalle on tullut paha kömmähdys, tai ehkä muistin menetys. Erimielisyyksien syynä ei tosiaankaan ollut se, että silloinen liikenneministeri olisi ajanut markkinaehtoista liikennöintimallia, vaan hän halusi vasemmistolaisen ideologian mukaista sosialisoitua mallia. Liikennöitsijät halusivat säilyttää markkinaehtoisuuden, mutta vasemmisto ajoi läpi, kokoomuksen tuella, viranomaisvetoisen mallin. Täällä kun on useaan kertaan mainittu Neuvostoliitto, tämä viranomaismalli on kuin suoraan sieltä kopioitu viisivuotissuunnitelmineen kaikkineen.
- Anonyymi
Ja minkähänlaista "markkinaehtoisuutta" sukuoikeusmalli edusti? Senhän paronit halusivat säilyttää. Yksinoikeutensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minkähänlaista "markkinaehtoisuutta" sukuoikeusmalli edusti? Senhän paronit halusivat säilyttää. Yksinoikeutensa.
Silloin taisi linja-auto liikennekkin olla vielä kannattavaa? Nythän se ei enää missään sitä ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin taisi linja-auto liikennekkin olla vielä kannattavaa? Nythän se ei enää missään sitä ole
Kyllä varmaan oli kannattavaa juu kun oli kartellihinnat ja yksinoikeudet!
Mutta miten tuo liittyi liberaaliin markkinatalouteen? Pitäisi olla itsestäänselvää että kokoomus ei tuollaista systeemiä kannata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varmaan oli kannattavaa juu kun oli kartellihinnat ja yksinoikeudet!
Mutta miten tuo liittyi liberaaliin markkinatalouteen? Pitäisi olla itsestäänselvää että kokoomus ei tuollaista systeemiä kannata.Olisin aloittamassa muutamia heilurilinjoja parhaisiin aikoihin Helsingissä, kai tämmöinen on vain ilmoitusluonteinen juttu tässä liberaalissa markkinataloudessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin aloittamassa muutamia heilurilinjoja parhaisiin aikoihin Helsingissä, kai tämmöinen on vain ilmoitusluonteinen juttu tässä liberaalissa markkinataloudessa?
No kokeile, niin huomaat kuinka "liberaali ja vapaa" tämä Suomen markkina oikeasti on. Saattaa tulla muutama muuttuva ja yllättävä tekijä suunnitelmien tielle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minkähänlaista "markkinaehtoisuutta" sukuoikeusmalli edusti? Senhän paronit halusivat säilyttää. Yksinoikeutensa.
Silloin tulokseen vaikutti suoraan se, miten laadukkaasti liikennöinnin hoiti. Tällä hetkellä se pieni kannattavuuden siivu saadaan siitä, että ajetaan mahdollisimman huonolla kalustolla, laiminlyödään huoltoja ja korjauksia, tulkitaan liikennöintisopimuksia "laveasti", joskus jopa suorastaan rikotaan sopimusten ehtoja, räikeissä tapauksissa pyyhitään takapuolta alan tessillä jne. Onko tämä oikeaa markkinataloutta vai jotakin muuta? Kannattaako kokoomus oikeasti tällaista mallia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin tulokseen vaikutti suoraan se, miten laadukkaasti liikennöinnin hoiti. Tällä hetkellä se pieni kannattavuuden siivu saadaan siitä, että ajetaan mahdollisimman huonolla kalustolla, laiminlyödään huoltoja ja korjauksia, tulkitaan liikennöintisopimuksia "laveasti", joskus jopa suorastaan rikotaan sopimusten ehtoja, räikeissä tapauksissa pyyhitään takapuolta alan tessillä jne. Onko tämä oikeaa markkinataloutta vai jotakin muuta? Kannattaako kokoomus oikeasti tällaista mallia?
Hyvä esimerkki ala-arvoisesti hoidetusta liikenteestä on Onnibus.
Onko edes maailmassa toista bussifirmaa, joka ilmoittaa JOKA PÄIVÄ linjojaan ajettavan myöhässä, korvaavalla kalustolla tai että bussi on taas särkynyt tien laitaan?
Ja tämä siis JOKA PÄIVÄ.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?1072117Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K1181630- 1241520
En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1061347Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop751256Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava
Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän4891167- 681165
IS viikonloppu 18-19.5.2024.
Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var88963Oliko vähä sometettu taas vai?
Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a9932Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?138886