Miksi asioita pimitetään

Juho-Kusti

Onko tällä palstalla keskusteltu kansanedustajien ja puhemiesten ansiottomista palkankorotuksista? Miksi asiasta vaietaan? Onko palstalaisilla huono omatunto?

Mikä on se ryhmä, joka näitä korotuksia edustajille tehtailee? Mistä syystä tällä kertaa korotus syntyi? Eihän hallitus ole tehnyt mitään. Työttömyys on yhä puolittamatta, paperikoneet seisoo ja rajavartiolaitos muiden mukana. Kohta maassa on venäläiset, lentelevät jo rajojen yllä katsastamassa paikkoja.

Ainoa mitä valtakunnassa tapahtuu on sdp:n johtajan valinta. Paavo (siis Lipponen) on onneksi tehtävänsä tehnyt, mutta kuka nousee tilalle. Asiat senkuin pahenevat.

Kenestä on miestä lopettamaan kansanedustajien palkankorotusautomaatin? Missä muualla palkka nousee riippumatta tavoitteiden toteutumisesta? Ei missään. Äänestäjät ovat tyhmiä. Vain tämä voi selittää sen, että mikä tahansa voi olla mahdollista!

10

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Kansanedustajien omat edut lienevät ainoita asioita, joista he eivät riitele keskenään. Ilmeisesti pimittävät asioita sen takia, että jotenkin kokevat edut ansaitsemattomina.

      • Juho-Kusti

        Jotenkin taas tuntuu, että kansalle näytettiin. Kun toiset on lakossa, niin toisille korotetaan palkkaa kuin manulle illallista?


    • Kansanedustajien palkoista päättää nykyään erityinen palkkiotoimikunta, johon ei kuulu kansanedustajia. Kaipa tämä toimikunta tutkailee joiykin indeksejä ja vertailee palkkoja kansainvälisesti ja sillä perusteella sitten mitoittaa palkat. Kansanedustajat eivät ole missään tulospalkkauksessa eli saavat palkkansa, vaikka nukkuisivat koko neljän vuoden ajan.

      Tässä palkkauksessa on ehkä ajateltu samalla tavoin kuin suuryrituksissä, että johdolle pitää maksaa sen takia hyvin, että voi kilpailla parhaasta mahdollisesta työvoimasta. Tällainen ajattelu on minusta täysin epäsopiva, kun on puhe kansanedustamisesta, koska se ei ole mikään ammatti vaan luottamustoimi. Tällaiseen edustamiseen pitää olla kutsumusta ja jolla sitä ei, jättäköön väliin. Rahalla ei edustajia pidä houkutella, vaan halulla osallistua yhteisten asioiden hoitoon. Kun on tällaisen kutsumuksen valinnut pitää olla valmiutta tinkiä elintasostaan.

      • *****

        sellaista menetelmää, että kansanedustajien palkat nousisivat tupon mukaisella prosentilla, kuten muidenkin siihen sitoutuneiden. Jos taas tupoa ei synny, palkat pysyisi ennallaan, koska hehän eivät ole pystyneet hoitamaan asioita siihen malliin Suomessa, että työmarkkinoilla saataisi aikaan sopimuksia normaalisti.


      • Juho-Kusti

        Tällöin vain asialle omistautuneet hakeutuisivat alalle. Toki aiheutuneet kustannukset pitää korvata, ja säädyllinen elämä.

        Markkinatalousmeininki on houkutellut edustustehtäviin ainesta, jonka aika kuluu aivan muuntyyppiseen viestintään kuin kansanedustamiseen kuuluvaan tiedon vaihtoon.

        Eroaako eduskunta bordellista? Päivittäin saa lukea lehdestä, kuinka nuoret naiset ahdistuvat saamistaan tekstiviesteistä, joita ikääntyvät ilmeisesti miespuoliset edustajat heille lähettävät.

        Missä on kansamme moraali?


      • Hautajaiset olivat jo
        Juho-Kusti kirjoitti:

        Tällöin vain asialle omistautuneet hakeutuisivat alalle. Toki aiheutuneet kustannukset pitää korvata, ja säädyllinen elämä.

        Markkinatalousmeininki on houkutellut edustustehtäviin ainesta, jonka aika kuluu aivan muuntyyppiseen viestintään kuin kansanedustamiseen kuuluvaan tiedon vaihtoon.

        Eroaako eduskunta bordellista? Päivittäin saa lukea lehdestä, kuinka nuoret naiset ahdistuvat saamistaan tekstiviesteistä, joita ikääntyvät ilmeisesti miespuoliset edustajat heille lähettävät.

        Missä on kansamme moraali?

        monta vuotta sitten.

        Nytkö vasta huomasit moraalittomuuden?


      • Juho-Kusti
        Hautajaiset olivat jo kirjoitti:

        monta vuotta sitten.

        Nytkö vasta huomasit moraalittomuuden?

        Kummastelen, miksi palstalla ei kukaan näytä edes huolestuneelta, vaikka sanot moraalin kuolleen ja kuopatun. Minkälaisessa yhteiskunnassa elämämme? Kenet laitamme vastuuseen?

        Olen vastikään tullut palstalle, mistä minä voin tietää moraalin kuolemisesta? Muuten minä vuonna tuo tapahtui?


      • ;-)
        Juho-Kusti kirjoitti:

        Kummastelen, miksi palstalla ei kukaan näytä edes huolestuneelta, vaikka sanot moraalin kuolleen ja kuopatun. Minkälaisessa yhteiskunnassa elämämme? Kenet laitamme vastuuseen?

        Olen vastikään tullut palstalle, mistä minä voin tietää moraalin kuolemisesta? Muuten minä vuonna tuo tapahtui?

        ihmettele täällä! Tämähän on ihan normaali olotila kepussa, ei moraalia. Malliesimerkkinä vaikka Juhantalo, Jäätteenmäki jne.


      • Juho-Kusti
        ;-) kirjoitti:

        ihmettele täällä! Tämähän on ihan normaali olotila kepussa, ei moraalia. Malliesimerkkinä vaikka Juhantalo, Jäätteenmäki jne.

        Tiettävästi keskustapuolue ei ole syyllistynyt moraalin rapauttamiseen. En ainakaan tiedä, että mainitut Juhantalo ja Jäätteenmäki olisivat ahdistelleet ketään tekstiviesteillä. Onko palstalla sisäpiirin tietoa asiasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe