Tamperellakin tuskaillaan, kuinka vähän matkustajia ratikoissa kulkee

Anonyymi-ap

Ratikka nyt kulkenut jo tovin, mutta matkustajamäärät ovat jääneet kauas tavoitteista, nyt mennään noin 30% käyttöasteessa. Se, että reittejä pidennetään, tuskin nostaa käyttöastetta. Suurin ongelma on ratikoiden joustamattomuus reittien suhteen, toisin olisi muualla maailmalla käytössä olevien sähköbussien kanssa.
Jotkut ratikalla kulkevat luulevat, että ratikka on silloin täynnä, kun kaikilla istumapaikoilla on matkustaja. Mielestäni vuorovälejä pitää EHDOTTOMASTI harventaa, koska ratikat haittaavat kaikkea muuta keskustan liikennettä.

34

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuo ratikka "palvele" kuin Hervantalaisia... eikä heistäkään kuin pieni osa asu/työskentele ratikkareitin varrella, monet joutuvat vaihtamaan bussin kyytiin kerran kaksi/suunta.
      Tampereen busseista ei yksikään kulje alkuperäisellä reitillä, mutta onneksi reittejä on ollut helppoa kaupungin kehittyessä/muuttuessa muutella... Toisin on ratikan kanssa, muutokset maksaisivat useita miljoonia...

      • Anonyymi

        Tampereen busseilla ei ole koskaan ollut mitään alkuperäisiä reittejä, vaan niitä muutellaan vähän väliä. Se on juurikin ratikan hyvä puoli, että reittejä ei muutella. Ratikka kulkee huomenna samaa reittiä kuin viime viikolla eikä matkustajien tarvitse arvuutella, että mistä ratikka tänään kulkee.


      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­N­y­­­m­­­f­o­m­­­a­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Äläs nyt, joku oli muka joskus nähnyt täyden ratikan Tampereella... mutta ei ainakan linjalla 1... siellä tuo käyttöaste ei ole varmaankaan 10% suurempi... Vuorovälin voisi hyvin harventaa 12minuuttiin

    • Anonyymi

      Valeuutinen taas Aamulehdessä.
      He ovat asiakkaita.

    • Anonyymi

      Todellinen liikenne on ylittänyt sen, mitä kuuluisa ratikkaselvitys aikoinaan ennusti.

      Näin toimii raitiotie. Ihmisen kokoista, mukavaa joukkoliikennettä keskellä kaupunkia.

    • Anonyymi

      Ratikka on päätetty lakkauttaa ja kiskot puretaan tulevana kesänä.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan Tampereelta.


    • Anonyymi

      Tampereen ratikan suosio on huippuluokkaa. Ratikka aloitti liikennöintinsä Tampereella tasan kaksi vuotta sitten. Ensimmäisen vuoden aikana matkoja tehtiin lähes 10 miljoonaa, seuraavana yli 13 miljoonaa. 50 000 päivittäisen matkustajan rajapyykki ylitettiin ensimmäistä kertaa marraskuussa 2022.

    • Anonyymi

      Muutetaan istumapaikat makuupaikoiksi niin samalla asiakasmäärällä saadaan 100% käyttöaste

    • Anonyymi

      Aloittajan kirjoitukseen toivoisin viittausta, mistä tuo käyttöaste on muka poimittu. Ettei vaan olisi vääristeltyä propagandaa.

      • Anonyymi

        Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.

        Se on hyvä juttu, että ratikka ei ole koskaan niin täynnä, että se olisi seisomapaikkoja myöten tupaten täynnä. Harvemmin bussitkaan niin täynnä ovat.


      • Anonyymi

        Mielikuvitus 24/7 kaikilta palstoilta läytyy negatiivistä yksinnaputtelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.

        Itekkö olet laskenut matkustajamääriä? Kaipaisin virallista tilastoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itekkö olet laskenut matkustajamääriä? Kaipaisin virallista tilastoa.

        Sinäkö et vaikka itse osaa laskea, kun tiedetään, kuinka monta ratikkaa kulkee vuorokaudessa suuntaansa ja se määrä kerrotaan sillä, kuinka monta matkustajaa ratikkaa mahtuu (Istumapaikkoja Ratikassa on 104 ja tilaa on 264 matkustajalle).... Ei ole tuon vaikeampi laskutehtävä.
        Helpotan vielä... esim. reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta eli 400x264=105600 matkustajaa/päivässä ja kun tuo kerrotaan 365 saadaan 38 544 000 matkustajapaikkaa... ja sitten saman verran toiseen suunta tekee 77 0 88 000 matkustajapaikkaa....

        Linjalla 1 ajetaa vain 292 vuoroa päivässä eli 292x264x365x2=56 274 240 matkustajapaikkaa

        Tuosta kun lasket yhteensä 77miljoona ja 56miljoonaa tekee se 133MILJOONAA!!!

        ELI JOS matkustajia on ollut 10 tai 13MILJOONAA ei se tee käyttöasteeksi kuin noin 10%!!!!!

        JOKO TAJUSIT!!???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et vaikka itse osaa laskea, kun tiedetään, kuinka monta ratikkaa kulkee vuorokaudessa suuntaansa ja se määrä kerrotaan sillä, kuinka monta matkustajaa ratikkaa mahtuu (Istumapaikkoja Ratikassa on 104 ja tilaa on 264 matkustajalle).... Ei ole tuon vaikeampi laskutehtävä.
        Helpotan vielä... esim. reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta eli 400x264=105600 matkustajaa/päivässä ja kun tuo kerrotaan 365 saadaan 38 544 000 matkustajapaikkaa... ja sitten saman verran toiseen suunta tekee 77 0 88 000 matkustajapaikkaa....

        Linjalla 1 ajetaa vain 292 vuoroa päivässä eli 292x264x365x2=56 274 240 matkustajapaikkaa

        Tuosta kun lasket yhteensä 77miljoona ja 56miljoonaa tekee se 133MILJOONAA!!!

        ELI JOS matkustajia on ollut 10 tai 13MILJOONAA ei se tee käyttöasteeksi kuin noin 10%!!!!!

        JOKO TAJUSIT!!???

        Onneksi ratikan ei tarvitse kulkea tupaten täyteen ahdettuna, kun ei bussitkaan ole aina tupaten täynnä.


    • Anonyymi

      Nähdäkseni henkilöautojen täyttöaste arkiliikenteessä on heikko. Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on. Jokaiselle pienenkin auton takapenkille mahtuu hyvin kolme aikuista miestä talvivaatteineen ja ostoskasseineen. Sopu sijaa antaa.

      • Anonyymi

        Voiko enää tuon idiootimpaa mielipidettä kirjoittaa kuin tuo seuraava???:
        "Nähdäkseni henkilöautojen täyttöaste arkiliikenteessä on heikko. "

        Se henkilöauto kulkee VAIN, kun on tarve, ei aikataulun mukaan... lisäksi tuo henkilöautoilija tukee sinunkin bussi- ratikkamatkoja polttoaine- autoverotuksessaan...


      • Anonyymi

        "Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on"

        JOS 5 paikkaisessa autossa on "vain" kuljettaja on täyttöaste kuitenkin 20% ja ratikassahan se on alle 10%...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on"

        JOS 5 paikkaisessa autossa on "vain" kuljettaja on täyttöaste kuitenkin 20% ja ratikassahan se on alle 10%...

        Ja polkupyörien täyttöaste on yleensä 100%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja polkupyörien täyttöaste on yleensä 100%

        Ja sähkömoottorilla varustetuilla laudoilla se on 200% jopa 300% kun niillä yleensä ajellaan 2 tai 3 päällä, vaikka on tarkoitettu 1 henkilölle...

        Polkupyörillä ajellaan 99% meillä täällä pohjoisessa muutamana kesäkuukautena, koettakaa nyt jo ymmärtää. Poikkesin tuossa hetki sitten Espanjassa, jossa pyöräilykausi on isossa osassa 365vrk vuodessa ja polkupyörät olivat siellä paljon harvinaisempia kuin meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähkömoottorilla varustetuilla laudoilla se on 200% jopa 300% kun niillä yleensä ajellaan 2 tai 3 päällä, vaikka on tarkoitettu 1 henkilölle...

        Polkupyörillä ajellaan 99% meillä täällä pohjoisessa muutamana kesäkuukautena, koettakaa nyt jo ymmärtää. Poikkesin tuossa hetki sitten Espanjassa, jossa pyöräilykausi on isossa osassa 365vrk vuodessa ja polkupyörät olivat siellä paljon harvinaisempia kuin meillä.

        Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden.

        "Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden"

        Paljonko on hyvin monet? 1 vai 2% pyöräilijöistä ja hekin vain eteläisessä suomessa, koska talvet ovat lyhyempiä ja pyöräteitä aurataan ja suolataan joka talvipäivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden"

        Paljonko on hyvin monet? 1 vai 2% pyöräilijöistä ja hekin vain eteläisessä suomessa, koska talvet ovat lyhyempiä ja pyöräteitä aurataan ja suolataan joka talvipäivä.

        Niin monet, että pyöräväylät on pidettävä hyvässä kunnossa myös talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin monet, että pyöräväylät on pidettävä hyvässä kunnossa myös talvella.

        Hienoa, että vastasit kysymykseen, kuinka moni pyöräilee...


    • Anonyymi

      Nääsku kulkevat enimmäkseen nyssellä.
      Arska Pispalast.

    • Anonyymi

      Potkuloukuilla on hyvä käyttöaste (jopa 300%) mutta sinkoilevat jalkakäytävillä miten sattuu..Toisaalta ratikalla on ennustettava reitti mutta alhainen käyttöaste tai on keskustassa tien tukkona..Ehdotan molempien hyvät puolet eli kiskoilla kulkevat sähköpotkulaudat pakollisiksi Tampereelle.. Tai pelkkä eteenpäin rullaava rata joka on potkulaudan levyinen (mikäli teknisesti mahdollista)

    • Anonyymi

      Henkilöautojen vähäiseen matkustajamäärään voidaan tietenkin puuttua määräämällä maksuja tai myöntämällä etuja. Suuressa maailmassa on moottoriteillä kaistoja, joilla ei saa ajaa, ellei autossa ole riittävästi matkustajia.

      • Anonyymi

        Ei köyhillä ole varaa ajaa ratikalla kun kävellenkin pääsee ilmaiseksi !


      • Anonyymi

        Kuinkas puututaan ratikan vähäiseen matkustajamäärään? Siitähän tässä keskustelussa on kyse... autoilijat maksavat jo nyt veroina ison osan sinunkin ratikkalipun hinnasta...


    • Anonyymi

      ----- reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta-----

      Kun liikennöintiä on n. 20 tuntia/vrk ja ajetaan 7½ min välein niin millä matikalla saat yhteismääräksi 400 ? Kerropas minullekin.

      • Anonyymi

        Minä sain seuraavanlaisen laskelman aikaiseksi:

        Reittiä 1 ajetaan arkena 125 vuoroa/suunta eli 625 vuoroa/viikossa/suunta
        Reittiä 3 ajetaan arkena 155 vuoroa/suunta eli 775 vuoroa/viikossa/suunta
        Reittiä 1 ajetaan la/su 167 vuoroa/suunta
        Reittiä 3 ajetaan la/su 244 vuoroa/suunta

        Nuo kun lasketaan yhteensä, ratikka ajaa keskustassa yhteensä 3622 matkaa/viikossa (ei pidä ihmetellä, miksi keskustan muu liikenne on sekaisin) tuo tekee 188 344 matkaa vuodessa eli 49 722 816 henkilöä olisi voinut matkustaa, nyt matkustaa noin 10 000 000 eli noin 20% käyttöaste.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe