Ratikka nyt kulkenut jo tovin, mutta matkustajamäärät ovat jääneet kauas tavoitteista, nyt mennään noin 30% käyttöasteessa. Se, että reittejä pidennetään, tuskin nostaa käyttöastetta. Suurin ongelma on ratikoiden joustamattomuus reittien suhteen, toisin olisi muualla maailmalla käytössä olevien sähköbussien kanssa.
Jotkut ratikalla kulkevat luulevat, että ratikka on silloin täynnä, kun kaikilla istumapaikoilla on matkustaja. Mielestäni vuorovälejä pitää EHDOTTOMASTI harventaa, koska ratikat haittaavat kaikkea muuta keskustan liikennettä.
Tamperellakin tuskaillaan, kuinka vähän matkustajia ratikoissa kulkee
34
404
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän tuo ratikka "palvele" kuin Hervantalaisia... eikä heistäkään kuin pieni osa asu/työskentele ratikkareitin varrella, monet joutuvat vaihtamaan bussin kyytiin kerran kaksi/suunta.
Tampereen busseista ei yksikään kulje alkuperäisellä reitillä, mutta onneksi reittejä on ollut helppoa kaupungin kehittyessä/muuttuessa muutella... Toisin on ratikan kanssa, muutokset maksaisivat useita miljoonia...- Anonyymi
Tampereen busseilla ei ole koskaan ollut mitään alkuperäisiä reittejä, vaan niitä muutellaan vähän väliä. Se on juurikin ratikan hyvä puoli, että reittejä ei muutella. Ratikka kulkee huomenna samaa reittiä kuin viime viikolla eikä matkustajien tarvitse arvuutella, että mistä ratikka tänään kulkee.
- AnonyymiUUSI
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Äläs nyt, joku oli muka joskus nähnyt täyden ratikan Tampereella... mutta ei ainakan linjalla 1... siellä tuo käyttöaste ei ole varmaankaan 10% suurempi... Vuorovälin voisi hyvin harventaa 12minuuttiin
- Anonyymi
Valeuutinen taas Aamulehdessä.
He ovat asiakkaita. - Anonyymi
Todellinen liikenne on ylittänyt sen, mitä kuuluisa ratikkaselvitys aikoinaan ennusti.
Näin toimii raitiotie. Ihmisen kokoista, mukavaa joukkoliikennettä keskellä kaupunkia. - Anonyymi
Ratikka on päätetty lakkauttaa ja kiskot puretaan tulevana kesänä.
- Anonyymi
Ei ainakaan Tampereelta.
- Anonyymi
Tampereen ratikan suosio on huippuluokkaa. Ratikka aloitti liikennöintinsä Tampereella tasan kaksi vuotta sitten. Ensimmäisen vuoden aikana matkoja tehtiin lähes 10 miljoonaa, seuraavana yli 13 miljoonaa. 50 000 päivittäisen matkustajan rajapyykki ylitettiin ensimmäistä kertaa marraskuussa 2022.
- Anonyymi
Muutetaan istumapaikat makuupaikoiksi niin samalla asiakasmäärällä saadaan 100% käyttöaste
- Anonyymi
Aloittajan kirjoitukseen toivoisin viittausta, mistä tuo käyttöaste on muka poimittu. Ettei vaan olisi vääristeltyä propagandaa.
- Anonyymi
Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.
Se on hyvä juttu, että ratikka ei ole koskaan niin täynnä, että se olisi seisomapaikkoja myöten tupaten täynnä. Harvemmin bussitkaan niin täynnä ovat.
- Anonyymi
Mielikuvitus 24/7 kaikilta palstoilta läytyy negatiivistä yksinnaputtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttöaste on vain laskettu siitä, kuinka monta matkaa on tehty ja kuinka monta matkaa olisi voitu tehdä. Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Se, että vaikka olisikin tehty 10 miljoonaa matkaa, mutta kun matkustajapaikkoja kuljetettiin tyhjänä yli 30miljoonaa!!! 6minuutin vuoroväli on aivan liian tiuha ruuhka-aikojen ulkopuolella linjalla 3... Linjalla 1 ei ole ruuhka-aikaa ollenkaan.
Itekkö olet laskenut matkustajamääriä? Kaipaisin virallista tilastoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itekkö olet laskenut matkustajamääriä? Kaipaisin virallista tilastoa.
Sinäkö et vaikka itse osaa laskea, kun tiedetään, kuinka monta ratikkaa kulkee vuorokaudessa suuntaansa ja se määrä kerrotaan sillä, kuinka monta matkustajaa ratikkaa mahtuu (Istumapaikkoja Ratikassa on 104 ja tilaa on 264 matkustajalle).... Ei ole tuon vaikeampi laskutehtävä.
Helpotan vielä... esim. reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta eli 400x264=105600 matkustajaa/päivässä ja kun tuo kerrotaan 365 saadaan 38 544 000 matkustajapaikkaa... ja sitten saman verran toiseen suunta tekee 77 0 88 000 matkustajapaikkaa....
Linjalla 1 ajetaa vain 292 vuoroa päivässä eli 292x264x365x2=56 274 240 matkustajapaikkaa
Tuosta kun lasket yhteensä 77miljoona ja 56miljoonaa tekee se 133MILJOONAA!!!
ELI JOS matkustajia on ollut 10 tai 13MILJOONAA ei se tee käyttöasteeksi kuin noin 10%!!!!!
JOKO TAJUSIT!!??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö et vaikka itse osaa laskea, kun tiedetään, kuinka monta ratikkaa kulkee vuorokaudessa suuntaansa ja se määrä kerrotaan sillä, kuinka monta matkustajaa ratikkaa mahtuu (Istumapaikkoja Ratikassa on 104 ja tilaa on 264 matkustajalle).... Ei ole tuon vaikeampi laskutehtävä.
Helpotan vielä... esim. reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta eli 400x264=105600 matkustajaa/päivässä ja kun tuo kerrotaan 365 saadaan 38 544 000 matkustajapaikkaa... ja sitten saman verran toiseen suunta tekee 77 0 88 000 matkustajapaikkaa....
Linjalla 1 ajetaa vain 292 vuoroa päivässä eli 292x264x365x2=56 274 240 matkustajapaikkaa
Tuosta kun lasket yhteensä 77miljoona ja 56miljoonaa tekee se 133MILJOONAA!!!
ELI JOS matkustajia on ollut 10 tai 13MILJOONAA ei se tee käyttöasteeksi kuin noin 10%!!!!!
JOKO TAJUSIT!!???Onneksi ratikan ei tarvitse kulkea tupaten täyteen ahdettuna, kun ei bussitkaan ole aina tupaten täynnä.
- Anonyymi
Nähdäkseni henkilöautojen täyttöaste arkiliikenteessä on heikko. Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on. Jokaiselle pienenkin auton takapenkille mahtuu hyvin kolme aikuista miestä talvivaatteineen ja ostoskasseineen. Sopu sijaa antaa.
- Anonyymi
Voiko enää tuon idiootimpaa mielipidettä kirjoittaa kuin tuo seuraava???:
"Nähdäkseni henkilöautojen täyttöaste arkiliikenteessä on heikko. "
Se henkilöauto kulkee VAIN, kun on tarve, ei aikataulun mukaan... lisäksi tuo henkilöautoilija tukee sinunkin bussi- ratikkamatkoja polttoaine- autoverotuksessaan... - Anonyymi
"Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on"
JOS 5 paikkaisessa autossa on "vain" kuljettaja on täyttöaste kuitenkin 20% ja ratikassahan se on alle 10%... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Autoihin mahtuisi paljon enemmän ihmisiä, kuin mitä siellä on"
JOS 5 paikkaisessa autossa on "vain" kuljettaja on täyttöaste kuitenkin 20% ja ratikassahan se on alle 10%...Ja polkupyörien täyttöaste on yleensä 100%
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja polkupyörien täyttöaste on yleensä 100%
Ja sähkömoottorilla varustetuilla laudoilla se on 200% jopa 300% kun niillä yleensä ajellaan 2 tai 3 päällä, vaikka on tarkoitettu 1 henkilölle...
Polkupyörillä ajellaan 99% meillä täällä pohjoisessa muutamana kesäkuukautena, koettakaa nyt jo ymmärtää. Poikkesin tuossa hetki sitten Espanjassa, jossa pyöräilykausi on isossa osassa 365vrk vuodessa ja polkupyörät olivat siellä paljon harvinaisempia kuin meillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähkömoottorilla varustetuilla laudoilla se on 200% jopa 300% kun niillä yleensä ajellaan 2 tai 3 päällä, vaikka on tarkoitettu 1 henkilölle...
Polkupyörillä ajellaan 99% meillä täällä pohjoisessa muutamana kesäkuukautena, koettakaa nyt jo ymmärtää. Poikkesin tuossa hetki sitten Espanjassa, jossa pyöräilykausi on isossa osassa 365vrk vuodessa ja polkupyörät olivat siellä paljon harvinaisempia kuin meillä.Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden.
"Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden"
Paljonko on hyvin monet? 1 vai 2% pyöräilijöistä ja hekin vain eteläisessä suomessa, koska talvet ovat lyhyempiä ja pyöräteitä aurataan ja suolataan joka talvipäivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvin monet pyöräilee ympäri vuoden"
Paljonko on hyvin monet? 1 vai 2% pyöräilijöistä ja hekin vain eteläisessä suomessa, koska talvet ovat lyhyempiä ja pyöräteitä aurataan ja suolataan joka talvipäivä.Niin monet, että pyöräväylät on pidettävä hyvässä kunnossa myös talvella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin monet, että pyöräväylät on pidettävä hyvässä kunnossa myös talvella.
Hienoa, että vastasit kysymykseen, kuinka moni pyöräilee...
- Anonyymi
Nääsku kulkevat enimmäkseen nyssellä.
Arska Pispalast. - Anonyymi
Potkuloukuilla on hyvä käyttöaste (jopa 300%) mutta sinkoilevat jalkakäytävillä miten sattuu..Toisaalta ratikalla on ennustettava reitti mutta alhainen käyttöaste tai on keskustassa tien tukkona..Ehdotan molempien hyvät puolet eli kiskoilla kulkevat sähköpotkulaudat pakollisiksi Tampereelle.. Tai pelkkä eteenpäin rullaava rata joka on potkulaudan levyinen (mikäli teknisesti mahdollista)
- Anonyymi
Henkilöautojen vähäiseen matkustajamäärään voidaan tietenkin puuttua määräämällä maksuja tai myöntämällä etuja. Suuressa maailmassa on moottoriteillä kaistoja, joilla ei saa ajaa, ellei autossa ole riittävästi matkustajia.
- Anonyymi
Ei köyhillä ole varaa ajaa ratikalla kun kävellenkin pääsee ilmaiseksi !
- Anonyymi
Kuinkas puututaan ratikan vähäiseen matkustajamäärään? Siitähän tässä keskustelussa on kyse... autoilijat maksavat jo nyt veroina ison osan sinunkin ratikkalipun hinnasta...
- Anonyymi
----- reittiä 3 ajetaan 400 vuoroa päivässä/suunta-----
Kun liikennöintiä on n. 20 tuntia/vrk ja ajetaan 7½ min välein niin millä matikalla saat yhteismääräksi 400 ? Kerropas minullekin.- Anonyymi
Minä sain seuraavanlaisen laskelman aikaiseksi:
Reittiä 1 ajetaan arkena 125 vuoroa/suunta eli 625 vuoroa/viikossa/suunta
Reittiä 3 ajetaan arkena 155 vuoroa/suunta eli 775 vuoroa/viikossa/suunta
Reittiä 1 ajetaan la/su 167 vuoroa/suunta
Reittiä 3 ajetaan la/su 244 vuoroa/suunta
Nuo kun lasketaan yhteensä, ratikka ajaa keskustassa yhteensä 3622 matkaa/viikossa (ei pidä ihmetellä, miksi keskustan muu liikenne on sekaisin) tuo tekee 188 344 matkaa vuodessa eli 49 722 816 henkilöä olisi voinut matkustaa, nyt matkustaa noin 10 000 000 eli noin 20% käyttöaste.
- Anonyymi
Muutama panssari tekisi selvää jälkeä varmaan https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010353079.html
Porkku saisi levitellä käsiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)664499Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142229- 251754
- 121488
- 271423
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51288- 101217
- 131136
- 221086
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911014