Nämä itäautoklassikot Lada ja Skoda, mutta mitä niille kuuluu nykyään?
https://www.is.fi/autot/art-2000009539912.html
Ei enää omaa osaamista, kuulostaako tutulta?
34
424
Vastaukset
- Anonyymi
No ainakin Skoda pätkii Toyotan mennen tullen kaikessa.
- Anonyymi
Skoda on se joka on jo "pätkitty" pikkusintiksi. Toyota on maailman ylivoimainen ykkönen ja Skoda itäeuroopan helmenä jossain ynnämuut-kerhossa ! Etkö tiennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda on se joka on jo "pätkitty" pikkusintiksi. Toyota on maailman ylivoimainen ykkönen ja Skoda itäeuroopan helmenä jossain ynnämuut-kerhossa ! Etkö tiennyt?
No tärkeintä on kuitenkin se tuote ja sen laatu ja siinä Skoda pätkii Toyotan. Määrä ei takaa mitään, tiedät sen kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tärkeintä on kuitenkin se tuote ja sen laatu ja siinä Skoda pätkii Toyotan. Määrä ei takaa mitään, tiedät sen kyllä.
Toyota on arvostetuin, halutuin ja myydyin. Skodan löyhää itäkippanaa ei halua juuri kukaan.
- Anonyymi
Noinhan sitä sanotaan Skodasta, jonka osaaminen on kaikki VW:llä, ja Ladasta, jonka osaaminen on Kiinassa. Ei enää mitään omaa osaamista. Mutta jos kauppa kuitenkin käy, niin väliäkö sillä? Ei perinteinen itäauton tekniikka myy.
- Anonyymi
Koska Skodalla edes on ollut mitään omaa osaamista?
- Anonyymi
On ollut, 100 vuotta sitten aina 40-luvulle.
Ei nykyään ole kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ollut, 100 vuotta sitten aina 40-luvulle.
Ei nykyään ole kyllä.Ei kyllä tehnyt autoja 100 vuotta sitten. Myöhemmin osti L&K:n ja alkoi tehdä Skoda-merkkisiä autoja muutaman kappaleen ja muutaman vuoden ennen kuin alkoi kuorma-autotuotanto.
T. Faktan tarkastaja - Anonyymi
Skodalla on tälläkin hetkellä hyvää osaamista ja kun pääsevät hyödyntämään VW:n konsernin osia ja tekniikkaa ja lisäävät siihen oman osaamisensa, niin tuote on mitä loistavin luokassaan ja siitä on mahtavia esimerkkejä autolehtien testeissä ja vertailuissa joissa Skoda menestyy poikkeuksetta loistavasti, joka usein paremmin kuin konsernin muut merkit, saati aasialaiset.
- Anonyymi
Skoda oli edelläkävijä työntötankomoottoreissa kun merkin omistaja oli vielä Automobilové závody, národní podnik eli AZNP. Sen jälkeen on menty huonompaan suuntaan? Kiitos! Tero
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä tehnyt autoja 100 vuotta sitten. Myöhemmin osti L&K:n ja alkoi tehdä Skoda-merkkisiä autoja muutaman kappaleen ja muutaman vuoden ennen kuin alkoi kuorma-autotuotanto.
T. Faktan tarkastajaŠkoda-yhtymän (Škodovy závody) perusti Emil von Škoda Plzeňissä vuonna 1859. Škoda kasvoi 1800-luvulla Itävalta-Unkarin suurimmaksi teollisuusyritykseksi. Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Škoda siirtyi autoteollisuuteen ja alkoi valmistaa lisenssillä ranskalaisia Hispano-Suiza-autoja. Vuonna 1924 Škoda osti Mladá Boleslavissa toimineen autovalmistajan, Laurin & Klementin.
Pääartikkeli: Laurin & Klement
Laurin & Klementin juuret ulottuvat 1800-luvun loppuun, jolloin se aloitti polkupyörien valmistuksen. 1899 yritys alkoi valmistaa moottoripyöriä ja 1905 lähtien autoja. Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Laurin & Klement alkoi valmistaa kuorma-autoja.[4] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Škoda-yhtymän (Škodovy závody) perusti Emil von Škoda Plzeňissä vuonna 1859. Škoda kasvoi 1800-luvulla Itävalta-Unkarin suurimmaksi teollisuusyritykseksi. Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Škoda siirtyi autoteollisuuteen ja alkoi valmistaa lisenssillä ranskalaisia Hispano-Suiza-autoja. Vuonna 1924 Škoda osti Mladá Boleslavissa toimineen autovalmistajan, Laurin & Klementin.
Pääartikkeli: Laurin & Klement
Laurin & Klementin juuret ulottuvat 1800-luvun loppuun, jolloin se aloitti polkupyörien valmistuksen. 1899 yritys alkoi valmistaa moottoripyöriä ja 1905 lähtien autoja. Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Laurin & Klement alkoi valmistaa kuorma-autoja.[4]Taasko täällä vedätetään ja harhautetaan asiaa tuntemattimia?
Šhkoda Works oli alunperin asevalmistuspaja ja 1900-luvun alusta kyhäiltiin joitain moottoripyöriä. Autojakin lopulta kokeiltiin panna kokoon yksittäissarjoina ja kunnes sitten Lauri ja Klementin oston jälkeen 1920-luvun lopussa yritettiin uudestaan autoilla. Kuitenkin valmistus oli hyvin pientä noiden noin kymmenen vuoden aikana kun L&K Šhkoda Autoja suollettiin tehtaalta ennen toista maailmansotaa, jonka aikana Shkoda keskittyikin sitten kuorma-autoihin. Tuo Hispano-Suiza aika oli kuten Fiat-Lada yhteistyö eli Šhkoda kokoonpani Hispano-Suizan kopioautoja. Sikäli tietysti osuva ottaa esille täällä itäautopalstalla.
No yhteenvetona, Šhkoda Auto on itsenäisenä autovalmistajana tullut tunnetuksi juurikinitäautoistaan, jotka olivat aina aavistuksen edistyksellisempiä ja hitusen kalliimpia kuin muut itäeurooppalaiset autot eli Šhkodan pääkilpailijat kuten on tilanne nykyäänkin VAG-konsernin pelastettua Šhkoda Auto konkurssilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko täällä vedätetään ja harhautetaan asiaa tuntemattimia?
Šhkoda Works oli alunperin asevalmistuspaja ja 1900-luvun alusta kyhäiltiin joitain moottoripyöriä. Autojakin lopulta kokeiltiin panna kokoon yksittäissarjoina ja kunnes sitten Lauri ja Klementin oston jälkeen 1920-luvun lopussa yritettiin uudestaan autoilla. Kuitenkin valmistus oli hyvin pientä noiden noin kymmenen vuoden aikana kun L&K Šhkoda Autoja suollettiin tehtaalta ennen toista maailmansotaa, jonka aikana Shkoda keskittyikin sitten kuorma-autoihin. Tuo Hispano-Suiza aika oli kuten Fiat-Lada yhteistyö eli Šhkoda kokoonpani Hispano-Suizan kopioautoja. Sikäli tietysti osuva ottaa esille täällä itäautopalstalla.
No yhteenvetona, Šhkoda Auto on itsenäisenä autovalmistajana tullut tunnetuksi juurikinitäautoistaan, jotka olivat aina aavistuksen edistyksellisempiä ja hitusen kalliimpia kuin muut itäeurooppalaiset autot eli Šhkodan pääkilpailijat kuten on tilanne nykyäänkin VAG-konsernin pelastettua Šhkoda Auto konkurssilta.Neuvostoliiton jalan alla ei Skodalla ollut mahdollisuuksia toimia ja Ladaa parempaa ei saanut tehdä. Neuvostoliiton häivyttyä oli Skoda pakkoa hakea tukea ja yhteistyökumppania lännestä ja VW oli mitä oivallisin kumppani ja nyt Skoda kukoistaa ja tekee loistavia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko täällä vedätetään ja harhautetaan asiaa tuntemattimia?
Šhkoda Works oli alunperin asevalmistuspaja ja 1900-luvun alusta kyhäiltiin joitain moottoripyöriä. Autojakin lopulta kokeiltiin panna kokoon yksittäissarjoina ja kunnes sitten Lauri ja Klementin oston jälkeen 1920-luvun lopussa yritettiin uudestaan autoilla. Kuitenkin valmistus oli hyvin pientä noiden noin kymmenen vuoden aikana kun L&K Šhkoda Autoja suollettiin tehtaalta ennen toista maailmansotaa, jonka aikana Shkoda keskittyikin sitten kuorma-autoihin. Tuo Hispano-Suiza aika oli kuten Fiat-Lada yhteistyö eli Šhkoda kokoonpani Hispano-Suizan kopioautoja. Sikäli tietysti osuva ottaa esille täällä itäautopalstalla.
No yhteenvetona, Šhkoda Auto on itsenäisenä autovalmistajana tullut tunnetuksi juurikinitäautoistaan, jotka olivat aina aavistuksen edistyksellisempiä ja hitusen kalliimpia kuin muut itäeurooppalaiset autot eli Šhkodan pääkilpailijat kuten on tilanne nykyäänkin VAG-konsernin pelastettua Šhkoda Auto konkurssilta.Kivasti poika yrittää taas tehdä omintakeisia tulkintojaan tai sitten ei vieläkään luetun ymmärtäminen onnistu, mutta saahan sitä yrittää kääntää asioita, vaikka turhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivasti poika yrittää taas tehdä omintakeisia tulkintojaan tai sitten ei vieläkään luetun ymmärtäminen onnistu, mutta saahan sitä yrittää kääntää asioita, vaikka turhaan.
Nyt tietsikat kiinni siellä Niuvassa!. Hoiturit, asiakkaiden pitäisi nyt mennä nukkumaan ja lopettaa tietokonepäivä. Skootaa ja muiden asiakkaiden Skootia siellä parkkipaikalla voi kyllä ihailla sitten ikkunasta.
- Anonyymi
Ladalla on taas nykyään omaa osaamista kun eivät saa muualta apuja, toisin se oma osaaminen on jossain 70-luvun tasolla?
- Anonyymi
Niinpä siellähän se Skodan oma osaaminenkin on. 70 luvulla . Nyt ovat Skodassa omien vikojen lisäksi myös surullisen kuuluisan vikavagenin viat laajalla rintamalla .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä siellähän se Skodan oma osaaminenkin on. 70 luvulla . Nyt ovat Skodassa omien vikojen lisäksi myös surullisen kuuluisan vikavagenin viat laajalla rintamalla .
Väärin. Skoda tekee ja suunnittelee autonsa itsenäisesti ja voittaa testit ja vertailut poikkeuksetta. Toki VW:n tekniikalla on oma osuutensa, mutta tyhmää olisi olla hyödyntämättä hyväksi todettua oman konsernin tekniikkaa, vai mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä siellähän se Skodan oma osaaminenkin on. 70 luvulla . Nyt ovat Skodassa omien vikojen lisäksi myös surullisen kuuluisan vikavagenin viat laajalla rintamalla .
Et ole ihan terävin poika. Lue uudelleen teksti johon vastasit ja lue sen jälkeen oma kirjoituksesi, niin saatat huomata sen puutteet ja ristiriidan.
- Anonyymi
mitä sitä enää neuvosto vehkeistä puhumaan
2000 luvulla
kaikki tietää ettei skodaa ole enää valmistettu 91 vuoden jälkeen
näillä uusilla niin sanotuilla skodilla ei ole mitään tekemistä oikean skodan kanssa paitsi keulamerkki
volkkareita ne on !- Anonyymi
Olet sitkeä, mutta yksinkertainen poika. Kyllä Skoda tekee ja suunnittelee autonsa itse, vaikka onkin osa VW konsernia ja käyttää osin samoja osia.
- Anonyymi
Vertailla voi VW autoja ja Skodia niin paljon kuin haluaa.
Skodassa on parempi alusta kuin VW autossa. Sisustus on laadukkaaman oloinen.
Osat on toki samoja osittain mutta natinat ja nitinät puuttuu Skodasta.
Valot on paremmat Skodassa. Lisäksi on nämä Skodan Simply Clever jutut..
Nämä huomiot olen itse tehnyt vertailtuani ID 4 ja Enyaq autoja.
Skodan hyötysuhde on parempi itselle tärkeässä nopeassa moottoritie ajossa.
Erityisesti Enyaq Coupe on todella hyvä tässä. Se voi olla et ID 4 on parantunut tässä myös. En ole selvillä uusimmista päivityksistä mitä VW autoille on tullut.
Erot on kuitenkin ihan selviä ja vain tyhmä ei niitä huomaa.- Anonyymi
Ei tarvi miettiä skootan ja vikavagenin ongelmia kun ajaa Toyotalla niinkuin fiksuimmilla on tapana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi miettiä skootan ja vikavagenin ongelmia kun ajaa Toyotalla niinkuin fiksuimmilla on tapana.
Toyotalla niitä ongelmia tuntuu riittävän vaikka muille jakaa.
Työpaikan parkkipaikalla ainoa auto mikä jättää öljyläiskän joka päivä pihalle ON Toyota et lähdetään siitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla niitä ongelmia tuntuu riittävän vaikka muille jakaa.
Työpaikan parkkipaikalla ainoa auto mikä jättää öljyläiskän joka päivä pihalle ON Toyota et lähdetään siitä.Nomuttaettä näin suuri otanta ja noin laajalla rintamalla ja senkin vielä valehtelit.
- Anonyymi
Putin ei tarvitse autoa, hän lentää joutsenella tai istuu karhun kyydissä.
Luotettava mies, usot- sie ? - Anonyymi
skoda ei pysty tekemään yhtään auto ilman vw
joka mallissa vw tsi tai tdi moottori / volskin tekniikka!- Anonyymi
Eikä Toyota tee mitään itse? Miksi Suprassa on BMW tekniikka ja kori?
Miksi Pro Ace on PSA kopio? Miksi yaris on Mazda? Ym Ym Ym.
Corollan uusi sähköversio ei ole Toyotan tekemä ja Bz on Subaru Toyotan merkeillä.
Naurettavaa Toyotan muka autojen tekeminen vaikka suurin osa autoista on muiden tekemiä- mieti sitä hetki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Toyota tee mitään itse? Miksi Suprassa on BMW tekniikka ja kori?
Miksi Pro Ace on PSA kopio? Miksi yaris on Mazda? Ym Ym Ym.
Corollan uusi sähköversio ei ole Toyotan tekemä ja Bz on Subaru Toyotan merkeillä.
Naurettavaa Toyotan muka autojen tekeminen vaikka suurin osa autoista on muiden tekemiä- mieti sitä hetki.Sen verran nyt täytyy puuttua tähän asiantuntemattomaan keskusteluun, vaikkei Toyota minua kiinnostakaan, että Suprassa on BMWn B58 moottori, jota paranneltiin kestävämmäksi kun Toyota rikkoi kolme moottoria omissa normitesteissään eli nyt on ehkä paras BMWn moottori tarjolla mitä on ollut pitkään aikaan. Tekniikkaa on myös BMWstä mm. vaihteiston, sisustan hallintalaitteiden ja näyttöjen muodossa. Vaikutelma sisällä on kuin BMWssä. Kuitenkin kori on Toyotan kehittämä kun halusivat paremman painojakauman kuin Z4:ssa. Suurilta osin siksi Z4 on merkittävästi hitaampi suoralla ja mutkatiellä kuin uusin Supra. Tehdas ei ole BMWn tehdas vaan sopimusvalmistaja Itävallassa jolla toki on ennestään kokemusta BMW-yhteistyöstä. Niin että Supra olisi oikeasti BMW on kyllä liioiteltua vaikka varmaan puritanistit olivatkin pettyneitä ettei omaa modernia suoraa kutosta kehitetty vaan ainoastaan pidettiin huolta että B58n heikkoudet korjataan ja moottori vastaa Toyotan laatustandardeja.
Nille, jotka ei satu tuntemaan BMWn moottoreita, kerrottakoon että on ollut useita surullisia moottoreita kuten V8, jotka suunniteltu niin että ne jossain vaiheessa ylikuumenevat kun osat on paketoitu liian tiiviisti tai materiaalit blokin vieressä heikkoja. Ongelmat toki tulee vasta muutamien vuosien kuluttua mutta kuitenkin ne on erittäin kalliita korjata. Siis hieman respektiä Toyotalle miten se on avustanut BMWtä B58n luotettavuuden parantamisessa. B58sta onkin tulossa yksi legendaarinen. BMW moottori joka kyllä kestää virittämistäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran nyt täytyy puuttua tähän asiantuntemattomaan keskusteluun, vaikkei Toyota minua kiinnostakaan, että Suprassa on BMWn B58 moottori, jota paranneltiin kestävämmäksi kun Toyota rikkoi kolme moottoria omissa normitesteissään eli nyt on ehkä paras BMWn moottori tarjolla mitä on ollut pitkään aikaan. Tekniikkaa on myös BMWstä mm. vaihteiston, sisustan hallintalaitteiden ja näyttöjen muodossa. Vaikutelma sisällä on kuin BMWssä. Kuitenkin kori on Toyotan kehittämä kun halusivat paremman painojakauman kuin Z4:ssa. Suurilta osin siksi Z4 on merkittävästi hitaampi suoralla ja mutkatiellä kuin uusin Supra. Tehdas ei ole BMWn tehdas vaan sopimusvalmistaja Itävallassa jolla toki on ennestään kokemusta BMW-yhteistyöstä. Niin että Supra olisi oikeasti BMW on kyllä liioiteltua vaikka varmaan puritanistit olivatkin pettyneitä ettei omaa modernia suoraa kutosta kehitetty vaan ainoastaan pidettiin huolta että B58n heikkoudet korjataan ja moottori vastaa Toyotan laatustandardeja.
Nille, jotka ei satu tuntemaan BMWn moottoreita, kerrottakoon että on ollut useita surullisia moottoreita kuten V8, jotka suunniteltu niin että ne jossain vaiheessa ylikuumenevat kun osat on paketoitu liian tiiviisti tai materiaalit blokin vieressä heikkoja. Ongelmat toki tulee vasta muutamien vuosien kuluttua mutta kuitenkin ne on erittäin kalliita korjata. Siis hieman respektiä Toyotalle miten se on avustanut BMWtä B58n luotettavuuden parantamisessa. B58sta onkin tulossa yksi legendaarinen. BMW moottori joka kyllä kestää virittämistäkin.Tuo Supra on puhtaasti BMW:n tekniikkaa, ei Toyota ole tehnyt yhtään mitään.
Korikin on muuten sama, paitsi Toyota on umpikorinen. Z4 on bulevardi sportti ja Toytan mielestä Supra vähintäänkin superauto, hihii! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Toyota tee mitään itse? Miksi Suprassa on BMW tekniikka ja kori?
Miksi Pro Ace on PSA kopio? Miksi yaris on Mazda? Ym Ym Ym.
Corollan uusi sähköversio ei ole Toyotan tekemä ja Bz on Subaru Toyotan merkeillä.
Naurettavaa Toyotan muka autojen tekeminen vaikka suurin osa autoista on muiden tekemiä- mieti sitä hetki.ehkä puolet muiden tekemiä toyolla
mutta on myös omiamalleja / moottoreita markkinoilla
kun taas skodalla ei ole yhtään vaan pyöreät 0
- Anonyymi
Skoda voisi palata juurilleen ja keskittyä kuorma-autoihin ja moottoripyöriin ja itäeurooppalaisiin asiakkaisiin.
- Anonyymi
Minusta halpuutetuilla Skodilla voisi olla saumaa pienissä halvoissa autoissa joissa hinta on tärkein ostokriteeri - jopa länsimaissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172214Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842200Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101486- 1011417
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663901320Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1471216Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.255920- 78899
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874