Ai että. Neliveto ja ladattava hybridi, vääntöä 520nm ja ruutia 240 heppaa. Vääntöä enemmän kuin Teslassa. Hyvä talviauto. Premium-ohjaamo, jossa kaikki oleellinen toimii fyysisillä katkaisijoilla. Mitä muuta voi toivoa?
Sain tänään Jeep Compassin
37
507
Vastaukset
- Anonyymi
Eihän siinä mitään jos tykkäät Fiatista. Eipä noita ainakaan liiallisella laadulla ole pilattu. No kyllä tuokin Toyotan pätkii.
- Anonyymi
Minua huvittaa kun VW-tuotteilla on laatumielikuva, vaikka tietää mitä sekoiluja on ollut öljynkulutuksen, jakopäiden, hajonneiden laatikoiden ja softan kanssa. Viimeinen laadukas volkkari oli TDI manuaaliaskilla olevat Passat, mutta sekin suunnteltu 1990-luvulla.
Jostain syystä noita ostettiin vaan eipä enää. Golfikaan ei hädin tuskin mahtuu TOP30 listalle vaikka Keskon tuki takana ja maanlaajuinen jälleenmyyjäverkosto mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua huvittaa kun VW-tuotteilla on laatumielikuva, vaikka tietää mitä sekoiluja on ollut öljynkulutuksen, jakopäiden, hajonneiden laatikoiden ja softan kanssa. Viimeinen laadukas volkkari oli TDI manuaaliaskilla olevat Passat, mutta sekin suunnteltu 1990-luvulla.
Jostain syystä noita ostettiin vaan eipä enää. Golfikaan ei hädin tuskin mahtuu TOP30 listalle vaikka Keskon tuki takana ja maanlaajuinen jälleenmyyjäverkosto mukana.MInua huvittaa tuo asennoituminen mikä tuostakin tekstistä tulee läpi.
On outoa miten joillekin uppoaa nuo hössötykset laaduttomuudesta usein sellaista kuulee töissäkin toyotakuskeilta
, esim. tässä taannoin kahvipöytä keskustelussa oli mainintaa kun olen käynyt 40 v töissä 36 km matkan takaa ja aina volkkarilla; tdi passatteja suurimmaksi osaksi , A4 audikin joukossa ja seat mutta VAG autoja kaikki ja aina olen päässyt töihin ja takaisin , ja kaikki käytrttyja 200 000 km ajettuja ja nykyään nelivetokin ja se dsg.
Niin dsg joilla olen ajellut ainakin 500 000km no mutta mitään laatu ongelmaa jolla olisin jäänyt tielle en ole törmännyt , sitä tämä toyota kuski ei uskonut kun sen mielestä kaikissa on vikaatoytyissahan ei ole mutten niitä osta , nelivetoa, automaatilla ja dieselillä ei löydy henkilöautosta, ja maasturia enn tarvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MInua huvittaa tuo asennoituminen mikä tuostakin tekstistä tulee läpi.
On outoa miten joillekin uppoaa nuo hössötykset laaduttomuudesta usein sellaista kuulee töissäkin toyotakuskeilta
, esim. tässä taannoin kahvipöytä keskustelussa oli mainintaa kun olen käynyt 40 v töissä 36 km matkan takaa ja aina volkkarilla; tdi passatteja suurimmaksi osaksi , A4 audikin joukossa ja seat mutta VAG autoja kaikki ja aina olen päässyt töihin ja takaisin , ja kaikki käytrttyja 200 000 km ajettuja ja nykyään nelivetokin ja se dsg.
Niin dsg joilla olen ajellut ainakin 500 000km no mutta mitään laatu ongelmaa jolla olisin jäänyt tielle en ole törmännyt , sitä tämä toyota kuski ei uskonut kun sen mielestä kaikissa on vikaatoytyissahan ei ole mutten niitä osta , nelivetoa, automaatilla ja dieselillä ei löydy henkilöautosta, ja maasturia enn tarvia.Vanhat TDI-Volkkarit olivat ihan huippuja! Nykyisin VW-laatua kehutaan anomyymipalstoilla nimimerkin takaa.
Hyvä esimerkki on esimerkiksi ID4 ja ID5. Taattua laatua on kun pitää odotella softan käynnistymistä ruudulle pari minuuttia. Kännykkäyhteydet eivät toimi. Latausluukut jäätyvät. Ja niin edelleen.
Jeep Compassin Fiat-yhteys näkyy siinä, että se jakaa myllyn muutamien konsernien sisarmerkkien kanssa. Niitä on valmistettu miljoonia kappaleita. Muutenhan auto on amerikkalaisten suunnittelema, joka näkyy muutamissa ratkaisuissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat TDI-Volkkarit olivat ihan huippuja! Nykyisin VW-laatua kehutaan anomyymipalstoilla nimimerkin takaa.
Hyvä esimerkki on esimerkiksi ID4 ja ID5. Taattua laatua on kun pitää odotella softan käynnistymistä ruudulle pari minuuttia. Kännykkäyhteydet eivät toimi. Latausluukut jäätyvät. Ja niin edelleen.
Jeep Compassin Fiat-yhteys näkyy siinä, että se jakaa myllyn muutamien konsernien sisarmerkkien kanssa. Niitä on valmistettu miljoonia kappaleita. Muutenhan auto on amerikkalaisten suunnittelema, joka näkyy muutamissa ratkaisuissa.Volkswagenit, Audit, Seatit ja etenkin Skodat ovat yliarvostettua rautaromua, joka uppoaa K-Plussa ja S-etukorttiasiakkaisiin. Siinähän ajattelu on ulkoisettu etukortille, jota säestää autolehdet.
Onneksi on netti, niin pääsee kurkistamaan Suomi-boksin ulkopuolelle, mitä muut lehdet kirjoittavat ulkomailla. Miten voi olla, että samasta tuotteesta voikin saada niin monta erilaista mielipidettä aikaiseksi?
Esimerkiksi otetaan vaikka tuo puheissa ollut Jeep Compass:
- Suomalaiset autolehdet moittivat pientä tavaratilaa (n. 430 litraa)
- Mutta Golfissa on kokoisekseen suuri tavaratila (alle 400 litraa)
Lopetin suomalaisten lehtien ostamisen 2000-luvun alussa kun huomasin tämän ilmiön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagenit, Audit, Seatit ja etenkin Skodat ovat yliarvostettua rautaromua, joka uppoaa K-Plussa ja S-etukorttiasiakkaisiin. Siinähän ajattelu on ulkoisettu etukortille, jota säestää autolehdet.
Onneksi on netti, niin pääsee kurkistamaan Suomi-boksin ulkopuolelle, mitä muut lehdet kirjoittavat ulkomailla. Miten voi olla, että samasta tuotteesta voikin saada niin monta erilaista mielipidettä aikaiseksi?
Esimerkiksi otetaan vaikka tuo puheissa ollut Jeep Compass:
- Suomalaiset autolehdet moittivat pientä tavaratilaa (n. 430 litraa)
- Mutta Golfissa on kokoisekseen suuri tavaratila (alle 400 litraa)
Lopetin suomalaisten lehtien ostamisen 2000-luvun alussa kun huomasin tämän ilmiön.Ilmeisesti et ole omistanut koviin montaa VW, Skodaa tai Audia, kun tuollaista passkaa kirjoittelet. Ei niitä Volkkareita ja Audeja kukaan ostais jos ne olisi epäluotettavia. Ajelen viikottain Hki- lahti väliä ym. kehäkolmosta ja kovin harvoin näkyy VW konsernin autoja tien poskessa hyytyneinä. Kyllä niillä pääsee paikasta A paikkaan B ihan yhtä varmasti kuin jollain Jeepin romullakin.
- Anonyymi
"Ai että. Neliveto ja ladattava hybridi, vääntöä 520nm ja ruutia 240 heppaa. Vääntöä enemmän kuin Teslassa. Hyvä talviauto. Premium-ohjaamo, jossa kaikki oleellinen toimii fyysisillä katkaisijoilla. Mitä muuta voi toivoa?
Toivoisin jonkinlaista teknistä tietämystä kirjoitteluun.- Anonyymi
Tämä huvittaa sangen suuresti, kun joku muka toivoo joltakin teknistä tietämystä ilman, että määrittelee asiaa sen kummemmin mitä tarkoittaa.
- Anonyymi
Se on vain Fiat ja Fiat ei ole mikään laadun mittapuu.
Ei teho, nappulat ja "premiumin" mainitseminen sisustuksen yhteydessä tee sinun provosta yhtään parempaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain Fiat ja Fiat ei ole mikään laadun mittapuu.
Ei teho, nappulat ja "premiumin" mainitseminen sisustuksen yhteydessä tee sinun provosta yhtään parempaa.Fiat on aika legendaarinen ja tärkeä automerkki. En kyllä ymmärrä dissailua. Vuonna 2019 yli 1,3 miljoonaa autoa tuotettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vain Fiat ja Fiat ei ole mikään laadun mittapuu.
Ei teho, nappulat ja "premiumin" mainitseminen sisustuksen yhteydessä tee sinun provosta yhtään parempaa.Ja laadusta ei netin sössöttäjillä ole mitään tietoa, meillä oli taannoin Punto kauppakassina, ja laatu oli hyvä, ei natinoita eikä vikoja.
- Anonyymi
Varmaan voisi toivoa että se touhu ei olisi ihan noin kallista.
- Anonyymi
Kilometrikorvaukset auttavat asiaa.
- Anonyymi
Onko aloittaja mäkihyppääjä Janne Ahonen
- Anonyymi
Suomen Tob gearissa oli kilpailu että kumpi (Selänne ja se joku homo) saa auton kuluttamaan enemmän parin tunnin aikana. Selänteellä oli Fiatin 500 city cross 1.0 ja Homolla Seat Ibiza 1.0 tsi. Fiatti hörppi kahdessa tunnissa n. 27 litraa. ja Seatti n. 19 litraa. Melkosen janoisia nuo italian pizzataksit.
- Anonyymi
Minusta tuo on kyllä sellainen testi ettei se kerro yhtään mitään, mutta nauroin kyllä kertomustasi vedet silmissä...!
Sähköllä pystyy ajamaan varmaan 90% poislukien pari pidempää matkaa jotka tulee tehtyä vuodessa. Saa viedä vaikka 15l/100km, ei tunnu missään kun sähköllä ajaa.
- Anonyymi
Luin Tekniikan Maailman talvitestin 4/2021 jossa oli Jeep Compass. Siinä lehti väitti että etuvetoinen Skoda etenee paremmin kuin nelivetoiset autot, kuten vaikkapa testissä ollut Jeep ja Opel.
Loppui lehden lukeminen siihen paikkaan. Etuvetoinen ei koskaan etene lumessa paremmin kuin nelivetoinen, vaikka mitä nämä maksetut Skoda-lehdet kirjoittavat.- Anonyymi
Tuskin se lehti tarkoittaa umpihangessa etenemistä. Jeepissä paljon isompi maavara kuin octaviassa joten voisin väittää testiä lukemattakin että Jeepillä pääsee paremmin lumisella pellolla kuin etuveto oculla. Sensijaan lumisella maantiellä Octavia etenee vakaammin koska siinä on pidempi akseliväli ja painopiste matalammalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin se lehti tarkoittaa umpihangessa etenemistä. Jeepissä paljon isompi maavara kuin octaviassa joten voisin väittää testiä lukemattakin että Jeepillä pääsee paremmin lumisella pellolla kuin etuveto oculla. Sensijaan lumisella maantiellä Octavia etenee vakaammin koska siinä on pidempi akseliväli ja painopiste matalammalla.
Mutta sehän on jo arvosteltu eri kohdassa (ajettavuus), jos tuo on kriteerinä.
Höpö-höpö lehti on Tekniikan Maailma. Tekee testejä lukutaidottmille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sehän on jo arvosteltu eri kohdassa (ajettavuus), jos tuo on kriteerinä.
Höpö-höpö lehti on Tekniikan Maailma. Tekee testejä lukutaidottmille.Tuossa puolueettoman Iltalehden Arttu Toivasen kommentti Jeepin ajettavuudesta:
"..Maantiellä Compassin korkeus näkyy ja tuntuu. Se on hieman sivutuuliherkkä, eikä tilannetta helpota välillä turhan innokas kaista-ajoavustin, jonka onneksi voi kytkeä pois päältä. Ajamisesta tulee kuitenkin helposti rauhatonta, sillä kovin pienellä paimentamisella Jeep ei moottoritietä niele, vaan sen suuntaa saa olla korjaamassa vähän väliä..."
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/e6a182f2-a770-4f02-8c24-c8e23eaf271d - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa puolueettoman Iltalehden Arttu Toivasen kommentti Jeepin ajettavuudesta:
"..Maantiellä Compassin korkeus näkyy ja tuntuu. Se on hieman sivutuuliherkkä, eikä tilannetta helpota välillä turhan innokas kaista-ajoavustin, jonka onneksi voi kytkeä pois päältä. Ajamisesta tulee kuitenkin helposti rauhatonta, sillä kovin pienellä paimentamisella Jeep ei moottoritietä niele, vaan sen suuntaa saa olla korjaamassa vähän väliä..."
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/e6a182f2-a770-4f02-8c24-c8e23eaf271dTämä on Artun mielipide, ja edustaa yhden henkilön mielipidettä. Katsotaanpa mitä muut kirjoittavat Jeep Compassin ajettavuudesta.
"Yhdessä hyvän tienpidon kanssa koet todella paljon ajamisen iloa, varsinkin kun Jeep on myös erittäin ketterä. Ohjaus voisi olla hieman suorempi, mutta se ei vähennä ajamisen iloa. Myös 6-vaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa Sport-tilassa myöhemmin ja tuntuu hieman nopeammalta. Compass on kuitenkin myös erittäin mukavasti jousitettu, eivätkä tien kuopat juuri tavoita matkustajia. Compass on myös äänieristyksen osalta ensiluokkaisen tuntuinen. Jopa moottoritienopeuksissa sisätilat pysyvät erittäin hiljaisina, vaikka emme tietenkään testanneet 200 km/h huippunopeutta."
https://auto-motor.at/Auto/Testberichte/Jeep-Test/Jeep-Compass-Plug-in-Hybrid-Test.html
Tässäkin on yhden henkilön mielipide, ja se on erilainen mitä Artun mielipide. Kumpikaan ei ole oikea eikä väärä, sillä ne ovat mielipiteitä. Oma mielipiteeni Compassin ajettavuudesta on hyvin postiivinen, maastokelpoisella autolla voi taittaa pitkää matkaa miellyttävästi. Tankki voisi olla muutaman litran suurempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Artun mielipide, ja edustaa yhden henkilön mielipidettä. Katsotaanpa mitä muut kirjoittavat Jeep Compassin ajettavuudesta.
"Yhdessä hyvän tienpidon kanssa koet todella paljon ajamisen iloa, varsinkin kun Jeep on myös erittäin ketterä. Ohjaus voisi olla hieman suorempi, mutta se ei vähennä ajamisen iloa. Myös 6-vaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa Sport-tilassa myöhemmin ja tuntuu hieman nopeammalta. Compass on kuitenkin myös erittäin mukavasti jousitettu, eivätkä tien kuopat juuri tavoita matkustajia. Compass on myös äänieristyksen osalta ensiluokkaisen tuntuinen. Jopa moottoritienopeuksissa sisätilat pysyvät erittäin hiljaisina, vaikka emme tietenkään testanneet 200 km/h huippunopeutta."
https://auto-motor.at/Auto/Testberichte/Jeep-Test/Jeep-Compass-Plug-in-Hybrid-Test.html
Tässäkin on yhden henkilön mielipide, ja se on erilainen mitä Artun mielipide. Kumpikaan ei ole oikea eikä väärä, sillä ne ovat mielipiteitä. Oma mielipiteeni Compassin ajettavuudesta on hyvin postiivinen, maastokelpoisella autolla voi taittaa pitkää matkaa miellyttävästi. Tankki voisi olla muutaman litran suurempi.Luet tuota niinkuin itse haluat ymmärtää, totuus on kuitenkin sanottu siellä rivien välissä:
"Yhdessä hyvän tienpidon kanssa koet todella paljon ajamisen iloa"
Tarkoittaa sitä, että huonolla tiellä, ajaminen ei olekaan enää niin mukavaa.
"Ohjaus voisi olla hieman suorempi, mutta se ei vähennä ajamisen iloa."
Auto ei siis mene suoraan. Loistavaa.
" Myös 6-vaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa Sport-tilassa myöhemmin ja tuntuu hieman nopeammalta."
Normaalissa tilassa automaattilaatikko on hidas? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luet tuota niinkuin itse haluat ymmärtää, totuus on kuitenkin sanottu siellä rivien välissä:
"Yhdessä hyvän tienpidon kanssa koet todella paljon ajamisen iloa"
Tarkoittaa sitä, että huonolla tiellä, ajaminen ei olekaan enää niin mukavaa.
"Ohjaus voisi olla hieman suorempi, mutta se ei vähennä ajamisen iloa."
Auto ei siis mene suoraan. Loistavaa.
" Myös 6-vaihteinen automaattivaihteisto vaihtaa Sport-tilassa myöhemmin ja tuntuu hieman nopeammalta."
Normaalissa tilassa automaattilaatikko on hidas?Paras käydä itse kokeilemassa, eikä muodostaa käsitystä toisen mielipiteestä tai tulkita sanomisia.
Esimerkiksi Jeep Compassin tavaratilasta (koko noin 430 litraa) on sanottu että se olisi pieni tai voisi olla suurempi, mutta VW Golfissa onkin 380 litran tavaratila onkin riittävä tai sen arviointi ohitetaan kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras käydä itse kokeilemassa, eikä muodostaa käsitystä toisen mielipiteestä tai tulkita sanomisia.
Esimerkiksi Jeep Compassin tavaratilasta (koko noin 430 litraa) on sanottu että se olisi pieni tai voisi olla suurempi, mutta VW Golfissa onkin 380 litran tavaratila onkin riittävä tai sen arviointi ohitetaan kokonaan.Tuo kertoo jo ymmärryksesi tasosta sangen paljon.
Tottakai se tavaratilan koko suhteutetaan siihen auton kokoluokkaan, eikä niin että hiace on paras ja fiat 500 eri huono koska niissä on aivan erikokoiset tavaratilat.
Sun kompassi ja golffi nyt vaan on eri kokoluokissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kertoo jo ymmärryksesi tasosta sangen paljon.
Tottakai se tavaratilan koko suhteutetaan siihen auton kokoluokkaan, eikä niin että hiace on paras ja fiat 500 eri huono koska niissä on aivan erikokoiset tavaratilat.
Sun kompassi ja golffi nyt vaan on eri kokoluokissa.Siinä on kokoeroa noin 10 cm Golfiin, Opel Astraan 3 cm ja Skoda Scalaa 3 pidempi. Joten aikaslailla samoissa mitoissa liikutaan.
Siinä missä Jeepin noin 430 litran konttia moititaan suomalaisissa autolehdissä pieneksi, niin Golfin konttia kehutaan "riittäväksi" vaikka vetää sen 380 litraa ja Skoda Scalasta sanotaan että siinä on "yllättävän suuri 467 litran tavaratila"
Nyt täytyy ymmärtää se mitä kirjoitetaan ja miten asioita ilmaistaan. Ei se Golfin kontti suureksi muutu, vaikka sitä yrittää asettaa pienempään kokoluokkaan, mitä se ei itse asiassa ole. Molemmat C-segmentin autoja.
Ihmettelen suuresti, miksi Compassin 430 litran kontti ei kerää suomalaisilta autotoimittajilta kehuja, vaikka kontti on selkeän mallinen, hattuhyllyn poistamalla se on korkea ja takaselkänojat kaatamalla se on vieläpä melko tasainen.
Varmaan siksi, ettei Jeepiä mainosteta lehdistössä toisin kuin Kesko ja VW isolla rahalla sponssaa Volkkareiden mainoksia lehdissä. Silloin pienikin tavaratila muuttuu suureksi, niin kuin Golfin tapauksessa on käynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on kokoeroa noin 10 cm Golfiin, Opel Astraan 3 cm ja Skoda Scalaa 3 pidempi. Joten aikaslailla samoissa mitoissa liikutaan.
Siinä missä Jeepin noin 430 litran konttia moititaan suomalaisissa autolehdissä pieneksi, niin Golfin konttia kehutaan "riittäväksi" vaikka vetää sen 380 litraa ja Skoda Scalasta sanotaan että siinä on "yllättävän suuri 467 litran tavaratila"
Nyt täytyy ymmärtää se mitä kirjoitetaan ja miten asioita ilmaistaan. Ei se Golfin kontti suureksi muutu, vaikka sitä yrittää asettaa pienempään kokoluokkaan, mitä se ei itse asiassa ole. Molemmat C-segmentin autoja.
Ihmettelen suuresti, miksi Compassin 430 litran kontti ei kerää suomalaisilta autotoimittajilta kehuja, vaikka kontti on selkeän mallinen, hattuhyllyn poistamalla se on korkea ja takaselkänojat kaatamalla se on vieläpä melko tasainen.
Varmaan siksi, ettei Jeepiä mainosteta lehdistössä toisin kuin Kesko ja VW isolla rahalla sponssaa Volkkareiden mainoksia lehdissä. Silloin pienikin tavaratila muuttuu suureksi, niin kuin Golfin tapauksessa on käynyt.VW Golf Variantin peräkontin tilavuus on kylläkin 611 litraa. Compassin kanssa samassa katu-maasturien kokoluokassa kilpailee esim. VW T-Roc jonka kontti vetää n. 450 litraa, Skoda Karoqin 588 litraa ja Seat Ateca 510 litraa. Eli Jeepisssä on ainakin näitä pienempi kontti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW Golf Variantin peräkontin tilavuus on kylläkin 611 litraa. Compassin kanssa samassa katu-maasturien kokoluokassa kilpailee esim. VW T-Roc jonka kontti vetää n. 450 litraa, Skoda Karoqin 588 litraa ja Seat Ateca 510 litraa. Eli Jeepisssä on ainakin näitä pienempi kontti.
Joo mutta Golf Variant onkin farmari, ja siitä kirjoitetaan eri tavalla kuin Golf hatchbackista, jossa jälkimmäistä liioitellaan.
Mittaamalla eri autojen takakonttien kokoa mennään väärille raiteille. Olet nyt ymmärtänyt keskustelun pointin väärin, sillä nythän ei kilpailla kontin koon suuruudesta automallien välillä. Tässä keskustellaan siitä, kuinka eri tavalla asioista kirjoitetaan lehdistössä.
Jeepin kontti 430 litraa on pieni, mutta VW Golfin 380 litraa onkin riittävä suomalaisten autotestien mukaan :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on kokoeroa noin 10 cm Golfiin, Opel Astraan 3 cm ja Skoda Scalaa 3 pidempi. Joten aikaslailla samoissa mitoissa liikutaan.
Siinä missä Jeepin noin 430 litran konttia moititaan suomalaisissa autolehdissä pieneksi, niin Golfin konttia kehutaan "riittäväksi" vaikka vetää sen 380 litraa ja Skoda Scalasta sanotaan että siinä on "yllättävän suuri 467 litran tavaratila"
Nyt täytyy ymmärtää se mitä kirjoitetaan ja miten asioita ilmaistaan. Ei se Golfin kontti suureksi muutu, vaikka sitä yrittää asettaa pienempään kokoluokkaan, mitä se ei itse asiassa ole. Molemmat C-segmentin autoja.
Ihmettelen suuresti, miksi Compassin 430 litran kontti ei kerää suomalaisilta autotoimittajilta kehuja, vaikka kontti on selkeän mallinen, hattuhyllyn poistamalla se on korkea ja takaselkänojat kaatamalla se on vieläpä melko tasainen.
Varmaan siksi, ettei Jeepiä mainosteta lehdistössä toisin kuin Kesko ja VW isolla rahalla sponssaa Volkkareiden mainoksia lehdissä. Silloin pienikin tavaratila muuttuu suureksi, niin kuin Golfin tapauksessa on käynyt."Siinä on kokoeroa noin 10 cm Golfiin, Opel Astraan 3 cm ja Skoda Scalaa 3 pidempi. Joten aikaslailla samoissa mitoissa liikutaan."
Auton MUOTO vaikuttaa myös siihen tilavuuteen, eikä vain pituus. jos sulla on virtaviivainen urheiluauto jonka PITUUS on 420 cm ja sitten sulla on tila-auto joka on 420 cm niin näitä sitten vertaillaan keskenään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta Golf Variant onkin farmari, ja siitä kirjoitetaan eri tavalla kuin Golf hatchbackista, jossa jälkimmäistä liioitellaan.
Mittaamalla eri autojen takakonttien kokoa mennään väärille raiteille. Olet nyt ymmärtänyt keskustelun pointin väärin, sillä nythän ei kilpailla kontin koon suuruudesta automallien välillä. Tässä keskustellaan siitä, kuinka eri tavalla asioista kirjoitetaan lehdistössä.
Jeepin kontti 430 litraa on pieni, mutta VW Golfin 380 litraa onkin riittävä suomalaisten autotestien mukaan :)"Jeepin kontti 430 litraa on pieni, mutta VW Golfin 380 litraa onkin riittävä suomalaisten autotestien mukaan :)"
Tämähän selitettiin sulle jo, silti jaksat jänkätä samaa asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siinä on kokoeroa noin 10 cm Golfiin, Opel Astraan 3 cm ja Skoda Scalaa 3 pidempi. Joten aikaslailla samoissa mitoissa liikutaan."
Auton MUOTO vaikuttaa myös siihen tilavuuteen, eikä vain pituus. jos sulla on virtaviivainen urheiluauto jonka PITUUS on 420 cm ja sitten sulla on tila-auto joka on 420 cm niin näitä sitten vertaillaan keskenään?Taas meni sulla off-topiciksi mutta olkoon.
Ei Golfin 380 litran tavaratilaa voi kehua mitenkään isommaksi kuin Jeepin 430 litran tavaratilaa, kuten on tehty VW Golfin ja Jeep Compassin koeajoissa. Tämä selviää testit lukemalla. Tämä auton muodosta riippumatta.
Sitten luin Mitsubishi Eclipse Crossin arvostelua, jossa sen tavaratilasta todettiin ettei se ole koolla pilattu. Kontti on noin 360 litraa, joka on noin 70 litraa pienempi kuin Jeepin tavaratila.
Nyt on keskustelu juutunut tavaratilaan mutta entäs suorituskyky sitten? Jeep pinkaisee nollasta sataan 7,3 sekkaan (omalla käsiajanotolla 7,7) niin tämäkään ei riitä suomalaisille autotoimittajille, jotka viisauksissaan kertovat ettei se auton suorituskyky tunnu siltä. Miksi tähänkin piti laittaa negatiivinen määre?
Mutta sitten Tekniikan maailma kirjoittaa Volkswagen Golf TSI:n (2009) suorituskyvystä olevan urheilullinen, vaikka auto kiihtyy vain 8,6 sekuntia nollasta sataan. Jos Jeep olisi tuon tehnyt niin sitä olisi haukuttu laiskaksi. Uudemman Golfin suorituskykyä (8,5 sekkaa) kehutaan erinomaiseksi: "Tehtaan lupaamaan 8,5 sekunnin tulokseen pääsimme sujuvan pehmeällä, luistoa varovalla lähdöllä. Ohituskiihtyvyysmittausten tulokset kruunaavat kokonaisuuden."
Vertailunvuoksi Jeep Compassin 520nm moottori ja 240 heppaa pesee ihan mennen tullen tuollaisen Golfin jossa on 250nm ja 150 heppaa painoerosta huolimatta.
Vieläkö joku odottaa saavansa Tuulilasista, Moottorista ja Tekniikan maailmasta puolueetonta tietoa? No, mainosrahoitteiset lehdet laulavat niiden lauluja, jotka maksavat näiden laskunsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas meni sulla off-topiciksi mutta olkoon.
Ei Golfin 380 litran tavaratilaa voi kehua mitenkään isommaksi kuin Jeepin 430 litran tavaratilaa, kuten on tehty VW Golfin ja Jeep Compassin koeajoissa. Tämä selviää testit lukemalla. Tämä auton muodosta riippumatta.
Sitten luin Mitsubishi Eclipse Crossin arvostelua, jossa sen tavaratilasta todettiin ettei se ole koolla pilattu. Kontti on noin 360 litraa, joka on noin 70 litraa pienempi kuin Jeepin tavaratila.
Nyt on keskustelu juutunut tavaratilaan mutta entäs suorituskyky sitten? Jeep pinkaisee nollasta sataan 7,3 sekkaan (omalla käsiajanotolla 7,7) niin tämäkään ei riitä suomalaisille autotoimittajille, jotka viisauksissaan kertovat ettei se auton suorituskyky tunnu siltä. Miksi tähänkin piti laittaa negatiivinen määre?
Mutta sitten Tekniikan maailma kirjoittaa Volkswagen Golf TSI:n (2009) suorituskyvystä olevan urheilullinen, vaikka auto kiihtyy vain 8,6 sekuntia nollasta sataan. Jos Jeep olisi tuon tehnyt niin sitä olisi haukuttu laiskaksi. Uudemman Golfin suorituskykyä (8,5 sekkaa) kehutaan erinomaiseksi: "Tehtaan lupaamaan 8,5 sekunnin tulokseen pääsimme sujuvan pehmeällä, luistoa varovalla lähdöllä. Ohituskiihtyvyysmittausten tulokset kruunaavat kokonaisuuden."
Vertailunvuoksi Jeep Compassin 520nm moottori ja 240 heppaa pesee ihan mennen tullen tuollaisen Golfin jossa on 250nm ja 150 heppaa painoerosta huolimatta.
Vieläkö joku odottaa saavansa Tuulilasista, Moottorista ja Tekniikan maailmasta puolueetonta tietoa? No, mainosrahoitteiset lehdet laulavat niiden lauluja, jotka maksavat näiden laskunsa.Olet nyt jeep lasien kanssa liikkeellä.
Mikä vaan ominaisuus käännetään niin että jeep on paras.
Ei siinä mitään, ihmettelen vaan että aikuinen ihminen viitsii nähdä vaivaa ja kokea moista hurmosta auton vuoksi.
Ei se ole kuin auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet nyt jeep lasien kanssa liikkeellä.
Mikä vaan ominaisuus käännetään niin että jeep on paras.
Ei siinä mitään, ihmettelen vaan että aikuinen ihminen viitsii nähdä vaivaa ja kokea moista hurmosta auton vuoksi.
Ei se ole kuin auto.Etkö jo huomaa, autot ja automerkki ovat sivuseikka tässä keskustelussa. Jeep on vain esimerkki, jota käytetään tässä yhteydessä.
Kirjoitukset ovat mediakriittisiä, jossa tarkastellaan mainosrahoitteisten autotoimittajien sanomisia ja sanomatta jättämisiä Suomessa. Vertailun vuoksi olen tutkinut mitä muut lehdet kirjoittavat ulkomailla ja ne poikkeavat melkoisesti suomalaisten autolehtien jutuista. Lähinnä on tarkoituksena tuoda julki, että älä usko kritiikittä kaupallista mediaa - tai no miksi ei muutakin mediaa.
Jeep vain sattui kohteeksi sopivasti. Itse asiassa inhoan autoja yleensä.
- Anonyymi
Mikset ostanut Toyota corollaan maailman paras ja suosituin auto, siis huonot kaupat teit.
- Anonyymi
Toyota on kaikkein noloin auto jonka ihminen voi hankkia.
- Anonyymi
Siinä ei ole minkäälaista tyyliä.
- Anonyymi
Nyt kävi saamani Jeeppi ensimmäisen kerran huollossa, 30tkm huolto, jonka sain kaupan päälle auton ostaessa. Ei haitannut takatalvi yhtään, entinen Tiguan olisi ollut välittömästi kiinni näissä maastoissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346