Olen täysin päinvastaista mieltä. Jos vaikkapa halvaantuisin, mistä on 50% kokemusta. Halvaannuin siis täysin toiselta puolelta ja naamakin roikkui.
Mutta ainaa pitää ajatella positiivisia puolia. Saisin täyden työkyvyttömyys eläkkeen ja laitosruokaa kannettaisiin jälkiruokineen naaman eteen.
En ymmärrä, kun monet moittii koulujen, sairaaloiden ja vaikka minkä laitoksen ruokia.
Minun mielestä kouluruoka oli hyvää (ei pinaattikeitto) ja sairaalan ruoastakin on yhteensä reilun vuoden kokemus.
Ei sekään huonoa ole. Monesti sai valita jälkiruoankin ja iltapalallakin sai kupposen kahvia/teetä.
Tosin olin silloin vuorotyömies kobolttitehtaassa.
Laitettiinkohan mut sairaalan ökyjen osastolle? 🤔
>simiti<
Laitosruoka pahaa?
12
215
Vastaukset
Minullakin on kokemusta 1) pula-ajan kouluruoasta, 2) normaaliajan kouluruoasta, 3) armeijan ruoasta, 4) keskussotilassairaalan ruoasta, 5) neuvostolatvialaisen sairaalan ruoasta, 6) rippileirien ruoasta, 7) nykyvirolaisen sairaalan ruoasta ja 8) keskussairaalan ruoasta.
Ruoka oli näissä kaikissa erityisen hyvää, vaikka sai kuulla runsaasti kielteisiä kommentteja muilta ruokailijoilta. Sairaaloissa ei syntynyt keskustelua muiden potilaiden kanssa.
Varsinkin armeijassa kiinnitin huomiota, että mitä heikommista oloista rakuunat olivat, sitä varmemmin ruokaa moittivat. Tuli epäilys, että olivat kotioloissa tottuneet heikkoon ruokaan, mutta pitivät sitä tottumuksen vuoksi hyvänä.
Sama efekti näkyi siirryttäessä kouluruokailussa pula-ajasta normaaliaikaan. Tuli runsaasti valituksia. Johtajaopettaja, joka oli elänyt jo ennen pulaakin, oli aivan ihmeissään. 🌹👀- Anonyymi
Tottahan turiset. Varmana juurikin tottumus vaikuttaa eniten. Hyvänä esimerkkinä kissani aikoinaan. Märkäruokana oli pennusta asti Latzia.
Kerran löysin hieman halvempaa ja päätin kokeilla. Yhden purkin (onneksi) ostin ja kippasin ruoka-astiaan.
Kävivät mokomat nuuhkaisemassa ja siirtyivät rouskuttamaan kuivamuonaa. Jouduin siis ostaa loppuelämän ajan Latzia.
Sama koki hiekkalaatikon hiekkaa. Vaihdoin edullisempaan, mutta teoriassa samanlaiseen.
No mitä vielä. Narttu katsoi mua suoraan silmiin ja paskansi keittiön lattialle. 🤣
Silloin se ei naurattanut, mutta kyllä nyt jälkeenpäin.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Tottahan turiset. Varmana juurikin tottumus vaikuttaa eniten. Hyvänä esimerkkinä kissani aikoinaan. Märkäruokana oli pennusta asti Latzia.
Kerran löysin hieman halvempaa ja päätin kokeilla. Yhden purkin (onneksi) ostin ja kippasin ruoka-astiaan.
Kävivät mokomat nuuhkaisemassa ja siirtyivät rouskuttamaan kuivamuonaa. Jouduin siis ostaa loppuelämän ajan Latzia.
Sama koki hiekkalaatikon hiekkaa. Vaihdoin edullisempaan, mutta teoriassa samanlaiseen.
No mitä vielä. Narttu katsoi mua suoraan silmiin ja paskansi keittiön lattialle. 🤣
Silloin se ei naurattanut, mutta kyllä nyt jälkeenpäin.
>simiti<Meilläkin oli kotona kissoi, kun kun villikissat sai niin hyvää hoitoo, nii ei ne pois enää halunnu. Äiti osti niille parhaita kaloja ja paistijauhenlihaa. Ei ne mihinkään halvempaan enää koskenu. Tuli kyl mirrit kalliimmaks, ku ihmiset, mut kyl ne tyytyväisii oli. 🌹👀
Silloin kun itse olin koulussa, kouluruoka oli oikeasti hyvää ja sitä söi mielellään. Nyky laitosruoka on ihan toista maata ja säälin lapsia jotka joutuvat sitä syömään.
Suolattomuus ja sokerittomuus on ravintoterroristien listalla korkeimmat nykymuodin mukaiset arvot. 🌹👀
Siksi sinkun ei kannata tehdä sellaista mistä tuomitaan laitokseen. Kannattaa pitää molemmat kädet taskuissa niin voida syyttää sylissä istuvat tytön tavaran sormeilemisesta.
- Anonyymi
En tiedä mut veikkaan että laitosruoka on suolatonta eli suolaa lisää niin tulee makua ja jälkkäreistä puuttuu sokeri sokeria jälkkäreihin niin tulee hyvää
- Anonyymi
Suolaa suolaa enemmän suolaa ja jos suola loppuu niin sitten lisätään sokeria sokeria enemmän sokeria. Tuommottia mössöäkö tuo laitosruoka sitten on ? Jokaiselle ruokailijalle annetaan nenän eteen kilon suolapussi sanoen jotta "pa".
Sätkää suupielissään roikottava suurtalouskokki Hanski on taas laittanut parasta pöytään.
- Anonyymi
Laitosruuan moittiminen on typerää elintasokitinää.
- Anonyymi
Niin oli Neuvostoliiton aikaiset ravintolamatkat Leningradiinkin. Ei saa moittia ruokaa sillä sellainen on porvarillista kitinää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511893
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131796Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391634Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961218- 941215
- 851188
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3761055- 62879
- 49841
- 50836