HCG:n laskusta

Kaisa29

Ajattelin kertoa oman kokemukseni keskenmenon jälkeen HCG-arvon laskun suhteen, sillä olen huomannut, että monet (kuten tietenkin itsekin) toivovat uutta raskautta pian keskenmenon jälkeen ja testaavat sitä luonnollisesti raskaustestillä. Minun kohdallani kesti nimittäin kokonaiset 3 kuukautta, ennen kuin HCG-arvo oli laskenut niin paljon, ettei se enää olisi näkynyt herkimmissä raskaustesteissä (olen käyttänyt Aconia, jossa herkkyys 10). Onneksi arvon laskua seurattiin lääkäreiden puolesta tarkkaan eíkä kohdallani ollut mitään epäilystä uudesta raskaudesta. Hidas arvon lasku jäi mysteeriksi, jossain vaiheessa epäiltiin kohdun ulkoista raskautta, mutta loppujen lopuksi lääkärit arvioivat, että kohtuun oli jäänyt jotain "raskausmateriaalia" ja/tai että mittaukset tekevät tepposiaan. Halusin kertoa tämän siksi, kun vaikuttaa siltä, ettei kaikkialla seurata arvojen laskuja loppuun asti - ja jos jollain olisi samanlainen tapaus kuin minulla, hän voisi erehtyä - turhaan - luulemaan sitä uudeksi raskaudeksi. Itse en ole vielä tullut uudelleen raskaaksi (keskenmeno oli marraskuun lopussa), toivottavasti pian tärppää! Tsemppiä kaikille!

6

8446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      En siis syöksy ostamaan raskaustestiä vaan odotan kiltisti että alkaako kuukautiset vai ei.
      Sain keskenmenon jonka takia kuukautis kierrosta ei nyt ota mitään tolkkua,siis tiedä milloin alkaa.
      Miten sinulla nuo kuukautiset tuli..vai oliko ne nyt arvojen takia tulematta???

      • Kaisa29

        Hei! Minulla taisi kroppa mennä melko sekaisin keskenmenosta, vaikka keskenmeno tulikin jo n. 5-6 rv. Keskenmeno tuli siis marras-joulukuun vaihteessa, vuosin ehkä viikon verran. Vuodenvaihteessa minulla todettiin kysta, joka hävisi itsestään n. kuukauden sisällä. Tammikuussa tiputtelin päivittäin kuukauden ajan (saattoi johtua kystasta). Helmikuussa minulla oli selittämättömäksi jääneitä suht kovia kipuja 2-3 viikon ajan. Helmikuun loppupuolella minulle tuli ensimmäiset, suht normaalit menkat. Sen jälkeen ne ovat tulleet suht säännöllisesti (29-32 pv). Jostain mystisestä syystä menkkojani ennen on alkanut tulla viikon ajan tuhruvuotoa. Olemme tosiaan aloittaneet lapsettomuustutkimukset ja toivon, että tämä tuhruvuotoasia ja muutkin hormonaaliset epämääräisyydet selviävät siellä. Toivottavasti muilla ei ole yhtä epämääräistä!


    • lilli1234

      Itselläni raskaushormoni on kanssa laskenut todella hitaasti. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen (tuulimuna, ruskuaispussin sisällä vain pieni hippu, mutta varmuus tähän saatiin vasta viikolla 12 kun pääsin ultraan!! Tosi pitkä odotus) Tyhjennyksen jälkeisenä päivänä HCG 4600 ja viikko sen jälkeen 297 -> tämän jälkeen lasku on ollut todella hidasta, sillä reilu 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen arvo 36 ja 6 viikkoa 21. Epätoivo meinaa jo iskeä =/

      • lilli1234

        Siis tyhjennyspäivänä oli tuo arvo HCG arvo 4600, tätä ennen oli kyllä vuodot alkaneet kun olin ottanut esilääkkeen.


    • dkdkdkdkdk

      Edellisen keskenmenon jälkeen tein raskaustestejä ja kesti aika kauan ennen kuin laskivat. Ehkä 6-8 viikkoa mutta heti kun testi kääntyi negatiiviseksi niin se kääntyi positiiviseksi uudelleen. Siitä raskaudesta syntyi terve lapsi. Minulla ei tainnut olla kuukautisia välissä.

      • lilli1234

        Eilen alkoi vuoto, tiedä onko kuukautisia vai mitä. Hyytymiä tulee mukana -> toivottavasti hormoninlasku jatkuu.

        JA onnittelut dk:lle vauvasta =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe