Olen miettinyt itsemurhaa

Anonyymi-ap

Kiusattu joka koulussa peruskoulusta yliopistoon ja myös ammattikorkeakoulussa. Niissä muutamassa työpaikassa missä olen ollut. Ei ole ollut kavereita. Minua on lapsesta asti solvattu homovastaisella sanalla, joskus aikuisetkin. Vanhempani ovat ihan hyviä, ehkä joskus vähän ankaria, olen pelännyt miesvanhempaani että hän olisi väkivaltainen minua kohtaan. Veljeni on ollut inhottava minua kohtaan.

Aikuisena olen ollut pitkään työtön ja kun olen ollut töissä se on ollut tosi vaikeaa. Nyt vähän aikaa sitten yritin kassalla muutaman päivän mutta en jaksanut ja sain valituksen että olen poissaoleva.

En haluaisi tehdä itsemurhaa vanhempani vuoksi. Ehkä jos häntä ei olisi niin voisin miettiä sitä koska ei olisi ketään. Ei ole yhteyksiä veljeen. Sukulaisiin ei myöskään.

Toiveeni on ollut kumppani ja ehkä jälkeläinen mutta on ollut vaikeaa löytää kumppania ja hekin ovat olleet jollain tavalla ilkeitä minua kohtaan ja nämä "suhteet" jos ne on niitä ollut ovat päättyneet pian. Usein korkeintaan kestäneet vain vuoden.

Monella entisellä kiusaajalla menee paremmin.

Tässä kun ikää on kohta 40 vuotta niin ei ole enää sitä "ehkä asiat muuttuu paremmaksi, katsotaan vielä". Aika alkaa loppumaan. Moni toive jäänyt toteutumatta.

Jos tekisin itsemurhan, se olisi varmaan jossain euroopan maassa missä se on sallittua. Eräässä ohjelmassa se tapahtui niin että ensin nukutettiin ja sitten laitettiin tappava myrkky. Se olisi paras vaihtoehto. En haluaisi hypätä korkealta, hirttäytyä tai ampua itseäni. Niistä voisi jäädä eloon ja vammautua.

14

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Et kertonut viestissäsi oletko keskustellut itsetuhoisista ajatuksistasi jonkun auttavan tahon kanssa. Keskustelu yleensä helpottaa ja voi tuoda uusia näkökulmia.

      Laitan tähän tiedoksi matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada keskustelutukea. Näistä tahoista voi saada vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen ja yhteydessä voi olla anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Minuakin kiusattiin koulussa ja töissä ja mietin aina että miksi,no siksi että oli helppoa kiusata.Aloin sanomaan takasin ja itseluottamus kasvoi eikä se tee ihmisestä huonompaa jos voimasanoja käyttää se on vain puolustautumista. Nyt ei kukaan uskalla kiusata,ennemmin ollaan hämmästyneitä että mikä tolle kiltille ihmiselle tuli,mutta aivan sama täältä pesee.Meitä herkkiä ihmisiä yritetään jyrätä ja maailma olis parempi paikka ilman kusipäisiä ihmisiä mut annetaan samalla mitalla takaisin eikä tulla jyrätyksi. Jätä ne kiusaajat ja veljesi pois elämästäsi,huonossa seurassa ei tarvi olla.Ala elää sen sijaan että suunnittelet jotain ikävää.

    • Anonyymi

      Minä olen aina ihmetellyt juuri sitä että
      Samaa ihmistä kiusataan koulussa ja työpaikoilla, jostainhan sen pitää johtua , miksi ottavat kisattavakseen .
      Joten olisiko niin että ottaisit yhteyttä osaaviin ihmisiin hoitoalalla että saisit avun kokemaasi kiusaamiseen ja miksi sitä tehdään

      • Anonyymi

        Minä olin erilainen kuin muut siitä kiusaaminen johtui sekä toinen syy oli kateus. Kiusaajat itse myönsivät nämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olin erilainen kuin muut siitä kiusaaminen johtui sekä toinen syy oli kateus. Kiusaajat itse myönsivät nämä.

        Ei kai sitten saa olla liikaa erilainen juuri siinä ympäristössä missä on. Mikä milloinkin "syy" kiusata, joissakin on liian lihava, joissakin hoikka, liian lyhyt, liian pitkä, köyhästä perheestä, rikkaasta perheestä, mahdollinen homo, liian ruma, liian kaunis, liian hidas, liian älykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sitten saa olla liikaa erilainen juuri siinä ympäristössä missä on. Mikä milloinkin "syy" kiusata, joissakin on liian lihava, joissakin hoikka, liian lyhyt, liian pitkä, köyhästä perheestä, rikkaasta perheestä, mahdollinen homo, liian ruma, liian kaunis, liian hidas, liian älykäs.

        Kiusaaja on usein kateellinen sille jota kiusaa . Muistan kun aloitimme ensimmäisen luokan koulussa niin eka päivänä opettaja kertoi meille että koulussa ei saa ketään koiusqta ja selitti syitä ja seurauksia. Meidän koulussa ei ollut ketään kiusaajaa tai kiusattavaa . Kun hyvin pienenä oppii sen niin ei ilkeile kellekään koskaan .
        Sairasta kateutta se on ja että kenkään ei saisi eroittua joukosta on usein joukko kiusausta jos joku oppilas on esim älykkäämpi , kauniimpi, kiltti, jne syitä on kateuteen monia . Siis ongelma on kiusaajan , mutta ikävä kyllä se kiusattu siitä kärsii, siis toisen ongelmasta

        Joten ihmettelen että kiusaamista on aina vaan vaikka kaiken käsityksen mukaan ihmisten tulisi olla sivistyneempiä meidän aika kaudella eikä kiusata toisia .
        Joten sinulle kiusattu sanoisin , ajattele että niillä kiusaajilla se ongelma on ja sinulla on jotain mitä kadehtivat siksi joukolla kimppuun . Joten älä anna itsesi masentua vaan uskalla kohdata pelkosi ja tulet huomaamaan että kasvat oman itsesi silmissä .
        Apua myös on hyvä hakea osaavalta taholta vaikeuksiin . Tsemppiä


    • Anonyymi

      On hyvä muistaa, että kiusaavalla ihmisellä on itsellään vaikeaa.
      Terve ja pärjäävä, itseensä ja elämäänsä tyytyväinen ihminen ei koe tarvetta kiusata yhtään ketään.
      Kiusaaja ei ole tyytyväinen itseensä.

    • "Toiveeni on ollut kumppani ja ehkä jälkeläinen mutta on ollut vaikeaa löytää kumppania ja hekin ovat olleet jollain tavalla ilkeitä minua kohtaan ja nämä "suhteet" jos ne on niitä ollut ovat päättyneet pian. Usein korkeintaan kestäneet vain vuoden. "

      -Kuulostaa siltä, että on löytynyt jo useampikin "kumppani", joten ällä inise siellä tyhjää..

      Ärsytät minua jo nyt yhden tekstin perusteella, joten en ihmettele, jos ei muutkaan siedä.

      Joskus on hyvä katsoa peiliin ja miettiä mikä minussa(sinussa) on vikana sen sijaan, että etsii vikaa muista ihmisistä.

      Sopeutuminen.. Kaikki eivät koskaan sopeudu ympäristöönsä.

      Ja jos ei ole ensiluokkaisia geenejä jaettavaksi, niin silloin ei missään nimessä pidäkkään lisääntyä. Miksi sinunkaan pitäisi lisääntyä kun et pärjää itsekkään elämässä.

      • Anonyymi

        Kovia sanoja, mutta niin kohdallaan!

        Kun joka paikassa ja kaikkialla on aina vaikeaa, syyn täytyy löytyä itsestä, syy ei voi olla aina muissa eikä olosuhteissa. Vähän joustoa ja ymmärtämystä pitäisi löytyä tältä poikkeavaltakin, niin elämä olisi mukavampaa.


      • Anonyymi

        Miksi ilkeilet toiselle, jos et pysty tuntemaan empatiaa toista kohtaan niin ole vastaamatta .
        Tänne saa kirjoittaa kuka vaan , eikä siitä tarvitse ruveta toista mollaamaan.
        Jokaiselle on tilaa palstalla .
        Sinua ärsyttää toisen huolet elämästään , juuri tuollainen tyyppi on kiusaaja .
        Kaikkien ei tarvitse olla samalaisa annetaan kaikkien kukkien kukkia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ilkeilet toiselle, jos et pysty tuntemaan empatiaa toista kohtaan niin ole vastaamatta .
        Tänne saa kirjoittaa kuka vaan , eikä siitä tarvitse ruveta toista mollaamaan.
        Jokaiselle on tilaa palstalla .
        Sinua ärsyttää toisen huolet elämästään , juuri tuollainen tyyppi on kiusaaja .
        Kaikkien ei tarvitse olla samalaisa annetaan kaikkien kukkien kukkia

        Älä sitten mollaa! Ilkeä olet itse. Luepa ajatuksella, mitä kirjoitit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ilkeilet toiselle, jos et pysty tuntemaan empatiaa toista kohtaan niin ole vastaamatta .
        Tänne saa kirjoittaa kuka vaan , eikä siitä tarvitse ruveta toista mollaamaan.
        Jokaiselle on tilaa palstalla .
        Sinua ärsyttää toisen huolet elämästään , juuri tuollainen tyyppi on kiusaaja .
        Kaikkien ei tarvitse olla samalaisa annetaan kaikkien kukkien kukkia

        Empatia on hyvä, tärkeä sana. Mutta se ei ole pelkästään sanana riittävä, se ominaisuus puuttuu liian monilta.
        Empatiahan on sitä, että pystyy tavallaan asettumaan " toisen saappaisiin ".
        Eli voisi vaikka ajatella silloin, jos kohtelee toista huonosti, että miltä se tuntuisi jos joku tekisi samoin juuri minulle.
        Tunnetaidot on toinen tärkeä. Kiusaajilla on yleensä tunnetaidot vajavaiset, eivät osaa purkaa tunteita muulla tavalla kuin kiusaamalla muita.
        Toisaalta kiltti ja ystävällinen ihminenkin voi vaikka vahingossa loukata toista, vaikka ei tarkoitus olisikaan. Toinen ihminen voi ottaa jonkin sanotun asian loukkauksena jo käsittämällä jonkin väärin.
        Ihmisyys ja ihmissuhteet ovat vaikeita juttuja, mutta olisihan se kiva, jos otettaisiin toiset ja toisten tunteet huomioon vähän paremmin.
        Onneksi kiusaajat on joukkona vähemmistöä. Mukavia ihmisiä on kuitenkin olemassa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ilkeilet toiselle, jos et pysty tuntemaan empatiaa toista kohtaan niin ole vastaamatta .
        Tänne saa kirjoittaa kuka vaan , eikä siitä tarvitse ruveta toista mollaamaan.
        Jokaiselle on tilaa palstalla .
        Sinua ärsyttää toisen huolet elämästään , juuri tuollainen tyyppi on kiusaaja .
        Kaikkien ei tarvitse olla samalaisa annetaan kaikkien kukkien kukkia

        Harvinaisen ristiriitaista tekstiä. Ensin kielletään yhtä kirjoittamasta ja kommentoimasta ja sitten julistetaan, että tänne saa kirjoittaa kuka vaan ja jokaiselle on tilaa palstalla. Väitetään vielä täysin tuntematonta ihmistä ilkeäksi kiusaajaksi.

        Mutta toki tänne saa kirjoittaa kuka vaan ja mitä vaan. Sinäkin, typerys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisen ristiriitaista tekstiä. Ensin kielletään yhtä kirjoittamasta ja kommentoimasta ja sitten julistetaan, että tänne saa kirjoittaa kuka vaan ja jokaiselle on tilaa palstalla. Väitetään vielä täysin tuntematonta ihmistä ilkeäksi kiusaajaksi.

        Mutta toki tänne saa kirjoittaa kuka vaan ja mitä vaan. Sinäkin, typerys!

        Kivaako...jatkaa provosoimista ?
        " Väitetään täysin tuntematonta ilkeäksi kiusaajaksi " lainauksena.
        Ja itse perään kirjoitetaan, " sinäkin, typerys " oikein huutomerkin kanssa...
        Onhan tuossakin jokin ristiriita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2140
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      74
      1534
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1255
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe