Voisiko joku kertoa onko mitään tehtävissä. Ongelma on se, että -97 farkkumondeon keskuslukko ei pelaa kakella. Ensin pelasi vain repsikanpuoleisesta ovesta ja nyt ei sekään. Patterit vaihdettu kakeen. Huollossa ilmoittivat infrapunasilmien vaihdosta (40 eskoo/kpl), mutta haluaisin tietää voisiko esim. lika tai kosteus tai joku muu olla syynä häiriöön, ja jos voisi niin voiko itse puhdistaa. Onko moisia kokemuksia muilla?
Keskuslukituksen kaukosäädin ei pelaa???
19
7377
Vastaukset
- Mondeo
Ota keskuslukon sulake irti noin viideksiminutiksi ja asetapaikoilleen sen jälkeen pitäisi pelata.minulla oli apua tästä.
- Kati
Täytyy varmaan sitten kaivella ohjekirja esiin. Onkohan sulake vain ja ainoastaan keskuslukolle vai onko siihen mahdollisesti ympätty jotain muutakin. (Niin siis että tiedän minkä sulakkeen otan pois). Varmistan nyt kuitenkin vielä, että keskuslukkohan toimii avaimella ihan moitteettomasti, eli lukoissa ei varmasti ole mitään vikaa, mutta kaukosäätimellä ei onnistu. Jos edelleenkin neuvot napsaseen sulakkeen irti niin kokeilen.
- Mondeo
Kati kirjoitti:
Täytyy varmaan sitten kaivella ohjekirja esiin. Onkohan sulake vain ja ainoastaan keskuslukolle vai onko siihen mahdollisesti ympätty jotain muutakin. (Niin siis että tiedän minkä sulakkeen otan pois). Varmistan nyt kuitenkin vielä, että keskuslukkohan toimii avaimella ihan moitteettomasti, eli lukoissa ei varmasti ole mitään vikaa, mutta kaukosäätimellä ei onnistu. Jos edelleenkin neuvot napsaseen sulakkeen irti niin kokeilen.
Minulla oli samanlaisia ongelmia ja kaikki poistuivat,kun käytin keskuslukon sulaketta pois.
-97 loppuvuoden mallissa ei ole enään "silmää ovessa",vaan ohjausyksikkö on hansikaskotelon takana kojelaudassa.Sulakeen poisto nollaa ohjauksen ja kun panet sen takaisin niin se aktivoituu ja pelaa normaalisti.Ovessa olevat yksikötkin ovat -97 loppuvuoden mallissa erilaiset.Avaimenpettereiden vaito jos kestää kauemmin kuin 15 sek. niin silloin pitää avain ohjelmoida.Ja se tapahtuu modonistin kertomalla tavalla. - Kati
Mondeo kirjoitti:
Minulla oli samanlaisia ongelmia ja kaikki poistuivat,kun käytin keskuslukon sulaketta pois.
-97 loppuvuoden mallissa ei ole enään "silmää ovessa",vaan ohjausyksikkö on hansikaskotelon takana kojelaudassa.Sulakeen poisto nollaa ohjauksen ja kun panet sen takaisin niin se aktivoituu ja pelaa normaalisti.Ovessa olevat yksikötkin ovat -97 loppuvuoden mallissa erilaiset.Avaimenpettereiden vaito jos kestää kauemmin kuin 15 sek. niin silloin pitää avain ohjelmoida.Ja se tapahtuu modonistin kertomalla tavalla.Onko mitään ulkoisia merkkejä loppuvuoden tai alkuvuoden malleissa? Käyttöönottopäivä ei kait sitä kerro, eihän? Ovessa kuitenkin on avaimenkolon alla "silmä", mutta voiko se olla siinä vaikkei sitä "silmää" olisikaan?? *nolona* Tota sulakerasiaa etsiskelinkin aikaisempien vinkkien perusteella, mutten löytänyt. Ohjekirjan mukaan se pitäisi sijaita kuljettajan puolella kojelaudan alla. Löysin kuljettajan puolen ja löysinpä vielä kojelaudankin, mutta sulakerasiaa kojelaudan alla en niin mistään. Mutta se siis löytyykin hanskalokeron takaa... No kokeillaanpa tätä seuraavaksi.
- monsuunisti
Kati kirjoitti:
Onko mitään ulkoisia merkkejä loppuvuoden tai alkuvuoden malleissa? Käyttöönottopäivä ei kait sitä kerro, eihän? Ovessa kuitenkin on avaimenkolon alla "silmä", mutta voiko se olla siinä vaikkei sitä "silmää" olisikaan?? *nolona* Tota sulakerasiaa etsiskelinkin aikaisempien vinkkien perusteella, mutten löytänyt. Ohjekirjan mukaan se pitäisi sijaita kuljettajan puolella kojelaudan alla. Löysin kuljettajan puolen ja löysinpä vielä kojelaudankin, mutta sulakerasiaa kojelaudan alla en niin mistään. Mutta se siis löytyykin hanskalokeron takaa... No kokeillaanpa tätä seuraavaksi.
Auton valmistusajankohtaa voi selvitellä korinumeron perusteella. Myös useimmista auton muoviosista löytyy kuukausi/vuositieto.
Infrapunakaukosäädin on oikeasti edellisen korimallin GHIA-mallin peruja. Sillä tehtiin ihan ensimmäiset kuukaudet uutta korimallia (kun kaukosäätöinen keskuslukko tuli vakioksi), eli lokakuu 96 -tammi/helmikuu 97. Sen jälkeen siirryttiin radiotaajuuslähettimeen ja sen uudelleenohjelmointi tapahtuu ihan eri tavalla.
Oven kahva on myös erinäköinen uudemmissa malleissa, niissä IR-simmua ei ole (IR-silmä muuten ei muistaakseni ole avaimenreiän alla, vaan kahvan toisella laidalla (jos siis oikein muistan)).
Uudella kaketyypillä on etuna ainakin se, että ovet voi aukaista vähintään 3 kertaa kauempaa. Lisäksi ei tarvitse sohottaa juuri tiettyyn kohtaan (eli IR:n tapauksessa oveen). Radiotaajuuskeskuslukkoon saa myös takaluukun avausnapilla olevan kaken! - Kati
monsuunisti kirjoitti:
Auton valmistusajankohtaa voi selvitellä korinumeron perusteella. Myös useimmista auton muoviosista löytyy kuukausi/vuositieto.
Infrapunakaukosäädin on oikeasti edellisen korimallin GHIA-mallin peruja. Sillä tehtiin ihan ensimmäiset kuukaudet uutta korimallia (kun kaukosäätöinen keskuslukko tuli vakioksi), eli lokakuu 96 -tammi/helmikuu 97. Sen jälkeen siirryttiin radiotaajuuslähettimeen ja sen uudelleenohjelmointi tapahtuu ihan eri tavalla.
Oven kahva on myös erinäköinen uudemmissa malleissa, niissä IR-simmua ei ole (IR-silmä muuten ei muistaakseni ole avaimenreiän alla, vaan kahvan toisella laidalla (jos siis oikein muistan)).
Uudella kaketyypillä on etuna ainakin se, että ovet voi aukaista vähintään 3 kertaa kauempaa. Lisäksi ei tarvitse sohottaa juuri tiettyyn kohtaan (eli IR:n tapauksessa oveen). Radiotaajuuskeskuslukkoon saa myös takaluukun avausnapilla olevan kaken!Siis alkuvuoden malli. Enkä tosin löydä sitä pirun sulakerasiaakaan mistään. En edes hanskalokeron takaa... no eipä sillä niin väliä jos se kerran ei auttaisikaan. -Eikä koputtelu auttanut, en nyt tosin kauhian kovasti uskaltanut, ettei menisi se muovi rikki. Todettava vaan on, että sökö mikä sökö. Täytynee vaihdattaa uuteen kun lakkaan köyhtymästä... eli saapi sitten todennäkösesti olla toimimatta vielä pitkään :)
Yhtä asiaa voisin vielä kysäistä: miten saisi herkistettyä takaluukun lukkoa. Se jää aika usein pohjaan surraamaan. Ei palauta kunnolla. Avaimella kun menee ronkkimaan niin kyllähän se siitä sitten palautuu. Lukkoon sekä sisälle että ulos on työnnetty jos minkälaista puhdistussuihketta ja spreitä. Pitääkö sekin purkaa/purkauttaa ja puhdistaa ihan sieltä jostain sielun syövereistä? - Mondeo
Kati kirjoitti:
Siis alkuvuoden malli. Enkä tosin löydä sitä pirun sulakerasiaakaan mistään. En edes hanskalokeron takaa... no eipä sillä niin väliä jos se kerran ei auttaisikaan. -Eikä koputtelu auttanut, en nyt tosin kauhian kovasti uskaltanut, ettei menisi se muovi rikki. Todettava vaan on, että sökö mikä sökö. Täytynee vaihdattaa uuteen kun lakkaan köyhtymästä... eli saapi sitten todennäkösesti olla toimimatta vielä pitkään :)
Yhtä asiaa voisin vielä kysäistä: miten saisi herkistettyä takaluukun lukkoa. Se jää aika usein pohjaan surraamaan. Ei palauta kunnolla. Avaimella kun menee ronkkimaan niin kyllähän se siitä sitten palautuu. Lukkoon sekä sisälle että ulos on työnnetty jos minkälaista puhdistussuihketta ja spreitä. Pitääkö sekin purkaa/purkauttaa ja puhdistaa ihan sieltä jostain sielun syövereistä?Sinulla on alkuvuodenmalli. Sulakeraisia on kuskinpuolella ohjaustangon vasemalla puolen.On aika piilossa mutta kahvaavetämällä se avautuu.
sulake on muistaakseni no: 25 Heinäkuussa 1997 muuttui.
- monsuunisti
Toimiko kaukosäädin pariston vaihdon jälkeen kummaltakaan puolelta?
Voit ohjelmoida keskuslukitusboksin uudelleen kyseiselle kaukosäätimelle itse, mutta jos oven vastaanottimet ovat finaalissa, ne pitää vaihtaa/vaihdattaa.
infrapunavastaanottimien toiminnan voi myös testata yrittämällä ohjelmointia:
Avain virtalukkoon ja käännä 1-asentoon.
odota n.10sek, kunnes kellon vieressä oleva valo syttyy palamaan (normaalisti vilkkuu).
Kun valo palaa, käännä avain 0-asentoon ja ota pois virtalukosta.
Valo jää palamaan hetkeksi, jonka aikana sillä kaukosäätimellä pitää sohottaa mielellään toimivaan kahvaan niin, että painat ja pidät ovien sulkunapin pohjassa, jonka aikana painat 4 kertaa avausnappia, viimeisen painalluksen jälkeen samanaikaisesti vapautat myös sulkunapin. Nyt sekä autossa kellon viereisen valon, että kaukosäätimen valon tulisi vilkkua nopeasti. Jos vain kaukosäädin vilkuttaa, on oven IR-vastaanotin rikki. Ohjelmointi viimeistellään käyttämällä avainta virtalukossa II-asennossa. Tämän jälkeen kaukosäädin toimii.- Kati
Toimi hetken aikaa repsikan puolelta. Tosin en tiedä oliko pariston vaihdolla osuutta asiaan. Kuljettajan puolelta minun aikanani (2v.) ei ole toiminut milloinkaan. Ohjeet voipi olla mun äo:lle hankalat, mutta lähdenpä heti testailee. Pitäisiköhän nyt ottaa se "punainen avain" käyttöön, jolla voi ohjelmoida niitä muita avaimia, vai toimiiko se tällä nykyisellä? No kokeillaan Sittenhän sen tietää.
- Kati
Osasinpa sittenkin tehdä sen ohjelmoinnin. Tulos: kuskinpuolen oven infrapuna rikki (vain kaukosäätimessä vilkkui valo), repsikka toimii (molemmat vilkkuivat). Kiitos loistavasta neuvosta. Voitko vielä kertoa onko vastaanottimen vaihto mahdollista (siis suhtkoht helppoa) tehdä itse vai vaatiiko se ammattilaisen? Miten voi muuten olla mahdollista, että ykskaks kaukosäädin ei toimi? Ja taas ohjelmoinnilla sen sai pelaamaan???
Outoa. - monsuunisti
Kati kirjoitti:
Osasinpa sittenkin tehdä sen ohjelmoinnin. Tulos: kuskinpuolen oven infrapuna rikki (vain kaukosäätimessä vilkkui valo), repsikka toimii (molemmat vilkkuivat). Kiitos loistavasta neuvosta. Voitko vielä kertoa onko vastaanottimen vaihto mahdollista (siis suhtkoht helppoa) tehdä itse vai vaatiiko se ammattilaisen? Miten voi muuten olla mahdollista, että ykskaks kaukosäädin ei toimi? Ja taas ohjelmoinnilla sen sai pelaamaan???
Outoa.Infrapunasilmän vaihto ei ole kovin erikoinen homma, mutta vaatii oviverhoilun irrottamista.
Jos mielenkiintoa/uskallusta riittää, voit irrottaa ovipahvin ja irrottaa sitten anturin itse. Ovipahvin kiinnitysruuvit sijaitsevat seuraavasti: 2kpl oviverhoilun pohja, 2 2kpl oviverhoilun reunat, 1kpl sivupeilin muovi (Muovitulppa kammetaan ruuvin edestä irti), 2kpl oven vetokahva (muoviluiska kammetaan kahvasta ensin pois), sekä 1kpl oven avauskahva (siinäkin muovitulppa edessä). Kun kaikki nämä ruuvit ja muovinpalat on irrotettu, vedetään avausrivan reunamuovi ulos, Jos haluaa, että kiinnikeripa ei katkea(mikä todennäköisesti kuitenkin tapahtuu) painetaan lattameisselillä sieltä muovin takasivussa näkyvästä kolosta oven suuntaisesti, jolloin kieleke vapautuisi. Itselläni ei auttanut mitään, vaan kiinnikeripa murtui, ei tosin haittaa mitään koska ei näy ulospäin. Sitten kun kahvan muovi on irti, niin koko pahvi lähtee ylöspäin nostamalla. Sitten pitää irrottaa kahvan lähistöltä vaahtomuovit tai leikata puukolla aukko (luukku, jonka voi sulkea vaikka teipillä).
Infrapuna-anturin pitäisi näkyä jo tässä vaiheessa, jolloin liitin ja itse anturi vain irti ja uutta sovittelemaan.
Infrapuna-antureita saa elektroniikka-alan liikkeistä Ford-liikkeitä halvemmalla, (hinta alle 5e) mutta niissä ei tule liitintä, jolloin liitin pitää joko vaihtaa standardimpaan tyyppiin, tai tinata piuhat alkuperäisen liittimen johtimiin kiinni.
Ford-liikkeen hinta 40e kuulostaa mun mielestä kuitenkin ihan kohtuulliselta tuosta vaihtotyöstä, vaikka onkin alle puolen tunnin homma (alkuperäisellä osalla)
Kaukosäätimen toimimattomuudesta vielä sen verran, että pariston vaihto saa kestää enintään 15 sekuntia. Mikäli vaihto kestää pidempään, kaukosäädin arpoo uuden koodin, joka pitää hyväksyttää keskuslukitusyksiköllä tuolla edellämainitulla ohjelmoinnilla. - Kati
monsuunisti kirjoitti:
Infrapunasilmän vaihto ei ole kovin erikoinen homma, mutta vaatii oviverhoilun irrottamista.
Jos mielenkiintoa/uskallusta riittää, voit irrottaa ovipahvin ja irrottaa sitten anturin itse. Ovipahvin kiinnitysruuvit sijaitsevat seuraavasti: 2kpl oviverhoilun pohja, 2 2kpl oviverhoilun reunat, 1kpl sivupeilin muovi (Muovitulppa kammetaan ruuvin edestä irti), 2kpl oven vetokahva (muoviluiska kammetaan kahvasta ensin pois), sekä 1kpl oven avauskahva (siinäkin muovitulppa edessä). Kun kaikki nämä ruuvit ja muovinpalat on irrotettu, vedetään avausrivan reunamuovi ulos, Jos haluaa, että kiinnikeripa ei katkea(mikä todennäköisesti kuitenkin tapahtuu) painetaan lattameisselillä sieltä muovin takasivussa näkyvästä kolosta oven suuntaisesti, jolloin kieleke vapautuisi. Itselläni ei auttanut mitään, vaan kiinnikeripa murtui, ei tosin haittaa mitään koska ei näy ulospäin. Sitten kun kahvan muovi on irti, niin koko pahvi lähtee ylöspäin nostamalla. Sitten pitää irrottaa kahvan lähistöltä vaahtomuovit tai leikata puukolla aukko (luukku, jonka voi sulkea vaikka teipillä).
Infrapuna-anturin pitäisi näkyä jo tässä vaiheessa, jolloin liitin ja itse anturi vain irti ja uutta sovittelemaan.
Infrapuna-antureita saa elektroniikka-alan liikkeistä Ford-liikkeitä halvemmalla, (hinta alle 5e) mutta niissä ei tule liitintä, jolloin liitin pitää joko vaihtaa standardimpaan tyyppiin, tai tinata piuhat alkuperäisen liittimen johtimiin kiinni.
Ford-liikkeen hinta 40e kuulostaa mun mielestä kuitenkin ihan kohtuulliselta tuosta vaihtotyöstä, vaikka onkin alle puolen tunnin homma (alkuperäisellä osalla)
Kaukosäätimen toimimattomuudesta vielä sen verran, että pariston vaihto saa kestää enintään 15 sekuntia. Mikäli vaihto kestää pidempään, kaukosäädin arpoo uuden koodin, joka pitää hyväksyttää keskuslukitusyksiköllä tuolla edellämainitulla ohjelmoinnilla.No jopas kuulosti siltä, etten ainakaan minä rupea reikiä leikkelee... Tosin se 40 euroa oli osan hinta! työ, mitä he sitten siitä veloittavatkaan. Täytyy kuitenkin soitella paikalliseen liikkeeseen, sillä todellakin tuo homma rupesi jo hikoiluttaa pelkästään luettuna.
Kiitos kuitenkin sinulle kun vaivauduit asian selvittämään... Tulostin kuitenkin ohjeen jos vaikka jonkun saisi napattua tekemään vaihdon... - Kati
Kati kirjoitti:
No jopas kuulosti siltä, etten ainakaan minä rupea reikiä leikkelee... Tosin se 40 euroa oli osan hinta! työ, mitä he sitten siitä veloittavatkaan. Täytyy kuitenkin soitella paikalliseen liikkeeseen, sillä todellakin tuo homma rupesi jo hikoiluttaa pelkästään luettuna.
Kiitos kuitenkin sinulle kun vaivauduit asian selvittämään... Tulostin kuitenkin ohjeen jos vaikka jonkun saisi napattua tekemään vaihdon...Kysyinpä hinnan fordilta: töineen 100 euroo!
Melko kallista :) - monsuunisti
Kati kirjoitti:
Kysyinpä hinnan fordilta: töineen 100 euroo!
Melko kallista :)Niinhän se elämä on.
Kannattaa kokeilla vastaanottimen liittimen puhdistusta ennen uuden ostamista, jos päädyt itse irrottamaan/irroituttamaan ovipahvin.
Jos liitin oireilee, se todennäköisesti toimisi joskus ja jos oikein onnea ja helppoa ratkaisua onkii, niin sitä kahvassa näkyvää IR-linssiä voi napautella jollain vasaraa pienemmällä mahdollisen kontaktihäiriön toivossa. (vrt. vanha TV:n korjaustapa)
Alkuperäisen IR-vastaanottimen voi ehkä löytää paljon Fordia halvemmalla romikselta, tosin etsimisen vaiva todennäköisesti olisi suurempi kuin 40e. Anturit eivät kyllä ihan helposti hajoa (tosin jatkuva auringonpaiste on IR-anturille pahasta) - Kati
monsuunisti kirjoitti:
Niinhän se elämä on.
Kannattaa kokeilla vastaanottimen liittimen puhdistusta ennen uuden ostamista, jos päädyt itse irrottamaan/irroituttamaan ovipahvin.
Jos liitin oireilee, se todennäköisesti toimisi joskus ja jos oikein onnea ja helppoa ratkaisua onkii, niin sitä kahvassa näkyvää IR-linssiä voi napautella jollain vasaraa pienemmällä mahdollisen kontaktihäiriön toivossa. (vrt. vanha TV:n korjaustapa)
Alkuperäisen IR-vastaanottimen voi ehkä löytää paljon Fordia halvemmalla romikselta, tosin etsimisen vaiva todennäköisesti olisi suurempi kuin 40e. Anturit eivät kyllä ihan helposti hajoa (tosin jatkuva auringonpaiste on IR-anturille pahasta)... 5 kg:n leka napauttamiseen :)
No jos ei pikkunaputtelu auta, olkoon rikki. Toimihaan se nyt jokatapauksessa toiselta puolelta. Ja avaamalla oven niinkuin ennenvanhaan (avaimella kääntämällä) pääsee tosi sutjakkaasti sisään kuljettajankin puolelta.'
Loistavaa, että on vielä olemassa ihmisiä, jotka jaksavat vääntää paksummastakin rautalangasta ohjeita. Et satu oleen itse ford-huoltomies :) - monsuunisti
Kati kirjoitti:
... 5 kg:n leka napauttamiseen :)
No jos ei pikkunaputtelu auta, olkoon rikki. Toimihaan se nyt jokatapauksessa toiselta puolelta. Ja avaamalla oven niinkuin ennenvanhaan (avaimella kääntämällä) pääsee tosi sutjakkaasti sisään kuljettajankin puolelta.'
Loistavaa, että on vielä olemassa ihmisiä, jotka jaksavat vääntää paksummastakin rautalangasta ohjeita. Et satu oleen itse ford-huoltomies :)Ford huoltomiehet eivät halua vääntää mitään rautalangasta, enkä siis kuulu heihin. En ole muutenkaan tekemisissä Fordin kanssa, paitsi että vaimoni auto on 97-> Mondeo :)
- Kati
monsuunisti kirjoitti:
Ford huoltomiehet eivät halua vääntää mitään rautalangasta, enkä siis kuulu heihin. En ole muutenkaan tekemisissä Fordin kanssa, paitsi että vaimoni auto on 97-> Mondeo :)
Sehän selittää jo kaiken... Olet sitten joutunut ilmeisesti korjailemaan kyseistä menopeliä aiemmin. Jo hetken aikaa ihmettelinkin, kuinka fordin huoltomies saattaisikaan noin selkeitä ohjeita antaa. Tai siis yleensä mitään ohjeita. Yleensähän ohjeita ei sieltä tule kun laskunmaksun aikaan :)
En tänään kerennyt koputtelemaan sitä "silmää" kun piti viedä koko matolaatikko korjaukseen: pieni ruostevaurio :/ Onneksi vielä pieni. Illalla kuitenkin ajattelin ottaa jotain kättä pidempää ja vähän napsutella. Katsotaan sitten lähteekö toimimaan vai ei. Kun en todella voi ymmärtää kuinka sellainen osa voi mennä rikki... Mahdollinen kova täräys? Ostettaessa autossa oli nimittäin pitkittäinen takatukivarsi (repsikan puolella) jonniin verran paljon kiero -> siis ajettu johonkin päin ja kovaa sittenkin.
Edellinen omistaja ei tunnusta ajaneensa minkäänlaista ojanpohjaa pitkin ja minä taas tiedän etten ole. - vierailija 63
Kiitos! Sain toimimaan
- Ford Mondeo
Kysymys kuuluu: onko mitään järkeä ostaa 98 vuosimallia olevaan mondeoon uuta kaukosäändintä ja korjaako se keskuslukituksen aukeamis vian kun ei ovet tahdo pakkasella pysyä lukossa? Kun edellisen omistajan koira oli syönyt sen rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841