Oisko kellään aikaa neuvoa ruokavaliosta

Anonyymi-ap

Mulla on mennyt selkä rikki, käytännössä olen 70% liikuntarajoitteinen nyt.
Haluaisin syödä siten, että vähennän sen avulla kehon tulehdustilaa, vaikka se ei korjaakaan kaikkea. Oon mennyt ihan sekaisin eri dieettiohjeista ja tarvitsen yksinkertaisen tavan noudattaa hyvää ruokavaliota, koska en kykene seisomaan pitkiä aikoja laittamassa ruokaa.

Kananmunalle olen allerginen, joten munakas ei käy, harmi se olisi ollut helppo aaminen. Viljaa ja sokeria haluaisin välttää, mutta vaikea löytää välipaloja!

Onko ok, jos syön 2 kertaa päivässä esim salaatin, johon tulee joko kana/lohi/lihan?
Välillä vaihdan salaatin höyrytyiksi kasviksiksi?
Mitä helppoa aamiaiseksi, jos ei käytä vilja- tai maitotuotteita eikä kananmunaa?

Jos ei pysty tekemään joka päivä erilaista ja kovin monimutkaista ruokaa, on ihan turha ostaa jotain nettivalmennuksia. Tarvin yksinkertaiset ohjeet, muuhun en pysty.

Ylipainoa ei ole, mutta jos 2-3 kg lähtee, se on ihan riittävä. Lähinnä tarvitsen terveellistä ruokavaliota vähentämään tulehdustilaa elimistössä ja lisäämään energisyyttä.

Olen pitkään syönyt hedelmiä välipalaksi, mutta selvästi ne eivät mulle sovi (appelsiini, omena, banaani) lisäksi tein joka aamu vihersmoothien. Ruokavalioni on ollut tähän asti helppo:

Aamu: sitruunamenua, appelsiini, vihersmootie (avocado, kurkku, pinaatti, inkivääri, kurkuma, spiruliina)

Lounas: loput 1/2 smootiesta, gluteeiniton kaurasämpylä

Välipala: 2 omenaa

Illallinen: Salaatti, melooni, broileri

Tällä sain itseni todella väsyneeksi.

3

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamusta minullakin puristettu sitruunamehu 3rkl oliivi öljy kylmä vesi. normi juomalasillinen... Minulla joka aamu kaurapuuro ja marjoja . Tai marjakeitto.Teen itse. Tämä klo 08.00
      Klo 11 .00 kahvi reissumiesleipä kylmäsavulohella ja pohjustana tuorejuusto + salaatinlehti. Paprikaa pari kkolme siivua. Välillä keitetty kananmuna.
      Klo 14 .00 Boileria , vokaten ja vihreä salaatti. Kermaviili kastikkeella. Säilyy jääkaapissa jopa 3 - 4 vrk kun on kannellinen astia..siiss kermaviili . Mausteena sinappi , tai Blue chees dippijauhe pss per purkki..Ilta pv klo 17.30 Savulohta joko kylmäsavu tai lämminsavuna , Parsakaalin tai kukkakaalin kera. Ja salaattikastike kermaviilistä jatketaan käyttöä. Päälle kahvit. Mustana 1kpl vilhelmiinakeksi tai kaneli korppu. Loppuaika elimmistölle lepoa, aamuun asti. Näillä ohjeilla olen tiputtanut vuodessa 14kg. Jalka vamma minullakin on syy painon kevennykseen.
      Nykyää kävelen päivisin 2 x 30 min. Parhaina päivinä jopa tunti kolmekymmentä minuuttia . Ikääkin on 69v.

    • Anonyymi

      Hei mä käytän samaa ohjelmaa , paino tippunut vuodessa 28kg.
      Hiilareita tosi niukasti. Olut siideri viinit väkevät liki kaikki pois. Saa nautia kirkasta max 0.5 l pullollisen 1x 2kk välein. En tykkää siitäkään .Vettä päivittäin litra puolitoista. Kävelen päisisin 3 -- 5 km.Vointi energinen ja mieli pirteä .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      2300
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1902
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1203
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1192
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1176
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      942
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      869
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      847
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      765
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      757
    Aihe