Nyt tai koskaan on mahdollisuus saada aurinkoa 5kk?
Nyt tai koskaan on mahdollisuus saada aurinkoa 5kk?
22
261
Vastaukset
- Anonyymi
42as aurinkoa 5kk
- Anonyymi
Nyt sitä saa 5kk paneeleihin virtaa 42asteen kulmassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta suomessa vain 30päivää aurinkoa näkyvissä näistä 5 kuukaudesta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppu aika on pilvistä ja heikkoa on tuotto suomessa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäselvä turha aloitus taas selvä provo ja trolli
Suomessa ei aurinko kait paista yöllä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäselvä turha aloitus taas selvä provo ja trolli
Suomessa ei aurinko kait paista yölläYötön yö, eli aikakausi jolloin aurinko ei laske ollenkaan horisontin alapuolelle, alkaa Suomen pohjoisimmassa pisteessä Nuorgamissa toukokuun puolen välin jälkeen ja seuraavan kerran aurinko laskee Nuorgamissa heinäkuun lopulla. Lapissa kesä-heinäkuussa aurinko voi paistaa jopa 300 tuntia, elokuussa 150-200 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakko lataa noita aloituksia joka päivä samasta aiheesta .
Looeta trollaamin heti tai ilmoitan sinusta poliisile
Linda eeriköinen
- Anonyymi
Paistaako suomessa aurinko nykyään yölläkin
- Anonyymi
Pilvinen keli, mutta aamu seiskasta alkaen on tullut 1,5 kW, joka riittää hyvin koko talon päiväaikaiseen lämmitykseen ilpillä tällaisellla +4 asteen kelillä. Ilpin hyötysuhde näillä keleillä parhaimmillaan, eikä tarvitse pitää sähkölämmitystä päällä lainkaan.
Eilen tuli parhaimmillaan 4 kW, keskiarvo 2,5 kW luokkaa. Laitoinkin lattialämmitykset päälle ja lvarattua ämpöä riitti hyvin tähän aamuun asti.- Anonyymi
Jo on pieni talo kun lömmitys ja bedet ja utot lömiöä
Mulla menee 50kwh lämmityksen vrk ja vaan 180m2 - Anonyymi
1,5kw paljomko on rahaassa. -0.01 c kwh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se ainakin 0,1 ckwh elikkä 0,5e kwh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 h x 1,5 kW/h = 18 kWh
18 kWh x 0,15 €/kWh = 2,70 €
- Anonyymi
Antero Rantasen aikoina näiden provoaloitusten tärkein pointti oli ilmaiset tuotot, miksi niitä ei ole näkynyt koko keväänä ?
- Anonyymi
Onko pakko voittaa ja väittää että yöllä paistaa aurinko , talbela ei koskaan
Ja kun menee myyntiin kesällä ei siitä mitään jää käteen kun sähön hinta aina kesällä min - Anonyymi
Aloitus totta vai tarua
Tukku Taalasmaa - Anonyymi
"Pilvinen keli, mutta aamu seiskasta alkaen on tullut 1,5 kW, joka riittää hyvin koko talon päiväaikaiseen lämmitykseen ilpillä tällaisellla +4 asteen kelillä. Ilpin hyötysuhde näillä keleillä parhaimmillaan, eikä tarvitse pitää sähkölämmitystä päällä lainkaan."
Näille vaatimattomille paneeleiden omistajille tiedoksi että sähkön tuoton tai kulutuksen yksikkö on kWh eikä kW joka ei kerro mitään !- Anonyymi
Kyllä siinä invertterin mittarissa näkyy reaaliaikainen tuotto watteina. Pilvinen keli, tuotto tällä hetkellä vain ~1000 w = 1 kW. Tuotto kertoo sen, että se riittää esim. 1000 w tehoiselle sähköpatterille, niin kauan kuin tuottoakin riittää. Tähän vuodenaikaan meillä n. 12 h.
Tuotetut kilowattitunnit löytyvät nekin parin napin painalluksen takaa. Saishan tuohon kännysovelluksenkin josta voisi seurailla, mutta ei niin paljoa kiinnosta...
- Anonyymi
OmaWatilla on nyt aurinkopaneeli arvonta .
Niillä tuntuu olevan joka vuosi joku arvonta, ja nyt ne arpoo aurinkopaneelit asennettuna tai sit ilmalämpöpumpun. tänä vuonna palkinnon arvo jopa 8000e.
Mä olen joka vuosi tähän osallistunut mut ei oo tärpänny... ehkä tänä vuonna sit niin pääsis nauttimaan aurinkoenergiasta vihdoinkin.. ei oo kyllä vara tehdä isoa investointia tällä hetkellä..
tuossa alla linkki sit jos joku haluu kans kokeilla onneaan.
https://adtr.co/BXf3NC- Anonyymi
Mulla kaikki sähkö paneeleista menee omaan käyttöön !Ylimääräinen sähkö mitä en kuluta niin menee lämmöksi ja patterit kuumina ny !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla kaikki sähkö paneeleista menee omaan käyttöön !Ylimääräinen sähkö mitä en kuluta niin menee lämmöksi ja patterit kuumina ny !
Ei näy aurinkoa eikä tuottoa tule !
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672