Olen valtion velkani maksanut !

Anonyymi-ap

Olen maksanut oman osani valtion velasta kokonaan valtiolle.
Perintö veroa tuli maksettavaksi enemmän, kuin mitä valtion velka minun osaltani on ollut.
Enkä ole yhteiskunnan tukia nostanut vuodesta 2008 alkaen, en ole töissä, koska kronisesta väsymyksestä kärsivänä ei ole työkykyinen, joten säästöillä joutuu tulemaan toimeen.

6

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä ihmisten aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle on hieman suuremmat, kuin valtion velkaa pelkästään. Tai kuntien velkaa.

      Jokainen ihminen maksaa yhteiskunnalle luokkaa 500 000eur elinaikanaan, siihen ei lueta mukaan yhtään työttömyyspäivää, vaan esim. pelkkä peruskoulu maksaa 9 vuoden aikana jo 100 000eur. Jokainen kansalainen maksaa yhteiskunnalle vähintään 200 000eur, ennenkuin työikä alkaa, jos on pitempää koulutusta, se on 300 000eur.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­­N­­­y­m­f­o­m­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Tuo on helvetin hyvä kun ei tarvitse Kelasta (valtiolta) hakea mitään. Itselläni kanssa terveydessä ongelmia ja ole työmarkkinatuella. Yli 50-v mietin paljon miten paljon pitäisi olla rahaa jotta pääsisi irti siitä. Toimeentulotukea en ole hakenut yli 20v enkä hae tai halua. Just tänään tein yhden laskelman ja olen kiittimet ylhäällä että sen saisin.

      • Anonyymi

        Miten nämä muut kulut sitten, kenen taskusta ne menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nämä muut kulut sitten, kenen taskusta ne menee?

        2024-04-15 18:22:54 kommentoi!

        Kyllähän SOTE ja hoivamaksut menee ihan työtä tekevien ihmisten verorahoista.

        Kuinka moni tietää esim. erikoissairaanhoidon tai vanhusten hoivapaikan todellista hintaa edes "mutulla" ?

        Jos esim. gastrokirurginen leikkaus maksaa 25000€ ja olet sairaalassa 3 pv, niin maksat ehkä 130-150€ itse ja loppu menee omalle hyvinvointialuelle. Toimeentulotuen varaan laskeva hakee sen KELASTA ja veronmaksaja maksaa tuon 25 000€ ja 150€

        Ikäihmisen hoitopaikka maksaa n. 8000€ kk, josta ihminen maksaa eläkkeestä niin paljon kuin pystyy suojaosaan asti. Suojaosa on jotain 300€ kk. vähintään 7700€ menee hyvinvointialueella ja osalle huonossa asemassa olevista se eläkekin on verorahoista maksettua. Yhden vuoden hoitomaksu on vajaa 100 0000€ vuodessa.

        Itse kun on taistellut omassa elämässä huonoilla tuloilla, niin miettii näitä asioita ja sitä kuinkan mielellään itrtautuisi näistä tuloista ja muustakin.

        Mutta on kaksi totuutta. Vaikka sinulla olisi se "miljoona" ja olet julkisella puolella gastrokirurgisessa toimenpiteessä, niin et voi soittaa hyvinvointialueen reskontraan ja pyytää sitä laskua koko toimenpiteestä. Hyvinvointialueella ei mahdollisuutta laskuttaa 100% maksua, eikä aina yksityinenkään ole järkevä tai yhtään sen parempi kuin julkinen. On asioita joita ei kannata lähteä itse "säätämään".

        Toinen asia on se, että ei kannata mennä markettialuelle säätämään muitten ihmisten apteekkiasioita tyyliin :" minä tarjoan" Toisen ihmisen tontille meno on ahdistavaa. Se on vaan harmi kaikkien kannalta.

        Kolmas asia on se, ettei kannata pauketella milloinkaan oma henkseleitä jos itse kokee olevansa hyvä kaikessa. vittuilun kohteeksi joutuminen ei ole yhtään kivaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2024-04-15 18:22:54 kommentoi!

        Kyllähän SOTE ja hoivamaksut menee ihan työtä tekevien ihmisten verorahoista.

        Kuinka moni tietää esim. erikoissairaanhoidon tai vanhusten hoivapaikan todellista hintaa edes "mutulla" ?

        Jos esim. gastrokirurginen leikkaus maksaa 25000€ ja olet sairaalassa 3 pv, niin maksat ehkä 130-150€ itse ja loppu menee omalle hyvinvointialuelle. Toimeentulotuen varaan laskeva hakee sen KELASTA ja veronmaksaja maksaa tuon 25 000€ ja 150€

        Ikäihmisen hoitopaikka maksaa n. 8000€ kk, josta ihminen maksaa eläkkeestä niin paljon kuin pystyy suojaosaan asti. Suojaosa on jotain 300€ kk. vähintään 7700€ menee hyvinvointialueella ja osalle huonossa asemassa olevista se eläkekin on verorahoista maksettua. Yhden vuoden hoitomaksu on vajaa 100 0000€ vuodessa.

        Itse kun on taistellut omassa elämässä huonoilla tuloilla, niin miettii näitä asioita ja sitä kuinkan mielellään itrtautuisi näistä tuloista ja muustakin.

        Mutta on kaksi totuutta. Vaikka sinulla olisi se "miljoona" ja olet julkisella puolella gastrokirurgisessa toimenpiteessä, niin et voi soittaa hyvinvointialueen reskontraan ja pyytää sitä laskua koko toimenpiteestä. Hyvinvointialueella ei mahdollisuutta laskuttaa 100% maksua, eikä aina yksityinenkään ole järkevä tai yhtään sen parempi kuin julkinen. On asioita joita ei kannata lähteä itse "säätämään".

        Toinen asia on se, että ei kannata mennä markettialuelle säätämään muitten ihmisten apteekkiasioita tyyliin :" minä tarjoan" Toisen ihmisen tontille meno on ahdistavaa. Se on vaan harmi kaikkien kannalta.

        Kolmas asia on se, ettei kannata pauketella milloinkaan oma henkseleitä jos itse kokee olevansa hyvä kaikessa. vittuilun kohteeksi joutuminen ei ole yhtään kivaa!

        Ihan hyviä pointteja. Ihmiset luulee, että kun maksaa jonkinverran veroja, niin sitä ollaankin ns, maksumiehiä. Näistä summista ja kustannuksista ei jostain syystä yhteiskunnassa paljoa puhuta, eikä ne ole julkisuudessa. Minkähän takia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe